بازدید 13516
با سیصد و سی امین روز از حمله روسیه به اوکراین

استقرار هزاران نیروی آمریکایی در مرز‌های اوکراین / بازداشت و برکناری مقام ارشد اوکراینی / ارسال بالگرد‌های پادشاه دریا انگلیس به اوکراین/موافقت آمریکا برای ارسال جنگنده «اف-۱۶» به اوکراین

سیصد و سی امین روز از حمله روسیه به اوکراین با دستور ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور این کشور می‌گذرد؛ تهاجمی که رویداد‌های بسیاری به دنبال داشته و منجر به تحریم گسترده روسیه از سوی بلوک غرب شده است و دورنمای مشخصی برای پایان آن نیز وجود ندارد.
کد خبر: ۱۱۶۰۷۵۷
تاریخ انتشار: ۰۲ بهمن ۱۴۰۱ - ۲۰:۴۹ 22 January 2023

استقرار هزاران نیروی آمریکایی در مرزهای اوکراین

بین الملل تابناک: سیصد و سی امین روز از حمله روسیه به اوکراین با دستور ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور این کشور می‌گذرد؛ تهاجمی که رویداد‌های بسیاری به دنبال داشته و منجر به تحریم گسترده روسیه از سوی بلوک غرب شده است و دورنمای مشخصی برای پایان آن نیز وجود ندارد.

نروژ: تلفات ارتش اوکراین صد هزار و کشته و زخمی‌های روسیه ۱۸۰ هزار تن است
۱۴۰۱/۱۱/۰۲ - ۲۳:۳۵

«اریک کریستوفرسن» رئیس ارتش نروژ تلفات ارتش اوکراین در جنگ را یکصد هزار نفر و تعداد زخمی‌ها و کشته‌شدگان روسیه را ۱۸۰ هزار تن اعلام کرد.

به گزارش خبرگزاری فرانسه، کریستوفرسن یکشنبه در مصاحبه‌ای با شبکه TV۲ بدون اشاره به منبع این آمار گفت: آمار تلفات روسیه به حدود ۱۸۰ هزار کشته و زخمی نزدیک شده است.

وی افزود: تعداد کشته‌ها و زخمی‌های ارتش اوکراین نیز احتمالا بیش از صد هزار نفر است. علاوه بر این، حدود ۳۰ هزار غیرنظامی اوکراینی نیز در این جنگ وحشتناک جان خود را از دست داده‌اند.

مسکو و کی‌یف چند ماه است که گزارش‌های قابل اعتمادی در مورد تلفات خود در جنگ منتشر نکرده‌اند.

مارک میلی رئیس ستاد مشترک ارتش آمریکا در ماه نوامبر مدعی شد که بیش از صد هزار نفر از نظامیان روسیه کشته یا زخمی شده‌اند و «احتمالا» طرف اوکراینی نیز آمار مشابهی دارد.

کریستوفرسن با اشاره به توانمندهای روسیه در زمینه بسیج نیرو و تولید تسلیحات تاکید کرد که این کشور به رغم این تلفات سنگین «قادر است این جنگ را برای مدتی طولانی ادامه بدهد.»

وی افزود: آنچه که بیش از هر چیزی باعث نگرانی است این است که آیا اوکراین می‌تواند نیروهای هوایی روسیه را خارج از جنگ نگه دارد یا خیر.

رئیس ارتش نروژ گفت که اوکراین تاکنون توانسته از با کمک سامانه‌های ضدهوایی در این زمینه موفق عمل کند.

بخش زیادی از حملات روسیه در ماه‌های اخیر با موشک‌های دور برد انجام شده است. این در حالی است که کریستوفرسن بر ارسال سریع تانک‌های رزمی به اوکراین تاکید کرد.

مخالفت آلمان با ارسال تانک‌های لئوپارد به اوکراین به یکی از موضوعات داغ در محافل سیاسی و نظامی غرب تبدیل شده است.

مکرون: ارسال تانک‌های لکلر به اوکراین منتفی نیست
۱۴۰۱/۱۱/۰۲ - ۲۳:۳۴

امانوئل مکرون، رئیس جمهور فرانسه روز یکشنبه در نشستی مشترک با اولاف شولتز، صدراعظم آلمان گفت کشورش احتمال دارد تانک‌های لکلر را به اوکراین ارسال کند ولی هنوز چیزی مشخص نیست.

رئیس جمهور فرانسه در گفت و گو با خبرنگاران روی این موضوع تاکید کرد که ارسال این تانک‌ها نباید اوضاع را متشنج کند و زمان موثر آموزش سربازان اوکراینی را در نظر گرفت.

وی گفت: احتمال ارسال تانک‌ها وجود دارد ولی این اقدام نباید امنیت خود فرانسه را به خطر اندازد.

مکرون با بیان اینکه این اقدام باید با متحدانی مانند آلمان در روزها و هفته‌های آینده هماهنگ شود، گفت: در مورد لکلرها از وزیر ارتش خواستم روی آن کار کند، اما هیچ چیز منتفی نیست.

تانک لکلر ساخت شرکت نکستر فرانسه یکی از ابزارهای اصلی ارتش این کشور محسوب می‌شود که دارای قابلیت شلیک گلوله‌های ۱۲۰ میلی‌متری آلمانی و ناتو هم هست اما ارتش فرانسه تنها از مهمات فرانسوی استفاده می‌کند.

هشدار رئیس دومای روسیه درباره بروز «فاجعه جهانی»
۱۴۰۱/۱۱/۰۲ - ۲۳:۳۱

رئیس دومای روسیه امروز (یکشنبه) هشدار داد که «اگر سلاح سنگین از غرب به اوکراین ارسال شود، با یک فاجعه جهانی روبرو خواهیم شد.»

به گزارش خبرگزاری آناتولی، «ویاچسلاو وولودین» رئیس دومای روسیه در تلگرام گفت: اگر واشنگتن و کشورهای عضو ناتو اقدام به ارسال تسلیحات به اوکراین کنند که برای حمله به مناطق مسکونی و تلاش برای تصرف قلمروهای روسیه به کار گرفته شود، این مساله به انجام اقدامات متقابل و استفاده از تسلیحات قدرتمندتر منجر خواهد شد.

وی همچنین به اعضای کنگره آمریکا و قانونگذاران پارلمان آلمان، مجمع ملی فرانسه و دیگر اعضای پارلمان‌های اروپایی تاکید کرد که مسئولیت در قبال بشریت را بپذیرند.

آمریکا اخیرا وعده داده، در صورتی که اوکراین عملیاتی را برای بازپس‌گیری شبه جزیره کریمه انجام دهد، از آن حمایت می‌کند.

رئیس دومای روسیه ادامه داد: با توجه به تصمیمات گرفته شده از سوی غرب، واشنگتن و بروکسل به دنبال سوق دادن جهان به یک جنگ وحشتناک هستند که با این اقدام نظامی کنونی کاملا متفاوت است.

وی همچنین گفت که سیاستمداران باید درک کنند که چنین تصمیماتی می‌تواند به یک «تراژدی جهانی» ختم شود که با توجه به «برتری تکنولوژیکی تسلیحاتی روسیه»، کشورهای آنها نابود خواهد شد. وولودین با بیان اینکه روسیه عجله‌ای برای استفاده از سلاح اتمی در درگیری با اوکراین ندارد، مدعی شد که امنیت مردم و یکپارچگی سرزمین روسیه در معرض خطر است.

رئیس دومای روسیه در ادامه صحبت‌هایش گفت: استدلال‌هایی مبنی بر اینکه قدرت‌های هسته‌ای پیشتر از تسلیحات کشتار جمعی در درگیری‌های محلی استفاده نکرده‌اند، غیرقابل دفاع است چون این کشورها با وضعیتی مواجه نبودند که امنیت شهروندان و تمامیت ارضی کشور را تهدید کند.

آلمان: اجازه نمی‌دهیم اروپا از هم پاشیده شود
۱۴۰۱/۱۱/۰۲ - ۲۳:۲۹

«اولاف شولتز» صدر اعظم آلمان روز یکشنبه گفت که پس از حمله سال گذشته روسیه به اوکراین، پروژه صلح اروپا در یک نقطه عطف قرار گرفته است.

وی که این سخنان را در جریان سفر به فرانسه و در دانشگاه سوربون مطرح می‌کرد گفت : «امپریالیسم پوتین پیروز نخواهد شد. ما اجازه نخواهیم داد که اروپا به زمانی بازگردد که خشونت جایگزین سیاست شده و قاره ما با نفرت و رقابت میان کشورها از هم پاشیده شود».

لهستان: اجازه نمی‌دهیم روسیه، کی‌یف را تصرف کند
۱۴۰۱/۱۱/۰۲ - ۲۲:۵۲

نخست وزیر لهستان با هشدار به آلمان در زمینه ارسال هرچه زودتر تانک به اوکراین برای نبرد با روسیه، از حمایت بیشتر از «کی‌یف» خبر داد.

به گزارش منابع خبری، «ماتئوش موراویتسکی» نخست وزیر لهستان روز یکشنبه گفت: «اگر آلمان با ارسال تانک‌های "لئوپارد- ۲" موافقت نکند، ما ائتلاف کوچکتری از کشورهای آماده برای ارسال تانک به اوکراین ایجاد خواهیم کرد.»

نخست وزیر لهستان مدعی شد: «نمی‌خواهیم ناظر کشته شدن اوکراینی‌ها باشیم. ما اجازه نخواهیم داد روسیه کی‌یف را تصرف کند و سپس اروپا را بسوزاند.»

وی افزود، اوکراین و اروپا در این جنگ با آلمان یا بدون آلمان پیروز خواهند شد.

این در حالی است که نشریه «اشپیگل» چاپ آلمان در این باره نوشته است، ارتش این کشور سرانجام ممکن است ۱۹ دستگاه تانک لئوپارد-۲ از مدلی که تنها برای استفاده به عنوان اهداف دشمن فرضی در رزمایش‌های نظامی در نظر گرفته را برای اوکراین بفرستد.

موافقت آمریکا برای ارسال جنگنده «اف-16» به اوکراین
۱۴۰۱/۱۱/۰۲ - ۲۱:۰۷

آمریکا اعلام کرده که از انتقال جنگنده‌های «اف-۱۶» به اوکراین برای نبرد با روسیه حمایت می‌کند.

به گزارش وبگاه «آویا» «مایکل کارپنتر» سفیر آمریکا در «سازمان امنیت و همکاری اروپا» گفت که ایالات متحده در تامین جنگنده‌های اف-۱۶ به اوکراین توسط کشورهای دوست دخالت نخواهد کرد و در صورت حمایت ناتو از این پیشنهاد حمایت می‌کند.

سفیر آمریکا گفت: «ایالات متحده از انتقال جنگنده اف-۱۶ توسط متحدان به اوکراین حمایت خواهد کرد.»

بر اساس این گزارش، هلند از انتقال جنگنده‌های اف-۱۶ به نیروی هوایی اوکراین حمایت کرده به احتمال زیاد در اواسط فوریه در این مورد تصمیم‌گیری خواهد شد.

به گفته منابع مطلع، نیروی هوایی هلند به ۶۱ جنگنده اف-۱۶ مجهز است که این احتمال را که این کشور بتواند ۶ تا ۱۲ فروند هواپیمای جنگی را به اوکراین ارائه دهد منتفی نیست.

ممکن است آموزش خلبانان اوکراینی برای پرواز با این جنگنده حدود ۶ ماه طول بکشد.

ارسال بالگردهای پادشاه دریا انگلیس به اوکراین
۱۴۰۱/۱۱/۰۲ - ۲۰:۵۷

در حالی که فشارهای غرب علیه روسیه ادامه دارد، انگلیس بالگردهای تحت لیسانس آمریکا به نام «sea king» (پادشاه دریا) را به اوکراین تحویل داد.

«اولکسی رزنیکوف» وزیر دفاع اوکراین اعلام کرد که انگلیسی‌ها به این کشور بالگردهای جدیدی تحویل دادند و این بالگردها در نزدیکی پایگاه نظامی اوکراین در دریای سیاه مستقر شده است.

رزنیکوف در پیامی توییتری به تعداد بالگردهای اعطایی انگلیس اشاره نکرد اما گفت که نوع آن «sea king» (پادشاه دریا) است که تحت لیسانس آمریکا در انگلیس و چند کشور دیگر ساخته می‌شود.

وزیر دفاع اوکراین این اقدام انگلیس را «تقویت کننده قوی برای نیروی دریایی اوکراین» خواند و ضمن تشکر از «بن والاس» وزیر دفاع انگلیس افزود: «همکاری ما همچنان افزایش خواهد یافت. در کنار هم دریاها و اراضی سراسر اروپا را امن خواهیم کرد».

بن والاس وزیر دفاع انگلیس ماه نوامبر سال گذشته بود که اعلام کرد که این کشور سه بالگرد جدید sea king به اوکراین ارائه خواهد داد.

این بالگرد ساخت شرکت آمریکایی «سیکورسکی»، اولین بالگرد آبی-خاکی دنیا محسوب و تحت لیسانس آمریکا در انگلیس، ایتالیا، کانادا و ژاپن تولید می‌شود. از این بالگرد برای اقداماتی از قبیل جنگ‌های ضد زیردریایی استفاده می‌شود.

اقدام انگلیس در دادن این بالگرد در شرایطی انجام می‌شود که کشورهای غربی از ابتدای جنگ روسیه و اوکراین در حال ارائه حمایت‌های تسلیحاتی همه جانبه به کی‌یف هستند.

اطلاع رسانی وزیر دفاع اوکراین درباره رسیدن بالگرد اعطایی انگلیس به دریای سیاه در شرایطی انجام شده که حمایت‌های تسلیحاتی غرب از اوکراین برای بازپس گیری شبه جزیره کریمه، هشدار روسیه را در پی داشته است.

استقرار هزاران نیروی آمریکایی در مرزهای اوکراین

روز یکشنبه، مقامات آمریکایی گفتند که پنتاگون (وزارت دفاع آمریکا) چند هزار نیروی خود را دست کم برای ۹ ماه دیگر در جنوب شرقی رومانی نگه خواهد داشت.

به گزارش منابع خبری، پایگاه هوایی «میهاییل» در رومانی به مرکز آموزشی نیروهای ناتو در جنوب شرقی اروپا تبدیل شده و در صورت حمله روسیه به غرب، این نیروها، نخستین خط دفاعی خواهند بود.

بر اساس این گزارش، ۴۰۰۰ نظامی آمریکایی از تابستان گذشته در این پایگاه هوایی مستقر شده‌اند و در مرز رومانی با اوکراین تمرین می‌کنند. پیشتر مشخص نبود آیا پنتاگون این یگان سطح بالا را در پایگاه هوایی در رومانی نگه خواهد داشت یا نیروهای خود را به جای دیگری منتقل خواهد کرد؟!

به گفته تحلیلگران نظامی، فرستادن یک ژنرال دو ستاره نزدیک منطقه جنگی، امکان تصمیم گیری سریع درباره محل استقرار نیروها و تسلیحات را در صورتی که روسیه جنگ را به داخل خاک ناتو وارد کند، می‌دهد.

ارتش آمریکا در بیانیه‌ای اعلام کرد: «این اقدام تضمین می‌کند که ایالات متحده همچنان در موقعیت خوبی برای ارائه موقعیت بازدارنده و دفاعی قوی در کنار متحدان خود در سراسر قاره اروپاست.»

این تصمیم بخشی از تعهد «جو بایدن»، رئیس جمهور آمریکا برای افزایش نیروهای ایالات متحده در اروپا در پاسخ به تهاجم روسیه به اوکراین است. اینک ۱۲۰۰۰ نظامی آمریکایی در غرب لهستان مستقرند تا با نیروهای ناتو در لهستان و بالتیک همکاری کنند. این در حالی است که ائتلاف ناتو نیز به تازگی چندین هواپیمای «آواکس» در رومانی مستقر کرده است.

این هواپیما‌ها در پایگاه هوایی رومانی در فرودگاه بین‌المللی «هنری کونادا» در بخارست مستقرند. «اوآنا لانژسکو» سخنگوی ناتو گفت: «از آنجایی که جنگ روسیه در اوکراین همچنان صلح و امنیت اروپا را تهدید می‌کند، نباید در عزم ناتو برای حفاظت و دفاع از هر وجب از خاک متحدان تردید داشت.»

این هواپیما‌ها اغلب در امتداد مرز شرقی رومانی پرواز می‌کنند و وضعیت را بر فراز حریم هوایی روسیه، اوکراین و بلاروس زیر نظر دارند.

این گزارش حاکی است، ناتو فاش نکرده که چه تعداد از این هواپیما قرار است در رومانی مستقر شوند. قرار بود که همراه با این هواپیماها، ۱۸۰ پرسنل نظامی پشتیبان در رومانی مستقر شوند.

پیشتر نیز اسپانیا از اعضای ائتلاف ناتو از اعزام شماری نیرو و جنگنده به رومانی برای تقویت جناح شرق این ائتلاف خبر داده بود. اسپانیا ۱۳۰ نظامی و ۸ فروند جنگنده «اف-۱۸» را به رومانی اعزام کرد تا جناح شرقی ناتو را تقویت کند.

بازداشت و برکناری مقام ارشد اوکراینی

معاون وزارت زیرساخت در اوکراین به ظن اختلاس بودجه در نظر گرفته شده برای بازسازی زیرساخت‌های آسیب دیده این کشور در طول جنگ، بازداشت شد.

تحقیقات اداره ملی مبارزه با فساد اوکراین نشان داده، از بودجه عمومی که برای منابع انرژی جایگزین در طول ماه‌های زمستان کنار گذاشته شده بود، استفاده غیرمجاز شده است.

به گزارش سی‌ان‌ان، وزارت توسعه جوامع، مناطق و زیرساخت‌های اوکراین در صفحه فیس‌بوک خود، دستگیری واسیل لوزینسکی را تایید کرد و نوشت: «امروز مشخص شد که واسیل لوزینسکی، سرپرست وزارت توسعه جوامع و مناطق اوکراین به دلیل اختلاس از بودجه بازداشت شده است». گفته شده این فرد که درباره اتهاماتش اظهارنظر نکرده از سمتش برکنار می‌شود.

طبق اعلام اداره ملی مبارزه با فساد اوکراین، او به دریافت ۴۰۰ هزار دلار مزایای غیرقانونی متهم شده است. این مقام اوکراینی این پول را برای تسهیل عقد قراردادهای خرید تجهیزات و ماشین آلات به قیمت بالاتر از قیمت واقعی دریافت کرده است.

به گزارش شبکه آمریکایی، تحقیقات نشان داده که تعدادی از مقامات اجرایی مرکزی و منطقه‌ای اوکراین در این اختلاس دست داشته‌اند.

فرانس اینفو: ارائه پنجاه تانک فرانسوی به اوکراین به معنای خودکشی است

به گزارش فرانس اینفو، امانوئل ماکرون، رئیس‌جمهور فرانسه به ارتش این کشور دستور داده به درخواست کی‌یف، موضوع ارائه تانک‌های سنگین لکلر به اوکراین را حل کند. با این حال، این رسانه فرانسوی هشدار داده احتملاً حل این موضوع دشوار باشد.

به گفته برخی کارشناسان، ارسال دست کم پنجاه خودروی زرهی موثر خواهد بود که توانایی دفاعی خود فرانسه را تضعیف خواهد کرد. سایر کارشناسان هم به نوبه خود اصرار دارند دست کم دوازده نسخه ارسال شود.

نویسنده این یادداشت در ادامه یادآور شده با این حال، کارگروه وزارت نیروهای مسلح فرانسه باید معادله پیچیده‌ای را با توجه به تعداد کم این خودرورهای زرهی سنگین در زرادخانه فرانسه حل کند.

طبق این گزارش، از یک سو، رویکری عملگرایانه وجود دارد که حامیانش سوالاتی را درباره اثربخشی این ارسال مطرح می‌کنند و از سوی دیگر، دیدگاهی سیاسی در خصوص این مشکل مطرح است. ارسال این خودروهای زرهی می‌تواند سیگنال قوی برای برلین که همچنان از دادن مجوز انتقال تانک‌های جنگی لئوپارد ۲ خودداری می‌کند، باشد.

به گفته استفان آدران، مشاور و متخصص تسلیحاتی، کی‌یف در حال از دست دادن تانک‌های زیادی است و در تجهیز تیپ‌های زرهی خود با مشکل مواجه است. او یادآوری کرد در گذشته چند کشور (لهستان، جمهوری چک، هلند و غیره) به کی‌یف صدها تانک تی-۷۲ طراحی شوروی تحویل دادند که مزیت آن این است که فوراً در خدمت ارتش اوکراین قرار می‌گیرد. وی افزود: می‌دانیم چطور این تکنیک را به کار ببریم. اما حالا آن‌ها در تلاشند تا سطح خودروهای زرهی خود را بالا ببرند.

او در جمع‌بندی سخنانش گفت: از این منظر، لکلر فرانسه مثل آبرامز آمریکا، چلنجر ۲ بریتانیا، لئوپارد ۲ فرانسه یا کِی ۲ کره جنوبی گزینه خوبی است. لکلر خودروی جنگی ارتش‌های مدرن است؛ یکی از بهترین‌ها در جهان.

به گزارش فرانس اینفو، لهستان به نوبه خود اعلام آمادگی کرده که ۱۴ تانک لئوپارد در اختیار اوکراین قرار دهد اما برای این کار باید موافقت آلمان را جلب کند. بریتانیا هم می‌تواند به ستاد کل ارتش اوکراین تعداد مشخصی از تانک‌های چلنجر ۲ را پیشنهاد دهد اما کارشناس تسلیحات Ifri هشدار داده که این هدیه‌ای سمی است، زیرا مستلزم چرخه کامل آموزش و نگهداری تانک‌هایی خواهد بود که در دسترس بودن آن محدود است و اثرش در میدان حداقل خواهد بود.

استفان آدران توضیح داد، «بر خلاف تانک‌های تی-۷۲ شوروی، تانک‌های غربی نیاز به آموزش برای دوره چهار تا شش ماه برای کارکنان را مفروض می‌داند. با توجه به کمبود سربازان اوکراینی از جمله خدمه تانک نظامی، آیا ارزشش را دارد؟ شاید داشته باشد، اگر درباره ۴۰ تانک صحبت می‌کنیم؛ اما درباره ۱۰ تانک چی؟»

به گفته او، برای موثر بودن باید تدارکات در مقیاس گردان باشد، علاوه بر این، ترکیب تانک‌های مختلف نیاز به تلاش مضاعف برای پشتیبانی و نگهداری دارد. این رسانه فرانسوی تاکید می‌کند، چنین عملیاتی از نقطه‌نظر مدیریت دشوار و حتی غیرسازنده خواهد بود.

علاوه بر این، شمار تانک‌های لکلر زیاد نیست؛ ۴۰۶ نسخه از این خودروهای زرهی برای فرانسه تولید شد و ۳۸۸ فروند برای امارات که اتفاقا تحقق قرارداد آن با ضرر و رسوایی برای نکستر شرکت سازنده فرانسوی به پایان رسید.

بنا بر این گزارش، تلاش‌های طولانی‌مدت برای کاهش هزینه در ارتش فرانسه به کاهش ناوگان تانک‌های لکلر که امروز به ۲۲۰ فروند رسیده، منجر شده است. فرانسه از سال ۲۰۰۸ آن‌ها را تولید نکرده است. پر دی یونگ، سرهنگ سابق و کارشناس تانک تاکید کرد: از سال ۱۹۹۰ و به دلیل کاهش بودجه دفاعی، برای فرانسه ۲۲۲ تعداد از چنین تانک‌هایی در مقایسه با ۱۵۰۰ تانک سنگین در ۲۰ یا ۳۰ سال گذشته، باقی مانده است.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۱
در انتظار بررسی: ۳
انتشار یافته: ۱۲
جنگ همیشه بد بوده است.
اکثر جنگ هارا آمریکا مستقیم یا غیر مستقیم راه انداخته است.
اما جنگ روسیه و اوکراین موجب شده که ایران بتواند دیوار تحریم را فرو بریزد.
اوضاع ایران قبل از جنگ بسیار بدتر بوده است.
غربزده ها از این گشایش برای ایران ناراحت هستند
اهدای قطره چکانی تسلیحات به ملت فریب خورده اوکراین باعث شده است که ملت اوکراین مانند گوشت لب گلوله توپ بشوند.
بیچاره ملتی که فریب آمریکا را خورده اند. و سرباز پیاده آمریکا و ناتو شده اند
جنگ بین دو کشور مسیحی و اروپائی تا کنون ضرری به مسلمانان نداشته است أللهم اشغل الظالمین الظالمین و واجعلنا بینهم سالمین غانمین
پوتین کمک میخوای
دارن پوست روسیه رو زنده زنده میکنن اگه کریمه رو پس بگیرن یعنی روسیه مجبور غرامت قبول کنه حتی لزوم ندیدن خودشون وارد جنگ مستقیم بشنn
غربی اوکراین رو تله ای برای روسها تدارک دیدند و روسیه رو کشاندند آنجا برای شکستن کمرش ، متاسفم به چین که هیچ کمکی به روسيه نکرده
پاسخ ها
ناشناس
| Austria |
۲۰:۰۶ - ۱۴۰۱/۱۱/۰۳
بجای تاسف از آمریکا بلند شو برو واسه پوتین بجنگ. سرباز میخواد
شمارش معکوس برای سقوط دیکتاتور کاخ کرملین آغاز شده است
اف ۱۶ همه در حال از رده خارج شدن و متعلق به ۴۰ سال قبل است و هلکوپترهای seaking که میخواهند به اکراین بدهند به ۴۸ سال پیش تعلق دارد که در نیروی دریایی انگلیس بازنشسته شده و باید اسقاط می‌شد و‌حالا منت میگذارند ‌می‌دهند به اکراین
مرگ بر متجاوز
روسیه در تله تاکتیکی امریکا افتاد و وارد جنگ شد. بازنده جنگ هم روسیه وهم اتحادیه اروپاست. قدرت گرفتن هر دو به ضرر امریکا بود(مثلا اتحادیه اروپا در زمان ترامپ با امریکا همراهی مناسبی نداشت.). هرچند از کشته شدن مظلومان ومردم عادی خوشحال نیستیم ولی این جنگ، ناخواسته، فشارها روی ایران هم کم کرد تا فرصتی برای ترمیم زیرساخت های تقابلی با تحریم ها پیداکند.
به نظر من ایران باید هر چه سریعتر به جنگ اکراین ورود نماید تاخیر در این زمینه می تواند باعث فرسایشی شدن جنگ و تغییر وضعیت شود هر چه زودتر باید جهت تغییر ژئوپلوتیک جهان پیش دستی کرد تعلل در این زمینه باعث خسارات جبران ناپذیری در آینده شود
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان