بازدید 4772
۹

تصادفات در عراق ۳.۵ برابر ایران؛ کشته‌ها نصف ایران!

رئیس پلیس راهور گفت: در عراق اصلا گواهینامه رانندگی وجود ندارد و هرکسی که رانندگی بلد باشد از خودرو استفاده می‌کند؛ تصادفات عراق ۳.۵ برابر ایران است، اما کشته‌های تصادفات عراقی‌ها نصف ایرانی‌ها است و این موضوع تنها به دلیل خودرو‌های ایمنی است!
کد خبر: ۱۱۵۸۹۴۵
تاریخ انتشار: ۲۱ دی ۱۴۰۱ - ۱۰:۳۸ 11 January 2023

به گزارش «تابناک» به نقل از ایران جیب، سردار سید کمال هادیانفر؛ رئیس پلیس راه امروز در همایش بانوان فرهنگ‌یار ترافیک اظهار کرد: همه ۳ عامل انسان، راه و وسیله را دخیل در تصادفات می‌دانند، اما باید بگویم که ۵ عامل دخیل در تصادفات است؛ مدیریت و آموزش را هم باید به ۳ عامل دیگر اضافه کرد.

وی افزود: سیاست‌گذاری ها، نقش‌ها و تامین منابع را در قانون لحاظ کرده‌اند، اما کافی نیست؛ در قانون پیش‌بینی شده است شورای عالی ایمنی به ریاست رئیس جمهور برگزار شود.

رئیس پلیس راه تصریح کرد: در عراق اصلا گواهینامه رانندگی وجود ندارد و هرکسی که رانندگی بلد باشد از خودرو استفاده می‌کند؛ تصادفات کشور عراق ۳ و نیم برابر ایران است، اما کشته‌های تصادفات عراقی‌ها نصف ایرانی‌ها است و این موضوع تنها به دلیل خودرو‌های ایمنی است که دارند.

هادیانفر متذکر شد: سالانه در تصادفات بیش از ۱۷ هزار نفر جان خود را از دست می‌دهند، اگر یک نفر در تصادفات جان خود را از دست بدهد ۸.۳ میلیارد تومان خسارت به کشور وارد می‌شود.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۱
در انتظار بررسی: ۲
انتشار یافته: ۹
باز هم ما رکورد زدیم !
کشورهای دیگه درگیر جنگ هستن ولی نمی دونم چرا همیشه ما توی فقر، بدبختی، مرگ و میر رکورد داریم
چون جمعیت، طول جاده ها، تعداد خودروها، میزان تردد، وضعیت جاده ها و نظایر آن در دو کشور متفاوت است، این آمار مبهم است. برای مقایسه لازم است اول مجموعه مطالعاتی پیش پردازش و نرمالیزه شوند. مثلا تعداد تصادف در کیلومتر، تعداد تصادف نسبت به تعداد ماشین، تعداد تلفات نسبت به زخمی ها، تعداد تصادف در یک میلیون و از قبیل اینها.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۰۴ - ۱۴۰۱/۱۰/۲۱
سلام. اگرچه با حرفای شما موافقم تقریبا. آما این که با تعداد تصادفات بیشتر تعداد کشته ها کمتره، دلیلش اینه که کیفیت ماشیناشون خیلی بهتره و از جان مسافران محافظت می کنه. به نظرم این که تو تمام تصادفات تو کشور ما میگن مقصر راننده است مغلطه ای بیشش نیست. معلومه که راننده یه اشتباهی می کنه که منجر به تصادف میشه اما دلیل نمیشه که با هر تصادفی کشته بشه. ماشین باید یه حداقلی از حفاظت رو برای سرنشین فراهم کنه. .
CR7
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۰۴ - ۱۴۰۱/۱۰/۲۱
هر چی باشه به علت وجود ماشینهای آمریکایی، ژاپنی و کره ای مرگ ناشی از تصادف خیلی خیلی پایین تر آهن پاره های مثلا ماشین ایرانی هست. شما هم بی خودی دنبال توجیه خیانتهای مسئولین خودرویی کشور در حق مردم نباش
تحریم کاغذ پاره ای بیش نیست!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
باز هم هم آشغالهای داخلی حمایت کنید و مازوت بسوزانید
اونهایی که عراق رفتن خوب میدونن مردم اونجا چه خودروهای استفاده میکنن!
پاسخ ها
CR7
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۰۵ - ۱۴۰۱/۱۰/۲۱
بنز C350 مدل 2009 سفید
خریدیم 12000 دلار!
پلاک بغداد بدون تصادف . . .
این گزارشات واقعیت دارد ولی از سویی دیگر مثل نمکی است که بر زخم مردم پاشیده می شود. ای کاش به جای این همه گزارش و سخنرانی در سمینارها و حرف زدن اقدام عملی می شد.
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل