بازدید 14083
با سیصد و بیست و هشتمین روز از حمله روسیه به اوکراین

تصمیم بی سابقه کشور‌های اروپایی برای کمک نظامی دسته جمعی به اوکراین/ سفر سری رئیس سازمان سیا به اوکراین/درخواست ناتو برای ارسال تانک‌های بیشتر به اوکراین

سیصد و بیست و هشتمین روز از حمله روسیه به اوکراین با دستور ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور این کشور می‌گذرد؛ تهاجمی که رویداد‌های بسیاری به دنبال داشته و منجر به تحریم گسترده روسیه از سوی بلوک غرب شده است و دورنمای مشخصی برای پایان آن نیز وجود ندارد.
کد خبر: ۱۱۶۰۴۶۲
تاریخ انتشار: ۳۰ دی ۱۴۰۱ - ۱۸:۴۵ 20 January 2023

تصمیم بی سابقه کشورهای اروپایی برای کمک نظامی دسته جمعی به اوکراین/ سفر سری رئیس سازمان سیا به اوکراین

بین الملل تابناک: سیصد و بیست و هشتمین روز از حمله روسیه به اوکراین با دستور ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور این کشور می‌گذرد؛ تهاجمی که رویداد‌های بسیاری به دنبال داشته و منجر به تحریم گسترده روسیه از سوی بلوک غرب شده است و دورنمای مشخصی برای پایان آن نیز وجود ندارد.

روسیه: غرب از ارسال کمک نظامی به اوکراین پشیمان خواهد شد
۱۴۰۱/۱۰/۳۰ - ۲۳:۳۳

مسکو روز جمعه هشدار داد که کشورهای غربی از ارسال کمک‌های نظامی به اوکراین "پشیمان خواهند شد. "

به گزارش "ایندپندنت" دیمیتری پسکوف، سخنگوی کرملین، از غرب خواست تانک‌های بیشتری به کی یف ارسال نکند.

وی گفت: «ما بارها گفته‌ایم که چنین تجهیزاتی اساساً تغییری ایجاد نمی‌کند و تنها برای اوکراین و مردم این کشور مشکل ایجاد می‌کند.»

او در پاسخ به این سوال که آیا تامین تسلیحات پیشرفته به اوکراین به تشدید درگیری منجر می‌شود، پاسخ داد: بدون شک این کمک‌ها روند کنونی در اوکراین را تشدید می‌کند.

پسکوف ادامه داد: ما شاهد دخالت غیرمستقیم و گاهی مستقیم کشورهای ناتو در این درگیری هستیم. ما شاهد تعهد غرب به این توهم هستیم که اوکراین می‌تواند در میدان جنگ موفق شود. این یک توهم جامعه غربی است که تنها پشیمانی به دنبال خواهد داشت. روسیه از این امر اطمینان دارد.

درخواست ناتو برای ارسال تانک های بیشتر به اوکراین
۱۴۰۱/۱۰/۳۰ - ۲۲:۱۲

ینس استولتنبرگ دبیرکل پیمان نظامی آتلانتیک شمالی (ناتو) از اعضای کشورهای اتحادیه خواست با الگوبرداری از انگلیس، فرانسه و لهستان ، با ارسال تانک به اوکراین موافقت کنند.

 براساس بیانیه ناتو پس از نشست در پایگاه هوایی رامشتاین در آلمان، استولتنبرگ از آمادگی انگلیس، فرانسه و لهستان برای تحویل تانک های جنگی و تانک های سبک استقبال کرد و از متحدان و شرکا خواست تا از آنها الگو برداری کنند.

دبیرکل ناتو همچنین خواستار تداوم تامین تسلیحات و قطعات یدکی تجهیزات نظامی به اوکراین و همچنین آموزش نیروها شد و بر اهمیت افزایش کمک های نظامی غیرکشنده به کی یف تاکید کرد.

براساس بیانیه منتشر شده، استولتنبرگ تاکید کرد که کشورهای گروه تماس بسته عظیمی از قابلیت های رزمی را برای دفاع از اوکراین ارائه می دهند و رایزنی ها ادامه خواهد یافت.

نشست گروه تماس دفاعی اوکراین روز جمعه در پایگاه هوایی رامشتاین آلمان برگزار شد و وزیران دفاع حدود ۵۰ کشور در آن شرکت کردند.

رایزنی اردوغان و زلنسکی درباره جنگ اوکراین
۱۴۰۱/۱۰/۳۰ - ۲۱:۰۶

رجب طیب اردوغان رئیس‌جمهوری ترکیه جمعه شب با ولودیمیر زلنسکی همتای اوکراینی خود در خصوص جنگ این کشور و حمله روسیه تلفنی گفت و گو کرد.

به گزارش خبرگزاری "آناتولی"، بر اساس بیانیه اداره ارتباطات ریاست جمهوری ترکیه، در این گفت و گوی تلفنی تحولات جنگ روسیه و اوکراین مورد بررسی قرار گرفت.

در این بیانیه همچنین آمده است که اردوغان سانحه بالگرد در اوکراین که روز چهارشنبه سقوط کرد، به همتای اوکراینی خود تسلیت گفت.

اردوغان بار دیگر تاکید کرد که کشورش آمادگی دارد تا در برقراری صلح پایدار میان روسیه و اوکراین مشارکت دیپلماتیک قوی داشته باشد و به عنوان میانجی در این روند عمل کند.

ترکیه و اوکراین عضوی از توافق استانبول برای صادرات غلات کی‌یف از طریق دریای سیاه به جهان هستند.

بورل: گفتن اینکه روسیه جنگ را باخته مضحک است
۱۴۰۱/۱۰/۳۰ - ۲۰:۲۸

جوزپ بورل، مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا ادعاها درباره اینکه روسیه جنگ در اوکراین را باخته را «مضحک» توصیف کرد و گفت روسیه به جنگیدن تا لحظه آخر عادت دارد.

بورل که در مراسمی در مادرید حضور داشت گفت: «روسیه کشور بزرگی است و به جنگیدن تا آخر ادامه دارد. روسیه به اینکه تا دم شکست پیش برود و بعد همه‌ چیز را مجدداً احیا کند عادت دارد. آنها این کار را با ناپلئون و با هیتلر انجام دادند.»

مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا افزود: «اینکه کسی فکر کند روسیه جنگ را باخته یا اینکه ارتشش بی‌کفایت است مضحک است.» او بر همین اساس تأکید کرد که لازم است تسلیح اوکراین ادامه پیدا کند.

اهدای ۶۰۰ موشک بریمستون ۲ انگلیسی به اوکراین
۱۴۰۱/۱۰/۳۰ - ۱۸:۵۲

بن والاس وزیر دفاع انگلیس اعلام کرد که بسته بعدی کمک نظامی کشورش به اوکراین شامل ۶۰۰ موشک بریمستون ۲ خواهد بود.

به گزارش رویترز، والاس عصر پنجشنبه گفت: امروز می‌توانم بگویم که ۶۰۰ موشک بریمستون ۲ دیگر را نیز به اوکراین می‌فرستیم که در کمک به کی‌یف برای تسلط بر میدان نبرد نقش مهمی ایفا خواهد کرد.

وزیر دفاع انگلیس همچنین خاطرنشان کرد که کشورش قرار است یک گردان متشکل از ۱۴ تانک رزمی چلنجر ۲، توپ‌های خودکششی و خودروهای زرهی بولداگ را به اوکراین بفرستد.

بن والاس روز دوشنبه نیز تائید کرده بود که کشورش ۱۴ تانک چلنجر ۲ و ۳۰ قبضه توپ خودکششی AS۹۰ را به اوکراین منتقل خواهد کرد. (توپ‌های خودکششی توپ‌هایی هستند که بر روی شاسی‌هایی شنی‌دار یا چرخ‌دار نصب می‌شوند و تحرک بالایی دارند.)

وی افزود: انگلیس اولین کشوری خواهد بود که تانک‌های غربی را به نیروهای مسلح اوکراین اهدا می‌کند.

کرملین: ارسال تانک به اوکراین هم چیزی را تغییر نمی‌دهد
۱۴۰۱/۱۰/۳۰ - ۱۸:۵۱

«دیمیتری پسکوف» سخنگوی ریاست جمهوری روسیه امروز (جمعه) هشدار داد که جنگ اوکراین و دخالت سازمان پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) در آن، در حال تشدید است.

پسکوف طی نشست خبری در کرملین گفت: «هیچ چیز در مورد پیشرفت روسیه در عملیات نظامی ویژه و دستیابی به اهداف آن تغییر نخواهد کرد. غرب درباره اینکه کی‌یف می‌تواند پیروز شود، دچار توهم شده است».

به نوشته خبرگزاری «اسپوتنیک»، وی با بیان اینکه هیچ امیدی به بهبود روابط روسیه و آمریکا در آینده قابل پیش‌بینی وجود ندارد، توضیح داد: «درگیری در اوکراین در حال تشدید است و خطر دخالت مستقیم ناتو هم در حال افزایش است».

سخنگوی کرملین درباره امکان ارسال تسلیحات بیشتر توسط کشورهای ناتو به کی‌یف تصریح کرد: «ارسال تانک هم چیزی را به طور اساسی در عرصه میدانی تغییر نخواهند داد، بلکه فقط مشکلاتی را برای اوکراین ایجاد خواهند کرد».

پسکوف ضمن اشاره به اینکه روابط بین واشنگتن و مسکو در پایین‌ترین سطح تاریخی قرار دارد، اظهار داشت: «کرملین از نزدیک وضعیت مربوط به عرضه احتمالی تسلیحات به کی‌یف از آمریکای لاتین را زیر نظر خواهد داشت».

به نوشته اسپوتنیک، وی با بیان اینکه نباید در اهمیت تحویل احتمالی تانک‌های ناتو به کی‌یف اغراق کرد، افزود: «ناتو بر این اراده سیاسی است که مشارکت فزاینده‌ای در درگیری اوکراین داشته باشد. اما برای حل این بحران، غرب باید نگرانی‌های روسیه را در نظر بگیرد».

گروسی: استفاده از سلاح اتمی در جنگ اوکراین هرگز نباید اتفاق بیافتد
۱۴۰۱/۱۰/۳۰ - ۱۸:۵۱

«رافائل گروسی» مدیر کل آژانس بین المللی انرژی اتمی در مصاحبه با شبکه فاکس نیوز ابراز امیدواری کرد که از سلاحهای اتمی در جنگ اوکراین استفاده نشود.

وی در پاسخ به اظهارات «دیمیتری مدودوف» معاون رئیس شورای امنیت روسیه که گفته بود کشورهای هسته‌ای در جنگ اوکراین درگیر هستند گفت: جنگ اتمی هیچ برنده‌ای ندارد و نباید اتفاق بیافتد.

وی افزود: من درباره اظهارات مقامات ارشد دیگر کشورها قضاوت نمی‌کنم، اما امیدوارم که در کشمکشهای اوکراین هرگز استفاده از سلاحهای اتمی رخ ندهد.

تصمیم بی سابقه کشورهای اروپایی برای کمک نظامی دسته جمعی به اوکراین

خبرگزاری رویترز گزارش داد، گروهی متشکل از ۹ کشور از جمله انگلیس، لهستان و هلند متعهد به پیگیری "مجموعه‌ای بی‌سابقه از کمک‌های اهدایی" تسلیحاتی به اوکراین شامل تانک‌های جنگی پیشرفته شده‌اند.

به گزارش رویترز، در این بیانیه که مشترکا از سوی این کشورها منتشر شد، آمده است: ما متعهد می‌شویم، گروهی تحویل مجموعه‌ای بی سابقه از کمک‌های اهدایی برای ارتش اوکراین شامل تانک های جنگی اصلی، ادوات توپخانه سنگین، مهمات ضد هوایی و خودروهای رزمی مخصوص پیاده نظام را پیگیری کنیم.

این بیانیه که در وبسایت دولت انگلیس انعکاس پیدا کرد، مشترکا از سوی وزرای دفاع انگلیس، استونی،‌ لهستان، لتونی و لیتوانی به همراه نمایندگان دانمارک، جمهوری چک، هلند و اسلواکی بعد از نشست آنها در استونی منتشر شد.

خبرگزاری فرانسه نیز گزارش کرد، سوئد روز پنجشنبه به ارسال یک سلاح توپخانه هوویتزر با نام توپخانه "آرچر" که ماه‌ها مورد درخواست اوکراین بوده، به همراه موشک های ضدتانک و خودروهای زرهی دیگر برای کی‌ِیف متعهد شده است.

اولف کریسترسون، نخست وزیر سوئد در یک کنفرانس خبری گفت، دولتش با یک بسته سه بخشی کمک های نظامی برای اوکراین موافقت کرده و این بسته شامل "تصمیم برای نخستین بار به منظور شروع کردن تحویل سیستم توپخانه آرچر به اوکراین" می‌شود.

دولت سوئد که با کمک‌های تسلیحات به اوکراین دکترین خودش برای عدم تحویل سلاح به یک کشور درگیر در جنگ را نقض کرده همچنین اعلام نمود، تصمیم دارد ۵۰ خودروی زرهی CV-۹۰ و موشک‌های ضد تانک قابل حمل NLAW را هم برای اوکراین بفرستد.

کریسترسون ادعا کرد: "این حمایت نظامی قاطع است و می‌تواند در جبهه جنگ در اوکراین وضعیت را در خصوص اینکه چه کسی ابتکار عمل را در زمستان جاری به دست بگیرد تغییر دهد."

بر اساس این گزارش، تصمیم روز پنجشنبه دولت سوئد به این معناست که حالا نیروهای مسلح سوئد این وظیفه را پیدا می‌کنند که "دست به تدارکات برای شروع تحویل سلاح توپخانه‌ای آرچر به اوکراین بزنند."

پل جانسون، وزیر دفاع سوئد بیان کرد، دولتش از ارتش سوئد خواسته درباره اینکه امکان ارسال چه تعداد از سلاح های توپخانه ای آرچر موجود در انبارهایش وجود دارد، توصیه کند.

انگلیس نیز اعلام کرد، ۶۰۰ موشک بریمستون را برای اوکراین می‌فرستد. روز پنجشنبه بن والاس، وزیر دفاع انگلیس به خبرنگاران در محل پایگاه نظامی تاپا در استونی گفت: "امروز من می‌توانم بگویم ما قصد ارسال ۶۰۰ عدد موشک بریمستون دیگر را داریم که برای کمک به تسلط اوکراین بر میدان جنگ فوق العاده مهم خواهند بود."

دانمارک نیز اعلام کرد، ۱۹ توپخانه هوویتزر فرانسوی "سزار" ارتش خود را به اوکراین می‌دهد.

سفر سری رئیس سازمان سیا به اوکراین

رسانه‌های آمریکایی گزارش دادند مدیر سازمان اطلاعات مرکزی آمریکا (سیا) در روزهای اخیر یک سفر مخفیانه به پایتخت اوکراین برای دیدار با رئیس جمهور این کشور داشته است.

یک مقام آمریکایی که نامش را فاش نکرد، به رویترز گفت: ویلیام برنز،‌ مدیر سازمان سیا به شهر کی‌یف سفر و در آنجا با مقامات اطلاعاتی اوکراینی و همین طور ولودیمیر زلنسکی (رئیس جمهور اوکراین) دیدار کرده و به تقویت روند ادامه دار پشتیبانی ما از اوکراین و مواضع دفاعی‌اش در برابر تهاجم روسیه پرداخته است.

به نوشته رویترز، هر چند این مقام از گفتن زمان انجام این سفر خودداری کرد، واشنگتن پست که اولین بار درباره این سفر گزارش کرد، نوشت که زمان انجامش اوایل این هفته بوده است.

طبق گزارش واشنگتن پست، ویلیام برنز، زلنسکی را در جریان انتظاراش درباره برنامه‌های نظامی آتی روسیه قرار داده و تصدیق کرد در آینده ارائه کمک های آمریکا به اوکراین سخت‌تر خواهد شد.

واشنگتن پست در گزارشش به نقل از منابع نوشت، زلنسکی و مقامات اطلاعاتی ارشد دولتش درباره اینکه اوکراین در پی تسلط جمهوری خواهان بر مجلس نمایندگان آمریکا، احتمالا باید چقدر برای ادامه کمک های آمریکایی و غربی به اوکراین انتظار بکشد بحث کرده اند.

طبق گزارش واشنگتن پست،‌ زلنسکی و دستیارانش در حالی از نشست حدود یک هفته پیش با مدیر سیا بیرون آمدند که همچنان احساس قوی ماندن حمایت های آمریکا از کی‌یف را داشتند.

متحدان غربی اوکراین دور جدیدی از کمک های چند میلیارد دلاری تسلیحاتی را برای اوکراین وعده داده‌اند.

اوکراین اخیرا به بهانه نگرانی از اینکه فصل زمستان به نیروهای روسیه فرصت تجمیع مجدد قوا و دست زدن به یک حمله بزرگ جدید را می‌دهد، برای دریافت کمک های بیشتر به منظور مقابله با حمله روسیه اصرار کرده‌اند.

روز پنجشنبه دولت آمریکا یک بسته جدید کمک های نظامی را برای اوکراین به ارزش بیش از ۲.۵ میلیارد دلار که شامل صدها خودروی زرهی و پشتیبانی از سیستم های ضد هوایی اوکراین می‌شود، اعلام کرد.

فشار اروپا به آلمان برای ارسال تانک به اوکراین

پس از انتشار گزارش‌هایی از شرط آلمان برای ارسال تانک به اوکراین، اکنون از فشار کشورهای اروپایی به برلین برای مجاب کردن آن خبر می‌رسد.

نشریه «پالتیکو» به نقل از منابع مطلع گزارش داد که گروهی از کشورهای اتحادیه اروپا به‌دنبال تشکیل ائتلافی برای فشار آوردن به آلمان برای ارسال تانک به اوکراین هستند.

طبق این گزارش، گروه مذکور که احتمالاً توسط لهستان رهبری می‌شود، ممکن است اولین گام‌ها را در روز جمعه طی نشست گروه کشورهای حامی اوکراین در پایگاه هوایی «رامشتاین» واقع در جنوب آلمان بردارند.

پالتیکو همچنین نوشت، انتظار می‌رود این گروه از حمایت گسترده دیگر کشورها نیز بهره‌مند شود و وزارتخانه‌های دفاع دو کشور از دوازده کشور دارای تانک‌های آلمانی «لئوپارد» گفته‌اند که دولت‌های آنها آماده پیوستن به این تلاش هستند.

پیش از این یک منبع در دولت آلمان گفته بود، «اولاف شولتز» صدراعظم این کشور در گفت‌وگو با «جو بایدن» رئیس جمهور آمریکا تاکید کرده که برلین فقط به شرطی با ارسال تانک به اوکراین موافقت می‌کند که واشنگتن نیز ابتدا تانک‌های خودش را به کی‌یف بفرستد.

ناتو: روسیه شکست‌خورده هم خطرناک است!

رئیس کمیته نظامی ناتو در پایان نشست دو روزه وزرای دفاع این اتحاد نظامی گفت که حتی اگر روسیه در این جنگ شکست بخورد، باز هم تهدیدی علیه ناتو به شمار خواهد رفت.

به گزارش رویترز، آدمیرال راب بائر، رئیس کمیته نظامی ناتو گفت: فارغ از نتیجه جنگ، روس‌ها احتمالا همین جاه‌طلبی‌ها را خواهند داشت، پس همچنان این تهدید پابرجاست.

به گفته بائر، هرچند جنگ اوکراین تعداد نیروها، تجهیزات و مهمات روسیه را کاهش داده، ناتو بر این باور است که مسکو دوباره توان نظامی خود را احیا خواهد کرد.

رئیس کمیته نظامی ناتو در پایان نشست دو روزه وزرای دفاع این اتحاد نظامی در بروکسل گفت: باور کلی بر این است که روس‌ها داشته‌هایشان را دوباره خواهند ساخت. آن‌ها همچنین از این مناقشه درس‌هایی گرفته‌اند و سعی در بهبود توان نظامی خود خواهند داشت. پس احتمالا این در آینده بر برنامه‌های ما اثر خواهد گذاشت.

او تصریح کرد: این که این بازسازی و تجدید قوا تا چه مدت طول می کشد، موضوع کار سرویس‌های اطلاعاتی ناتو خواهد بود.

همچنین ژنرال کریستوفر کاوولی، فرمانده کل نیروهای ناتو در اروپا با اذعان بر احتمال تشدید تنش‌ها در جنگ اوکراین با ارسال تانک‌های غربی،‌ تصریح کرد: آیا می‌توانیم این ریسک را مدیریت کنیم؟ قطعاً.

 
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۱۳
در انتظار بررسی: ۶
انتشار یافته: ۲۲
این کمک در سطح بزرگ‌ میتونه اخرین کمک غرب باشه چون در تمام کشورهای اروپایی کفگیر به کف دیگ خورده و در امریکا هم جمهوریخواه هم برای کمک مشکل درست می کنند اگر اکراین پیروز از این جنگ که جنگ آخر است بیرون بیاید که پیروز معرکه است اما اگر موفق نشود اکراین و زلنسکی قربانی خواهند شد .
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۱۱ - ۱۴۰۱/۱۱/۰۱
به هر حال روسیه از نظر توان اقتصادی در مقابل غرب حرفی برای گفتن نداره و زمانی که غرب حس کنه کفگیرش به ته دیگ خورده روسیه کاملا ورشکسته خواهد بود
اتحاد کشورهای اروپایی برای ارسال تجهیزات نظامی به اوکراین بیانگر حساسیت مسئله جنگ اوکراین برای اروپا است، روسیه پس از تجاوز نظامی به اوکراین علاوه بر تحریم شدید اروپا با ارسال تجهیزات نظامی گسترده از طرف کشورهای اروپایی به اوکراین هم مواجه شده و همه این ها گویای این است که کشورهای غربی به اوکراین هر چند که جزء ناتو نیست به عنوان یک متحد نگاه می کنند، شاید هم این تحریم ها و ارسال ادوات نظامی گسترده از غرب به اوکراین به دلیل سابقه گذشته مسکو بر کشورهای شرق اروپا قبل از تشکیل ناتو باشد که شوروی سابق به نوعی نگاه دیکتاتوری به کشورهای شرق اروپا داشت و این کشورها هراس دارند که آن نگاه این بار توسط پوتین ایجاد شود.
گروسی حرف مفد زد حمله اتمی و سلاح هسته ای هیچ برنده ای ندارد!
اما در جنگ جهانی دوم آمریکا با بمب اتم پیروز شد و ژاگن تسلیم شد و ژاپن الان نوکر و برده آمریکاست

بخاطر همین سلاح هسته ای، آمریکا جرأت درگیری با کره شمالی را ندارد چون می‌داند وگرنه با خاک یکسان خواهد شد

اوکراين با پذیرش وعده های غرب در بوداپست خلع سلاح را پذیرفت و تمام سلاح های اتمی اش را از بین برد بخاطر همین امروز ویران و نابود گشت

بخاطر همین سپر و بازدارندگی هسته ای است که کسی جرأت نگاه به خاک روسیه را ندارد و تا الان حتی یک گلوله هم به طرف خاک روسیه شلیک نشده
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۴۷ - ۱۴۰۱/۱۱/۰۱
ژاپن برده آمریکاست ؟!؟

این چه برده ایه که جزو بزرگترین کشورهای دنیا از لحاظ صنعت و
تکنولوژی و سطح رفاه است ؟

تولید ناخالص داخلی ژاپن 5 تریلیون دلار است ؛ یعنی سومین قدرت اقتصادی دنیا .
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۰۰ - ۱۴۰۱/۱۱/۰۱
شاهنامه آخرش خوش است. شما صبر کن تا ببینی روسیه چطور با ذلت قرارداد صلح با اوکراین را امضا خواهد کرد، بدون اینکه بمب های اتمی مسکو کوچکترین تاثیری در این موضوع داشته باشد
یادتان باشد که دست بالای سیت بسیار است و اگر پوتین دیوانگی بکند و قصد استفاده از سلاح هسته ای علیه اوکراین را داشته باشد، بمب ها و موشکهای اتمی ناتو مسکو را از نقشه جهان حذف خواهند کرد
روسیه الان مثل یک شغال زخمی شده و دیگه مغزش کار نمی کنه فقط منتظره یکی را پاره کنه
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۰۵ - ۱۴۰۱/۱۱/۰۱
پس بیا عقب
بیچاره مردم اوکراین که سرباز پیاده نظام ناتو شده اند.
مزدوران بی جیره و مواجب
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۵۳ - ۱۴۰۱/۱۱/۰۱
خیر اینجوری نگو

بگو بیچاره مردم اکراین که گیر دیوانه ای بنام پوتین افتادن .
دیدار رییس سیا با زلنسکی نشون میده که زلنسکی قبل از دلقک بودن کجا بوده.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۰۳ - ۱۴۰۱/۱۱/۰۱
بشین توی تشت آب سرد
هر چقدر این جنگ خانمانسوز ادامه پیدا کند، جهان را به پرتگاه نابودی نزدیکتر میکند. هر روز تعداد کشته ها زیاد شده و خسارت‌های ویرانگر مالی زیادتر خواهد شد!! عقلای جهان باید هرچه زودتر این جنگ را تمام کنند نباید این جنگ برنده و بازنده داشته باشد.
دمتان گرم
کشورهای اروپایی شده‌اند حامی حق و پناه ستمدیدگان، خدایا آنها را در این زمینه کمک کن
“همچنین ژنرال کریستوفر کاوولی، فرمانده کل نیروهای ناتو در اروپا با اذعان بر احتمال تشدید تنش‌ها در جنگ اوکراین با ارسال تانک‌های غربی،‌ تصریح کرد: آیا می‌توانیم این ریسک را مدیریت کنیم؟ قطعاً.”

این ”قطعا” ایشان را یک جایی روی دیوار بنویسید برای آیندگان بد نیست و به عنوان درس عبرت استفاده خواهد شد!
صلیبیون امروز که با رشادت های سردار سلیمانی و ابوالمهدی المهندس در اجرای پروژه دوم جنگهای صلیبی با شکست مفتضحانه ای مواجه شدند امروز بجان هم افتادن ان هم چه بجان افتادن تماشایی
الان ایران باید مستقیما وارد جنگ اکراین بشه چون جمعشان جمعه تو هزینه ها سرفه جویی میشه
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۰۶ - ۱۴۰۱/۱۱/۰۱
برو فکر هیزمت باش اینجا چکار می کنی ؟
جالبه که از این 9 کشور که گفته شده تسلیحات به اوکراین می دهند، 7 تاشون یا جزو روسیه بودند یا جزو بلوک شرق بودند. حالا بیش از دیگران مقابل روسیه قرار گرفته اند بخاطر اینکه روسای جمهورشون با انقلابهای مخملی سر کار امده اند و در واقع دست نشانده امریکا هستند.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۱۹ - ۱۴۰۱/۱۱/۰۱
جالبه که امثال شما هیچ حقی برای مردم اون کشورها قائل نیستن که شاید اکثریتشون خواهان رابطه با غرب هستن به جای شرق !
اتحاد گروهی چه جالب جنگ تمام شده روسیه شکست خورد خدای من
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر