بازدید 2759

راهکار موثر برای جذب و وفادارسازی مشتریان در بانک‌ها

 یکی از معیار‌هایی که در رابطه با حفظ مشتری در بانک‌ها بسیار حائز اهمیت است موضوع بازاریابی رابطه‌مند بروفاداری مشتریان است که بانک‌ها از جمله ایران زمین تلاش می‌کند با استفاده از روش‌ها و برگزاری کلاس‌ها آموزشی براین مهم دست پیدا کنند. 
کد خبر: ۱۱۵۹۱۳۸
تاریخ انتشار: ۲۲ دی ۱۴۰۱ - ۱۵:۵۴ 12 January 2023
به گزارش خبرنگار «تابناک» یکی از معیار‌هایی که در رابطه با حفظ مشتری در بانک‌ها بسیار حائز اهمیت است موضوع بازاریابی رابطه‌مند بروفاداری مشتریان است که بانک‌ها تلاش می‌کنند با استفاده از روش‌ها و برگزاری کلاس‌ها آموزشی براین مهم دست پیدا کنند. 
براساس این گزارش بانک‌ها بایستی برای بهبود وفاداری مشتریان خود بدنبال استراتژی‌های گوناگون مدیریتی باشند. از دیدگاه اغلب محققان و افراد اجرایی، مهم‌ترین نتیجه بکارگیری بازاریابی رابطه‌مند در بانک‌ها همانند سایر بخش‌های خدماتی وفادارسازی مشتریان بوده و این پیامدی است که مورد توجه متخصصان بازاریابی بانک‌ها بوده است.
می‌توان به این نکته کلیدی اشاره کرد و افزود: بازاریابی رابطه‌مند رویکردی بلند مدت دارد که هدف اصلی آن ارائه ارزش در بلند مدت به مشتری است و معیار موفقیت نیز رضایت بلند مدت مشتری است. از نتایج به کارگیری بازاریابی رابطه‌مند در بانک‌ها و سایر بخش‌های خدماتی وفادارسازی مشتریان است، که این امر مورد توجه متخصصان و دست اندرکاران بازاریابی است.
براساس این گزارش افزایش رقابت در بخش خدمات، باعث توجه بیشتر به حفظ مشتریان فعلی و تلاش برای جذب مشتریان جدید است. در این بین موضوع وفاداری مشتری به برند و شناسایی عوامل تاثیرگذار بر آن از اهمیت دوچندانی برخوردار است؛ بنابراین یکی از عوامل تاثیر گذار در وفاداری مشتریان، قابلیت اعتماد برند بانکهاست. در واقع زمانی که مشتریان امکان مقایسه خدمات بانک‌های مختلف را با یکدیگر ندارند، معمولا از آنچه در اختیار دارند مانند تصویر یا برند بانک برای تصمیم گیری استفاده می‌کنند. از اینرو، ویژگی‌های ملموس بانک همراه با ویژگی‌های ناملموس آن باید در مطالعات مورد نظر قرار گیرد.
در همین رابطه میلاد علیزاده کارشناس صنعت بانکی با بیان اینکه قابلیت اعتماد برند نقش بسیار کلیدی در بهبود تمایلات رفتاری مشتریان دارد، گفت: افزایش رضایت مشتریان باعث می‌شود تا به تبلیغ و توصیه بانک خود به دیگران اقدام کنند و نیز گرایش آن‌ها به تغییر بانک کاهش یابد. همچنین افزایش تعهد مستمر مشتریان باعث کاهش تمایل آن‌ها به تغییر بانک می‌شود. از این رو مدیران می‌بایست به قابلیت اعتماد برند توجه ویژه‌ای داشته باشند و نقش مهم آن را در مدیریت ارتباط با مشتریان مد نظر داشته و استراتژی‌ها و برنامه‌های مناسب تری در راستای توسعه مشتریان وفادار خود طراحی کنند.
به گفته سید زمان موسوی میرکالیی یکی از مسئولان "بانک ایران زمین"« محتوا، مکان و زمان» سه عنصر اساسی در بازاریابی مشتری‌محور، است که برای موفقیت باید به آن توجه کرد. بدون محتوا بازاریابی مشتری محور وجـود نـدارد؛ در حقیقت، محتوا سـوخت بازاریابی درونگراست. زمانی‌که شما محتوای درستی تولید می‌کنید، مشتری‌های احتمالی را جذب، آن‌ها را تبدیل به دنبال‌کننده و در مرحله بعد، به مشتری و مشتری وفادار تبدیل خواهید کرد.
وی تصریح کرد: اهمیت اعتماد مشتریان به برند به عنوان یکی از عوامل موثر بر وفاداری تا حدی است که بسیاری از شرکت‌ها و سازمان‌های خدماتی، بودجه‌های هنگفتی را به تحقیق، پیگیری و بازبینی برندینگ مدلی برای سنجش تأثیر قابلیت اعتماد برند بانک‌ها بر تعهد وفاداری مشتریان نام تجاری اختصاص داده اند تا از این طریق بهتر بتوانند بر ذینفعان و مشتریان خود تاثیر بگذارد و با آن‌ها تعامل برقرار کنند.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها