بازدید 31388
سه هزار و دویست‌ و سی و ششمین بسته ویژه خبری «تابناک»

انتقادات نماینده تربت جام روی آنتن زنده؛ خود ستاد بحران یک بحران است/واکنش شریعتمداری به اعدام علیرضا اکبری؛ اطلاعات به دست آمده در بازجویی‌ها را منتشر کنید/وزیر نفت: توزیع رایگان کپسول گاز و بخاری در حال انجام است/نماینده مجلس: کف حقوق ۷ میلیونی برای کارمندان کم است

در بسته خبری امروز «تابناک» تیتر‌هایی مانند: دولت نفت ۶۰ دلاری را ۹۰ دلار فروخت، این دلار‌ها را دولت چه کرد؟ /ربع سکه‌های بورسی چقدر قیمت خورد؟ / فارس: نروژی‌ها برای دوش گرفتن به باشگاه ورزشی می‌روند / امام جمعه رشت: آن دسته از بانوان که با آرایش و کشف حجاب خودنمایی می‌کنند، مظهر شیطان هستند ... را می‌خوانید.
کد خبر: ۱۱۵۹۶۰۵
تاریخ انتشار: ۲۵ دی ۱۴۰۱ - ۲۰:۳۳ 15 January 2023

«تابناک» هر روز سعی دارد با انتخاب تیتر‌هایی از حوزه‌های مهم خبری به خصوص سیاسی و اقتصادی، شما را در جریان اخباری مهم و اثرگذار قرار دهد که قطعا باید شنیده و خوانده شوند. در این بسته خبری، نگاهی به آخرین مواضع جناح‌های سیاسی و تحولات مهم داخلی و اوضاع اقتصادی کشور انداخته می‌شود که مخاطبان با مطالعه آن به رهیافت‌های مهمی از سیر وقایع اثرگذار کشور دست خواهند یافت.

چرا در اعتراضات اخیر شعارهای مستهجن جنسی رواج پیدا کرد؟
جمیله کدیور در روزنامه اطلاعات نوشت:برای فهم بهتر اعتراضات اخیر به بررسی برخی شعارها و محورهای اصلی خواست معترضان که در شعارها متبلور شده است، می پردازیم.تردیدی نیست که طرح شعارهای مستهجن را باید در بستر و زمینه های طرح این شعارها بررسی کرد. با کم شدن نفوذ دین و ارزش های دینی و اخلاقی و کمرنگ شدن نقش نهادها و کارگزاران دینی و در غیاب گروههایی که در گذشته مرجع فکری جامعه تلقی می شدند و در پی افزایش نفوذ سلبریتی های ورزشی و هنری با ادبیات خاص خود در بین جوانان و نوجوانان، گفتمان غالب در شعارها طی اعتراضات سالهای اخیر و به طور خاص در اعتراضات سال جاری دچار تغییر قابل توجهی شده است.در این سو نیز وقتی جوانان شاهد ادبیات تند و خشن در رسانه ها اعم از رسانه ملی و مدعوین آن یا در برخی خبرگزاری ها و رسانه های مکتوب وابسته به نهادها، یا در مواضع و خطبه های بعضی ائمه جمعه و طی اظهارات برخی متولیان امر؛ به علاوه، وقتی مجال طرح نظرات خود را از طریق شیوه های مرسوم نمی بینند؛ تحقق وعده های مسئولان برای فراهم کردن فضایی به منظور بیان اعتراض و خواست خود را به شیوه منطقی و متمدنانه نمی یابند؛ کرسی های آزاد اندیشی دانشگاهها در حد حرف باقی می ماند، شرایط برای این فراهم می شود که برخی جوانان که قیود ارزشی مستحکمی نداشته باشند ، دست به هنجارشکنی بزنند و. پا از حیطه ادب و اخلاق بیرون نهند. در این بستر، انگشت اتهام را به سمت چه کسی باید گرفت؟در اعتراضات اخیر، ترانه‌ «برای» شروین حاجی‌پور از خواست ‌های معترضین و «حسرت یک زندگی معمولی» پرده برداری و نشانه های یک زندگی عادی و نرمال را از زبان نسل جوان معترض امروز بیان کرد. این ترانه را شاید بتوان جایگزین بیانیه های مرسوم اعتراضات گذشته و مانیفست جنبش اعتراضی اخیر در قالبی هنرمندانه معرفی کرد که آرزوهایش را هم برای« مرد میهن آبادی» بیان کرد و هم برای «زن زندگی آزادی»؛ آرزوهایی که کمتر نسبتی با تمایلات طیف حاکم بر کشور دارد.کلام آخر، در شعارهای معترضان اثری از شعارهایی با مضامین دینی نبود، بلکه در مواقعی تعریض به نمادهای دینی نیز مشهود بود و این هشدار دیگری از واکنش ها به سوء عملکردها در این سالیان در بین طیف هایی از مردم است که خود را در کشور خود بی صدا دیده اند.

واکنش ضرغامی به اعدام علیرضا اکبری؛ تجربه تلخی برای نظام بود
ضرغامی به اعدام علیرضا اکبری واکنش نشان داد.ضرغامی نوشت: سرنوشت علیرضا اکبری، تحربه تلخی برای نظام بود. ۷۰ ماه سابقه جبهه داشت. در چهارسالی که معاون آقای شمخانی بودم، رفاقت صمیمی و نزدیکی با هم داشتیم. در اردوی آموزشی مدیران، با هم سخنرانی داشتیم! تغییر رفتار او، “سوژه”(کیس) خوبی برای مطالعه است. نگران تکرار این فرایند هستم.



سعیدی: نهادهایی که شفافیت مالی ندارند، مشمول ریاضت اقتصادی شوند
معین‌الدین سعیدی، نماینده مجلس گفت: در شرایطی که با محدودیت بودجه مواجه هستیم علی‌القاعده باید نهادهایی که تاکنون درباره عملکرد خودشان پاسخگو نبودند، شفافیت مالی ندارند و کارکردشان مشخص نیست مشمول ریاضت اقتصادی قرار می‌گرفتند.معین‌الدین سعیدی در گفت‌وگو با ایلنا، درباره افزایش بودجه صداوسیما در لایحه بودجه سال ۱۴۰۲ و بیانیه این سازمان در این خصوص گفت: به نظر ما بودجه صداوسیما در لایحه سال آینده افزایش غیرقابل قبولی پیدا کرده است. اولاً در بیانیه اعلام کردند جیغ بنفش معاندین از این موضوع درآمده است، اتفاقا من معقتدم ندای اعتراض بسیاری از مردم مناطق محروم از این افزایش بودجه درآمده است، زیرا در شرایطی که با محدودیت بودجه مواجه هستیم، علی‌القاعده باید نهادهایی که تاکنون درباره عملکرد خودشان پاسخگو نبودند، شفافیت مالی ندارند و کارکردشان مشخص نیست، مشمول ریاضت اقتصادی قرار می‌گرفتند.این نماینده مجلس شورای اسلامی ادامه داد: سوالم درباره افزایش بودجه صداوسیما از مسئولین‌ این است که در شرایطی که بودجه این سازمان شاید ۱۰ درصد همین میزان بوده چه عملکردی داشته‌اند؟ در حال حاضر افزایش بودجه دارند در راستای بیانات مقام‌معظم در خصوص تاکیداتی که داشتند، خروجی و نتیجه کارشان چه بوده است؟ عملکرد این سازمان در جهت تبیین مواضع انقلاب اسلامی بوده است؟


انتقادات نماینده تربت جام روی آنتن زنده؛ خود ستاد بحران یک بحران است
نماینده تربت جام و تایباد در مجلس گفت: از ستاد بحران گلایه داریم که مردم را در سرمای ۱۰ تا ۱۵ درجه زیر صفر رها کردند؛ ستاد بحران ما به گونه‌ای خود بحران است، مسئولان به آمار و ارقام روی کاغذ توجه نکنند. جلیل رحیمی جهان آبادی، نماینده تربت جام و تایباد در مجلس در گفتگو با صداوسیماگفت: وزیر نفت دیروز قول داد از استان‌های مجاور خراسان جنوبی گاز را منتقل کند، اما فشار به قدری است که وصل گاز ۱۶ هزار مشترک ممکن نیست.جلیل رحیمی جهان آبادی افزود: افت فشار گاز در تایباد باعث شده تعدادی از روستاهای این منطقه در حال خروج از مدار باشند.نماینده تربت جام و تایباد در مجلس گفت: نمی‌شود ترکمنستان تعهداتش را برای انتقال گاز به ایران در میانه سال انجام ندهد.رحیمی جهان آبادی گفت: از ستاد بحران گلایه داریم که مردم را در سرمای ۱۰ تا ۱۵ درجه زیر صفر رها کردند؛ ستاد بحران ما به گونه‌ای خود بحران است، مسئولان به آمار و ارقام روی کاغذ توجه نکنند. نماینده تربت جام و تایباد در مجلس افزود: قطعی و افت فشار گاز در تربت جام و تایباد در حالی رخ داده که در مشهد گاز دارند و شرایط مالی ساکنان این شهر به آنها اجازه تهیه بخاری برقی را می‌دهد، اما گاز مشترکان مناطق مرزی که برای خرید بخاری برقی و سوخت جایگزین مشکل دارند، قطع شده است./صدا و سیما

واکنش شریعتمداری به اعدام علیرضا اکبری؛ اطلاعات به دست آمده در بازجویی‌ها را منتشر کنید
حسین شریعتمداری مدیرمسئول روزنامه کیهان در یادداشتی تحت عنوان «این فرصت رااز دست ندهید!» نوشت:اکنون نوبت انتقام به ما رسیده است و انتظار آن است که وزارت محترم اطلاعات برخی از اطلاعات مربوط به سرنخ‌ها، سرپُل‌ها و عوامل سرویس‌های اطلاعاتی انگلیس و موساد را که در بازجویی‌های فنی و کارشناسانه از جاسوس مورد اشاره به دست آورده است، منتشر کند. این حرکت ضمن آن که دروغ‌پراکنی‌های حریف را خنثی می‌کند، ضربه هولناکی بر پیکره سیستم جاسوسی انگلیس (اینتلیجنت سرویس‌) و بخش اطلاعات و جاسوسی خارجی آن MI6 خواهد بود. ضربه‌ای که جرثومه‌های فساد در انگلیس و رژیم صهیونیستی و‌... را نقره داغ می‌کند. لطفاً در افشای اطلاعات به دست آمده - و یا حداقل- در افشای بخش‌های رسوا‌کننده دشمن کوتاهی نکنید. از اطلاعات کسب شده باید به موقع استفاده شود وگرنه با مرور زمان و عبور از موقعیت موثر، به کاغذ پاره‌هایی تبدیل می‌شوند که به درد کارخانه‌های مقوا و کارتن‌‌سازی می‌خورند! و بالاخره درباره چگونگی نفوذ این جاسوس به مراکز حساس و راهبردی نظام نیز پرسش‌هایی هست که نباید به سادگی از کنار آن گذشت.

مجید انصاری: متاسفانه FATF در مجمع تشخیص مطرح نشده است
مجید انصاری، عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام، در گفتگویی کوتاه با مُنیبان در پاسخ به اینکه FATF در مجمع تشخیص مصلحت نظام مطرح شده است یا خیر؟ خاطرنشان کرد: خیر، متأسفانه بحث FATF در مجمع تشخیص مصلحت نظام مطرح نشده است.

وزیر نفت: توزیع رایگان کپسول گاز و بخاری در حال انجام است
جواد اوجی وزیر نفت امروز در گفت‌وگو با شبکه خبر با اشاره به آخرین وضعیت تامین گاز کشور عنوان کرد: تاکنون در هیچ یک از نقاط کشور شاهد قطعی گاز نبودیم و فقط در شهر تربت جام قطعی گاز موردی به دلیل افت فشار شبکه رخ داد که مشکل در اسرع وقت رفع شد. وی گفت: توزیع نفت سفید و کپسول گاز و 17 هزار بخاری برقی و نفتی به صورت رایگان در شهر تربت جام در حال انجام است. اوجی افزود: همچنین تصمیم گرفتیم که تا سال آینده یک خط لوله تقویت فشار از مشهد به تربت جام احداث کنیم تا در سال آینده دیگر مشکلی از بابت تامین پایدار گاز این شهر نداشته باشیم. وزیر نفت گفت: میانگین دما در 20 استان کشور منفی 10 درجه است و هم‌اکنون در کشورهای ترکمنستان، قزاقستان و ازبکستان قطعی گاز خانگی گزارش شده است، درحالی که در ایران شبکه گاز در شرایط پایدار قرار دارد.

قیمت کارخانه ای خودرو یک گام تا افزایش؟
به دنبال پایان مهلت قانونی مصوبه سران سه قوه مبنی بر تعیین قیمت خودرو توسط ستاد تنظیم بازار، شورای رقابت بار دیگر به حوزه تعیین دستورالعمل قیمت خودرو ورود پیدا کرده است. البته شورای رقابت بعد از 4 ماه از پایان مهلت قانونی ستاد تنظیم بازار در تعیین قیمت خودرو با انتشار مصوبه ای به صورت رسمی ورود خود را به تعیین دستورالعمل قیمت خودرو اعلام کرده است. در حال حاضر با تشکیل کارگروه تخصصی خودرو در شورای رقابت روند بررسی بازار خودرو و تعیین دستورالعمل قیمت گذاری خودرو از هفته گذشته آغاز شده است، به دنبال این موضوع نماینده وزارت صنعت، معدن و تجارت و سازمان حمایت از حقوق مصرف کنندگان و تولیدکنندگان و نمایندگان مجلس با حضور در این کارگروه در حال بررسی وضعیت بازار خودرو هستند. بررسی ها نشان می دهد این هفته نیز جلسه‌ای در شورای رقابت برای کار کارشناسی تعیین دستورالعمل قیمت گذاری خودرو برگزار خواهد شد و به زودی شاهد تصمیم شورای رقابت در مورد بازار خودرو هستیم. /تسنیم

نزدیک به ۱۰ میلیون نفر برای ۲۰ هزار خودرو صف بستند
برنامه فروش فوق‌العاده چهار محصول ایران خودرو از طریق قرعه‌کشی از روز یکشنبه هفته گذشته مورخ 18 دی‌ آغاز شد و تا ساعت 24 امروز یکشنبه 25 دی ماه ادامه دارد. براساس اطلاعات واصله از این شرکت خودروساز،  از ابتدای آغاز ثبت‌نام تاکنون بیش از 9 میلیون و 250 هزار متقاضی برای خرید خودرو ثبت نام کرده‌اند و این در حالی است که تعداد عرضه خودروها محدود است. براساس اطلاعات غیررسمی این شرکت خودروساز در این دوره بیش از 20 هزار دستگاه محصول برای عرضه ارائه خواهد کرد. با توجه به تقاضای بسیار بالا برای ثبت نام،‌ سایت ثبت‌نام ایران خودرو در روزهایی ابتدایی با اختلال مواجه شد و به همین دلیل زمان ثبت‌نام طی دو مرحله تمدید شد. /فارس

رئیس جمهور: تعطیلی ادارات و سازمان‌ها راهکار مناسبی نیست
رئیس جمهور وجه مکمل تلاش‌ها برای توزیع صحیح، مصرف صحیح گاز دانست و گفت: وزارت نفت باید پس از پایان شرایط ویژه فعلی موضوع ذخیره‌سازی گاز و نفت را که متاسفانه در یک مقطعی مورد بی‌توجهی قرار گرفته و شرکت ذخیره‌سازی منحل شده است، مورد توجه جدی قرار دهد. رئیسی با بیان اینکه در وضعیت خاص آب و هوایی پیش آمده با تلاش‌های مسئولان اداره گاز و البته همراهی و همکاری متعهدانه مردم قطعی گسترده گاز نداشتیم و فقط در نقاط محدودی متاسفانه گاز قطع شد، درباره مدیریت اعمال شده گفت: تعطیلی ادارات و سازمان‌ها راهکار مناسبی نیست، اما امروز موضوع اهم رساندن سوخت به منازل مردم است و بعد به واحدهای تجاری و اداری. وی با تاکید بر ضرورت مدیریت جدی مصرف و مواجهه با مشترکان پرمصرف در بخش خانگی، تجاری و اداری به نحو مقتضی، افزود: در موضوع مشترکان پرمصرف نظارت بر مصرف سازمان‌های دولتی اولویت بیشتری دارد. /ایرنا

معاون رئیسی: طرح یارانه چادر و حجاب در دست بررسی است
انسیه خزعلی معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده در نشستی صمیمی با اقشار مختلف زنان در یزد به گفتگو نشست و ضمن شنیدن نظرات و پیشنهادات آنان تاکید کرد: طرح یارانه چادر و پوشش اسلامی مثل بسیاری از طرح‌های دیگر مردمی دریافت شده و در دست بررسی است و هیچ مصوبه‌ای ندارد. 

سکان‌داران وزارت نفت در قد و قواره این جایگاه نیستند
رضا شهرستانی عضو هیات مدیره انجمن تولیدکنندگان فولاد با اعلام قطعی 50 درصدی برق صنایع، گفت: کمبود گاز باعث قطعی برق صنایع نیز شده است چراکه گاز فعلی جوابگوی نیاز نیروگاه‌ها برای تولید برق را نمی‌دهد. عضو هیات مدیره انجمن تولیدکنندگان فولاد در پاسخ به این پرسش که قطعی گاز و برق فولادی‌ها چه تاثیری در میزان تولید می‌گذارد؟ خاطر نشان کرد: به نظر می‌رسد که قطعی گاز و برق در صنعت فولاد، کاهش 2 میلیون تنی تولید فولاد را به همراه بیاورد؛ البته کاهش تولید تاثیری در روند صادرات فولاد نخواهد گذاشت چراکه ما مازاد نیاز داخل فولاد صادر می‌کنیم. وی مشکل کمبود گاز در ایران را ادامه‌دار دانست و افزود: سال آینده این چالش شدیدتر خواهد شد و اگر همین رویه ادامه داشته باشد در میزان تولید همه صنایع تاثیر ملموس‌ خواهد گذاشت. به نظر من افرادی که سکان‌دار وزارت نفت شده‌اند در قد و قواره این جایگاه نیستند از این‌رو ما شاهد نابه‌سامانی در همه زمینه‌ها باشیم. /ایلنا

نماینده مجلس: کف حقوق ۷ میلیونی برای کارمندان کم است
رشیدی کوچی نماینده مردم مرودشت در مجلس با اشاره به اینکه طبق لایحه بودجه حداقل حقوق کارکنان دولت در سال آینده ۷ میلیون تومان خواهد بود، گفت: اگر افزایش حقوق کارمندان بی‌رویه باشد، حتماً منجر به تورم می‌شود. با وجود این، تعیین ۷ میلیون تومان برای کف حقوق کارمندان با نرخ تورم کشور مغایرت دارد و کم است. احتمال دارد مجلس منابعی را در نظر گیرد و کف حقوق کارمندان را افزایش دهد.

 

 

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۳۹
در انتظار بررسی: ۱۳
انتشار یافته: ۹۸
ما در جایگاه نیستیم که دیگران قضاوت کنیم . سوال پیش میاد شخصی که این همه سال در نزدیکی راس مدیریت یه کشور قرار داره چرا باید تابعیت یه کشور مخالف که با اصل نظام داره داشته باشه چندتا دیگه مثل این شخص خودشون یا فرزندانشون هستند . این سوال باید مطرح بشه
پاسخ ها
مهدی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۵۵ - ۱۴۰۱/۱۰/۲۶
یادم میاد آقای محسن رضایی، چند ماه پیش صحبت از خبر خوش در چهل روز بعدش میکرد!!! کسی از ایشان پیگیر شدند!؟ می ترسم فراموش کرده باشند
مثلا
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۲۹ - ۱۴۰۱/۱۰/۲۶
باز به انتخابات نزدیک شدیم و نمایندگان مجلس جهت جلب رضایت مردم به داد و بیداد کردن روی آوردند
چون خانواده ها بچه ها رها کردن در فضای مجازی که بی در و پیکر هست
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۱۲ - ۱۴۰۱/۱۰/۲۶
خود خانواده ها هم سر پیری به دنبال یللی و تللی افتاده اند.
فضای مجازی امتحانی بود که اکثرا در آن باخته اند.
اگر کشت ارشاد نباشد بسیار از والدین فرزندان خود را رها و مانند غربیها به دنبال عیش و نوش خود می روند
چرا از سخنان مهم نوه حضرت امام " ره " سید علی آقای خمینی مطلبی ننوشتید ؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۲۰ - ۱۴۰۱/۱۰/۲۶
نوشتن
مهدی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۳۰ - ۱۴۰۱/۱۰/۲۶
تنگه هرمز رو بستید یا نه
پرداختی هنگفت شورای شهر تهران به دختر یکی از اعضا، واکنش رئیس شورای شهر را به دنبال داشت؛ حقوق ۳۳ میلیون تومانی به یک جوان دهه هشتادی که در سمت مسئول دفتر مادرش به کار گمارده شده …!!!!
من یک بازنشسته هستم که بعد از ۳۰ سال کار ۱۴ میلیون میگیرم
این دختر خانم که دوسوم کارکرد ۳۰ ساله منهم سن نداره ۳۳ میلیون میگیره !!!!
پیدا کنید پرتقال فروش را !!!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۱۴ - ۱۴۰۱/۱۰/۲۶
جوانان بدون هیچ پشتوانه دارند 6 ملیون می گیرند و شما با سابقه و دارا بودن دهها ملیارد سرمایه با 14 ملیون نممی تونی زندگی کنی؟!.
چرا همزمان کار دیگری نمی کنی؟
شما از مجلسی که در آن هستی شروع کن و هزینه هایی مانند مرکز پژوهش ها که گوش به حرف انها نمی دهید و اکثرا قوانین تصویب شده شما از آنها خروجی نیست و تصویب می کنید تعطیل کنید یا اصلا از خودت شروع حقوقت را مانند قشر مستضعف کن و نصف کن و بقیه را ببخش به فقرا بعد ادعا کن
زمستان آمد
اروپا یخ نزد
ایران یخ زد
پاسخ ها
محسن
| Belgium |
۱۴:۵۵ - ۱۴۰۱/۱۰/۲۶
شما که به اشخاص تریبون می دهید و می ایند با یک افتخاری خاص می گویند اروپا زمستانی سخت خواهند داشت باید هیزم بسوزانند؟دوباره انها را نمی اورید به عنوان مسٸول از انها سوال کنید؟ان حرفهای نسجیده و بی درو پیکری که زدید چه شد و چه کاری برای مصرف داخلی زدید؟؟گفتند انشاالله زنده باشیم وروزهای سخت اروپا را ببینیم؟این شخص حتی نمیداند که اروپاٸیان حتی برای سالهای اینده کشورشان برنامه ریختن و طبق ان پیش می روند و یک مسٸول در اروپاه وقتی حرفی می زند باید جوابگوی حرفش باشد و استعفا بدهد؟ولی در ایران کدام مسٸول بی کفایت استعفا داده است و یا عزل شده است؟؟؟
دوستان عزیز پاسخ بدهند کشوری در همسایگی ما مثلا ترکیه که گازش وارداتی است و از لحاظ جمعیت و سرمایی هوا هم از ما بالاتر است چطور در زمستان این مشکلات کمبود گاز را ندارد؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۱۷ - ۱۴۰۱/۱۰/۲۶
چون شبکه گاز نداره و خیلی از شهرهای کوچکش زغال سنگ می سوزونند
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۲۴ - ۱۴۰۱/۱۰/۲۶
پس چرا هیچ کدام از شهرهاش الوده نیستند
وای بر کسانی که با قطع کردن شبکه های مجازی باعث شدند که تماس صوتی و تصویری ارزان قیمت بین پدر و مادرها با بچه هاشون قطع بشه.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۱۵ - ۱۴۰۱/۱۰/۲۶
با روبیکا و بله تماس بگیرید
اگر به دنبال فساد در اینستا گرام نیستید
نه می خواستید fatf را اجرا کنند تا راه های دور زدن تحریم را هم بیشتر لو بدهید
راستی چه خبر از 400 صراف در دوره دولت دوست شما که با اجرایfatf لو دادن و در زمان تحریم آنها از رده خارج شدن؟ یا چرا در زمان برجام مبادله بانکی قفل بود و انجام نمی شد با بانک های دیگر وقتی fatfهم بود؟!
پاسخ ها
سعید
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۲۹ - ۱۴۰۱/۱۰/۲۶
خودت فهمیدی چی گفتی ؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۵۷ - ۱۴۰۱/۱۰/۲۶
تحریم چی هست؟؟؟نعمته؟؟
انسیه خانم اینهمه حقوق میگیری و ملک هم که گرفتی اما تمام تفکرات و حرف هات پشیزی به درد مردم نمیخوره!
روزنامه کیهان روایتی کاملا متفاوت از جاسوسی علیرضا اکبری ارائه میدهد.
کیهان در بازنشر گزارش دستگاه قضایی در خبرگزاری میزان، بخش هایی که مربوط به جاسوسی در دهه نود است را حذف می کند و بنابر "اخبار قابل اعتماد" ادعاهای مربوط به تداوم جاسوسی در دهه نود را رد می کند.
توشتار شریعتمداری در بند 3 با این جمله آغاز می شود:
نقل قول:
"۳- علیرضا اکبری از سال ۱۳۸۲ تا ۱۳۸۹ یعنی ۷ سال به جاسوسی برای سازمان اطلاعاتی انگلیس مشغول بوده ..."
و در مطلب "ایستگاه آخر وطن فروشی، جاسوس انگلیس اعدام شد"
کیهان تقریبا همه ی متن گزارش خبرگزاری میزان را منتشر کرده اما سه پاراگراف زیر را از آن حذف کرده.
نقل قول:
"اقدامات و ارتباطات متهم با سرویس جاسوسی انگلیس را به دو مرحله می‌توان تقسیم کرد. یکی از سال ۱۳۸۳ تا ۸۸ و سپس بعد از فرار از کشور و بازگشت مجدد. ..."

به نظر میرسد که منابع اطلاعاتی حسین شریعتمداری، به روایتی متفاوت از پرونده دسترسی دارند که با روایت منتشر شده کمی متفاوت است.

حتی روایتی که تابناک منتشر کرده و در آن در سال 1391 سوژه به کشور بر می گردد و حتی برای مدتی طولانی (سالها) در دوره فترت قرار میگیرد با دیگر روایت ها تفاوت دارد.
اینکه این سالها دقیقا چند سال است و چرا اکبری در ویدئو به انجام ملاقات در سالهای 1391 و 1392 اعتراف کرده که بنابر گزارش تابناک در این سالها در دوره فترت بوده جای سوال است
نقل قول:
"اکبری از سال ۹۱ دوباره به ایران باز می‌گردد و چند سال اول را در یک دوره فترت می‌گذراند، با این حال مجددا با نزدیک شدن به برخی مسئولین و جا‌های حساس هم سعی می‌کند اطلاعات خود را به روزرسانی کند و هم سعی می‌کند، از طریقی بتواند روی مسئولین تاثیر بگذارد."

نتیجه: آنچه مسلم است سطح تعاملات علیرضا اکبری با مقامات کشور و آگاهی احتمالی بسیاری از افراد ذی نفوذ و ذی منصب از برنامه ترددات این فرد به دیگر کشورها و حتی سوابق بیماری او به لحاظ جعلی یا واقعی بودن، مانعی بزرگی بر سر راه دستگاه اطلاعاتی است که منجر به تولید سناریوهای مختلف شده.
شاید دستگاه اطلاعاتی باید این افراد را در خصوص علت عدم ارائه گزارشی دقیق و با جزئیات (مثلاً شامل سوابق ترددات سوژه به خارج از کشور) توجیه کند. موضع گیری های احتمالی برخی از این افراد میتواند این دستاورد بزرگ را در شرایط فعلی، تبدیل به یک پاشنه آشیل برای دستگاه امنیتی کشور کند.
آن قدیم ها وقتی نفت بود فقط یکی دوتا بخاری بود و چراغ علاالدین که مصرفی نداشت اما الان لوله کشی گاز که آمده هر اتاق یک بخاری گذاشتند یا شوفاژ و همه هم روشن خوب معلوم هست هرچی استخراج کنی کم می آورد وقتی هم هر سری مشترکین گاز بیشتر می شود
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۰۲ - ۱۴۰۱/۱۰/۲۶
از علی کریمی بخواهید تا از مردم خواهش کند در استفاده از گاز صرفه جویی نماید و بعد نتیجه ببینید
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۱۹ - ۱۴۰۱/۱۰/۲۶
اونهمه شوفاژ که میگی به یک پکیج وصله و دماش از 80 درجه بیشتر نمیشه
و مصرفش از بخاری کمتره
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۱۷ - ۱۴۰۱/۱۰/۲۶
قدیم یادمه بسیاری با کت و کلاه پشمی می خوابیدند تا یخ نزنند
الان با زیر پوش اکثرا داخل منزل هستند
از آقای حسینی همدانی امام جمعه کرج باید پرسید دلیل این همه بارش چیست؟
آقای شریعتمداری درست میگن! جزئیات پرونده اکبری حتما بررسی بشه چون ایشان همیشه از سیاست‌های آقای احمدی نژاد و حامیان آن زمان بوده و حمایت میکرده!!!!
عاقا یه آگهی دیدم فروش هیزم!!!!!!! یعنی چی!!!!!!!خدایا خوابیم یا بیدار!؟؟؟مسئولین ژنده باشید و پاینده بحران رو خووووب مدیریت کردید
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۱۹ - ۱۴۰۱/۱۰/۲۶
اصلا فروش و خرید هیزم کلاس داره.. مثل اروپا
اگهی از سوی همون دلالانی است که خودرو را قیمت بالا می زنند.
در فرهنگ معین " نقره داغ " به معنی "جریمه و تاوان سخت (پولی ) که فراموش نشود." آمده است .
آیاروزنامه کیهان معنی آنرا نمیداند ؟
یا شاید معتقد است که باید از انگلیس و رژیم صهیونیستی جریمه نفدی گرفت .
زمستان سرد ایران،مگرخدا خودش رحم کند!
از شریعت مداری بپرسین اگه این اکبری رو یه بار دیگه اعدام کنن راضی میش؟
مسئولین محترم! لطفاً اطلاعات درخواستی حاج حسین شریعتمداری رو در اختیار ایشان قرار دهید. آخه یکی نیست بگه چکاره مملکتی که تو هر موضوعی باید دخالت کنی؟ خدایا تا کی باید تحملش کنیم
بنده كارمند ٥٢ ساله بيمه تامين اجتماعي بيست و چهار سال سابقه حداكثر حقوق و مزايايي كه در ماه بطور خالص دريافت مي كنم نزديك پانزده ميليون تومان هست . شما بفرماييد با اين تورم و افزايش پلكاني بيست درصدي و ماليات پلكاني ، چه جور عدالتي هست ؟!!! چه جور ميشه زندگي رو سر كرد .اگه حقوق كارمند متناسب با تورم فساد اداري هم بالا ميره . چه جور دولت ميخواهد فساد اداري را اربين ببره در حاليكه خودش
بستر فساد را فراهم كرده؟
نماينده مجلس : كف حقوق ٧ ميليوني براي كارمندان كم است !!
-----------------------------------------
--- آميرزا حبيب بد نباشه ! مي بينم انگار مكدري ! ... خداي نخواسته طوري ... !
--- بد نبيني آقا رضا ! اين دخترك دو سه شبه كه از دندون درد نه خواب داره ، نه خوراك ! گفتم كه امروز بريم دندون پزشكي ، ... آخه اين طفلك دم بخته ، بايد به دندون هاش رسيدگي كنه ... فردا پس فردا براش خواستگار مياد ..ميدوني آقا رضا خدا خدا مي كنم كه دندون مشكل اساسي نداشته باشه ... اگه عصب كشي و اين جور كارها باشه ، ديگه گاو مون زائيده ، بايد دنبال وام بدوم ! آقا رضا فقط دعا كن كه با سيصد چهار صد تومني كارمون را بيفته و كار به چند ميليون نكشه ! كه اين چند ميليون نصف حقوق منه ... مگه در ماه چه قدر حقوق مي گيرم ؟ شما كه از حقوقم خبر داري !
--- خدا كمكت كنه آميرزا حبيب ! اين روزها دندون پزشكي رفتن دل شير مي خواد و گنج قارون ! خدا كنه سرو كار هيچ كس به اونجاها نيفته ! حالا انشا الله كه طوري نيست ، من دعا مي كنم كه با پانصد ششصد تومني دندون دختر خانم درست بشه !
--- خدا كريمه ، البته آقا رضا خودم هم نذر كرده ام ! پنجاه تومن نذر يك فقير و بيچاره كرده ام كه خرج مون به دوسه ميليون نرسه !! ... تا ببينيم خدا چه مي خواد ، آقا رضا بازهم ما را دعا كن !! ... التماس دعا ! ... الهي به اميد تو ، نه به اميد خلق روزگار !!
-------------------
از عجايب روزگار يكي هم اين كه كف حقوق كارمنداني را ٧ يا ٨ يا ١٠ تومن قرار بدهيم ! در اين صورت معلوم خواهد شد كه برخي از دولتيان و مجلسيان اصلاً تو باغ نيستند كه نيستند !!
سرکار خانم جمیله کدیور! به نظر شما به کسی که می گوید بدحجاب ها فاحشه و انعکاس شیطان هستند باید گفت ممنون و متشکرم؟ نماز جمعه دو روز پیش را گوش کنیدز
حقوق دفتردار شورای شهر تهران ۳۶ میلیون، حقوق برخی کارمندان ۷ میلیون، واقعا خیلی جالبه
به شریعتمداری بگوئید در شهرستان پنجاه کیلومتری تهران بجای گاز پهن و فضولات کفتر را می سوزانند
از اقای رضا شهرستانی بپرسید چگونه نفت و گاز را تولید میکنند اگر توانست جواب دهد بعد در مورد مسولان یک وزارتخانه فوق تخصصی اظهار نظر کند سال گذشته یکی از اقایان در رده ایشان فکر میکرد چاه نفت شبیه چاه اب است وگفته بود بجای این همه دستگاه حفاری و هزینه در ده انها مشهدی چاه کنی هست یکماهه با دست خالی چند چاه میکند
دارنده دومین ذخایر گاز دچار کمبود شدید گاز هست و کل مملکتش از جمله صنایع و مراکز آموزشی تعطیل شدن و مردمش در خیلی از استان ها به خاطر قطع گاز دارن در سرما میلرزن
یعنی خداییش وزیر نفت دومین دارنده گاز جهان اینگونه باید کمبود گاز را توجیه کنه.
نمایندگان مجلس ایران هم برای پر کردن جیب خود و پارتی بازی به اقوام خود به خانه ملت رفتند! ملت لطفا به هیچ کدام از این نمایندگان فعلی مجلس رای ندهید با نام مجلس انقلابی وارد شدند و برعکس عمل کردند.
نه تنها سکانداران وزارت نفت بلکه کلیه مسئولین در قد و قواره پست هایشان نیستند. بخصوص نمایندگان مجلس
دستاوردهای ۱۶ ماهه رییسی
تورم وحشتناک
کاهش ۶۰ درصدی پول ملی
بحران انرژی
بحران امنیتی
بحران مرغ و تخم مرغ
بحران دلار
بحران بورس
بحران خودرو
بحران مسکن
بحران ستاد بحران
بحران سیستان
بحران کردستان
بحران خراسان
ای کاش اصلا باد ریاست جمهوری به سرت نمیحورد ‌ مجلس انقلابی دلار رو کمتر از سه ماه از حضورش دوبرابر کرد دولت نیومده ۶۰ درصد زیاد کرد ؟؟؟
پاسخ ها
مهدی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۴۰ - ۱۴۰۱/۱۰/۲۶
تا وقتی تنگه هرمز رو نبندیم، همین آش و همین کاسه
اصلا اینها همه حاصل سوء مدیریت دولت روحانی است
حالا متوجه شدیم که نه راستی ها و نه چپی ها کاری بلد نیستند
دولت بعداز دولت رییسی، میاد و دست اینها رو رو میکنه
تا بوده همین بوده
اقلی رییسی ولله بالله تاللله وحود شما در جایگاه ریاست جمهوری جز زیان، بدبختی و فلاکت هیچ دستاوردی برای کشور نداره ؟؟ مردانگی کن و استعفا بده .
آقای رییسی مردانگی کن و استعفا بده ، تنفس ملت دچار مشکل شده ؟؟ مردم به شدت افسرده و عصبی شدند ؟؟ این کشور تا کی باید در بحران یاشه ، ملت مظلوم گناه دارن
ما که به ذخایر گاز مملکتمون مینازیم و به اروپاییها فخر میفروشیم خجالت آوره با یه سرمای کوچک متوسل به کپسول گاز و چراغ علاالدین بشیم
چرا در مقابل افزایش بودجه 40درصدی سازمان سینمایی ساکت هستی؟
این قاچاق گوشت هم از ان اطلاعات نادرست هست که برخی مدیران برای پوشاندن سو مدیریت خود به ان می پردازند. الان در بازار استانبول و سلیمانیه و هرات و.... قیمت گوشت یا معادل تهران یا حتی پایین تر از تهران هست. برای اینکه برای قاچاق چی بصرفه قیمت گوشت در استانهای مرزی باید یک سوم تهران باشد . حالا کدام قاچاق چی بی عقلی این همه خطر و هزینه می کنه تا صدها گوسفند زنده را با ان همه مشکل و سرما از مرز و مرزبانی عبور بده و تا این گوشت برسه بازار روز استانبول تا ان را به قیمت حدود بازار روز تهران بفروش برساند؟ کمی منطق و کمی حساب و کتاب و البته روشنگری و شفافیت.
وسط اوج سرما و برف و بوران و یخبندان ، تازه وزیر نفت دستور داده تا کپسول گاز و نفت سفید و بخاری برقی و نفتی بین مردم توزیع گردد !!!!؟؟؟؟

ایشان چقدر از پیش بینی اش از سرما و یخبندان در اروپا میگفت و ایکاش بجای تمسخر مسولان اروپایی کمی بفکر برنامه ریزی و تدارکات همین وسایل

در اواسط پاییز بودند و اینقدر برای هزارمین بار مسولان غافلگیر نمی شدند
لطفا کف حقوقهای بازنشستگان و کارگران تامین اجتماعی را بر اساس حقوق

منشی دفتر دیپلمه عضو شورای شهر تهران که ۳۲ میلیون تومان است تعیین کنند و در غیر اینصورت سوء تغذیه و گرسنگی و فلاکت و بدبختی حتمی

در انتظار حداقل ۷۵ میلیون نفر از جمعیت کشور میباشد
یکی از عوامل اصلی اعتراضات اخیر مسئله خودرو بود و اگه فکری برای‌موضوع خودرو نشه مطمعنا شاهد اعتراض خواهیم بود
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۴۷ - ۱۴۰۱/۱۰/۲۶
مطمئناً
اتفاقاً مواضع تند ایشان شباهت زیادی به مواضع تندرو های حلقه احمدی نژاد و حسین شریعتمداری داشته. نعمت بودن تحریم ها و مخالفت با پروتکل الحاقی و انتقاد از محمد خاتمی و …. شاید جهت فریب این حرف ها را می زده!!!
بسمه تعالی
وقتی که خود رئیسی کارایی ندارد قطعا اکثریت وزراء هم کارایی ندارند و بعضاً از ضعیف ترین مدیران سازمان خود هستند .
حداقل حقوق برای یک نفر حداقل 15 میلیون و برای خانواده ۲ نفره 20 میلیون و برای خانواده ۳ نفره 22,5 میلیون و برای خانواده ۴ نفره 25 میلیون تومان . با هفت میلیون نمیتونی شکمت را هم با نون خالی سیر کنی ، مسئولین بی درایت
خودروسازها که دارن به قیمت بازار آزاد میفروشن!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۱۲ - ۱۴۰۱/۱۰/۲۶
همین حالا برق خونه من قطع شد .این بود زمستان سرد اروپا؟ساعت ده و پنجاه دقیقه استان قزوین
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۱۷ - ۱۴۰۱/۱۰/۲۶
میخوای درخواست کنیم اکبری رو یه بار دیگه اعدام کنن؟همین الان برق خونه من قطع شد ساعت ده و پنجاه دقیقه استان قزوین.دنبال فضولات گربه گشتم دیدم دروغ میگی با فضولات نمیشه خونه گرم کرد
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۲۴ - ۱۴۰۱/۱۰/۲۶
جالبه؛ همیشه میگن قیمتها در بازار آزاد حباب است ولی کمی بعد خودشان قیمت کارخانه را به قیمت بازار آزاد میرسونند!!1
مهدی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۲۶ - ۱۴۰۱/۱۰/۲۶
تنگه هرمز رو نبستید چرا!! اگر اونجا ببندید مشکل رانت خوردرو هم حل میشه
همانطور که مشکل آب همدان حل کردید؛ مشکل گاز تربت جام هم حل می کنید!بلاخره دروغ درمانی هم یک راهکار است.
آقای سعیدی برای یکبار هم که شده بودجه مراکزی که هیچ توجیهی برای وجودشان نیست راقطع کنید، پیشنهاد اینکه وضعیت ریاضت اقتصادی اعلام شده و ابتدا از تمام ارگانهای وابسته به بودجه شروع شود، مردم وقتی می بینند بودجه مراکز بلااثر حداقل ۴۰ درصد زیاد شده ولی یارانه خیر چه فکری باید بکنند؟!
درماجرای فیش حقوقی ۳۳ میلیونی خانم زاده متولد دهه ۸۰ یکی از ایتمها ۱۵۰ سات اضافه کاری بوده !!! میدونید۱۵۰ ساعت اضافه کاری یعنی چی؟؟؟!!!
اگه یک ماه رو ۲۰ روز کاری در نظر بگیریم میشه روزی ۷٫۵ ساعت که با ۸ ساعت کار عادی جمعا میشه روزانه ۱۵٫۵ ساعت کار !!!!!! ‌ واقعا مردم را چی فرض میکنن اینها
آقای شریعتمداری از کجا خبر داری وزارت اطلاعات ، اطلاعات مهمی بدست آورده و باید منتشر کند ؟؟؟؟؟!!!!!!!!!!!!؟؟؟؟؟ وقتی اطلاعات وزارت اطلاعات را آقای شریعتمداری درجریان باشد پس باید منتظر هزاران اکبری دیگر هم باشیم که اخبار مهمی را از این مملکت انتقال بدهند.
اگه افزايش حقوق كارمندان باعث تورم ميشه ،پس چرا اقزايش نجومي حفوق نمايندگان وديگرمسئولين رونمي گيد باعث تورم ميشه فقط به كارمندان مي رسه باعث تورم ميشه؟
واقعا این مدیران از جان مردم چی می خوان؟ زمستان برف بیاد، گاز نداریم باید از سرما بلرزیم! برف نیاد، تابستان برق و آب نداریم باید از گرما و تشنگی بمیریم!با این حد از ناکارامدی دنبال چی هستین؟ این سبک مدیریت شما برای ۲۰۰ سال پیش هست. اصلا شما مدیران بود و نبودتون فرقی داره؟
الان ۳ روزه هیچکدوم از جایگاههای cngدر گیلان فعالیت نمیکنند
فقط یکیشون تو رشت اونم فقط به تاکسیها سرویس میده..صفهای طولانی بنزین هم جای خود یعنی میخوام بگم با چنگ و دندون گاز به خونه ها دارن میرسونن
ایران پیشرفته مگر بحران دارد؟ پیشرفت ایران ان قدر زیاد است که بحران جرات نزدیک شدن ندارد.
رئیس جمهور: تعطیلی ادارات و سازمان‌ها راهکار مناسبی نیست
دور کاری ، انجام اتوماسیون در کارها و دولت الکترونیک جایگزین های آن هست
نماینده مجلس: کف حقوق ۷ میلیونی

رئیس دفتر شورای شهر تهران ( دختر بچه بیست ساله خانم زاده ) آذر ماه 1401 حقوق 33 میلیونی

مادرش چقدر می گیره ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
با این وضعیت اقتصادی در مملکت همه چیز به کالای سرمایه گذاری تبدیل شده است. ماشین یک کالای مصرفی است و برای برخی از خانواده واقعا مورد نیاز است قیمت سرسام آور ماشین در بازار آزاد و این همه سهمیه سهمیه سهمیه که راه انداخته اند و آن را به صورت کالای تشویقی تبدیل کرده اند معلوم نیست با چه تدبیری بوده، اگر واقعا راست می گویند و به فکر خانم های دو فرزند و ... هستند برای خانم هایی که بچه دارند حقوق ماهیانه تعیین کنند، زمین بدهند، خانه بدهند تا از مستاجری خلاص شوند، حق شیر و بیمه رایگان بدهند، هزار و یک کار دیگر هست که بتوانند انجام بدهند اما بدترینش را انتخاب کرده اند تا به بازار سیاه خودرو و دلالی دامن بزنند.
خانم کدیور تحلیل شما کاملا اشتباه و با نگاه خودشیفتگی دینی نوشته شده است
باسلام، ستادبحران خودش بحرانه ، مصادقش درمازندران شب ستاد بحران اعلام میکند ساعت 9الی13 کارمندان بیایند سرکار، مافوقشان ظاهرا" توجلسه هست ونیست را نمیدانیم، میاد اعلام میکند 8:30الی 13 یکی میگه یک سوم دیگری میگه همه باید بیایند سرکار، یکی میگه مدارس تعطیل دیگری میگه فعال... واقعا" ستاد بحران خودش بحرانه...
ااقای نماینده مجلس تربت جام در اینکه وزیر و ستاد بحران بی کفایت هستن شکی نیشت اما دوستان شما در مجلس مقصر اصلی هستن وقتی همش دنبال لابی در مجلس و بفکر 4 سال بعد هستن یادشون میره وظایفشون و قتی فقط دور بری ها و بی سوادها و شش کلاسی ها سر کار باشند همینست ...
نماینده تربت جام دور برداشته چند وقت پیش هم به به محمد جواد لاریجانی که چند زبان زنده دنیا را بلد هست بی احترامی کرد، از الان دنبال رأی است
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۴۶ - ۱۴۰۱/۱۰/۲۶
چند زبان زنده دنیا انگار چکارکرده بسیار افراد باسواد تر از ایشان هستند و هیچ ادعایی هم ندارند البته زمینهای فراوانی هم نگرفته اند
حداقل حقوق 7 میلیون تومانی برای سال 1402 پول روزی یک وعده ناهار یا شام است
کاش علاالدین منزل پدری نگه داشته بودیم. درحکم کیمیا است.
مالیات سنگین بدهیم تا بودجه صدا وسیما تامین شود بعد برنامه هایی پخش کند که باب طبع ما نمی باشد
سکان‌داران وزارت نفت در قد و قواره این جایگاه نیستند) این را برایتان بگویم که حتی وزیر نفت هم جدیدا هیچ کاره شده و مقامات غیرمرتبط دیگری حتی برای بخش های فنی مدیر تعیین می کنند و ان مدیران بشدت ضعیف و کم اطلاعند
آقای شریعتمداری ایکاش بخشی از اسناد جاسوسان روسیه و چین را هم منتشر می کردند.
به هرچی نگاه کنی سوءمدیریت موج میزنه!!
نماینده مجلس: کف حقوق ۷ میلیونی برای کارمندان کم است
فقط تو. یکی پس باقی نماینده ها چی میگن
بعدم شما ها دلار رو کنترل کنید ظرف یک ما دو برابر نشه حقوق کارمند و کار گر پیش کش
شما فقط حرف زدن رو بلدین وگر هیچ هنری ندارید
اگر در سال جدید افزایش حقوق بصورت پلکانی انجام شود به عدالت در پرداخت ها نزدیک می شویم .افزایش حقوق برای حقوق های 15 میلیون به بالا را حذف کنید بجایش حقوق های زیر ده میلیون را به سطح ده میلیون افزایش دهید در بودجه اتفاق خاصی نخواهد افتاد به دولت هزینه سنگین وارد نخواهد شد و خیل کارمندان شرمنده زن و فرزند، کمی از زیر فشار فقر خلاصی خواهند یافت.
وزیر نفت خودش رو زده به خواب،فقط در خراسان رضوی در چند شهر از جمله مشهد قطعی گاز داریم.
کف حقوق پیشکش حضرات، حداقل خجالت بکشید سقف معافیت معالیاتی را بالا ببرید واقعا خجالت آور هس واقعا شرم اور هس، از ی کاگر یا کارمند با این تورم وحشتناک مالیات هم گرفته می شود...
بازنشستگان ومستمری بگیران بدبخت تامین اجتماعی که 75درصدشون حداقل بگیرن یعنی کل دریافتیشون 5580هست رو دریابید 25درصد متناسب سازی از سال 1400.حق مناطق جنگی.خدایا
چرا در این چند سال اخیر در زمینه کمیت و کیفیت گاز و نیروگاه و تولیدات محصولات نفتی و آب و جاده سرمایه گذاری نشده است تا شاهد قطعی گاز و برق و آب نباشیم

پس خاصیت این طرح های ۵ ساله چیست؟ که فقط تورم آن بر مردم تحمیل می شود

در زمستان که قطعی گاز داریم و صنایع را به خاطر آن تعطیل می کنیم
در بنزین هم که بنزین بی کیفیت عرضه می کنیم و در مرز بحران واردات هستیم
در پتروشیمی هم که ارزش افزوده پایین داریم
در پالایش هم که با وجود بالاترین منابع گازی و نفتی نسبت به کشورهایی که نفت ندارند پالایشگاه کمتر داریم و این چند پالایشگاه هم فرسوده هستند و کیفیت لازم را ندارند
در موضوع برق هم که در تابستان باید شاهد قطعی های مکرر در صنایع باشیم
در موضوع آب هم که چنان بی نظمی در آب داریم که در یکجا هدر رفت و در جای دیگر خشکسالی داریم

متاسفانه بی کفایتی در سیاست خارجی هم در کنار بی کفایتی داخلی مشکل را دوبرابر کرده است

هیچ کس خواهان کشور ویران نیست که دچار آشوب و اغتشاش شود و نا امیدی جریان یابد بلکه این موارد از روی دلسوزی گفته می شود تا چاره ای اندیشیده شود و تمام کسانی که برای کشورشان تا مرز فدا کردن جان رفته اند دنبال محقق کردن همین موضوع بوده اند

آیا علت این عقب افتادگی ها چیست؟
علت در بی سوادی در اقتصاد است
نمونه آنرا اخیرا در مصوبات دولت شاهد هستید که با قیمت دستوری همه چیز را بهم ریخته است
اگر به یک نفر بی سواد در اقتصاد که صاحب صنعتی است بگوییم که اگر نرخ خوراک شما را افزایش دهند چکار می کنی می گوید حداقل به اندازه نرخ خوراکی که افزایش یافته محصولم را گران می کنم

اما در برخی از صنایع ما قیمت دستوری مثل پروشیمی و پالایشگاه مانع از این کار می شود و من نمی دانم این موضوع را یک فرد بی سواد می فهمد اما کارشناس اقتصاد در بدنه دولت درک نمی کند

دولت پول چاپ می کند و پول را بی ارزش می کند و آنوقت همه چیز را گردن دلال و دشمن خارجی می اندازد.
هر وقت دولت پول چاپ نکرد و بانک مرکزی اش را مستقل و درست کرد من باور می کنم که مشکل از دلال و دشمن خارجی است و اگر دولت ها نگفته اند پس چرا باید دلار ۷ تومانی ۴۰ هزار تومان شود

اقتصاد یعنی تناسب و توازن و هر تصمیمی که تناسب و توازن را بهم بریزد حاصل علم اقتصاد نیست و حاصل تفکرات گتره ای است

یک تغییر قیمت آنهم با ۴۰ درصدی باید حساب شده و دقیق باشد و تمام زوایای آن و اثرات آن در خروجی محاسبه و بررسی شود و اگر چنین کاری نشود صنایع ما منابع کافی برای توسعه نخواهند داشت و ما مواجه با قطعی آب و برق و گاز خواهیم شد

مضاف بر بی کفایتی در اقتصاد ما مشکل تورم ناشی از چاپ پول را داریم که این تورم نه تنها در صنایع باعث عدم توازن و عدم تناسب می شود بلکه در زندگی مردم هم موجب عدم تناسب می شود و توازن درآمدها و هزینه ها بهم می خورد

در چنین جامعه ای صداقت و درستکاری می میرد و فضا تبدیل به دلالی و کم کاری و احتکار و گران فروشی محض می شود و آنگاه موضوع نصیحت کردن و درخواست درستکاری بی اثر و معکوس می شود و گو ش شنوا برای شنیدن آن کمتر می شود چون قلب ها با عمل درست تاثیر پذیر هستند
عامل تورم فقط نقدینگی بالا و چاپ پول است و بس وگرنه بالا رفتن حقوق شاید در کوتاه مدت عامل تورم باشد اما در دراز مدت همه چیز سر جای خودش قرار می گیرد
چرا تامین اجتماعی در مرداخت حقوق مستمری بگیران تعلل میکند
فعلا شروع حکمرانی نو است که قالیباف وعده داد. بعدش را هنوز ندیدیم
یکی از اشتباهات مهلک دادن وام روستایی برای ساخت خانه روستایی بوده
من در روستاهای اطراف اراک به چشم خود می بینم که تمام افرادی که در روستا خانه مخروبه پدری داشتند وام گرفتند و ویلا ساختند و در اراک یا تهران زندگی می کنند و اواخر هفته یا سالی یکی دو ماه در فصل های خوش آب و هوا یا برای مراسم خاص به روستا می آیند
اگر هدف گسترش کشاورزی و دامداری بود که این افراد کشاورز و دامدار نیستند
اگر هدف مهاجرت معکوس به روستا بود که این افراد رسما شهر نشین هستند و فقط ویلا دار شده اند
خبر دارم که همگی در زمستان بخاری ویلا را روشن می گذارند برای استفاده در آخر هفته !
اینکه انگلیس در راستای منافع خودش اقدام به جاسوسی کندنه عجیب است و نه امری جدید. برادر شریعتمداری که همواره استفاده از مدیران ارزشی را راهکار اداره درست کشور می دانند بهتر بود بررسی می کردند که چطور مدیری از خانواده شهدا با سالها سابقه جبهه و جهاد و سمت های متعدد در بالاترین پست های امنیتی تبدیل به ابر جاسوس می شود؟!!!
عزیزم خود شریعت مداری وزارت اطلاعاته شما میگی از کجا اطلاع داری. آقای رییسی تور ا به جون هر کی دوست داری استعفا بده و اگرم نمیدی حداقل صحبت نکن سکوت پیشه کن که حرفه بزرگان است.
به جای اجرای لوله کشی گاز به شهر ها و شهرستان ها و دهات مملکت باید چندین نیروگاه برق با سوخت مصرفی گاز در چهار گوشه مملکت درست میکردید تا همه نیازمندی انرژی مردم کشور از نزدیک ترین شهرها تا دورترین دهات با برق انجام میشد.
کاری که کشورهای اروپایی و آمریکا دارن انجام میدن. آخه لوله کشی گاز به همه نقاط کشور برای چی؟؟
کلی آهن و فولاد مصرف شد کلی خرابی ایجاد شد تعمیر و نگهداری و تثبیت فشار گاز و خطرات و ... همه این مشکل ها نتونست مدیران خود دکتر بین رو متقاعد کنه که از لوله کشی گاز صرفنظر کنن؟؟
حالا هم هر چند دیر ولی باید فکر لوله کشی گاز رو کنار بگذارن و تمرکز کنن رو ساخت نیروگاه ها با سوخت گاز تا برق ارزان و فراوان در اختیار مردم بگذارن.
بسته ویژه خبری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر