بازدید 11303

افزایش تعداد شهر‌های با وضعیت «نسبتا پرخطر» کرونایی در کشور

بر اساس رنگ‌بندی جدید کرونایی کشورمان که وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی منتشر کرده، شاهد تغییرات معنادار در وضعیت کرونایی کشورمان هستیم؛ وضعیتی که هنوز هم خوب محسوب می‌شود اما با توجه به شناسایی سو‌یه‌های جدید کرونا در کشور و احتمال شکل گیری موج جدید بیماری، موقتی به نظر می رسد.
کد خبر: ۱۱۵۸۲۴۲
تاریخ انتشار: ۱۶ دی ۱۴۰۱ - ۲۲:۰۱ 06 January 2023
تداوم «آبی»‌ترین وضعیت کرونایی کشور در هفته پیش رونقشه رنگ‌بندی کرونایی به فاصله یک هفته به‌ روز شد و بر اساس آن، وضعیت کرونایی کشورمان باز هم بهبود یافته است.

به گزارش «تابناک»؛ بر اساس رنگ‌بندی جدید کرونایی کشورمان که وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی منتشر کرده، شاهد تغییرات معنی دار در وضعیت کرونایی کشورمان هستیم؛ وضعیتی که هنوز هم خوب محسوب می‌شود اما با توجه به شناسایی سو‌یه‌های جدید کرونا در کشور و احتمال شکل گیری موج جدید بیماری، موقتی به نظر می رسد.

 روند تغییرات نقشه رنگ‌بندی کرونایی در کشورمان در هفته‌های گذشته/ برای دیدن تصویر در ابعاد بزرگتر روی آن کلیک کنید
روند تغییرات نقشه رنگ‌بندی کرونایی در کشورمان در هفته‌های گذشته/ برای دیدن تصویر در ابعاد بزرگتر روی آن کلیک کنید

با تامل در تغییرات نقشه رنگ‌بندی کشورمان در هفته‌های گذشته، می‌توان دریافت که برای نهمین هفته پیاپی، رنگ قرمز (معادل وضعیت «بسیار پرخطر») در نقشه دیده نمی‌شود؛ هرچند گستره رنگ نارنجی (معادل وضعیت «پرخطر») به میزان محسوسی وسعت یافته و از ۴ به ۷ شهرستان رسیده است.

نکته نگران کننده آنجاست که شمار شهر‌های زرد (معادل وضعیت «نسبتا پرخطر») هم روند افزایش داشته و از ۶۲ به ۱۰۱ شهرستان رسیده است؛ افزایشی چشمگیر و بزرگ که موجب شده آبی‌ترین وضعیت کرونایی کشور که هفته گذشته رقم خورده بود، از دست برود.

بر اساس نقشه جدید، شمار شهر‌های آبی، شهر‌هایی که در وضعیت عادی قرار دارند از ۳۸۲ به ۳۴۰ شهرستان کاهش یافته و بدین ترتیب به نظر می‌رسد همه چیز مهیای شکل گیری موج هشتم شیوع بیماری کووید ۱۹ در ایران است؛ موجی که اگر مراقب باشیم، حتما کوچک خواهد بود و به بازگشت رنگ قرمز به نقشه و افزایش گستره آن منجر نخواهد شد.
 
 
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۲
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱۰
امسال جلیلی و عباسی، شدن کارشناس و کشور با این آقایان به اینجا رسید
کــــــــــــــــــــرونای سیـــــــــــــاسی
الان چینی ها در هر کشوردیگه ای که بخوان وارد بشن بای نتیجه تست منفی کووید رو همراهشون داشته باشن
انشالا که در ایران هم نتونن تا همینجور یلخی وارد بشن
مردم خودشان باید مراقب سلامت خود باشند وزارت بهداشت به ریاست کسی که از ابتدا با واکسن مخالف بود هیچ اقدام موثری انجام نمی دهد . کرونا در چین بیداد می کند و مسافرتها به آن کشور معلوم نیست چگونه کنترل می شود
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۴۹ - ۱۴۰۱/۱۰/۱۷
تعجب میکنم از کسانیکه واکسن زدند و خودشون یا دوستانشون مریض تر شده اند و هنوز هم کرونای خیالی و سیاسی را باور میکنند
متاسفانه مردم ایران عافیت طلب و فکر میکنند روزهای بدون کرونا ادامه دار خواهد بود، سویه ایکس بی بی داره در کل دنیا غالب میشه، به خطرناکی دلتا نیست اما آلوده کردنش بیست برابر دلتاست ، و وقت بیمارستان و مردم را خواهد گرفت و پیرها را بشدت داغون میکنه، پس بهترین کار هشدار و نشان دادن بالا رفتن تصاعدی آلوده شدگان است، شاید مردم رعایت فاصله و ماسک را بکنند.
اوضاع وزارت بهداشت کاملا آشفته است بسیاری از داروها یا وجود ندارد یا کمیاب است . واکسنهای قبلی در سویه جدید چندان موثر نیست از واکسنهای جدید استفاده کنید .
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۵۷ - ۱۴۰۱/۱۰/۱۷
از طریق رادیو و وتلویزیون ترس میندازند تا مردم خوش باور بروند و واکسن بزنند واکسن هایی که تا الان به مردم زده شده حتی قدیمی ها نصف عمر مردم را کم میکند
توی خطوط بی آر تی اتوبوس بیشتر بذارین.مردم سوار که می شن تو حلق همدیگه ان!
تو رو خدا مردم ماسک بزنید ، به خدا دیگه روحیه ای برامون باقی نمونده تا به یه بدبختی دیگه درگیر بشیم .
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل