بازدید 12283

پاره کردن قرآن در هلند/ آنکارا سفیر هلند را احضار کرد

وزارت خارجه ترکیه در بیانیه‌ای اعلام کرد: سفیر هلند در آنکارا احضار شد و ما این اقدام شنیع و نفرت انگیز را محکوم و به آن اعتراض کردیم. از هلند خواستیم که اجازه چنین اقدامات تحریک آمیزی را ندهد.
کد خبر: ۱۱۶۱۰۵۷
تاریخ انتشار: ۰۴ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۵:۱۲ 24 January 2023

به گزارش تابناک از خبرگزاری رویترز، وزارت خارجه ترکیه امروز سه‌شنبه سفیر هلند در آنکارا را به دلیل تظاهرات روز یکشنبه در لاهه که در آن به یک نسخه از قرآن کریم هتاکی شد، احضار کرد.

 وزارت خارجه ترکیه در بیانیه‌ای اعلام کرد: سفیر هلند در آنکارا احضار شد و ما این اقدام شنیع و نفرت انگیز را محکوم و به آن اعتراض کردیم. از هلند خواستیم که اجازه چنین اقدامات تحریک آمیزی را ندهد.

در این بیانیه تاکید شده که این اقدام نفرت انگیز که پس از سوئد این بار در هلند رخ داد و با توهین به ارزش‌های مقدس و جنایت نفرت‌آمیز همراه بود، گواهی آشکاری است که اسلام‌هراسی، تبعیض و بیگانه‌هراسی در اروپا حد و مرزی نمی‌شناسد.

«ادوین واگنسولد» رهبر گروه راست افراطی اروپاییان میهن پرست علیه اسلامی شدن غرب (PEGIDA) در هلند روز دوشنبه به قرآن کریم در لاهه هتاکی کرد.

این سرکرده ضداسلام روز دوشنبه ویدئویی در شبکه‌های اجتماعی منتشر کرد و گفت که از شهردار لاهه برای این اقدام مجوز دریافت کرده است.

واگنسولد همچنین در پست جداگانه‌ای در حساب اینستاگرام نامه‌ای به امضای «یان ون زانن» شهردار لاهه نشان داد که به او اجازه می‌دهد از «اشیاء» در اعتراض خود استفاده کند، اما به دلیل امنیت عمومی اجازه سوزاندن به وی داده نشده است.

پاره کردن یک نسخه از قرآن کریم در هلند پس از آن اتفاق افتاد که یک نسخه از کتاب مقدس مسلمانان روز شنبه در سوئد سوزانده شد که محکومیت و اعتراض در سراسر جهان اسلام را به دنبال داشت.

ایران، مصر، کویت، امارات متحده عربی، الازهر مصر، مجمع جهانی علمای مسلمان، قطر، عربستان، اندونزی، اردن، مغرب، سازمان همکاری اسلامی، شورای همکاری خلیج فارس، ترکیه و گروه انصارالله نسبت به این اقدام و تکرار آن بیانیه صادر کردند و در مورد گسترش اقداماتی که باعث بی‌حرمتی به ادیان و تشدید خشونت‌ها می‌شود، هشدار دادند.

حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران نیز هتک حرمت قرآن کریم و نفرت پراکنی علیه مقدسات اسلامی در سوئد را محکوم کرد و در توییتی نوشت: نباید جریحه دار کردن احساسات مسلمانان جهان و اسلام هراسی به بهانه حمایت از آزادی بیان به امری مرسوم در برخی کشور‌های اروپایی مدعی حقوق بشر تبدیل شود.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# غزه # ماه رمضان # عید نوروز # کاظم صدیقی # دعای روز هشتم رمضان # دعای سال تحویل
وب گردی