بازدید 4170

چشم‌انداز اقتصاد ژاپن رو به سیاهی

کد خبر: ۱۱۵۸۱۳۵
تاریخ انتشار: ۱۵ دی ۱۴۰۱ - ۲۱:۲۰ 05 January 2023

یک نظرسنجی تجاری نشان داد که فعالیت کارخانه‌های ژاپنی در دسامبر با شدیدترین سرعت در ۲۶ ماه گذشته کاهش یافت و شرکت‌ها در بحبوحه رکود اقتصاد جهانی شاهد کاهش بیشتر بودند.

به گزارش ایسنا، شاخص مدیران خرید ژاپن در دسامبر از ۴۹ نهایی نوامبر به ۴۸.۹ کاهش یافت. این قرائت ضعیف‌ترین رقم از ماه اکتبر ۲۰۲۰ بود.

لورا دنمن، اقتصاددان در S&P Global Market Intelligence گفت: رکود عمدتاً حول محیط تقاضای کنونی متمرکز بود که در سطح بین‌المللی و در سطح داخلی ضعیف است. زیرشاخص‌های این نظرسنجی نشان داد که تولید و سفارش‌های جدید انقباض خود را برای ششمین ماه در دسامبر اما با سرعت کمتری نسبت به ماه گذشته افزایش دادند.

در حالی که این نظرسنجی نشان داد که تورم قیمت نهاده‌ها به پایین‌ترین حد در ۱۵ ماه گذشته کاهش می‌یابد که نشان‌دهنده کاهش فشار هزینه‌هاست، نتایج دیگر به چشم‌انداز تیره‌تری برای شرکت‌های ژاپن در اوایل سال ۲۰۲۳ اشاره کرد.

بر اساس گزارش رویترز، تولیدکنندگان منتظر رکود بیشتر در شرایط تجاری خود بودند زیرا زیرشاخص تولید آتی به پایین‌ترین حد خود از ماه می و زمانی رسید که محدودیت کووید، زنجیره‌های تامین را برای شرکت‌های ژاپنی مختل کرد.

دنمن گفت: شاخص‌های آینده‌نگر به‌طور فزاینده‌ای تصویر تیره‌تری را برای بخش تولید ژاپن در آینده ترسیم می‌کنند. تحلیلگران انتظار دارند که تولید ژاپن در ماه‌های آینده به دلیل کاهش تقاضای خارج از کشور پایین بماند و وضعیت ویروس کرونا در چین خطر نزولی بیشتری را به همراه داشته باشد.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی