بازدید 44856
در راستای اجرای قانون بودجه ۱۴۰۱

شرایط خرید ده قلم کالا به قیمت شهریور ۱۴۰۰ با استفاده از کالابرگ/ سبد ۵۳۰ هزار تومانی در طرح جدید دولت؛ سهم مردم چقدر است؟

با واریز ۹ مرحله یارانه نقدی ۳۰۰ و ۴۰۰ هزار تومانی به حساب سرپرستان خانوار، به نظر می‌رسد عزم دولت برای اجرای وعده کالابرگ جدی شده است، تا جایی که وزیر رفاه اعلام کرد: سرپرستان خانوار با یک کد دستوری می‌توانند میزان اعتبار خود را مشاهده و به هر مقداری که ضرورت دانستند، خرید کنند.
کد خبر: ۱۱۶۰۵۶۸
تاریخ انتشار: ۰۱ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۶:۲۴ 21 January 2023

شرایط خرید ۱۰ قلم کالا به قیمت شهریور ۱۴۰۰ با استفاده از کالابرگ/ سبد ۵۳۰ هزار تومانی در طرح جدید دولت؛ سهم مردم چقدر است؟

به گزارش تابناک اقتصادی؛ در حالی که دو ماه تا پایان سال باقی مانده است، یکی از الزامات قانون بودجه ۱۴۰۱، رنگ و بوی اجرایی به خود گرفته است؛ قانونی که دولت را موظف کرده بود تا در صورت حذف ارز ترجیحی از واردات کالا‌های اساسی، برای جبران زیان رفاه مصرف کننده در بخش کالا‌های اساسی، سازوکار اجرا و ارائه کالابرگ به نرخ پایان شهریور ۱۴۰۰ را فراهم کند. اما این الزام قانونی از آغاز اجرای طرح مردمی سازی و توزیع عادلانه یارانه‌ها، عملیاتی نشد و دلیل آن فراهم نبودن زیرساخت فنی آن بود.

حال با گذشت نه مرحله واریز یارانه نقدی به حساب بانکی سپرستان خانوار، دولت اعلام کرده است، در یکی از استان های جنوبی، اجرای آزمایشی کالابرگ الکترونیک را در دستور کار قرار داده است؛ این استان، هرمزگان نام دارد.

در این باره، هفته گذشته وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی اظهار داشت: این طرح در استان هرمزگان آزمایشی در حال اجراست و حدود هزار فروشگاه در این استان به سیستم کالابرگ الکترونیکی مجهز شده اند. وی افزود: در حال ارزیابی استقبال مردم از این طرح در کل کشور هستیم. در طرح کالابرگ الکترونیک، خرید موادغذایی که ده قلم کالا و مشمول ارز ۴۲۰۰ بودند را در سبد کالا قیمت گذاری کردیم که پایه قیمت گذاری آن شهریور ۱۴۰۰ بود.

ده قلم کالا به قیمت شهریور ۱۴۰۰ کدام است؟

همان طور که وزیر رفاه اعلام کرده است، در طرح کالابرگ الکترونیک ده قلم کالا به قیمت پایه شهریور ۱۴۰۰ به مشمولان دریافت یارانه تعلق خواهد گرفت. بررسی ها نشان می دهد اجرای این طرح آزمایشی که در بستر شبکه ملی اعتبار در استان هرمزگان آغاز شده است، کالاهای «شیر، پنیر، ماست، مرغ، تخم مرغ، روغن مایع، ماکارونی، قند، شکر و برنج» با شرایط زیر به متقاضیانی که در حال حاضر مشمول دریافت یارانه نقدی هستند، ارائه خواهد شد.

چه کسانی مشمول دریافت اعتبار می شوند؟ / اعتبار در حساب کدام یک از اعضای خانوار شارژ شده است؟

در اجرای آزمایشی این طرح، مبلغ اعتبار کالابرگ الکترونیک، به میزان یارانه دریافتی خانوار می‌باشد. در حال حاضر خانواری که طبق اعلام سازمان هدفمندسازی یارانه‌ها، حساب دریافت یارانه آنها در استان هرمزگان افتتاح شده است مشمول دریافت یارانه هستند. اعتبار به حساب بانکی واریز نمی شود. این اعتبار روی کدملی شارژ می‌شود. با استفاده از کلیه کارت‌های بانکی که متعلق به سرپرست خانوار است، قابلیت خرید وجود دارد. از سوی دیگر، اعتبار به سرپرست خانوار تخصیص داده شده است و از کلیه کارت‌های بانکی سرپرست خانوار قابلیت خرید وجود دارد. هرچند بر اساس اعلام سایت شبکه ملی اعتبار (شما) در آینده نزدیک این امکان فراهم خواهد شد تا سرپرست خانوار بتواند از طریق appشما، افراد دیگر خانواده را نیز معرفی کند تا با اجازه سرپرست، امکان استفاده توسط کلیه اعضای خانواده فراهم شود.

بنابراین با استفاده از کلیه کارت های بانکی که متعلق به سرپرست خانوار بوده و با مراجعه به فروشگاه های مجاز معرفی شده‌، شخص متقاضی استاده از کالابرگ، می تواند از خرید اعتباری استفاده نماید و امکان این خرید اعتباری در چند مرحله وجود دارد.

اعتبار تخصیصی به ده قلم کالای اساسی در طرح کالابرگ الکترونیکی چگونه است؟

ده قلم کالای اساسی زیر و سرانه مشخص شده برای هریک براساس گزارش کارآمدسازی نظام یارانه‌هاست که با هدف اعلام اولویت‌های اقلام غذایی به منظور تخصیص کالابرگ الکترونیکی توسط دبیرخانه شورای عالی سلامت و امنیت غذایی در تیرماه ۱۴۰۱ تهیه شده است.

میزان اعتبار تخصیصی به ازای سرانه هر قلم از کالاها در جدول زیر از مابه‌التفاوت قیمت فروش مصوب (دی۱۴۰۱) با قیمت مصوب شهریور ۱۴۰۰ (به استناد تکلیف بند س تبصره ۱ قانون بودجه ۱۴۰۱) بدست آمده است.

حین خرید اعتباری در کالابرگ الکترونیکی در شبکه ملی اعتبار شاید این سوال برای شما پیش بیاید که میزان محاسبه اعتبار هر کالا چقدر است؟ یا کدام کالاها دارای امکان خرید اعتباری هستند؟

در جدول زیر میزان و عنوان کالاهای اعتباری را می بینید؛

 

ردیف مشخصات کالا قیمت فروش مصوب هر واحد (ریال) سرانه

 

(گرم)

قیمت فروش مصوب سرانه (ریال) سهم پرداختی مردم (ریال) میزان اعتبار تخصیصی (ریال)
۱ شیر بطری یک لیتری کم چرب ۱۸۰,۰۰۰ ۳,۰۰۰ ۵۴۰,۰۰۰ ۳۷۵,۰۰۰ ۱۶۵,۰۰۰
۲ پنیر یو اف ۴۰۰ گرمی ۳۷۰,۰۰۰ ۴۰۰ ۳۷۰,۰۰۰ ۱۷۰,۰۰۰ ۲۰۰,۰۰۰
۳ ماست دبه ۲.۵ کیلوگرمی کم چرب ۴۹۸,۰۰۰ ۲,۵۰۰ ۴۹۸,۰۰۰ ۲۱۰,۰۰۰ ۲۸۸,۰۰۰
۴ مرغ کشتار روز ۶۳۰,۰۰۰ ۲,۰۰۰ ۱,۲۶۰,۰۰۰ ۶۰۰,۰۰۰ ۶۶۰,۰۰۰
۵ تخم مرغ کیلویی ۴۷۲,۰۰۰ ۱,۰۰۰ ۴۷۲,۰۰۰ ۱۵۰,۰۰۰ ۳۲۲,۰۰۰
۶ روغن مایع پخت و پز ۸۱۰ گرمی ۶۲۰,۰۰۰ ۸۱۰ ۶۲۰,۰۰۰ ۱۴۰,۰۰۰ ۴۸۰,۰۰۰
۷ ماکارونی ۷۰۰ گرمی رشته‌ای ۲۴۰,۰۰۰ ۷۰۰ ۲۴۰,۰۰۰ ۷۰,۰۰۰ ۱۷۰,۰۰۰
۸ قند شکسته فله‌ای ۲۰۰,۰۰۰ ۲۵۰ ۵۰,۰۰۰ ۲۱,۲۵۰ ۲۸,۷۵۰
۹ شکر سفید فله‌ای ۲۰۰,۰۰۰ ۲۵۰ ۵۰,۰۰۰ ۲۱,۲۵۰ ۲۸,۷۵۰
۱۰ برنج ۶۰۰,۰۰۰ ۲,۰۰۰ ۱,۲۰۰,۰۰۰ ۶۰۰,۰۰۰ ۶۰۰,۰۰۰
جمع کل (ریال) ۵,۳۰۰,۰۰۰ ۲,۳۵۷,۵۰۰ ۲,۹۴۲,۵۰۰

جزئیات جدول فوق نشان می‌دهد در کالابرگ الکترونیک برای خانواری که مشمول دریافت یارانه نقدی ۳۰۰ هزار تومانی است، می‌تواند به گونه‌ای از اعتبار خود برای خرید ۱۰ قلم کالای فوق استفاده کند. به گونه‌ای که سقف مجموع قیمت این کالاها، در حال حاضر ۵۳۰ هزار تومان می‌شود که از این رقم، حدود ۳۰۰ هزار تومان (به طور دقیق‌تر ۲۹۴ هزار و ۲۵۰ تومان) به صورت اعتبار در نظر گرفته می‌شود و در نهایت، مبلغی که یک شخص بایستی پرداخت کند، حدود ۲۳۵ هزار تومان خواهد بود. این در حالی است که طبق اعلام شبکه ملی اعتبار، افراد می‌توانند از گروه کالایی اعلام شده و از هر نشان تجاری دلخواه، خرید خود را انجام دهند و در این طرح کالای خاصی ارایه نمی‌شود.

در این میان، طبق گفته وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی، انتخاب یک کالا در این مرحله کاملا اختیاری است و یک نفر می‌تواند اگر ضرورت داشت، برنج خرید کند و کل مبلغ اعتباریش را در این مرحله مقدماتی یک قلم کالا بخرد.  

بنابراین مردم براساس نیاز خانوار، مقدار کمتر یا بیشتری از کالاهای اساسی را به انتخاب خود و تا سقف میزان اعتبار خرید نمایند. همچنین خرید در طرح کالابرگ الکترونیکی همانند خریدهای عادی هیچ هزینه و کارمزدی ندارد.

این در حالی است که به زودی امکان خرید از فروشگاه‌های مجازی که به سامانه "شما" متصل شده‌اند، فراهم می‌شود.

 

اگر از اعتبار خود استفاده نکنیم چه اتفاقی می‌افتد؟

 
در پاسخ به این پرسش باید توجه داشت که استفاده از این اعتبار کاملا اختیاری است و در صورت عدم استفاده از مزایای خرید اعتباری، همانند قبل می‌توانید نقدی در تاریخ واریز یارانه نقدی، آن را برداشت نمایید. همچنین در صورت استفاده از کالابرگ، اگر پذیرنده کم‌فروشی یا گران‌فروشی کند، مردم باید به سامانه ۱۲۴ وزارت صمت-داخلی ۶ شکایت کنند.
 

آیا از هر فروشگاهی امکان خرید در این طرح وجود دارد؟

 
خیر، تنها با مراجعه به فروشگاه‌های مجاز که در برنامه کاربردی "شما" (فارا) یا سایت shoma.sfara.ir معرفی شده‌اند، می‌توان خرید اعتباری را انجام داد.
 
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۲۲
در انتظار بررسی: ۲۰
انتشار یافته: ۶۶
کارهای الکی بی نتیجه. به جای این مسخره بازیها که خودتون هم میدونین هیچ تأثیر مثبتی روی زندگی مردم نداره، دست از مرگ بر این و اون گفتن بردارین و روابط با دنیا رو درست کنین، دیگه نمیخواد از این طرحهای من دراوردی اجرا کنین
پاسخ ها
عالی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۰۴ - ۱۴۰۱/۱۱/۰۱
خیلی مشتی هستید بخدا!!!! ربع کیلو قند و ربع کیلو شکر و یک مرغ دو کیلویی! اینها برای دو روز هم نمیشه تازه مردم باید پول هم بدند؟ احتمالا باید سجده شکر هم بزارند؟ یه عده الان میان میگن دولت معجزه کرده ولی دقت کردید قیمت بازار رو زده و اختلاف تا سیصد رو پوشش دادند یعنی دو ماه بعد صد گرم قند و شکر و صد سی سی روغن و یه سیخ جوجه میشه و تابستان بعدی این موارد به خاطره میپیوندد!!!! تصور کوپن زمان نخست وزیر جنگ داشتید آن هم از نابغه اقتصادی؟
ناشناس
| United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland |
۲۰:۵۲ - ۱۴۰۱/۱۱/۰۱
تو این دوسه روز ارزش پول حقوق کارمندیم ده درصد کم شد، اقایان مسئول، دولتمردان، حاکمان مملکت به داد مردم برسین،،.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۰:۴۳ - ۱۴۰۱/۱۱/۰۲
مخبر: دشمنان به دنبال فرار سرمایه و ایجاد ناامنی اقتصادی در کشور هستند
دقیقا درست هدف گرفته اند نتیجه اش کاهش مستقیم ارزش پولی ما به دلیل بی ارزش کردن شرکت ها و اموال و سرمایه های داخلی ایران به دلیل نداشتن متقاضی و سرمایه گذار خارجی و در نهایت فشار بیشتر بر مردم عادی هست و نارضایتی گسترده
تا جایی که گفتگو معنا دارد باید به دنبال سازش باشیم تا هر روز تقابل بیشتر
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۱۶ - ۱۴۰۱/۱۱/۰۲
مسئولان گوشت قرمز نمی خورند برای همین نیاوردند برای مردم مضر است
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۱۷ - ۱۴۰۱/۱۱/۰۲
وعده رئیس جمهور این نبود با مردم بازی نکنید
صحبت کردن از کالابرگ مدرن کارتی حکایت از ناکارآمدی و به ثمر نرسیدن وعده ها دارد.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۱۵ - ۱۴۰۱/۱۱/۰۲
دولت وظیفه اش تامین غذای مردم است الان هم نیاز یک انسان را دکتر تغذیه باید بگوید نه معیار یارانه 300 هزار تومانی
با این نرخ تورم و این شیب تند افزایشی نرخ ارز، بعید است که از دست کالابرگ هم کاری بر بیاید.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۱۲ - ۱۴۰۱/۱۱/۰۲
یادش بخیر روز اول اجرا طرف( همان خانم شبیه...) بک گونی ده کیلویی برنج برداشت الا زدند دو کیلو کی با دو کیلو یک ماه می تواند زنده بماند
ما پارسال اعنراض دادیم که چرا 8 ساله یارانه 45 تومنی مون رو قطع کردن، هنوز جوابش نیومده ! به نظرتون اون وقت کوپن 400 تومنی بهمون میدن ؟؟!! خندتون نمی گیره از این طرخ های مسخره !
بسیاری از صنوفی که با مواد غذایی سر و کار دارند، یا تعطیل شده اند و یا در شرف تعطیلی هستند. مردم پول خریدن شیرینی کیلویی 200 هزارتومان، بستنی 40 - 50 هزار تومانی، ساندویچ 80 هزار تومانی و پسته کیلویی 500 هزار تومانی را ندارند.
تا تو سبد رو پر کنی دلار شده ۵۰ تومن...ته سبدت هم پر نمیشه....تورم رو کنترل کن ..دلار شد ۴۵.....این لامصب میره بالا از پوشک تا خودرو تا سیب زمینی گرون میشه....این تیم اقتصادی رو یکجا بیرون کن آدم کار بلد بیارین
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۲۸ - ۱۴۰۱/۱۱/۰۲
کو گوش شنوا
همان قدر که کارتی کردن نان فایده داشت که خودتان می گویید روزی 50 میلون قرص نان گم می شود، طرح کوپنی کردن مواد غذایی هم فایده خواهد داشت.
واقعا دولت موقع این تصمیم خجالت نکشید؟ تابناک تو موقع درج خبر شرمنده نشدی؟!
لطفاً برای خرید دارو ،رخت و لباس، کفش، نوشت افزار، وسایل خانه، لوازم یدکی ماشین..... هم کالابرگ توزیع کنید! آیا مسئولان فکر می کنند با دادن چندر غاز در ماه یا دادن تخفیف برای چند قلم ماده غذایی، مردم می توانند زندگی خود را بگذرانند؟
جمع كنيد ابن مسخره بازيها رو ، خجالت بكشيد ، تا كي ميخواهيد با صدقه مملكت داري كنيد ، با اين چندر غاز سهميه چه مشكلي از ادمهاي بد بخت حل ميشه ؟
یعنی این ابر تورم که باعث شد هزینه ها سرسام اور بشه برای همین چند قلم بوده؟ از اجاره خانه تا هزینه مهد و سرویس مدارس دوبله شد بعد از افزایش یارانه ها و خیلی از کالا قیمتشون رشد کرد
یک کیلو شیرینی 70 تومنی شد 120 و خیلی موارد دیگه
اخه چه وضعی هست درست کردین
خدايا نجاتمون بده
ظاهرا مسئولین ما تکنیک های سعی خطا رو هم که پرهزینه ترین روش ها است را بلد نیستند و از گذشته درس نمی گیرند
دلار فرزینی جای خودش را به دلار جهانگیری داده است
ارز نیمایی جایگزین ارز ترجیهی شده
کالابرگ الکترونیکی جای خودش را به کوپن داده

بابا دو نفر اقتصاددان قابل را وارد سیستم کنید تا پول ملی را که به خاطر چاپ پول بی رویه بی ارزش شده درست کنه و هر روز بر آمار یارانه های بی هدف افزوده نشه

بخدا ما حاصریم دولت کسری های تریلیون دلاری داشته باشه اما پول چاپ نکنه
وقتی کشور می خواد با چاپ پول کسری بودجه خودش را صفر کند و هزینه هاش رو پرداخت کنه باید هم انتظار دلار ۷۰ تومانی و تورم افسار گسیخته و فشار بیشتر یارانه رو به بیت المال داشت

یک محاسبه سرانگشتی به ما می گه که با افزایش ارزش پول ملی اولین کسی که منفعت می بره خود دولت است چون باعث می شه هزینه خدمات یارانه ای اون بدون اینکه مردم متوجه شوند کمتر بشه
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۷:۴۹ - ۱۴۰۱/۱۱/۰۲
هراجرای تکنیکی کلی درامد برای فرزندان تصمیمگیران دارد و در اخر هم که حذفش کردند کسی نمی پرسد اعتبارات تخصیصی این پروژه شکست خورده کجاست همه میگن چیزی نگید دوباره اجرایی میشه و نهایتا میلیاردی اعتبار گم می شه تا اعتبار بعدی
صدقه نمیخوایم وضع رو درست کن اگر هم نمیتونی برو کنار کس دیگه بیاد
خیال خامی که همه ی کاندیدای ریاست جمهوری دارن اینه که وقتی رای اوردن همه کاره مملکت هستن اما نمیدونن در نهایت ۱۰ تا ۲۰ درصد امور دستشونه
اوضلف مملکت به جایی رسیده که به مردم صدقه میدن اون هم با منت
اوضاع به سی سال پیش برگشته ، مردم در صف واسه نفت به خاطر کمبود سوخت یا سوزاندن فضولات حیوانات واسه گرم کردن خودشون و همینطور بازگشت به دوران کوپن
اکنون اکثریت مردم زیر خط فقر زجر زندگی و له می شوند و عمر سپری می کنند ! کالا برگ باید به همه مردم تعلق بگیرد ....
کشور ایران پنجمین کشور ثروتمند دنیا از نظر منابع طبیعی نفت - گاز و معادن است ! فعلا" مردم ایران باید درگیر کالا برگ باشند ....
بسلامتی و مبارکی ومیمنت دلار ۴۵ هزار تومان شد
علی برکت الله !!!
بگزارید به درد خودمان بمیریم کم وعده وعید پوچ بدید
انگار هر روز دارن نظارت می کنند شما از بازار گرونی خبر ندارین
مگه مملکت ما از نظر نفت وگاز ثروتمندترین نیست به قول خودتون دومین کشور جهان پس این مسخره بازیا چی بخدا داره آبرومون میره کل دنیا حتما اینم تقسیر امریکاس
جون مادرتون شما طرح ندید خجالت بکشید کارو بسپارید به کار بلد شماها این کاره نیستید دلار ۴۵ تومن مبارک باشه واقعا که کجا گیر کردیم
این اجبار به خرید کالاهای خاص با قیمت خاص راه به جایی نخواهد برد در روستاها کی پنیر و ماست و شیر پاستوریزه می خرد حالا مرغ شهر ما خیلی ارزان‌تر هست طرح از ابتدا ناقص الخلقه هست
خدامیدونه که دیگه هرچی کارمیکنیم به زندگی نمیرسم،انوقت دولت میگه بچه دارشید،کارم دیگه نیست،انقدخرج زندگی بالارفته دیگه خوردوخوراکم نمیشه خرید
چرا شیر کم چرب خودتون شیر گاو بخورین مردم شیر کم چرب پاستوریزه عجعببببب چه کالاهایی میدین؟ شما چقدر به فکر این مردم بدبخت هستین گوشت کیلویی ۲۵۰ تومان مرغ منجمد ۵۱ کیلویی این چرخندن ملکت هس
ورشکست نشین!
چراحرف مردم رونمیشوین مردم یارانه نقدی میخان نه کالابرگ به پیروپیغنبر روح وروانمون روازارندین شماروهرکی میپرستین
ورود به قرن حجر مبارکه پیش به سوی گدایی
قیمتها رو به اول بر گردونید گور بابای صدقه اتون
کی حوصله کالا برگ داره مگه عصر قجره جمع کنید این مسخره بازیارو اینقدر گرونی کردین میخوایم خودکشی کنیم
بخدامایکخانواده 5نفره هستیم سیصدتومان چی برام بچه ها فاقد مدارک هستن فقط من یارانه دارم
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۳۵ - ۱۴۰۱/۱۱/۰۲
من اصلا با سیستم اقتصادی مملکت موافق نیستم و البته خیلی هم انتقاد دارم ولی بدون مدرک بودن خانواده شما تقصیر دولت نیست،هست؟
نا کار آمد ترین دولت رئیسی است بنظرم بایستی استعفا دهد
ایناکجا قیمت شهریور۱۴۰۰
دست بکشید ازاین شامورتی بازیها،بعداز۴۴سال باز بحث کوپن را وسط کشیدید ؟ آقای رئیسی اگر توان اداره مملکت را نداری استعفا بده ،چه غلطی کردیم به تو رای دادیم تااقتصادمملکت را به اقتصادجنگ دوم جهانی تبدیل کنی.
توزیع کالا برگ مورد قبول مردم نیست
همان پول نقد بهتر
لطفا به نظرات اهمیت بدین
با تشکر
این چه مسخره بازی هست هرروز سفره ی مردم کوچکتر میشه با این گرون فروشی خجالت داره
ای بابا چقدر همه از روی عصبانیت نظر دادید حالا از هیچ که بهتر یک مدت استفاده کنیم از خوب نبود باز به دولت نظرمون می گویم ولی ازاین همه که کالا اعلام کردید کلا گوشت مردم بخرند که کیلویی۳۰۰ پول ندهد
یارانه نمیخوایم لطفا طرح ندید.
آقایان عزیز دولت مرد زندگی شهری که این ده قلم نیست شما تمام جوانب زندگی رو 200 برابر کردین حالا با این ده قلم مخواهین پز ارزونی بدهید الان خانواده ها نمیتوانند یک کیک یا یه بستنی برای بچشون بخرن این همه مدت تلاش کردید و خدا میداند چقدر هزینه کردید تا این جدول را درست کنید . با برداشت نقدی و خرید کردن با قیمت بازار همین اتفاق می افتد فقط ظاهر عمل متفاوت است و در اصل یکی است در ثانی برای 4000 قلم باقیمانده چه فکری کردید؟
طرح فاجعه
وای چه روزهای بدتری را خواهیم دید به خدا قسم مردن بهتر از زنده بودن است
واقعا جای تاسف دارد، بجای برنامه ریزی برای افزایش سطح درامد سرانه مردم و بالا بردن ارزش پول ملی و افزایش رفاه جتماعی ایرانی ، طرح هایی من درآوردی که عزت و غرور مردم را زیر سوال می برد، را اجرا می کنند.
هیچ کس نباید قبول کنه همچین مسخره بازی را.
بعد از 45 سال پیشرفت در تمامی زمینه ها رسیدیم به کوپن ؟؟؟؟ راستی عزیزان چند کشور دیگر هستند که چنین راه حلی را اجرا میکنند؟
گران شدن همین کالاهایی که نام برده سبب ایجاد تورم سنگین در کالاهای دیگر هم شده است ضمن اینکه رقم پرداختی بابت یارانه همین اقلام (که به بسیاری از مردم هم داده نمی شود و بقیه افرادی که یارانه می گیرند دایم درحال تهدید به قطع آن هستند) به سختی گوشه ای از گرانی ایجاد شده توسط دولت را در همین قال پوشش می دهد. حال دولت به دنبال آن است که پول آن را تبدیل به کالا برگ کند که دیگر مفت خدا هم ارزش نداشته باشد.
این شیوه همان شیوه آقای احمدی نژاد است زمانی که به ریاست جمهوری انتخاب شد حقوق تقریبا خوبی داشتیم به لطف افزایش حقوق های 6 درصدی در شرایط تورم بالای 60 درصد چنان ما را به فقر کشاند که دایم در حال دعا به خودش و خاندانش هستیم! حقوق ها را به حداقل رساند بعد برای دو تا سه ماه سبد کالا داد تا مثل کارگرای کارخانه وقتی خانه می رویم یک روز یک چند تا ماکارونی به دست بگیریم و یک روز چند کیلو برنج و .. بعد هم خیلی بی سر صدا همه را حذف و مردم رو به صورت رسمی به خاک سیاه نشاند!!!!
نمیشه حقوق کارگر افزایش یافته قیمت قدیم هم تغییر یافته .
خجالت داره واقعا...تاکی بدبختی تاکی فلاکت
خونه دارشدن برای ما جوونا شده ارزو بعد دنبال کالابرگ الکترونیکی هستید...ای بابا
واقعا مسحره ست
یعنی توی این کابینه یک اگاه نیست بگه بابا این کارها اشتباه هست؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
خجالت بکشید دو کیلو برنج را چه کار باید بکنیم؟ حتما سال بعد می شود یک کیلو چون نمی خواهید بیشتر از 300 اعتبار بدهید
منتظران زمستان سخت اروپا
با دلار 1400هم قیمتها تغییر کرده چرا حقوق کارگر افزایش یافته روی کالاهای 1400تاثیر گذاشته بدون دلار دولت هم قیمت ها متناسب با حقوقها افزایش یافته ارائه کلا برگ به نفع دولت نیست بهتره نقدی باشه
گوشت قرمز کجا رفت
کلی کارمند استخدام کردن وهزینه و وقت صرف کردن برای این کالابرگ کردن.اشتغال زایی یعنی این!!!نوبرن
الان کجا باید اعتراض قانونی خودمون را اعلام کنیم؟ من حاضر به این نیستم که زیر بار این خفت برم .
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان