بازدید 11932
۱

پیام مهم قطار پیشرفته چین برای جهان

چین، قطاری با سرعت ۱۰۰ کیلومتر در ساعت راه‌اندازی کرده است که از هیدروژن به عنوان سوخت استفاده می‌کند.
کد خبر: ۱۱۶۰۸۹۶
تاریخ انتشار: ۰۳ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۶:۰۷ 23 January 2023

به گزارش تابناک به نقل از ایسنا، بزرگترین تولیدکننده وسایل نقلیه ریلی جهان، قطاری با آلایندگی صفر راه‌اندازی کرده است که به وسیله سلول‌های سوختی هیدروژنی با یک بافر ابرخازن کار می‌کند. این قطار که چهار واگن دارد و می‌تواند با سرعت ۱۶۰ کیلومتر در ساعت حرکت کند، سریع‌ترین قطار هیدروژنی تا به امروز است.

 این قطار که به طور مشترک توسط شرکت‌های «سی‌آرآرسی» (CRRC) و «چنگدو ریل ترانزیت» (Chengdu Rail Transit) ساخته شده، نخستین قطار مسافربری با نیروی هیدروژنی در چین است که بردی معادل ۶۰۰ کیلومتر دارد و چیزی جز آب منتشر نمی‌کند. این قطار قابلیت رانندگی خودران، ارتباطات «۵جی» (۵G)، استارت و توقف خودکار و بازگشت به دپوی قطار‌ها را دارد.

آلمان در این نوع کار‌ها پیشتاز است و از سال گذشته حدود ۱۴ قطار «آلستوم» (Alstom) با سوخت هیدروژنی را در اختیار دارد. جالب است بدانید اگرچه ژاپن و کره جنوبی پرسروصداترین کشور‌هایی بوده‌اند که به دنبال هیدروژن سبز به عنوان راه حل حمل و نقل هستند، اما جدیدترین آمار نشان می‌دهد که چین در استقرار ایستگاه‌های سوخت‌گیری هیدروژن پیشتاز است. گزارش‌ها حاکی از این است که فقط کمی بیشتر از ۱۰۰۰ ایستگاه هیدروژن در جهان وجود دارد که حدود یک سوم آن‌ها در چین هستند.

این می‌تواند یک حرکت گویا باشد. کشوری که اکثریت قریب به اتفاق زنجیره تامین باتری‌های لیتیومی را کنترل می‌کند، بی‌سروصدا در حال حرکت به سوی هیدروژن است. با فشار منابع لیتیوم که تهدید عبور قیمت‌ها از سقف را به همراه دارند و انقلاب الکتریکی را با افزایش سرعت به زانو در می‌آورند، به نظر عاقلانه می‌رسد که جایگزین‌های هیدروژنی را زودتر پیش ببریم.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۱۱
انتشار یافته: ۱
با مصرف انرژی آب رو تبدیل به اکسیژن یا هیدروژن میکنن. منبع انرژِی برای این کار میتونه آبییا بادی یا هسته ای یا از سوخت فسیلی یا خورشیدی باشه پس در هر حالت خیری به محیط زیست نمیرسونه شاید ضرر هم برسونه چون تو این تبدیل شدن ها کلی انرژی هم هدر میره
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان
آخرین اخبار