بازدید 3427

سخنگوی دولت: نقاط ضعف‌مان را اصلاح می‌کنیم

سخنگوی دولت با اشاره به تلاش‌های دشمنان در سه ماه اخیر برای ناآرام کردن کشور، آن را زمینه ساز پی بردن و اصلاح نقاط ضعفی برشمرد که در این ایام بیشتر آشکار شد و موجب موفقیت‌های کشوردر آینده می‌شود.
کد خبر: ۱۱۵۷۹۹۷
تاریخ انتشار: ۱۴ دی ۱۴۰۱ - ۱۸:۲۳ 04 January 2023

به گزارش «تابناک» به نقل از ایسنا، علی بهادری جهرمی سخنگو و دبیر هیأت دولت در جلسه با جمعی از علما، اساتید، نخبگان و فعالان رسانه‌ای جهان اسلام که به مناسبت شرکت در اجلاس بین المللی مکتب شهید سلیمانی به ایران سفر کرده‌اند، با خیر مقدم به حضار در جلسه، با اشاره به سالگرد شهادت سپهبد قاسم سلیمانی و برگزاری مراسمات گرامیداشت وی در سراسر ایران و سایر کشورها، گفت: حضور پرشکوه مردم و ابراز عشق در این مراسمات نشانه اوج دلدادگی و پیوند قلبی مردم با قهرمانان آزادی و مبارزه به ترویسم است و این عشق روز به روز بیشتر می شود.

وی ادامه داد: شهید سلیمانی نه تنها در دوران حیات‌شان محور وحدت و اجتماع اندیشمندان و ملت‌های منطقه برای مقاومت در برابر تروریسم و اشغالگری بودند، بلکه امروز و پس از شهادت‌شان نیز همین جایگاه را دارند.

سخنگوی دولت افزود: این نمونه سخن خداوند است که می‌فرماید شهدا زنده هستند و ما می‌بینیم که مسیرشان ادامه دارد و نقش‌آفرینی که در دوران حیات‌ مادی‌شان داشتند، امروز همچنان پابرجاست و این به برکت اخلاص در راه خدا است.

سخنگوی دولت درباره اغتشاشات اخیر در کشور نیز اظهار کرد: دشمنی نظام استکبار با جمهوری اسلامی ایران جدید و تمام شدنی نیست و ملت ایران به مواجهه با توطئه‌های دشمن در مسیر پیشرفت خود عادت کرده است و اغتشاشات اخیر در امتداد دشمنی ۴۳ ساله و تهاجم نظامی، فرهنگی، رسانه‌ای و شدیدترین تحریم‌های ظالمانه‌ اقتصادی بوده است.

سخنگوی دولت با اشاره به فعالیت سرویس‌های جاسوسی‌ و امنیتی‌ بیگانه در حوادث اخیر و بازداشت تعدادی از عوامل آنها از سوی وزارت اطلاعات گفت: در سه ماه گذشته و بعد از اینکه دشمنان از روش‌های گذشته ناامید شدند، به یک جنگ ترکیبی و همه جانبه روی آوردند و همه نظام سلطه به منظور آشوب آفرینی و ناامنی باهم علیه ملت ایران متحد شدند که اهداف و نشانه‌های آن کاملاً برای ما روشن و واضح است. آن‌ها با تمام توان و ابزار رسانه‌ای و به کمک تمام همراهان خارجی و نوکران داخلی‌شان سعی کردند مانعی در مسیر رشد و پیشرفت کشور ایجاد کنند ولی ناکام ماندند.

وی با اشاره به حمایت‌های گسترده مالی و پشتیبانی‌های رسانه‌ای و اطلاعاتی از عناصر مطرود و منفور ملت ایران اضافه کرد: توسل آمریکایی‌ها و غربی‌ها به فرزند دیکتاتور مخلوع ایران، گروهک تروریستی منافقین، گروه‌های خشن تجزیه طلب و برخی عناصر نفرت پراکن و منفور نشانه اوج حقارت، استیصال و درماندگی آنها است.

سخنگوی دولت با تأکید بر شکست پروژه آشوب آفرینی دشمن افزود: ما حدود سه میلیون و ۲۰۰ هزار دانشجو و حدود ۱۶ میلیون دانش‌آموز در کشورمان داریم ولی دشمنان در این ایام نتوانستند کار و تلاش علمی در دانشگاه‌ها و مدارس ما را تعطیل کنند. در همان ماه ابتدایی ناآرامی‌ها، حدود ۴ میلیون از هم‌میهنان ما در سفر اربعین در کربلا و ۵ میلیون نفر در سفر زیارتی مشهد در ایام شهادت امام رضا (علیه‌السلام) بودند. حضور گسترده مردم در مراسم تشییع پیکر شهدای گمنام اخیر با مجموع تمام آن‌چه که دشمنان به دنبال پیاده‌سازی آن در خیابان ها بودند، حتی قابل مقایسه نیست.

سخنگوی دولت تصریح کرد: جوانان و نوجوانانی که سئوال، انتقاد یا اعتراض دارند همه فرزندان این کشور هستند و ما به سخنان تک تک آنها توجه می‌کنیم و وظیفه ما پاسخگویی و روشنگری و حل مشکلات کشور است اما نگران آینده کشورمان نیستیم، زیرا آینده ایران عزیز با همت همین جوانان روشن‌تر و امیدبخش‌تر است.

بهادری جهرمی با اشاره به برخی توفیقات علمی و صنعتی کشور در سه ماهه اخیر افزود: در همین سه ماه اخیر ده‌ها پیشرفت و توفیق با همت نخبگان و جوانان متعهد ایران در حوزه‌های مختلف ازجمله در زمینه‌های فضایی، موشکی، داروسازی، پزشکی و صنعتی بدست آمد که نشان دهنده حرکت رو به جلوی کشور است؛ به عنوان مثال در همین مدت ما جزو چند کشور محدود جهان شدیم که تکنولوژی ژن‌درمانی برای درمان سرطان خون را دارند.

بهادری جهرمی با اشاره به اینکه در ایام اخیر مطابق کلام حاج قاسم فرصت نهفته در دل تهدیدها برای ایران اسلامی کارساز شد، بیان کرد: در ۸ سال جنگ تحمیلی، رژیم بعث با حمایت بسیاری از کشورهای جهان به ما ضرباتی زد ولی نتیجه تمام تلاش‌های آن‌ها، اقتدار نظامی امروز ایران است که موجب هراس دشمنان شده است؛ به همان گونه تلاش‌های آن‌ها در سه ماه اخیر برای ناآرام کردن کشورمان نیز با پی بردن و اصلاح نقاط ضعفی که در این ایام بیشتر برای‌مان آشکار شد، موجب موفقیت‌های کشورمان در آینده می‌شود.

سخنگوی دولت در پایان خاطرنشان کرد: امروز دشمنان با تمام توان به میدان رویارویی با ملت ایران آمدند و نتوانستند ۳ ماه بیشتر درگیری ایجاد کنند. آن‌ها برای کشور ما از مدل رسانه‌ای داعش بهره بردند، در آن مدل یک اقدام ضدامنیتی خشن انجام می‌شد و پروپاگاندای رسانه‌ای گسترده بر روی آن صورت می‌گرفت ولی علیه کشور ما سعی کردند از هیاهوی گسترده رسانه‌ای در کف خیابان به نتیجه برسند که شکست خوردند.

گفتنی است در ابتدای این جلسه نمایندگانی از کشورهای فلسطین، عراق، سوریه، لبنان، مصر، افغانستان، تاجیکستان، روسیه، ایتالیا و بوسنی و هرزگوین به بیان دیدگاه‌های خود در خصوص مقاومت، آینده جهان اسلام، مسائل و روابط با ایران پرداختند و از جایگاه سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی در مبارزه با تروریسم و برقراری امنیت در منطقه قدردانی کردند.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل