بازدید 1818

رئیس‌جمهوری آرژانتین: گفت‌وگو با پوتین را ادامه می‌دهم

آلبرتو فرناندز رئیس جمهوری آرژانتین گفت، بوئنوس آیرس هر چند از جنگ در اوکراین حمایت نمی‌کند اما گفت‌وگو با ولادیمیر پوتین رئیس جمهوری روسیه را قطع نمی‌کند.
کد خبر: ۱۱۶۰۷۸۷
تاریخ انتشار: ۰۳ بهمن ۱۴۰۱ - ۰۷:۲۰ 23 January 2023

به گزارش «تابناک» به نقل از اسپوتنیک، فرناندز یکشنبه شب در مصاحبه با روزنامه «فالهو د اس.پائولو» گفت: صحبت با پوتین را قطع نکرده‌ام اما از جنگ اوکراین هم هرگز حمایت نمی‌کنم.

وی افزود: آخرین باری که با پوتین صحبت کردیم وقتی بود که با من تماس گرفت تا پیروزی آرژانتین در جام جهانی فوتبال را تبریک بگوید. بار دیگر تاکید کرد که لازم است پای میز مذاکره نشست تا این مساله (جنگ اوکراین) حل و فصل شود.

دیمیتری فئوکتیستوف سفیر روسیه در بوئنوس آیرس در ماه دسامبر گفت که روابط دوجانبه با آرژانتین «از آزمون زمان سربلند بیرون آمده» که تبریک پوتین به فرناندز یکی از نشانه‌های آن است.

وی اظهار کرد: آرژانتین به تحریم‌ها علیه روسیه نپیوسته است. آرژانتین هر چند از به اصطلاح حمله روسیه انتقاد کرده اما همیشه تاکید کرده است تحریم‌ها علیه روسیه غیرمشروع بوده و با دور زدن شورای امنیت سازمان وضع شده‌اند و این مساله نمی‌تواند به حل مناقشه کمک کند.

با این حال، فئوکتیستوف خاطرنشان کرد که تحریم‌ها باعث شده است روابط تجاری میان روسیه و آرژانتین در مدت ۹ ماه ۳۰ درصد کاهش یافته و به ۷۱۱ میلیون دلار رسیده است.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل