بازدید 13477
۲

سرنوشت آزمون آیلتس چه می ‌شود؟ شایعه یا واقعیت

یکی از موضوعات اصلی و دغده بسیاری افراد این است که آیا واقعاً آزمون آیلتس در ایران لغو شده است؟ آزمون آیلتس یکی از شناخته‌ ترین آزمون ها برای زبان انگلیسی است که در تمام سطح کشور برگزار می ‌شود. این آزمون توسط دانشگاه کمبریج انگلستان برگزار می ‌گردد و اگر برای فردی قبولی در آن صورت گیرد در دانشگاه‌ های آکسفورد، هاروارد و کمبریج قابل پذیرش است. به تازگی اخباری درباره آزمون‌ های آیلتس در ایران گسترش پیدا کرده و اگر دغدغه شما هم این موضوع است در ادامه این مطلب با ما همراه باشید.
کد خبر: ۱۱۵۹۹۸۹
تاریخ انتشار: ۲۷ دی ۱۴۰۱ - ۱۵:۰۳ 17 January 2023

سرنوشت آزمون آیلتس چه می ‌شود؟ شایعه یا واقعیت

لغو آزمون آیلتس در ایران

آیا آزمون آیلتس در ایران لغو شده است؟ آیا پاسخنامه سوالات به این آزمون به درستی تصحیح نمی شود؟ حال برای بسیاری از افراد سؤال پیش می ‌آید که کدام پیام صحت دارد و کدام شایعه ‌ای بیش نیست. در این قسمت باید گفت که آزمون آیلتس که به صورت آزمونی چهار مرحله‌ ای است و شامل شنیداری، گفتاری، خواندن و نوشتن می ‌شود، از تاریخ ۲۱ دی ۱۴۰۱ دیگر در ایران برگزار نمی ‌شود. به دستور سازمان سنجش کشور که وظیفه برگزاری این آزمون را دارد اطلاعیه ‌ای برای مراکز برگزاری آزمون داده شده و در آن تا سال آینده تمام آزمون ‌های آیلتس لغو گردیده است.

بسیاری از مؤسسات هستند که این آزمون را داخل کشور برگزار می‌ کنند اما اعتبار زیادی به آن ‌ها نیست و آزمون اصولی فقط از جانب از سازمان سنجش کشور انجام می ‌شود. حال خیلی از افراد به این فکر هستند که آزمون ایلتس را در خارج از کشور ایران بدهند. برای انجام این آزمون می‌ توانید در خارج از ایران ثبت نام کرده و آزمون آیلتس بدهید. در این حین بسیار از افراد نگران هزینه و سفر به کشور دیگر برای انجام آزمون هستند. برای امتحان آیلتس دادن در خارج از کشور، نگران هزینه ها نباشید! شما می‌توانید کشورهای همسایه ایران را برای برگذاری آزمون آیلتس انتخاب کنید و با هزینه پایین هم به مسافرت بروید هم آزمون بدهید. به عنوان مثال تنها با 1/500/000 تومان می‌توانید به شهر وان و کشور ترکیه سفر کنید.

مجموعه لحظه آخر همواره بر این تلاش بوده که شرایط سفر را برای تمامی افراد با شرایط مالی مختلف فراهم کند. شما می‌توانید با مراجعه به سایت لحظه آخر با مقایسه آنلاین قیمت و خدمات آژانس‌های معتبر ارائه دهنده تور مسافرتی، خریدی مطمئن داشته باشید.

سرنوشت آزمون آیلتس چه می ‌شود؟ شایعه یا واقعیت

بهترین راه برای شرکت در آزمون آیلتس

اگر تسلط بسیاری به زبان انگلیسی دارید و خود را برای انجام آزمون آماده می ‌بینید بهتر است تا با خرید تور به کشور مورد نظر سفر کنید و در آنجا برای شرکت در آزمون آیلتس اقدام نمایید. البته در نظر داشته باشید که از پیش ثبت نام خود را جهت شرکت در آزمون انجام دهید. به این ترتیب می ‌توانید به سادگی این آزمون را آموزش ببینید. باید این نکته را در نظر بگیرید که ثبت نام برای این آزمون بدون هزینه نیست و در هر کشور هزینه آزمون متفاوت است.

هزینه آزمون آیلتس

همان طور که در قسمت بالا گفته شد هزینه‌ ها برای این آزمون متغییر هستند و هر کشوری طبق مصوب خود هزینه را اعلام می ‌نماید، اما به طور کلی هزینه آزمون آیلتس چیزی حدود ۳۰۰۰ تا ۴۰۰۰ دلار است. باید به این نکته توجه داشته باشید که هزینه ‌های آزمون فقط همین مبلغ نیست؛ زیرا هزینه پرواز، خوراک، اقامت و همچنین مستر کارت هم به آن اضافه می ‌شود. هزینه این آزمون در ایران حدود ۶۵۱۰۰۰۰ تومان است که در برابر هزینه ‌های دلاری کشور‌های دیگر بسیار ناچیز است. البته ناگفته نماند که این مبلغ در ایران به دلیل عدم ثبات بازار، دستخوش تغییر می شود.

سرنوشت آزمون آیلتس چه می ‌شود؟ شایعه یا واقعیت

سرانجام داوطلبان آزمون آیلتس ایران چیست؟

نگرانی افردای که در آزمون آیلتس داخل ایران ثبت نام کرده ‌اند این است که حال باید چه کنند؟ اگر تمکن مالی مناسبی نداشته باشند چگونه توری ارزان را برای سفر به کشورهای همسایه را داشته باشند؟ سازمان سنجش کشور تصمیم بر این دارد که افراد متقاضی که آزمونشان برای بهمن ماه بوده است، می ‌توانند مانند گذشته این آزمون را انجام دهند. داوطلبانی که برگزاری آزمونشان برای ماه ‌های اسفند و فروردین افتاده است نیز می ‌توانند به سادگی در آزمون شرکت کنند. در خصوص انتخاب تور ارزان نیز می توانید با مجموعه لحظه آخر در تماس باشید.

بیشتر بخوانید! راهنمای صفر تا صد آزمون آیلتس خارج از ایران

کلام پایانی

شنیدن اخبار بد آن هم خبر‌هایی که برای بسیاری از افراد سرنوشت و آیندشان را مشخص می ‌کند بسیار سخت است. یکی از همین موضوعات برگزار نشدن آزمون آیلتس در ایران است و هنوز مشخص نیست که سرنوشت آزمون آیلتس چه می ‌شود؟ شایعه و واقعیت‌ هایی درباره این موضوع وجود دارد که باید از آن ‌ها با خبر شد. یکی از بهترین راه ‌ها این است که این آزمون را در کشور‌های دیگر ثبت نام کرده و با خرید تور به راحتی و بدون نگرانی به کشور مورد نظر سفر کنید.

 

انتهای رپرتاژ آگهی/ 

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۲
در انتظار بررسی: ۲۹
انتشار یافته: ۲
به سرنوشت تلگرام دچار شد .خخخخخخخخخخخخخخخخ
جالبه/ برای ازمون ایلتس تور بگیریم و بریم خارج. ممنون از مسئولین فکور و دانا که به فکر صنعت گردشگری کشورهای همسایه هستند. احسنت برشا مسئول لایق
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی