بازدید 5198
۱

آخرین وضعیت رنگبندی شهر‌های کشور/ ۱۲ شهر در وضعیت نارنجی

بر اساس رنگ‌بندی جدید کرونایی کشورمان که وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی منتشر کرده، شاهد تغییرات معنی دار در وضعیت کرونایی کشورمان هستیم؛ وضعیتی که هنوز هم خوب محسوب می‌شود اما تغییرات محسوس و البته سریعی در آن در حال رقم خوردن است که هفته های پیش رو را نگران کننده جلوه می‌دهد.
کد خبر: ۱۱۵۹۳۰۸
تاریخ انتشار: ۲۴ دی ۱۴۰۱ - ۰۰:۴۴ 14 January 2023
تداوم «آبی»‌ترین وضعیت کرونایی کشور در هفته پیش رونقشه رنگ‌بندی کرونایی به فاصله یک هفته به‌ روز شد و بر اساس آن، وضعیت کرونایی کشورمان کمی نگران کننده شده است.

به گزارش «تابناک»؛ بر اساس رنگ‌بندی جدید کرونایی کشورمان که وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی منتشر کرده، شاهد تغییرات معنی دار در وضعیت کرونایی کشورمان هستیم؛ وضعیتی که هنوز هم خوب محسوب می‌شود اما تغییرات محسوس و البته سریعی در آن در حال رقم خوردن است که هفته های پیش رو را نگران کننده جلوه می‌دهد.

 روند تغییرات نقشه رنگ‌بندی کرونایی در کشورمان در هفته‌های گذشته/ برای دیدن تصویر در ابعاد بزرگتر روی آن کلیک کنید
روند تغییرات نقشه رنگ‌بندی کرونایی در کشورمان در هفته‌های گذشته/ برای دیدن تصویر در ابعاد بزرگتر روی آن کلیک کنید

با تامل در تغییرات نقشه رنگ‌بندی کشورمان در هفته‌های گذشته، می‌توان دریافت که برای دهمین هفته پیاپی، رنگ قرمز (معادل وضعیت «بسیار پرخطر») در نقشه دیده نمی‌شود؛ هرچند گستره رنگ نارنجی (معادل وضعیت «پرخطر») به میزان محسوسی وسعت یافته و از 7 به 12 شهرستان رسیده است.

نکته نگران کننده آنجاست که شمار شهر‌های زرد (معادل وضعیت «نسبتا پرخطر») هم روند افزایش داشته و از 101 به 143 شهرستان رسیده است؛ افزایشی چشمگیر و بزرگ که موجب شده فاصله بیشتری با آبی‌ترین وضعیت کرونایی کشور ایجاد شود که در هفته‌های گذشته رقم خورده بود.

بر اساس نقشه جدید، شمار شهر‌های آبی، شهر‌هایی که در وضعیت عادی قرار دارند از 340 به 292 شهرستان کاهش یافته و بدین ترتیب به نظر می‌رسد یک گام دیگر به شکل گیری موج هشتم شیوع بیماری کووید ۱۹ در ایران نزدیک تر شده‌ایم؛ موجی که اگر مراقب باشیم، حتما کوچک خواهد بود و به بازگشت رنگ قرمز به نقشه و افزایش گستره آن منجر نخواهد شد.
 
 
تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
بگید کمتریل نزنن ، کل شهرها رو با کمتریل سمپاشی میکنن هواپیماهاشون
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل