بازدید 8067
بسته ویدیویی «تابناک»

حملات کامی‌کازه ژاپن به روایت تصاویر واقعی / مبارزه قهرمانی محمدعلی در المپیک / سخنرانی مالکوم ایکس پس از سفر حج / پانزده تکنیک رانندگی تدافعی / شکوه سیاه‌کاج‌ها در فصل پاییز

بسته ویدیویی «تابناک» مجموعه‌ای از ویدیو‌ها پیرامون رویداد‌های سیاسی عمدتاً متکی بر گزارش‌ها و تحلیل‌ها و ویدیویی‌هایی درباره دیگر موضوعات فرهنگی، اقتصادی و... است که تماشایش را از دست داده‌اید؛ نگاهی دوباره و متفاوت به آنچه در این بستر می‌توان فرا گرفت.
کد خبر: ۱۱۵۶۰۹۱
تاریخ انتشار: ۰۲ دی ۱۴۰۱ - ۰۰:۴۹ 23 December 2022

بسته ویدیویی «تابناک» مجموعه‌ای از ویدیوها پیرامون رویدادهای سیاسی عمدتاً متکی بر گزارش‌ها و تحلیل‌ها و ویدیویی‌هایی درباره دیگر موضوعات فرهنگی، اقتصادی و... است که تماشایش را از دست داده‌اید؛ نگاهی دوباره و متفاوت به آنچه در این بستر می‌توان فرا گرفت.

 


حملات کامی‌کازه ژاپن به روایت تصاویر واقعی

«کامی کازه / Kamikaze» یکی از رعب آورترین حملات ژاپن علیه ارتش آمریکا در جریان جنگ جهانی دوم بود. کامی‌کازه یا باد الهی که رسما "واحد حمله ویژه" خوانده می‌شد به خلبانان انتحاری نیرو هوایی ارتش امپراتوری ژاپن گفته می‌شد که در اقدامی از سر ناچاری برای مقابله با قدرت مقتدر دریایی نیروهای متفقین هواپیمای خود را که پر از مواد منفجره شده بود به ناوهای دشمن می‌کوبیدند. در جریان جنگ جهانی دوم حدود ۳۸۶۰ خلبان کامی‌کازه در حملات انتحاری جان خود را از دست دادند و از این تعداد تن‌ها نزدیک به ۱۹ % به هدف خود اصابت کردند. هواپیماهای کامی‌کازه در اساس موشک‌های هدایت شونده توسط خلبانی بودند که تن‌ها هدف آن‌ها نابودی ناوهای قدرتمندی بود که از طرق معمولی قابل نابودی نبودند. رسم مرگ به جای تسلیم شدن و شرم و حقارتی که از شکست و تسلیم شدن بدون مرگ ناشی می‌شود در بین نظامیان ژاپنی که خود را پیرو مرام سامورایی می‌دانستند قوی بود. در نتیجه ایده مرگی پر افتخار در راه وارد کردن شدیدترین ضربه به دشمن برای آن‌ها قابل قبول بود. این ویدیو را در «تابناک» می‌بینید.

 


مبارزه قهرمانی محمدعلی در المپیک

کاسيوس کلي از ايالات متحده با زيگي پيتروکوسکي از لهستان در فينال وزن ششم المپيک رم رقابت خواهد کرد. دو مبارز دستکش‌هاي خود را بهم مي‌زنند و مسابقه شروع مي‌شود. کاسيوس کلي از ايالات متحده با شورت روشن و پيتروکوسکي از لهستان تيره پوشيده است. این مسابقه تاریخی که منجر به قهرمانی محمد علی در المپیک شد را در «تابناک» می بینید.

 


سخنرانی مالکوم ایکس پس از سفر حج

حاج مالک الشبّاز که در جامعه آمريکا به ملكم ايكس معروف بود، در يك جلسه سخنراني در شهر نيويورك هدف گلوله قرار گرفت و كشته شد. وي يكی از رهبران مسلمانان آمريكا و از مبارزان تامين حقوق مدني سياهپوستان و يک ناسيوناليست سياهپوست بود. سخنرانی معروف وی پس از بازگشت او از حج و تاثیر ملاقات او با جامعه مسلمانان را با زیرنویس فارسی در «تابناک» می بینید: «من مالکوم ایکس باقی خواهم ماند تا زمانی که نیاز باشد»

 


پانزده تکنیک رانندگی تدافعی

رانندگی حالت‌های متفاوتی دارد و می‌توان آن را به سه گروه معمولی، تهاجمی و تدافعی تقسیم کرد. همانقدر که رانندگی تهاجمی می‌تواند برای خود راننده و اطرافیان خطرناک و مضر باشد، رانندگی تدافعی می‌تواند جان راننده و دیگران را حفظ کند. در این ویدیو 15 نکته مهم برای رانندگی تدافعی عنوان می‌شود که توجه به آن‌ها می‌تواند از بسیاری از تصادفات جلوگیری کند.

 

 

شکوه سیاه‌کاج‌ها در فصل پاییز

«سیاه کاج / کاج اروپایی / larches» درختی است از دسته «مخروطیان / Pinophyta»، «رده ناژویان / Pinopsida»، راسته «کاج‌سانان / Pinales» و تیره «کاجیان / Pinaceae» بومی بیشتر مناطق سرد نیمکره شمالی هستند. این درختان از درختان غالب در تایگاهای روسیه و کانادا می‌باشند. سیاه‌کاج‌ با اینکه سوزنی برگ است درختی برگ ریز می باشد. شکوه جنگل‌های سیاه کاج‌ را در فصل پاییز در قاب 4K می‌بینید.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر