بازدید 2480
۴

افزایش مالیاتی در بودجه داریم اما عدد بزرگی نیست

رئیس سازمان برنامه و بودجه گفت: اگرچه لایحه بودجه ۱۴۰۲ افزایش‌هایی در دریافت مالیات دارد، اما به نرخ ثابت از سال ۹۰ رشد قابل توجهی نداشتیم.
کد خبر: ۱۱۵۹۵۳۱
تاریخ انتشار: ۲۵ دی ۱۴۰۱ - ۰۸:۴۱ 15 January 2023

به گزارش «تابناک»، مسعود میرکاظمی در گفت‌وگو با خبرگزاری صدا و سیما افزود: مالیات پیش بینی شده در لایحه بودجه با توجه به ظرفیت دریافت مالیات نسبت به تولید ناخالص داخلی، عدد بزرگی نیست. با این حال دولت برای تولید حتی کاهش ۷ درصدی مالیات را در نظر گرفته است.
 
رئیس سازمان برنامه و بودجه گفت: عدد ریالی فروش نفت تغییر قابل توجهی نسبت به پارسال نداشته و هر زمان در مجلس نهایی شود، اعلام خواهد شد.
 
میرکاظمی افزود: نرخ ارز در بودجه مهم نیست و واحد پول ریال در نظر گرفته می‌شود تا فعالان اقتصادی نگران نشوند؛ روی عدد ریالی نفت توافق می‌شود و برای موارد دیگری مانند مالیات هم چنین اتفاقی خواهد افتاد.
بیشتر بخوانید

هیچ نرخ ارزی در لایحه بودجه محاسبه نمی‌شود

او گفت: اصلاح قانون‌های دائمی و تفکیک آن‌ها در ثبات اقتصادی مؤثر است؛ این باعث می‌شود فعالان اقتصادی، فرهنگی و اجتماعی نگران تغییر قانون‌های مرتبط با آن‌ها در قانون بودجه سالانه نباشند. 
 
رئیس سازمان برنامه و بودجه گفت: امسال پیش بینی می‌کنیم ۹۵ درصد منابع محقق شود تا پایه پولی بالا نرود و از تنخواه استفاده نشود؛ این اتفاق امسال رخ داد و از نظر منابع و مصارف، پایه پولی را کاهش دادیم.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۶
انتشار یافته: ۴
پس یعنی عدد بزرگی هست
این دزدی از سفره کوچک مردم است .حل مشکلات این آدمها را نمی طلبد
59 درصد افزایش عدد بزرگی نیست؟!!!!
افزایش 20 درصدی حقوق کمر دولت را شکسته از اون بدتر افزایش صفر درصدی یارانه است که آقای میر کاظمی را به کما برده است رو رو برم رو که نیست سنگ پای قزوین اسمش بد دررفته
بله ظاهرا فقط 58 درصد نسبت به امسال افزایش دادن ... مسیولین انقدر لطف دارن که این افزایشا خیالشونم نیست
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر