بازدید 23982
با سیصد و سی و یکمین روز از حمله روسیه به اوکراین

درخواست اوکراین برای دریافت صد‌ها تانک جهت حمله به روسیه/ روسیه و استونی سفرای یکدیگر را اخراج کردند/ آلمان به اوکراین تانک ندهد گرفتار انزوای بین‌المللی می‌شود

سیصد و سی و یکمین روز از حمله روسیه به اوکراین با دستور ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور این کشور می‌گذرد؛ تهاجمی که رویداد‌های بسیاری به دنبال داشته و منجر به تحریم گسترده روسیه از سوی بلوک غرب شده است و دورنمای مشخصی برای پایان آن نیز وجود ندارد.
کد خبر: ۱۱۶۰۹۱۲
تاریخ انتشار: ۰۳ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۹:۲۳ 23 January 2023

درخواست اوکراین برای دریافت صدها تانک جهت حمله به روسیه/ روسیه و استونی سفرای یکدیگر را اخراج کردند

بین الملل تابناک: سیصد و سی و یکمین روز از حمله روسیه به اوکراین با دستور ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور این کشور می‌گذرد؛ تهاجمی که رویداد‌های بسیاری به دنبال داشته و منجر به تحریم گسترده روسیه از سوی بلوک غرب شده است و دورنمای مشخصی برای پایان آن نیز وجود ندارد.

لتونی سطح روابط دیپلماتیک با روسیه را کاهش می‌دهد
۱۴۰۱/۱۱/۰۴ - ۰۰:۱۰

لتونی در همبستگی با استونی، سطح روابط دیپلماتیک خود با روسیه را کاهش خواهد داد.

وزیر خارجه لتونی در همین زمینه گفت که به دلیل ادامه حملات روسیه علیه اوکراین و در همبستگی با استونی، سطح رواتبط دیپلماتیک خود با روسیه را کاهش خواهیم داد.

اوکراین سلاح‌ها را در نیروگاه‌های هسته‌ای ذخیره می‌کند
۱۴۰۱/۱۱/۰۳ - ۲۲:۲۱

سرگئی ناریشکین، رئیس سرویس اطلاعات خارجی روسیه روز دوشنبه گفت که ارتش اوکراین موشک‌ها و سایر سلاح‌های دریافتی از غرب را در نیروگاه‌های اتمی انبار می‌کند.

طبق گزارش راشاتودی، ناریشکین گفته اوکراین از این نیروگاه‌ها به عنوان پوششی برای مخفی کردن انبارهای تسلیحاتی استفاده می‌کند.

این مقام اطلاعاتی روسیه تصریح کرد: «اطلاعات موثقی وجود دارد مبنی بر اینکه نیروهای اوکراین در حال ذخیره کردن سلاح‌ها و مهمات غرب در نیروگاه‌های اتمی هستند.»

او تأکید کرد راکت‌های مربوط به سامانه‌های هیمارس و موشک‌های مورد استفاده در سامانه‌های پدافند هوایی از جمله تسلیحاتی هستند که در این نیروگاه‌ها پنهان شده‌اند.

ناریشکین در ادامه توضیح داد چندین خودرو که حامل «محموله‌های کشنده» بوده‌اند تنها در هفته آخر ماه دسامبر به نیروگاه هسته‌ای روونو در غرب اوکراین تحویل شده‌اند.

او گفت: «محاسبه آنها این است که نیروهای مسلح روسیه به نیروگاه‌های اتمی حمله نمی‌‌کنند چون از خطر فاجعه هسته‌ای آگاه هستند.»

مسکو: انتقال دارایی‌های توقیف شده روسیه به اوکراین دزدی است
۱۴۰۱/۱۱/۰۳ - ۲۰:۰۷

معاون وزیر امورخارجه روسیه طرح‌ آمریکا برای انتقال دارایی‌های توقیف شده روسیه یا اتباع روسی به اوکراین را دزدی خواند.

به گزارش اسپوتنیک، سرگئی ریابکوف روز دوشنبه گفت: برنامه‌های آمریکا برای انتقال دارایی‌های توقیف شده روسیه به اوکراین دزدی است.

ریابکوف افزود: کشوری که مدعی حاکمیت مبتنی بر قانون است، اکنون درگیر انکار قانون‌مداری شده است. بنابراین افرادی که این نوع ایده‌ها را مطرح می‌کنند،چنان در ژئوپلتیک و سیاست‌بازی غرق و از خود بی‌خود شده‌اند که کنترل خود بر رفتار و گفتارشان را از دست داده و به خود آسیب می‌زنند.

آلمان به اوکراین تانک ندهد گرفتار انزوای بین‌المللی می‌شود
۱۴۰۱/۱۱/۰۳ - ۱۹:۳۳

معاون وزیر امور خارجه لهستان امروز (دوشنبه) اظهار کرد، در صورتی که آلمان با ارسال تانک‌های لئوپارد به اوکراین موافقت نکند گرفتار انزوای بین‌المللی می‌شود.

به گزارش خبرگزاری اسپوتنیک، روز یکشنبه آنالنا بربوک، وزیر امور خارجه آلمان اعلام کرد، برلین محدودیت صادر کردن تانک‌های لئوپارد به اوکراین را در صورتی که کشورهای ثالث یک چنین درخواستی ارائه کنند، بر می‌دارد.

آرکادیوش مولارچیک، معاون وزیر امور خارجه لهستان اظهار نظر کرد، بیانیه بربوک نشان داد فشار کشورهای غربی موثر بوده است.

مولارچیک به یک شبکه رادیویی گفت: "باید درک شود در صورتی که آلمان با ارسال تانک به اوکراین موافقت نکند خودش را گرفتار انزوای بین‌المللی می‌کند. اگر آنها به پایبندی به این وضع ادامه دهند، موضعشان بسیار ضعیف خواهد شد."

این مقام لهستانی بیان کرد، "یک بازی بزرگ نه فقط در ارتباط با پیروزی در اوکراین، بلکه همچنین در ارتباط با نفوذ آمریکا در اروپا در حال اجراست. آلمانی‌ها و فرانسوی‌ها خیلی خوب این مساله را درک می‌کنند."

کرملین: نگرانی فزاینده ای در ناتو وجود دارد
۱۴۰۱/۱۱/۰۳ - ۱۹:۳۲

دمیتری پسکوف سخنگوی کاخ کرملین روز دوشنبه درباره رایزنی های غرب برای تحویل تانک به اوکراین گفت که اضطراب و نگرانی فزاینده ای در میان اعضای ائتلاف نظامی ناتو وجود دارد.

به گزارش خبرگزاری اسپوتنیک؛ پسکوف با اشاره به مذاکرات اعضای ناتو در باره تحویل تانک به اوکراین گفت که اروپا اکنون روی طناب نازکی بندبازی می کند و همه سخنان و اقدامات سران کشورهای اروپایی مانند ورشو که برلین را به انزوی بین المللی تهدید کرده اند، نشان دهنده اضطراب فزاینده در میان اعضای این ائتلاف غربی است.

آرکادیوس مولارچیک معاون وزیر امور خارجه لهستان امروز گفت که آلمان در صورت موافقت نکردن با عرضه تانک های لئوپارد به اوکراین، در ورطه انزوای بین المللی گرفتار خواهد شد.

پسکوف افزود: سخنان مقام های ایالات متحده در باره شناسایی شرکت پیمانکاری نظامی خصوصی گروه واگنر به عنوان سازمان جنایتکار، هیچ تاثیر مهمی بر روسیه یا این گروه نخواهد گذاشت.

وی در بخش دیگری از سخنانش گفت که ولادیمیر پوتین رئیس جمهوری روسیه به رغم انتشار اطلاعاتی درباره نگهداری جنگ افزار و مهمات ارتش اوکراین در محدوده نیروگاه‌های هسته ای این کشور، هیچ برنامه ای برای دیدار با رافائل گروسی مدیرکل آژانس بین المللی انرژی اتمی ندارد، هر چند مسکو متمایل به ادامه تماس هاست.

به گفته پسکوف، اکنون برقراری تماس میان روسیه و آژانس در بالاترین سطح ضروری نیست و در سطح کارشناسان ادامه دارد.

وی با اشاره به پیوستن فعالانه توکیو به گروه کشورهای دارای مواضع غیردوستانه با مسکو و نبود سازندگی در روابط آن با روسیه، دورنمای کنونی مذاکرات دو طرف را برای دستیابی به پیمان صلح، بعید دانست. فومیو کیشیدا نخست وزیر ژاپن به مجلس کشورش گفته است که توکیو به رغم تنش های کنونی با مسکو، به مذاکراه با روسیه در باره پیمان صلح، همچنان متعهد باقی مانده است.

روسیه: اوکراین تسلیحات غربی را در نیروگاه‌های هسته‌ای انبار می‌کند
۱۴۰۱/۱۱/۰۳ - ۱۹:۳۲

سرگئی لاوروف وزیر امورخارجه روسیه روز دوشنبه با اشاره به تمایل مسکو به مذاکره با کی یف در ماه های نخست جنگ اوکراین، آمریکا و برخی کشورهای غربی را به ایجاد مانع برای پایان یافتن این جنگ متهم کرد.

به گزارش خبرگزاری اسوشیتدپرس؛ لاوروف که هم زمان با نزدیک شدن جنگ اوکراین به نخستین سالگرد در ۲۴ فوریه (۵ اسفند ماه)، برای گفتگو با نالدی پاندور همتای آفریقای جنوبی خود و تقویت روابط با پیشرفته ترین کشور قاره آفریقا و هم پیمان تاریخی روسیه، به پرتوریا پایتخت آفریقای جنوبی سفر کرده است، گفت که کشورهای غربی، کی یف را از گفتگو با مسکو بازداشته اند.

پرتوریا مهم ترین کشور آفریقایی است که با در پیش گرفتن موضع بی طرفی در این جنگ، با وجود نارضایتی واشنگتن و دیگر هم پیمانان غربی اش، از محکوم کردن حمله روسیه خودداری کرده است.

لاوروف افزود: همه آگاهی دارند که ما از پیشنهاد اوکراین برای مذاکره در اوایل عملیات ویژه نظامی حمایت کرده بودیم و هیئت های نمایندگی دو طرف تا پایان مارس در باره اصول پایان این منازعه، به توافق دست یافته بودند. این موضوع هم آشکارا انتشار یافته که همکاران آمریکائی، بریتانیایی و برخی کشورهای اروپایی به اوکراین گفته بودند که دستیابی به توافق با مسکو بسیار زود است و به همین علت، ترتیباتی که تقریبا در باره آنها توافق شده بود، هیچگاه توسط حکومت کی یف بررسی نشد.

این سخنان لاوروف یاداور گفته های سال گذشته ولادیمیر پوتین رئیس جمهوری روسیه در باره آمادگی کشورش برای مذاکره با اوکراین و تلاش هم پیمانان غربی آن، برای جلوگیری از پایان این جنگ، است.

ایالات متحده و دیگر کشورهای غربی ادعا می کنند که مسکو در باره مذاکره برای پایان این جنگ جدی نیست. جو بایدن رئیس جمهوری آمریکا اعلام کرده که در صورت مشاهده جدیت در پوتین برای پایان دادن به این درگیری نظامی، آماده مذاکره با همتاری روس خود، خواهد بود.

لاوروف در دومین سفر آفریقایی در ۶ ماه گذشته، افزون بر پرتوریا، به چند مقصد آفریقایی دیگر هم سفر خواهد کرد.

درخواست اوکراین برای دریافت صدها تانک جهت حمله به روسیه

رئیس دفتر ریاست جمهوری اوکراین روز دوشنبه گفت، این کشور به صد‌ها تانک از متحدان غربی برای ضد حمله علیه نیروهای روسیه جهت بازپس گیری اراضی خود نیاز دارد.

به گزارش خبرگزاری «رویترز»، «آندری یرماک»، رئیس دفتر ریاست جمهوری اوکراین گفت: «ما به تانک نیاز داریم، نه ۱۰ تا ۲۰، بلکه صد‌ها تانک. هدف ما بازپس گیری مرزهای سال ۱۹۹۱ و مجازات دشمن است.»

بر اساس این گزارش، اوکراین خواستار دریافت تانک به ویژه «لئوپارد-۲» ساخت آلمان است که توسط بسیاری از اعضای ناتو استفاده می‌شود و برای صادرات دوباره به اوکراین نیاز به تایید برلین دارد.

این در حالی است که نخست‌وزیر لهستان گفته، برای ارسال تانک به اوکراین برنامه‌ریزی کرده است، خواه برلین موافقت کند یا خیر. روز یکشنبه، وزیر امور خارجه آلمان گفته بود که اگر لهستان بخواهد تانک به اوکراین ارسال کند برلین مخالفت نخواهد کرد.

«ماتئوش موراویتسکی» نخست وزیر لهستان روز یکشنبه گفت: «اگر آلمان با ارسال تانک‌های "لئوپارد- ۲" موافقت نکند، ما ائتلاف کوچک تری از کشورهای آماده برای ارسال تانک به اوکراین ایجاد خواهیم کرد.»

«رویترز» نیز در گزارشی از شکست ایالات متحده و هم پیمانان این کشور در نشست «رامشتاین» آلمان برای اعمال فشار به برلین به منظور ارسال تانک «لئوپارد» به اوکراین برای نبرد با روسیه خبر داد.

پیشتر برلین اعلام کرده بود در صورت اجماع در نشست رامشتاین،‌ به متحدان خود اجازه می‌دهد، از زرادخانه‌های خود به اوکراین تانک لئوپارد ارسال کنند؛ اما توافقی در این خصوص در نشست رامشتاین حاصل نشد.

طرفداران ارسال تانک‌های لئوپارد به اوکراین امید داشتند اقدامات اخیر کشورهای غربی همچون تصمیم انگلیس برای ارسال ۱۴ تانک رزمی، زمینه را برای اقدام مشابه آلمان برای ارسال چنین تانک‌هایی به اوکراین فراهم کند.

روسیه بارها اعلام کرده است که ارسال سلاح از سوی غرب و متحدان آن به اوکراین پیامدهای منفی در برخواهد داشت.

روسیه و استونی سفرای یکدیگر را اخراج کردند

روسیه با متهم کردن استونی به روس هراسی، اعلام کرد که روابط دیپلماتیک خود با این کشور را کاهش می‌دهد؛ تالین در پاسخ به نماینده مسکو در کشور بالتیک گفت که این کشور را ترک کند.

به گزارش اسپوتنیک، وزارت امور خارجه روسیه از کاهش سطح روابط دیپلماتیک روسیه و استونی در واکنش به اقدامات مقامات استونی خبر داد.

وزارت امور خارجه روسیه در بیانیه‌ای اعلام کرد: «ام. لدر» سفیر استونی در ۲۳ ژانویه به مقر وزارت خارجه روسیه احضار و اعتراض شدید به اقدامات مقامات استونی به وی ارائه شد.

در این بیانیه آمده است: به وی همچنین اطلاع داده شد که باید روسیه را تا ۷ فوریه ترک کند.

وزارت خارجه روسیه اعلام کرد، هر دو کشور به جای سفیر، توسط کاردار موقت در پایتخت‌های یکدیگر نمایندگی خواهند کرد.

استونی نیز به همین شکل پاسخ داد و به فرستاده روسیه گفت که تا فوریه این کشور را ترک کند.

اورماس رینسالو، وزیر امور خارجه استونی گفت: ما به حمایت از اوکراین ادامه خواهیم داد، زیرا روسیه در حال برنامه‌ریزی حملات گسترده است و از دیگر کشورهای همفکر می‌خواهیم کمک‌های خود را به اوکراین افزایش دهند.

استونی هفته گذشته در ارسال تسلیحات بیشتر از خود به اوکراین به برخی دیگر از کشورهای غربی پیوست.

مسکو گفت که این اقدام روز دوشنبه در پاسخ به تصمیم استونی برای کاهش سطح دیپلماتیک سفارت روسیه در تالین صورت گرفته است. در این بیانیه آمده است: در سال های اخیر، رهبری استونی، هدفمند تمام روابط با روسیه را از بین برده است. روس هراسی کامل، پرورش خصومت نسبت به کشور ما توسط تالین به مراحل سیاسی دولتی ارتقا یافته است.

ماریا زاخارووا، سخنگوی وزارت خارجه روسیه درباره کاهش سطح روابط گفت: رژیم استونی به آنچه شایسته آن بود، رسیده است.

استونی در ژانویه به روسیه گفت، تعداد دیپلمات های سفارت خود در تالین را از یازده تن به هشت تن، معادل تعداد دیپلمات‌های استونی در مسکو کاهش دهد.

 
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۱۱
در انتظار بررسی: ۴
انتشار یافته: ۵۳
حالا که دکترین زمستان سخت اروپا که توسط روسیه و ایران( با عقب انداختن توافق در وین) برای اروپا و اقتصاد جهانی تدارک دیده شده بود تا حسابی امتیاز بگیرند مطلقا بی نتیجه بود حالا نوبت اروپا و غرب هست که تابستان بس داغ و سختی برای پوتین در باتلاق اکراین تدارک ببینند. دیدنی خواهد بود
پاسخ ها
علی
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۴۱ - ۱۴۰۱/۱۱/۰۴
غرب برای حفظ منافع خود با دروغ و بهتان دنیا را به اسارت گرفته و از جهل همراه با غرور نابجای برخی سوء استفاده میکندبزرگترن نا من کننده دنیا آمریکاست (ایجاد داعش و حمایت از افراطی گری در فلسطین اشغالی یا اسرائیل که البته خیلی بیشتر از اسرائیل بین الملل هست)ولی از جهالت اکثریت استفاده میکند و مخالفین را متهم به نا امنی می نماید
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۰۸ - ۱۴۰۱/۱۱/۰۴
جنگ اوکراین جنگ گسترش قلمرو دولت امریکاست
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۲۶ - ۱۴۰۱/۱۱/۰۵
زیاد ماهواره نبین
روسیه رفته بود اوکراین را بگیره ولی حالا پوتین باید مسکو را هم تحویل بدهد و خودش به جنگلهای سیبری برود تا اوکراین دست از سر او بردارد
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۱۲ - ۱۴۰۱/۱۱/۰۴
معلومه صنعتی بوده. روسیه اولین قدرت اتمی جهان هستش. عظیم ترین کشور اروپا نابود و ویران گشت اما تا الان حتی یک گلوله هم به طرف خاک روسیه شلیک نشده
راستی، چه کسی و چه فکری پشتیبان اوکراین است که کشور دست چندمی مثل لهستان به خودش اجازه می‌دهد غول فناوری و اقتصادی اروپا و دنیا یعنی آلمان را تهدید به انزوا کند؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۷:۴۷ - ۱۴۰۱/۱۱/۰۴
جوابتان یک کلمه است: جهان

البته این جواب کاملاً هم درست نیست. بعضی ها را باید استثنا کرد
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۲۷ - ۱۴۰۱/۱۱/۰۵
سوال خوبیه. امریکا به پشتوانه غول رسانه و شستشوی مغزی عوام که در همینجا هم فراوون می بینید
یکی از شروط احیای برجام محکوم کردن روسیه در حمله به اوکراین و متعاقب آن اخراج سفیر روس از ایران باشد عالی
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۲۸ - ۱۴۰۱/۱۱/۰۵
دوزار بده اش
انزوای بین المللی برای آلمان مگه میشه
پاسخ ها
ناشناس
| - |
۰۱:۴۵ - ۱۴۰۱/۱۱/۰۴
میشه چرا نشه
فقط کافیه آمریکا فناوری شو نده بقیه ی اروپا هم تحریمشون کنن تمومه
فقط ی چین میمونه با آلمان
فکر کنم به خاطر همین موقع ها بود که صدراعظم آلمان رفت چین و با رئیس‌جمهور چین صحبت کرد اما هیچ یک از کشورهای اروپایی نرفتن
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۱۲ - ۱۴۰۱/۱۱/۰۴
همانند جنگ جهانی دوم
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۲۸ - ۱۴۰۱/۱۱/۰۵
المان بعد مرکل به خاک سیاه نشست البته نتیجه اعتماد به امریکا رو دید
روسیه بدجوری دچار انزوا شده. فقط خدا کنه ما زودتر متوجه نقشه شوم روسیه برای ایران بشیم نباید با طناب روسیه خودمون رو بدبخت کنیم
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۴۳ - ۱۴۰۱/۱۱/۰۳
بهترین کار برای ایران انست که پهباد وموشک ایران به اوکراین بدهد
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۲۹ - ۱۴۰۱/۱۱/۰۵
زیاد ماهواره نبین
لهستان که مأمن نازی ها است ، ابزار آنگلوآمریکن برای کشاندن آلمان و روسیه به رویارویی و جنگ است ، به خیال این که اروپا ویران و تکه پاره شود و برتری و سروری آنگلوآمریکن دوام و قوام یابد ؛ غافل از این که دنیا عوض شده و اروپا جمعیت جوان برای جنگ سی ساله ندارد ؛ مهاجرت نخبگان اروپایی به آمریکای شمالی و کوچ آسیایی ها و افریقایی ها به اروپا ، خاستگاه فرهنگ اروآمریکن را نابود می کند ؛ تشدید رویارویی به اروپا محدود نمی ماند و به طرف آمریکا تسری می یابد ....
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۲۹ - ۱۴۰۱/۱۱/۰۵
متاسفانه اینده اروپا مثل گذشته اش میشه تیره و تاریک
به امید پیروزی اوکراین
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۱۳ - ۱۴۰۱/۱۱/۰۴
اوکراين فاسد کثیف نابود خواهد شد
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۳۰ - ۱۴۰۱/۱۱/۰۵
دست خدا با روسهاست
مرگ بر روسیه متجاوز
پاسخ ها
آریا
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۲:۴۲ - ۱۴۰۱/۱۱/۰۴
درود بر روسیه قهرمان
مرگ بر ناتو و زلنسکی دلقک
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۱۳ - ۱۴۰۱/۱۱/۰۴
درود بر روسیه که با مشتی تروریست و کافر می‌جنگد
یک بنده خدا
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۱۴ - ۱۴۰۱/۱۱/۰۴
روسیه کمونیست و غرب مرتد کافر به دست هم نابود

خواهند شد


لا اله الا الله
اشهدان محمد رسول الله
اللهم صل علی محمد و آل محمد و عجل فرجهم
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۳۰ - ۱۴۰۱/۱۱/۰۵
زیاد ماهواره نبین
اگر آمریکا نبود اروپا شلوار پاشم تقدیم روسیه میکرد!!! منفعت طلب های ا ....
آمریکا ۲.۵ میلیارد کمک میکنه در یک ماه ، اروپا بعد از ۶ ماه ۵۰۰ میلیون یورو میده به اوکراین!!!! زحمت نکشید ، خسته میشید
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۳۱ - ۱۴۰۱/۱۱/۰۵
امریکا هنرکرده صد برابرش نفت و گاز فروخته اروپای بدبخت فقط پناهنده و گاز گرون امریکا نصیبش شد البته حقشونه تا اونا باشن به امریکایی اعتماد نکنن
تانک لئوپارد چیه که روسیه اینقدر میترسه با نارنجک برن زیرش
آلمان فکر کار اقتصاده ، جنگجو نیست اسلحه رو از ف انسه انگلیس و اسرائیل و آمریکا بگیره
روسیه با هدف تصرف اوکراین توچند هفته وارداین جنگ شد ولی الان یکساله درگیر این جنگ شده وهزینه های بسیارسنگینی بایدبپردازه وقطعا به نتیجه ای هم که میخواست نمیرسه
اوکراین کشوری است با سی سال سابقه. و مشکوک به تولید سلاح بیولوژیک .حتی بدون حمله روسیه این منطقه ابستن حادثه بود .سیاست بیطرفی نداشت
اوکراین دنبال پوتین می گردی اشتباه از خیری ۴ استان را بگذری بهتری وادار کنن پوتین دست به هسته ای بزنی
تجاوزگری و زور محکومه، آقای پوتین روسیه ۳۰ برابر اوکراین پهناور، اگه میتونی اونجا را آباد کن،
پوتین با این جنگ دست به یک خودکشی احمقانه زد و روسیه را از چاله به چاه انداخت، دنیا بدون پوتین جای خیلی امن تری میشود
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۳۲ - ۱۴۰۱/۱۱/۰۵
ماهواره زیاد نبین
وضعیت ایران رو خود اروپایی ها اون جور ناامن کردن تا مفت خورهایی که پول مردم ایران رو بلوکه کردن بتونن تو بانک بیشتر نگه دارن سرمایه های بچه های زباله گرد ایران رو تا غرب بتونه واسه زلینسکی سلاح بفرسته....زنان ایران رو هم کردن آلت دست خودشون.....اینو دیگه هر بچه ای هم میفهمه...ولی هنوز یه عده تو ایران نمیفهمن....
اروپا درحال و رشکتگی متاسفانه آمریکا موفق شد اروپا را به انزوا ورشکستگی کشان واگرایی نرا ابود کند
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۳۳ - ۱۴۰۱/۱۱/۰۵
اینه نتیجه اعتماد به امریکا تازه روزای خوبشونه
درود بر پوتین بزرگ ♥♥♥
درود بر پوتین مرگ بر امریکا
خدا جنگ طلبان را نابود کند پوتین و زلنسکی
عزیزان همه کشورها به فکر منافع خود هستند. روسیه هم همینطور اما یادمان باشد که اگر روسیه متجاوز در این جنگ شکست بخورد فشار غرب و امریکا بر ایران بیشتر شده و کسی جز مردم ما متضرر نخواهد شد. دولتمردان انقلابی و اصلاح طلب براشون مشکلی پیش نمی آید. ما در دنیای چند قطبی می توانیم روی آرمش را تا حدودی ببینیم. همین الان هم روسیه و غرب کار خودشون را کرده اند همدیگر را متهم می کنیم به شرق گدایی یا غرب گدایی. نه روسیه نه آمریکا نه چین نه اروپا هیچ کدام به فکر منافع ما نیستند پس وحدت خودمون را حفظ کنیم بهتره.
تازه سال اول جنگ هست قیافه بازنده پوتین بدبخت چند سال دیگه خیلی دیدنی خواهد بود
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۳۴ - ۱۴۰۱/۱۱/۰۵
زیاد بی بی سی میبینی
نه از اوکراین خوشم میاد نه روسیه اونقدر بزنن همدیگه رو
امریکا بمب اتم ژاپن روسیه بمب اتم اوکراین آخر کار؟ شک شکست روسیه یعنی از عراق کمتر است قبول می کند؟؟؟،،،،؟،: اشتباه بزرگ اروپا امریکا اسرائیل جنگ اوکراین
آلمان ها خوی وحشی گری دارند باید هرچه سریعتر نازی زدایی صورت گیرد
مرگبر شیطان بزرگ آمریکای خونخوار و ناتو جنگ طلب و متجاوز
خواهان جنگ نیستیم اما اکراین باید شکست بخورد
عمو پوتین باید سجده شکر به جا بیاره که ناتو فقط تسلیحات سی سال پیش رو داده به اکراین اگر تجهیزات به روز داده بودن به اکراین الان پوتین به افغانستان پناهنده شده بود
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان