بازدید 2335

سفیر کره جنوبی به وزارت امور خارجه احضار شد

اظهارات مداخله جویانه رئیس جمهور کره جنوبی در امارات، سفیر این کشور را به وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران کشاند و مراتب اعتراض شدید ایران به وی ابلاغ شد.
کد خبر: ۱۱۶۰۲۱۹
تاریخ انتشار: ۲۸ دی ۱۴۰۱ - ۱۹:۱۴ 18 January 2023

به گزارش «تابناک» به نقل از فارس، در پی اظهارات مداخله جویانه «یون سوک یول» رئیس جمهور کره جنوبی در امارات عربی متحده، سفیر این کشور در تهران امروز (چهارشنبه)‌ ۲۸ دی ماه به وزارت امور خارجه احضار و مراتب اعتراض شدید جمهوری اسلامی ایران توسط «رضا نجفی» معاون امور حقوقی و بین‌المللی وزارت امور خارجه به وی ابلاغ شد.

«یون سوک یول» رئیس جمهور کره جنوبی که به منظور انجام سفری رسمی چند روزه به امارات عربی متحده سفر کرده بود، اقدام به گزافه گویی علیه جمهوری اسلامی ایران کرده و ایران را دشمن امارات و تهدیدی برای این کشور خطاب کرد که واکنش ناصر کنعانی سخنگوی وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران را به همراه داشت. 

رئیس جمهور کره جنوبی دوشنبه ۲۶ دی ماه و در جمع نظامیان این کشور مستقر در امارات عربی متحده گفت: «امارات کشور برادر ما است... امارات یک کشور خارجی به این نام نیست. اینجا، کشور شما است. امنیت کشور برادر ما امنیت ما است. دشمن امارات و بزرگ‌ترین تهدید علیه این کشور، ایران است و دشمن ما کره شمالی است... ما با امارات در وضعیت مشابهی قرار داریم».

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان