بازدید 29445
۱

۴۰ رستوران و سفره‌خانه در اهواز پلمب شد

- رئیس مرکز بهداشت غرب اهواز از پلمب ۴۰ رستوران و سفره‌خانه در حوزه غرب این کلان‌شهر به دلیل عرضه قلیان خبر داد.
کد خبر: ۱۱۶۰۵۸۵
تاریخ انتشار: ۰۱ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۶:۳۱ 21 January 2023


به گزارش خبرنگار مهر، شایسته شمی‌پور پیش از ظهر امروز در جمع خبرنگاران با تأکید بر انجام فعالیت‌های فرهنگی و ارتقای سطح سواد بهداشتی مردم، گفت: اولین قدم انجام کار فرهنگی و افزایش فعالیت‌های رسانه‌ای و آموزشی در سطح شهر با مضامین بهداشتی و مضرات و خطرات استعمال قلیان است و باید رسانه ملی در این زمینه بیشتر ورود کند.

وی افزود: فروش لوازم و ابزارآلات مواد دخانی به‌خصوص قلیان به‌راحتی انجام می‌شود و در بسیاری از این مراکز با استفاده از ویترین‌های جذاب و وسوسه کننده بر تبلیغ آن افزوده و همین امر شاید بر تعداد مصرف‌کنندگان قلیان و به‌ویژه نوجوانان بیفزاید.

شمی‌پور ادامه داد: رواج استعمال مواد دخانی از جمله قلیان و سیگار در رستوران‌ها و کافه‌ها می‌تواند زنگ خطری باشد که ابتدا کانون خانواده‌ها و سپس مسئولان فرهنگی جامعه را از بروز آسیبی بزرگ خبر می‌دهد.

وی بیان کرد: مصرف مواد دخانی از جمله قلیان می‌تواند باعث افسردگی، رنگ‌پریدگی، سردرد، سرگیجه، اختلالات گوارشی، بروز ناراحتی‌های قلبی و عروقی و زمینه‌ساز ابتلاء به انواع سرطان‌ها شود.

شمی‌پور افزود: میزان مواجهه با دود در هر وعده مصرف قلیان معادل استعمال ۸۰ تا ۱۰۰ نخ سیگار است و آلودگی تنباکوهای معطر به ترکیبات سرطان‌زای قطعی همچون بنزن، فلزات سنگین و آلودگی تنباکوها حین آماده‌سازی به برخی از مواد روان‌گردان، این دغدغه را دو چندان می‌کند.

وی گفت: از ابتدای امسال تاکنون ۴۰ رستوران و سفره‌خانه متخلف که اقدام به عرضه قلیان در اماکن عمومی می‌کردند در محدوده زیر پوشش غرب اهواز پلمب و ۸۷ مورد به مراجع قضائی معرفی و ۱۱۸ جام قلیان نیز جمع‌آوری و معدوم شد

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۴۷
انتشار یافته: ۱
تورا به خدا فکری هم برای پارک ساحلی کیانپارس بکنید.هر گوشه اش میدانی شده برای برای بساط قلیان شبیه سرقفلی
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل