بازدید 3791

اتهام همکاری به مقام سابق اف‌بی‌آی با الیگارش روس!

هم‌زمان با اینکه مقامات آمریکایی در تلاشند تا تحریم‌ها علیه مقامات روسی را تقویت کنند، یک مقام سابق اف‌بی‌آی به همکاری با یک الیگارش روسی تحت تحریم متهم شد.
کد خبر: ۱۱۶۱۰۱۲
تاریخ انتشار: ۰۴ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۲:۱۱ 24 January 2023

به گزارش تابناک به نقل از ایسنا، «چارلز مک‌گونیگال» مقام ارشد سابق بخش ضدجاسوسی اف‌بی‌آی در نیویورک که سال ۲۰۱۸ بازنشسته شد، روز دوشنبه در جلسه استماع دادگاه فدرال منهتن به "نقض تحریم‌های آمریکا علیه روسیه" و همچنین "پول‌شویی" متهم شد.

دادستان‌های آمریکا گفتند: مک‌گونیگال ۵۴ ساله در سال ۲۰۲۱ به خاطر تحقیق و تفحص درباره یک الیگارش رقیب، دستمزد پنهانی را از سوی اولگ دریپاسکا، الیگارش روسی که در سال ۲۰۱۸ توسط آمریکا تحریم شده بود، دریافت کرد.

همچنین، این مقام سابق اف‌بی‌آی در سال ۲۰۱۹ به تلاش ناموفق برای حذف تحریم‌های اعمال شده علیه دریپاسکا متهم شد. چارلز مک‌گونیگال چند روز پیش دستگیر شد اما به کمک وکیلش توانست به قید وثیقه ۵۰۰ هزار دلاری از زندان آزاد شود.

مایکل دریسکول، دستیار رئیس اف‌بی‌آی پیشتر در این رابطه اظهار کرد: قوانین برای آنکه تاثیرگذار باشند، باید برای تمامی شهروندان آمریکا به طور یکسان و برابر اجرا شوند. هیچ استثنایی برای هیچ فردی از جمله یک مقام سابق اف‌بی‌آی وجود ندارد.

دادستان‌های فدرال در واشنگتن روز دوشنبه به طور جداگانه‌ اعلام کردند که مک‌گونیگال ۲۲۵ هزار دلار نقد از یکی از اعضای سابق سرویس اطلاعاتی آلبانی دریافت کرده بود؛ شخصی که به عنوان یک منبع در تحقیقات مک‌گونیگال پیرامون الیگارش رقیب فعال بود.

مک‌گونیگال با ۹ فقره اتهام از جمله "اظهارات غلط" برای مخفی کردن ماهیت روابطش با این عضو سابق سرویس اطلاعاتی آلبانی مواجه شد.

ست دوچارم، وکیل مدافع مک‌گونیگال پس از استماع دادگاه منهتن به خبرنگاران گفت: بی‌شک روز نگران‌کننده‌ای برای مک‌گونیگال و خانواده‌اش بوده است. ما مدارک و شواهد را از نزدیک بررسی خواهیم کرد. ما اعتماد زیادی به آقای مک‌گونیگال داریم.

اولگ دریپاسکا، موسس شرکت آلومینیوم روسی "روسال" از جمله الیگارش‌های روسی بود که توسط واشنگتن در سال ۲۰۱۸ در پاسخ به دخالت ادعایی روسیه در انتخابات ریاست‌جمهوری ۲۰۱۶ ایالات متحده آمریکا تحریم شد.

اما این درحالیست که این الیگارش و کرملین چنین دخالتی در انتخابات را رد کردند.

طبق گزارش رویترز، دریپاسکا سپتامبر سال گذشته به دلیل آنکه فرزندانش در آمریکا به دنیا آمدند، به نقض تحریم‌های اعمال شده، متهم شناخته شد.

همچنین سرگئی شستاکوف، دیپلمات سابق شوروی که بعدا شهروند آمریکا شد و سپس به عنوان مترجم همزمان زبان روسی برای دادگاه‌ها و آژانس‌های دولتی آمریکا کار کرد، به جرم همکاری با مک‌گونیگال در راستای کمک به دریپاسکا متهم شناخته شد؛ اما شستاکوف نسبت به "بی‌گناهی" خود تاکید کرده و با وثیقه ۲۰۰ هزار دلاری آزاد شد.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر