بازدید 3725

این علائم در مبتلایان زیرسویه‌های اُمیکرون خطرناک است

یک متخصص بیماری‌های عفونی با بیان اینکه علائم زیرسویه‌های اُمیکرون چندان پرقدرت نیست، گفت: دراین بین علائمی مانند تنگی نفس، درد در قفسه سینه و سرفه‌های طولانی مدت خطرناک است و می‌طلبد افراد در سریعترین زمان ممکن به پزشک مراجعه داشته باشند.
کد خبر: ۱۱۵۹۳۴۵
تاریخ انتشار: ۲۴ دی ۱۴۰۱ - ۱۰:۱۰ 14 January 2023

به گزارش «تابناک»، دکتر زینب محسنی افشار در گفتگو با ایسنا، با اشاره به شیوع زیرسویه‌های جدید امیکرون گفت: این زیرسویه‌های جدید هم مانند سویه‌ها و زیرسویه‌های قبلی علائم مشابهی مانند گلودرد، آبریزش بینی، بدن درد، تب، سرفه و ... ایجاد می‌کنند و افتراق آن‌ها با هم و حتی تمایز آن‌ها از ویروس‌های سرماخوردگی و آنفلوآنزا دشوار است.
 
وی افزود: در این بین افراد اگر علائمی مانند کاهش حس بویایی و چشایی پیدا کردند، احتمال ابتلا به زیرسویه‌های امیکرون در آن‌ها بیشتر است.
 
محسنی افشار خاطرنشان کرد: همچنین گلودرد شدید علامت بارز زیرسویه‌های جدید امیکرون است و افراد با مشاهده این علامت باید به احتمال ابتلا به کرونا شک کنند.
 
وی افزود: در هر صورت با مشاهده هر علامت مشابه سرماخوردگی افراد باید بیش از پیش رعایت پروتکل‌های بهداشتی بویژه استفاده از ماسک را داشته و فاصله با سایر افراد خانواده را رعایت کنند.
 
این متخصص بیماری‌های عفونی با بیان اینکه شدت زیرسویه‌های جدید امیکرون نسبت به سویه‌های قبلی کرونا پایین‌تر است، گفت: این زیرسویه‌های جدید تنها از قدرت سرایت بسیار بالایی برخوردار هستند، اما قدرت بیماری زایی آن‌ها به نسبت پایین‌تر است.
 
وی افزود: با توجه به شدت پایین بیماری زایی این زیرسویه‌ها، عمدتا افراد سالم آن‌ها را بصورت یک بیماری ساده سپری می‌کنند، اما این زیرسویه‌ها می‌توانند برای گروه‌های در معرض خطر، خطرناک ظاهر شوند.
 
محسنی افشار گفت: سالمندان، زنان باردار، بیماران مبتلا به بیماری‌های زمینه‌ای و بیماران سرطانی از جمله گروه‌های در معرض خطر هستند که در صورت ابتلا بهتر است به پزشک مراجعه کنند.
 
وی افزود: علاوه بر این گروه‌ها، تمام افرادی که علائمی مانند تنگی نفس و درد در قفسه سینه دارند حتما باید در سریعترین زمان ممکن به پزشک مراجعه کنند.
 
این متخصص بیماری‌های عفونی گفت: کاهش سطح اکسیژن خون به کمتر از ۹۳ درصد هم از علائم خطرناکی است که افراد در صورت بروز آن باید به پزشک مراجعه کنند.
 
محسنی افشار خاطرنشان کرد: سرفه به خودی خود نشانه خطرناکی نیست، اما اگر سرفه‌ها طولانی مدت و همراه با خلط بود افراد باید حتما به پزشک مراجعه کنند، چرا که احتمال درگیری ریوی وجود دارد.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر