بازدید 3012
۳

نیاز ۵۰۰ هزار میلیاردی ناوگان حمل‌ونقل عمومی پایتخت

شهردار تهران گفت: برای حل مشکل ناوگان حمل و نقل تهران به ۵۰۷ هزار میلیارد تومان اعتبار نیاز داریم.
کد خبر: ۱۱۶۰۹۸۵
تاریخ انتشار: ۰۴ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۰:۱۸ 24 January 2023

به گزارش «تابناک» به نقل از خبرگزاری صدا و سیما، علیرضا زاکانی در نشست با بانوان مدیر در شهرداری تهران، نوسازی حمل و نقل عمومی را از چالش‌های تهران برشمرد و افزود: برای حل مشکل ناوگان حمل و نقل تهران به ۵۰۷ هزار میلیارد تومان اعتبار نیاز داریم که این رقم ۱۰ برابر بودجه کنونی شهرداری تهران است. نیاز ۵۰۰ هزار میلیاردی ناوگان حمل و نقل عمومی پایتخت

معابر زیرزمینی شهر تهران نیازمند تعمیر است

شهردار تهران همچنین گفت: برای مدیریت سیلاب‌های شهری باید ۵۳۰ کیلومتر از معابر زیرزمینی شهر تهران که دیده نیز نمی‌شود، ترمیم شود و علاوه بر ترمیم نیاز است ۱۷۰ کیلومتر معبر اضافی نیز ایجاد کنیم.

علیرضا زاکانی درباره بافت فرسوده شهری تهران هم آمار‌هایی ارائه داد و گفت: حدود ۴ چهار هزار و ۵۶۰ هکتار بافت ناپایدار در تهران وجود دارد و حداقل ۷۰ هزار هکتار در تهران در معرض فرسودگی قرار دارد که از این عدد ۳۰ هزار هکتار به عنوان بافت فرسوده تعریف شده است.

۲۳ سازمان مسئول حل مسئله آلودگی هوای پایتخت

شهردار تهران درخصوص آلودگی هوا هم گفت: مطابق قانون ۲۳ سازمان درخصوص حل مسئله آلودگی هوا مسئولند، اما وقتی که نوبت به مسئولیت پذیری می‌رسد، دستگاه‌های مختلف و مسئولان حاضر به پذیرش وظیفه خود نیستند.

علرضا زاکانی افزود: هر روزی که به علت آلودگی هوا مجبور به تعطیلی دستگاه‌های مختلف می‌شویم، دولت دو هزار و ۴۰۰ میلیارد تومان حقوق پرداخت می‌کند که از این رقم هزار میلیارد تومان مربوط به معلمان آموزش و پرورش است.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۱
در انتظار بررسی: ۳
انتشار یافته: ۳
این غر و لند ها رو هممون بلدیم حفظیم
دوصد گفته چون نیم کردار نیست.
جناب زاکانی این همه پول را چطور محاسبیه فرمودید؟
با توجه به وجود 175 قطار شهری فعال در تهران اگر 50% یعنی حدود 87 قطار هم اضافه بفرمایید با قیمت حدود 240 میلیارد برای قطار جمعا می شود 20 هزار میلیارد تومان.
ناوگان فعال اتوبوسی تهران نیز هم اکنون 2300 دستگاه است که اگر 5000 دستگاه نیز اضافه شود(یعنی برسد به 7300 دستگاه) با محاسبه قیمت 6میلیارد تومان میشه 30 هزار میلیارد تومان .
جمع کل اینا میشه 50 هزار میلیارد تومان. این 500هزار میلیارد تومان از کجا اومده؟؟؟
از نصب بنر و پرچم و بریز بپاشای الکی بزن بودجش جور میشه
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر