بازدید 31712
۷

پیش‌بینی یک انبوه‌ساز از قیمت مسکن در آینده

دبیر کانون سراسری انبوه سازان معتقد است: تکانه‌های دو ماه گذشته هنوز اثر خود را در حوزه مسکن نشان نداده و در ماه‌های آینده نشان خواهد داد.
کد خبر: ۱۱۵۸۱۶۸
تاریخ انتشار: ۱۶ دی ۱۴۰۱ - ۰۹:۱۲ 06 January 2023

به گزارش «تابناک»، فرشید پورحاجت در گفت‌وگو با خبرآنلاین در پاسخ به این پرسش که قیمت مسکن در آینده به چه سمت و سویی می‌رود؟ گفت: آنچه که مشخص است، این‌که با افزایش نهاده‌های تولید در ماه‌های آینده مواجه خواهیم بود. نمی‌شود که دلار در کشور به ۴۰ هزار تومان برسد و انتظار داشته باشیم که تولیدکنندگان نهاده‌های ساختمانی کماکان با دللار ۲۶ هزار تومانی یا دلار ۳۰ هزار تومانی محصولات خود را عرضه کنند.

وی افزود: به اعتقاد من نهاده‌های ساخت مسکن در آینده دچار افزایش قیمت خواهند شد و به تبع آن، هزینه‌های ساخت پیدا می‌کند.

پورحاجت عنوان کرد: به اعتقاد من، تکانه‌های دو ماه گذشته هنوز اثر خود را در حوزه مسکن نشان نداده و در ماه‌های آینده نشان خواهد داد.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۵۶
انتشار یافته: ۷
عرضه و تقاضای مسکن به حالت بحرانی رسیده به طوری که عرضه کم (ساخت وساز جدید وجود ندارد) ولی تقاضا موجود (هر سال یک میلیون متقاضی جدید شامل تازه ازدواج کرده ها، و افرادی که زندگی مجردی مستقل از خانواده را انتخاب کرده اند) است. مانند هر بازاری اگر تقاضا از عرضه پیشی بگیرد، قیمتها به صورت نامعقول بالا خواهد رفت (بازار سیاه تشکیل خواهد شد)
در اقتصاد ما برعکس، قیمت مسکن تعیین کننده قیمت زمین و حتی مسالح و حقوق کارگر ساختمانی شده. این را زمانی می فهمید که میخواهید زمین مسکونی بخرید.
تنها راه حل افزایش تولید و حتی به اشباع رساندن عرضه مسکن هست و این کار تنها از عهده دولت و حکومت بر میاید، چون حداقل هزینه زمین برای دولت بسیار پایین و در حد تامین انشعابات آب و برق و گاز و راه های ارتباطیی و ... است)
طرح تولید خانه های یک طبقه و تحویل به صورت نیمه کار به متقاضی (کارهای نهایی سفیدکاری بر عهده متقاضی و با سلیقه او ) بهترین و سریعترین راه حل برای افزایش تولید مسکن است، نه اینکه برج 20 طبقه که در سریعترین حالت 10 سال زمان برای تحویل نیاز دارد.
نکته مهمتر این است که قیمت مسکن در کل کشور از تهران تاثیر میگیرند و لذا بهتر است تمام همت وزارت مسکن در تهران برای تولید مسکن متمرکز گردد تا قیمت های کل کشور کاهش پیدا کند
بعلت عدم تناسب درآمد عمومی و تورم فوق سنگین ، بر هر عقل سلیمی مسلم است که مسکن حداقل برای چندین سال متوالی در رکود عمیق خواهد بود . مسکن های خالی روبه روز افزوده می شود .
این آقای فرشید پورحاجت، که دبیر کانون سراسری انبوه سازان استن، باید بدلیل تبلیغات بیجا و اخلال در نظام اقتصادی کشور در حوزه مسکن تحت تعقیب قانونی قرار گیرد. همین حرفهای بی سروته است که موجب گرانی مسکن میشود. هنوز ساخت و ساز جدیدی با نهاده های جدید صورت نگرفته، ایشان بعنوان انبوه ساز میخواهد واحدهای مانده قدیمی خودش و دوستانش را به قیمت آینده به مشتریان قالب کند!!! گفتار ایشان تحت عنوان جرایم اقتصادی قابل بررسی است. دادستان حتما در این مورد اقدام کند به نفع مردم و کشور است.
همچین تیتر زدید فکر مردیم چه خبره. اینو که ننجون آقای ک هم میدونه.
اخه توی این ۴۲ سال هرچی روز بروز گرونتر شده آیا قیمتش امد پایین خیر قطعا ..گرونتر خواهد شد ..الان توی روستا یک متر ساخت بالای دوازده میلیون در میاد چطور ارزون میشه
خدا ذلیل کنه کسانی رو که به گرانی ها دامن میزنن!!!!!!
مملکت بی درو دروازه بهتر از این نمیشه خوش بحال کاسبان وبدبخت افراد کارگر وکارمندان جز فروشندگان کالا غمی ندارند دلار بشه یمیلیون
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر