بازدید 4358

خلیفه حفتر پسرش را برای جانشینی خود آماده می‌کند

پایگاه خبری العربی الجدید مدعی شد که خلیفه حفتر فرمانده کل نیروهای شرق لیبی در حال آماده سازی پسرش "صدام" است تا در آینده قدرت را در دست بگیرد.
کد خبر: ۱۱۶۰۹۶۶
تاریخ انتشار: ۰۴ بهمن ۱۴۰۱ - ۰۸:۵۸ 24 January 2023

به گزارش «تابناک» به نقل از ایرنا از پایگاه خبری "اخبار لیبیا"، پایگاه خبری العربی الجدید در پی انتشار اخباری مبنی بر آماده شدن پسر خلیفه حفتر برای تصدی فرمانروایی، نوشت: دوران خلیفه حفتر به پایان خود نزدیک شده است.

این رسانه در نسخه انگلیسی خود افزود: حفتر از شرکای خود خواسته است که از تلاش‌های صدام برای نامزدی در انتخابات ریاست جمهوری آینده حمایت کنند و خود او برای ریاست جمهوری نامزد نخواهد شد و این سمت را برای پسرش صدام می‌خواهد.

العربی الجدید افزود که هنوز هیچ چارچوب زمانی برای تصاحب زمام قدرت توسط صدام پسر خلیفه حفتر د ر لیبی تعیین نشده، همچنین هیچ اطلاعیه رسمی در مورد این اقدامات تاکنون منتشر نشده است.

این رسانه عربی احتمال این که بلقاسم حفتر فرزند دیگر خلیفه حفتر فرماندهی نیروهای نظامی در منطقه شرق لیبی را بر عهده بگیرد، بعید دانست چرا که او به عنوان مشاور سیاسی پدرش شناخته می‌شود.

با گذشت نزدیک به ۱۲ سال از انقلاب لیبی و سرنگونی «معمر قذافی» دیکتاتور این کشور، لیبی هنوز روی آرامش را ندیده و همچنان با چالش‌های فراوانی روبه رو است.

پس از سقوط معمر قذافی، لیبی با جنگ داخلی روبرو شد و این کشور با توطئه خارجی عملا به دو قسمت تقسیم شد؛ «دولت وفاق ملی لیبی» مورد حمایت کشورهایی چون قطر، ترکیه، برخی کشورهای اروپایی و سازمان ملل قرار گرفت و کشورهایی مانند مصر، روسیه، عربستان و امارات نیز از ارتش خلیفه حفتر ژنرال بازنشسته مستقر در «بنغازی» و «طبرق» حمایت کردند.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان