بازدید 2647

چین برای استخدام کی‌روش رقیب قطر شد

کد خبر: ۱۱۵۹۰۰۵
تاریخ انتشار: ۲۱ دی ۱۴۰۱ - ۱۴:۵۴ 11 January 2023

کارلوس کی‌روش که ادامه حضورش روی نیمکت تیم ملی فوتبال ایران پس از حذف تیمش در مرحله گروهی جام جهانی 2022 قطر کمرنگ‌ شده است، حالا بحث حضورش در تیم ملی چین مطرح شده است، این در حالی است که برخی رسانه‌های قطری پیش از این خبر داده بودند که این مربی پرتغالی گزینه جانشینی فلیکس سانچس در تیم ملی قطر است.

سایت چینی « c.m.163.com» با انتشار گزارشی مدعی شد؛ کی‌روش و کادرفنی‌اش پیشنهاد اتحادیه فوتبال چین برای مربیگری تیم ملی این کشور را پذیرفته‌اند و قرار است مسیر مربیگری این تیم آسیایی را در پیش بگیرند. دستمزد درخواستی کی‌روش در میان کاندیداهای هدایت تیم چین، رقم  زیادی نیست. حقوق ماهیانه کی‌روش در تیم ملی ایران 50 هزار یورو و حقوق سالانه او کمتر از 600 هزار یورو بوده که معادل بیش از 4 میلیون یوان چین است. این رقم برای اتحادیه فوتبال چین کاملاً مقرون به صرفه است. طبق این گزارش؛ مدیران اتحادیه فوتبال چین به دنبال مذاکره با کی‌روش برسر جزئیات و اهداف مدنظر خود هستند. هدف اصلی و بلندمدت فدراسیون فوتبال چین، صعود تیم ملی این کشور به جام جهانی 2026 است و هدف کوتاه مدت نیز کسب نتایج خوب در جام‌ ملت های آسیا 2023.  

همچنین سایت چینی «toutiao.com» گزارش داد؛ پس از اینکه روزنامه «بیجینگ یوث دیلی» چین گزارش داد که کوزمین اولاریو رومانیایی، کارلوس کی‌روش پرتغالی، دراگان استویکوویچ صربستانی و پائولو بنتوی پرتغالی، چهار گزینه مدنظر اتحادیه فوتبال چین برای سرمربیگری چین است، سایت «اسپورتس ویکلی» چین در گزارشی نوشت؛ احتمال حضور مربیانی همچون اولاریو و اِروی رنار روی نیمکت تیم ملی چین به دلیل قیمت بالای‌شان منتفی است، این در حالی است که متقاعد کردن مربیانی همچون بنتو، سانچس و استویکوویچ برای قبول سرمربیگری چین دشوار خواهد بود. بنابراین از بین گزینه‌های مدنظر تنها کی‌روش باقی می‌ماند که استادندارهای مدنظر این اتحادیه را دارد.

کی‌روش که سابقه سرمربیگری تیم‌های ملی فوتبال ایران و امارات را در کارنامه‌اش دارد و با ایران مقابل تیم ملی چین هم قرار گرفته، شناخت خوبی از فوتبال آسیا و به نوعی فوتبال چین دارد، برای همین معیارهای مدنظر اتحادیه فوتبال چین را داراست. مهمتر از همه کی‌روش در حال حاضر هدایت تیمی را برعهده ندارد، این در حالی است که فدراسیون فوتبال ایران هم به دنبال استخدام مجدد این مربی 69 ساله است. به لحاظ دستمزدی کی‌روش بهترین گزینه برای چین است.

بر اساس همین گزارش؛ تیم ملی چین در تاریخ 20 مارس (29 اسفند) برای برپایی اردوی آماده‌سازی راهی نیوزلند می‌شود و اتحادیه فوتبال چین زمان زیادی برای انتخاب سرمربی جدید ندارد.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر