بازدید 20263
ابهام در دلیل جدایی مهاجم هلندی؛ سیاسی، مالی، ورزشی یا خانوادگی؟

لوکادیا یکطرفه فسخ کرد / پرسپولیس: در فیفا می‌بینیمت!

سرانجام بعداز ۴۸ساعت سردرگمی، پرسپولیس امروز از تصمیم مهاجم هلندی خود برای فسخ یکطرفه قرارداد مطلع شد. لوکادیا تابستان امسال با یک میلیون‌دلار برای جبران ضعف گلزنی جذب شد اما به نیم‌فصل نرسیده لیگ ایران را ترک کرد. آیا بالاخره برای یکبار تیم‌های دولتی ایران بازیکنی را در فیفا محروم خواهند کرد؟
کد خبر: ۱۱۵۶۰۵۶
تاریخ انتشار: ۰۱ دی ۱۴۰۱ - ۱۶:۰۸ 22 December 2022

برترین گلزن لیگ برتر فوتبال ایران در اقدامی عجیب و خارج از اصول حرفه‌ای، قرارداد خود را یکطرفه فسخ کرد.

به گزارش تابناک ورزشی؛ یورگن لوکادیا مهاجم خارجی باشگاه پرسپولیس که چهار روز قبل و به بهانه بیماری همسر و سپس مشکلات فرزندانش، ایران را ترک کرده بود، امروز با ارسال ایمیلی قرارداد خود را یکطرفه فسخ کرد.

زمزمه فسخ قرارداد لوکادیا از یکماه قبل و همزمان با عدم پرداخت به موقع مطالبات این مهاجم هلندی پخش شده بود اما بازیکنی که تابستان امسال در ازای یک میلیون دلار و با کیلوهای اضافه ناشی از اضافه وزن پیراهن پرسپولیس را پوشیده بود، حالا به نیم فصل نرسیده، قید ادامه همراهی را زد و با دلایلی که هنوز باشگاه پرسپولیس آنها را فاش نکرده، راهی کشورش شد!

 

ترک ایران و فسخ قرارداد به دلیل سیاسی؟!

اگر بهانه ترک پرسپولیس، مسائل سیاسی اخیر در ایران باشد می‌توان فصل جدیدی در روابط تیم‌های ایرانی با ورزشکاران خارجی را پیش‌بینی کرد. وزارت خارجه هلندی مدتی قبل در مورد سفر به ایران به همه اتباع خود هشدار داده بود اما در صورت آغاز دعوای حقوقی بین دو طرف ، باشگاه پرسپولیس می تواند ماندن بازیکنان خارجی دیگر در باشگاه های ایرانی را به عنوان ادله خود در فیفا مطرح کند.

ایران اکنون در عرف بین‌الملل کشور جنگزده محسوب نمی‌شود و مسائل داخلی و ناآرامی‌ها و اعتراضات نیز تهدیدی برای جان بازیکنانی نظیر لوکادیا ایجاد نکرده است. محل زندگی این مهاجم هلندی در هتل بوده و امنیت او نیز کاملا تامین بوده است.

در کشورهای متعددی ، اعتراضات مردمی و اعتصابات در جریان است و فیفا اگر بخواهد برای موارد مشابه ایران ، فسخ قرارداد را تایید کند، آنوقت با انبوه نابسامانی در لیگ های کشورهای مختلف مواجه خواهد شد.

لوکادیا یکطرفه فسخ کرد / پرسپولیس: در فیفا می‌بینیمت!

باشگاه پرسپولیس امروز و پس از ۷۲ساعت اصرار بر دادن مرخصی دوروزه با درخواست کتبی به لوکادیا، اعلام کرد که مهاجم هلندی اش به صورت یک طرفه قرارداد فی‌مابین را با این تیم فسخ کرده است.

به نوشته سایت باشگاه پرسپولیس؛ یورگن لوکادیا، مهاجم هلندی پرسپولیس که بامداد دوشنبه برای مرخصی دو روزه ایران را ترک کرده بود، امروز (پنجشنبه) طی نامه‌ و اقدامی غیرحرفه‌ای قرارداد خود با پرسپولیس را یک‌طرفه فسخ کرد.

لوکادیا در این نامه ضمن تشکر از مدیریت، کادر فنی و بازیکنان پرسپولیس؛ به دلایل غیرمالی، غیرفوتبالی و شخصی قراردادش را فسخ کرده است.

باشگاه پرسپولیس متن این نامه را منتشر نکرده تا کارشناسان حقوقی بتوانند متوجه دلیل این فسخ ناگهانی شوند. در دنیای حرفه‌ای فوتبال فسخ بدون دلیل می‌تواند عواقب سنگینی برای بازیکن یا باشگاه داشته باشد و غرامت های بزرگی را متوجه طرفین می‌کند. بنابراین نمی‌توان یکطرفه این اقدام را قضاوت کرد و باید منتظر رویت متن نامه شد. 

صرف اعلام مشکلات شخصی و خانوادگی نمی‌توان قراردادی میلیون دلاری را یک‌سویه فسخ کرد و آن را زیر پا گذاشت.

مدیران باشگاه مدعی اند که برای نخستین بار تمامی پرداختی‌های پرسپولیس بدون تاخیر و بر اساس متن قرارداد بوده است و لوکادیا هیچ بهانه‌ای برای فسخ یکطرفه با استناد به عدم دریافت حقوق و مزایایش ندارد؛ کاری که تا کنون دهها بازیکن و مربی خارجی علیه پرسپولیس و استقلال و حتی تیم ملی فوتبال انجام داده اند و در محاکم فیفا نیز موفق بوده اند.

فراموش نمی‌کنیم که باشگاه پرسپولیس در دوره مدیران قبلی سابقه دروغگویی در مورد اختلافات با بازیکنان خارجی اش را دارد که آخرین آن آنتونی استوکس ایرلندی بود که با وجود ترک ناگهانی تیم، بدون ارائه دلیل قانع کننده، بعداز مدتی طلبکار هم شد و پرسپولیس با وجود ادعای محمدحسن انصاری‌فرد هیچ شکایتی علیه او مطرح نکرد!

 

آیا لوکادیا پیشنهاد بهتری داشته؟

در همین حال برخی منابع محلی که قبلا از احتمال جدایی لوکادیا گزارش‌هایی منتشر کرده بودند، امروز خبر داده اند یورگن لوکادیا که حالا با تمرینات فشرده بدنسازی در پرسپولیس به اوج آمادگی و فرم بدنی ايده آل رسیده است، با تیم توئنته هلند مذاکره کرده است!

 

لوکادیا یکطرفه فسخ کرد / پرسپولیس: در فیفا می‌بینیمت!

اطلاعیه رسمی پرسپولیس: ماجرای لوکادیا تا آخر پیگیری می‌شود

سایت رسمی باشگاه پرسپولیس نوشت: در پی اقدام غیرحرفه‌ای و غیرمسوولانه یورگن لوکادیا، باشگاه پرسپولیس با گردآوری مدارک لازم، شکایت خود را به اتاق حل اختلاف فیفا ارسال خواهد کرد.
لوکادیا ضمن بیان دلایل غیرفوتبالی و غیر مالی و رفتار غیر حرفه‌ای در نامه‌ای به باشگاه فسخ یک طرفه قرارداد خود را اعلام کرد.
این اقدام در حالی صورت گرفت که باشگاه نسبت به انجام تمام تعهدات در قرارداد اقدام کرده بود.
با توجه به جمیع اوصاف، باشگاه پرسپولیس در راستای احقاق حقوق خود و همچنین احترام به خواست هواداران، از این بازیکن به فیفا شکایت خواهد کرد.
باشگاه پرسپولیس، همچنین طی نامه‌ای به لوکادیا، لزوم پایبندی وی به اجرای تعهدات قراردادی را متذکر شد. بدون تردید پیگیری این موضوع تا حصول نتیجه نهایی، به طور جدی از سوی باشگاه دنبال خواهد شد.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۹
در انتظار بررسی: ۱
انتشار یافته: ۳۰
یک میلیونش را که میگیره، یه عالمه هم روش... متاسفانه یا ما بلد نیستیم با خارجی ها قراداد بنویسیم و یا یک اشکالی داریم که همه را فراری می دهیم و تقریبا هیچ دوست واقعی توی دنیا ندارم، یا هر دو... قضاوت با خوانندگان عزیز...
خواهید دید که همین بازیکن که درست یکروز قبل از دربی دست پرسپولیس را در پوست گردو گذاشت و رفت از پرسپولیس شکایت میکنه و غرامت چند میلیون دلاری هم خواهدگرفت
این یک نمونه کوچک سومدیریت وحیف ومیل بیت المال است
زیاد نگران نباشید، ما آقای تاج رو داریم که احتمالا یک میلیون دلار هم اضافه میذاره روش و تقدیم ایشون میکنه!!!
بقیه بازیکنان خارجی هم رخت سفر خواند بست!
لوکادیا در اعلامیه ای گفته که شرایط زندگی برای من مهیا نبود. حتی اینترنت به حدی فیلتر بود که من نمی توانستم با خانواده ام تماس داشته باشم!!!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۵۴ - ۱۴۰۱/۱۰/۰۲
کاملا صحیح ...تمام اینترنت را فیلتر کردن و زندکی کاملا غیر طبیعی است
یک بازیکن حرفه ای مانند لوکادیا بدون مشاوره با وکیلش هیچگاه یک طرفه قراردادش را فسق نمی کند. پرسپولیس بهتر است موضوع را پایان یافته بداند.
دلایل لوکادیا اعلام شده است.
او از بند «فورس ماژور » قید شده در قراردادش استفاده کرده و ایران را ترک و قراردادش را یک طرفه فسخ کرده است.
آن وقت تابناک به سپاهان میگه تیم میلیاردی و متمول !!!! یک‌میلیون دلار برای یک‌مهاجم! آن هم با این عاقبت.
مواظب باشید مانند مارک ویلموتس به لوکادیا بدهکار نشوید. گرفتن غرامت پیشکش!!!
تابناک عزیز بسیار ساده هست، در قراردادهایی که باشگاه های ایرانی با طرفهای (اعم از بازیکن و مربی و …) خارجی روبرو هستند، همیشه مجبورند کوتاه بیایند. حتی آنها وضعیت اجتماعی جامعه رو در قرارداد ها میآوردند. در مورد لوکا: پرسپولیس متاسفانه هیچ کاری نمیتواند انجام دهد (هر پولی هم که تا بحال داده صد در صد سوخته) چون لوکا دلیل محکمی برای خارج شدن از ایران و فسخ قراردادش دارد و آنهم درخواست وزارت خارجه کشورشان از شهروندانش مبنی بر خروج سریع از ایران هست. همین مدرک از کشورش و آن بند قرارداد (که باشگا های ایران هیچوقت آن را رو نمیکنند) باعث می‌شود که نتوانند لوکا را محکوم کنند.
اینم گندش درمیاد قراردادش جوریه که در هر صورت ایران بازنده دادگاه هست
خوب شد خودش رفت البته اگه پول بقیه قراردادو طلب نکنه. چون چند وقت دیگه نمی تونستن پولشو بدن میرفت شکایت میکرد چند برابر میگرفت.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۵۹ - ۱۴۰۱/۱۰/۰۲
همه چیز از ماشین تا لوازم خانگی ایرانی باید باشد .حالا چه اصراری به مربی و بازی کن خارجی دارند.
بعد از اینکه وزارت‌خارجه هلند اتباعش را از سفر به ایران بر حذر داشت لوکادیا هم فهمید اینجا چه خبره و بار بست و رفت!!ر
این که همه چی فیلتره تو کشور زیبا و باستانی ما، برای این اجنبی ها قابل درک نیست! مغزشون هنگ میکنه
حالا معلوم شد چرا لوکادیا با اون عجله ایران راترک کرد. بخاطر مصوبه امروز پارلمان هلند بود
حالا معلوم شد چرا لوکادیا با اون عجله ایران راترک کرد. بخاطر مصوبه امروز پارلمان هلند بود
بخاطر مسایل امنیتی از ایران فرار نکرده بخاطر اینترنت از ایران در رفته، همه جای دنیا اعتراض و اعتصاب شکل میگیره و ایران تنها کشوریه که اینترنت رو قطع میکنه و زندگی بدون اینترنت هم در حال حاضر غیرممکنه منتهی ما ایرانی ها دیگه عادت کردیم ولی ایشون که اروپاییه و تو ناز و نعمت بزرگ شده نمیتونه با این موضوع کنار بیاد
پاسخ ها
ناشناس
| Germany |
۱۱:۵۰ - ۱۴۰۱/۱۰/۰۲
چون تعداد زیادی از،دوتابعیتی ها از کشورهای اروپاییدرتجمعات معترضین ایرانی بازداست شدند کشورهایی از هلند بلژیک و......ازشهروندان خود خواستند سریعا ایران راترک کند وان کشورها به شهروندان خود گوشزد کردند اگردرایران دستگیر شدندان دولتها نمیتواند برای ازادی،شهروتدان یر وبازداشت شده اقدامی،بکند همین عوامل هم میترسم باعث،بشود غیراز کشورهایی که باایران دوست هستند بقیه فوتبالیست ها از ایران بروند نو
چرا فکر می کنید مردم ما آنقدر ناآگاه هستند که دلیل ترک ناگهانی لوکادیا را نمی دانند؟ اصولا با این تیترها و خبرها چه اهدافی را دنبال می کنید؟
مثل روز روشن است که دولت هلند از اتباع خود خواسته تا فورا خاک ایران را ترک کنند و لوکادیا هم اطاعت امر کرده است. جهانیان کور نیستند و لذا هرچقدر هم که ما در بوق و کرنا بکنیم که در ایران خبری نیست و همه چیز در امن و امان است، خارجیان کار خودشان را خواهند کرد و پشیزی برای این ادعاها قائل نیستند.
شرط می بندم که اکر ایران شکایت کند، فیفا بنفع لوکادیا رای خواهد داد زیرا او قطعا شرایط ناامن و نامطلوب ایران از نظر حقوق بشر را مطرح خواهد کرد که موافق نظریه فیفا می باشد.
به دلیل فوق الذکر، بنده تصور میکنم که اگر مدیران باشگاه پرسپولیس تعقل به خرج دهند، هرگز شکایت نخواهند کرد
پرسپولیس تو فیفا یا هر جای دیگه هم هیچ کاری نمی تونه بکنه. چون این بازیکن به دلایل سیاسی از ایران رفت و شک نکنین تمام مبلغ قراردادش رو می گیره و حتی پرسپولیس جریمه هم باید بده. خدایا اخه ما چه گناهی کردیم تو این سرزمین به دنیا اومدیم. تیم های عرعرستانی 200 میلیون دلار به رونالدو میدن و ما حتی نمی تونیم یه بازیکن درجه صدم اروپا رو نگه داریم. .
مدیران بی لیاقت که نماینده وزیر بی لیاقت ورزش هستند نه تیم پرسپولیس اولین کاری که باید انجام دهند استعفاست
از من میشنوید فیفا نرید تجربه این 43 سال اینه هر جا به هر دلیلی شاکی شدید اونقدر اطلاعات حقوقی بالایی داشتید که باختید
چرا صحبتهاشو شما نذاشتین؟ گفته ایران 100 سال از باقی کشورها عقبه من نمی تونم اونجا زندگی کنم
اینقدر سرعت اینترنت بده و فیلترینگ داخل ایران بی منطق و عجیبه که این بازیکن اصلا نمی تونست تصور اینهمه محدودیت رو بکنه!
کارش غیر حرفه ای بوده ولی لطفا این بار، در فضای مجازی و با هجوم به صفحه ایشون و سایر اعضای خانواده، اخلاق ایرانی رو زیر سئول نبریم. مودب باشیم و اگر هم کسی اعتراضی داره، پیام خودش رو در نهایت ادب و احترام مطرح کنه. از این دست مسایل پیش میاد و وظیفه باشگاه پرسپولیسه که موضوع رو به صورت حقوقی و تا دریافت پرداختی ها و غرامت پیگیری کنه (البته اگر باز هم در عقد قرارداد و شرایط فسخ سوتی نداده باشند؟؟!!). بفکر شان و تمدن ایرانی ها باشیم.
آیا بالاخره برای یکبار تیم‌های دولتی ایران بازیکنی را در فیفا محروم خواهند کرد؟
زیاد دلخوش نباشید تا چند ماه دیگر مشخص می شود ! مدیران باشگاههای فوتبالی هم چون خرج و برج و جریمه و پاداش از جیب مبارکشان نیست و از جیب ملت است زیاد نگران نیستند و شاید پیگیری هم نکنند !
این تیمهای مفت خور را بدید بخش خصوصی تا اینظور بیت المال هدر نشود.
اینم از مدیران با کفایت مون .
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل