بازدید 14950
بدون پرداخت حتی یک ریال حق انتقال و فسخ قرارداد می‌روند

لیگ ایران؛ استراحتگاه ایام بیکاری خارجی‌ها / داستان عجز حقوقی فوتبال ایران در عقد قرارداد بین‌المللی / مرد مستعفی تراکتور، سرمربی سوچی روسیه شد!

ضعف در عقد قرارداد‌های خارجی باعث شده که باشگاه‌های ایرانی، هیچ سودی بابت صدور رضایت‌‌نامه برای بازیکنان و مربیان خارجی خود نبرند. خارجی‌های شاغل در لیگ ایران، اما بدون هیچ زحمتی، قرارداد خود را در میانه راه و با اولین پیشنهاد بهتر فسخ می‌کنند.
کد خبر: ۱۱۵۶۴۴۴
تاریخ انتشار: ۰۴ دی ۱۴۰۱ - ۱۱:۳۸ 25 December 2022

باشگاه سوچی روسیه، رسما از انتصاب قربان بردیف به عنوان سرمربی جدیدش خبر داد تا دلیل جدایی عجولانه این مربی از تراکتور کاملا مشخص شود.

به گزارش تابناک ورزشی، ۴۸ساعت قبل، یورگن لوکادیا، مهاجم هلندی پرسپولیس با وجود دریافت بیش از نصف قرارداد یک میلیون یورویی خود، اعلام فسخ یکطرفه کرد. او پیشتر از حضور در تمرین سر باز زد و بدون هماهنگی قبلی راهی فرودگاه شد تا تهران را ترک کند. او از انتقال بعدی خود حتی یک ریال هم به پرسپولیس نخواهد داد؛ درست مثل قربان بردیف که هیچ پولی به تراکتور نداد!

هنوز مشخص نیست که باشگاه تراکتور در این جابجایی، به سودی رسیده است یا خیر؟ اما اطرافیان باشگاه خبر می‌دهند که زنوزی حتی پول یازده هفته کار بردیف را هم تمام و کمال پرداخت کرده است! 

ایراد کار از کجاست؟ باشگاهی که مالکش طی چهار سال بیش از ده سرمربی نامدار استخدام کرده و با انبوه ستاره‌های خارجی ناکام بوده است، حالا چگونه توان بازگردادن بخشی از مخارج نجومی خود را از محل یک جابجایی ورزشی ندارد؟ ایراد قطعا در مشاوران حقوقی و مدیریت عامل این باشگاه نهفته است.

ضعف در عقد قراردادهای خارجی باعث شده که باشگاه های ایرانی، هیچ سودی بابت نقل و انتقالات یا صدور رضایتنامه برای بازیکنان و مربیان خارجی خود نبرند.

داستان عجز حقوقی فوتبال ایران در عقد قرارداد با خارجی‌ها / مرد مستعفی تراکتور، سرمربی سوچی روسیه شد!

خارجی‌های لیگ ایران هم هر وقت عشق‌شان کشید یا پیشنهاد مالی بهتری به آنها رسید، فیلشان یاد هندوستان می‌کند و چمدان را می‌بندند و به پشت سر هم نگاه نمی‌کنند. انگار فوتبال ایران، استراحتگاهی برای ایام بیکاری آنهاست!

 

باشگاه سوچی روسیه که در لیگ برتر فوتبال این کشور حضور دارد، امروز رسما انتصاب قربان بردیف به عنوان سرمربی جدید خود را اعلام کرد. مدت زمان قرارداد این سرمربی هفتاد ساله مشخص نشده است.

قربان بردیف پیش از این هدایت تیم تراکتور را در لیگ برتر ایران بر عهده داشت که نتایج چندان جالبی هم کسب نکرد اما تیم او به آرامی در حال بهتر شدن بود و ترک تراکتور باعث ضربه در امور فنی به تیم تبریزی شد. قربان بردیف کار خود را در باشگاه سوچی رسما از سال جدید میلادی آغاز خواهد کرد.

مربیان و بازیکنان خارجی شاغل در لیگ برتر فوتبال ایران بدون هیچ زحمت و مشکلی، قرارداد خود را در میانه راه و با اولین پیشنهاد بهتر فسخ و اقدام به ترک ایران می‌کنند و هیچ غرامتی هم نمی پردازند؛ اما کافی است این کار از سوی بازیکنان ایرانی در فوتبال اروپا یا حتی کشورهای عربی رخ دهد. همچنین اگر یکی از باشگاه های ایرانی بخواهد در میانه راه مربی ناموفق یا بازیکن بی‌کیفیت خود را کنار بگذارد هم باید دستمزد کامل او را تا دلار آخر تسویه کند تا از وجود او خلاص شود!

بارها دیده شده که تیم‌های ایرانی از باشگاه ها گرفته تا تیم ملی از این جهت آسیب های مالی سنگینی متحمل شده اند اما این تجربیات موجب ترمیم و اصلاح قراردادها و یادگیری مدیران فوتبال ایران نشده است.

تراکتور البته به جای قربان بردیف مشهور، سراغ پاکو خمز اسپانیایی رفته که فعلا در اولین بازی پیروز از میدان خارج شده و قرار است امروز برای دومین بار تحت هدایت مربی جدید خود به میدان برود.

تیم تراکتور، از زمان واگذاری به زنوزی کارخانه دار متمول اهل آذربایجان، خصوصی اداره می‌شود و چنین ضعف های مدیریتی در عقد قرارداد دیگر تنها متوجه باشگاه‌های دولتی و تبانی برخی مدیران با مدیربرنامه ها برای دریافت سهم و پورسانت از قرارداد نیست. هزینه هر اشتباه در باشگاهی مثل تراکتور، مستقیم از جیب مالک بخش خصوصی آن پرداخت می‌شود و طبیعتا اوست که مخارج چنین ضعف‌های را پرداخت می‌کند.

سوچی تا پایان هفته هفدهم لیگ برتر روسیه با ۲۵ امتیاز جایگاه نهمی را در اختیار دارد و حالا با سرمربی پیشین تراکتور، به دنبال نتایج بهتر است.

نویسنده: صادق لودریچه

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۴
در انتظار بررسی: ۲
انتشار یافته: ۱۰
اصلا چرا باید در این شرایط اقتصادی، مربی و بازیکن خارجی بیاوریم؟؟ حداقل انتظار داشتیم در دولت انقلابی این ولخرجیهای بی فایده انجام نشود
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۲۵ - ۱۴۰۱/۱۰/۰۴
واقعا همینطوره و پول ملت فقر زده ایرانیان صرف فوتبال و مربی و فوتبالیستهای بی عرضه میشه / بخدا گناه کبیره است
مهران
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۵۷ - ۱۴۰۱/۱۰/۰۴
دولت انقلابی؟!
فونبال مدت ها است که در عرصه جهانی یک امر سیاسی و اقتصادی است. جام جهانی که در قطر برگزار شد، نشان داد که این سازمان هم در کار رشوه و فساد ، هم در کار سیاست و هم در کار اقتصاد فعالیت می کند. در ایران هم فوتبال در همین حوزه ها فعالیت می کند. مضاف بر اینکه فساد آن چندین و چند برابر است.
دلالان داخلی با چند دست خائن در خود تیم‌ها قرار دادهای یک طرفه به نفع خارجی ها می بندند وگرنه دیگر اینقدر آش نباید شور می شد در همه قرار دادها بلا استثنا ما محکوم می شویم چرا ؟
مشکل از یسوادی است. از حقوقدانان کم سواد و بدون تخصص در امور فراردادهای بین المللی استفاده میکنند ضمن آنکه اکثرا" هیچ تسلطی به زبان انگلیسی ندارند . دانستن زبان خارجی در حد یک حقوق دان بسیار بسیار مهم است. متاسفانه در کل فدراسیون هم بگردید یک نفر زباندان واقعی پیدا نمیکنید. متیجه همان میشود که ویلموتس سر ما اورد.
فقط فساده توی فوتبال ایران و هیچی دیگه‌ای نیست. فساد ته نداره و تا بی‌نهایت ادامه خواهد داشت. همین تراکتور و مدیریت اون، کلّی گند زدند و بدهی بار آوردند، ولی به جای اینکه باشگاه تراکتور محکوم بشه و مثلاً ورشکست بشه، اومدند و از معدن مس ورزقان، پول بدهی‌ها را پرداخت کردند! یک اقتصاد رفاقتی و تعارف‌گونه داریم.
علت اصلی این نابسامانی ها ورود نظامی ها به عرصه ی فوتبال است
در همه امور. هیچ کس سر جای خود نیست
با این وضعیت اینترنت ، مطمئن باشین دیگه از این به بعد هیچ خارجی پاشو در ایران نمیذاره
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل