بازدید 67005
از خودرو‌های ایتالیایی تا ژاپنی

ثبت سفارش واردات خودرو توسط چهار شرکت / ۲۰۰ هزار خودروی وارداتی در راه است/ نخستین خودرو‌های وارداتی در جاده‌های ایران کدامند؟

عدم تعادل در عرضه و تقاضای خودرو، چالشی است که در سال‌های اخیر به مرور منجر به جهش قیمت خودرو شده است. حال انتظار می‌رود با عرضه حداقل ۱۰۰ هزار خودروی وارداتی تا قبل از نوروز و افزایش عرضه محصولات داخلی، التهابات بازار کاهش یابد و دست واسطه‌ها کوتاه شود.
کد خبر: ۱۱۵۵۸۹۳
تاریخ انتشار: ۳۰ آذر ۱۴۰۱ - ۱۴:۱۴ 21 December 2022

به گزارش تابناک اقتصادی؛ قانون ساماندهی صنعت خودرو خردادماه امسال توسط رئیس مجلس به رئیس جمهور ابلاغ و سپس از سوی رئیس جمهور جهت اجرا به وزیر صمت ابلاغ شد؛ بنابراین، آیین نامه واردات خودرو از سوی وزارت صمت به دولت ارسال و در نهایت در تاریخ ۲۶ مرداد به تصویب هیات وزیران رسید و در تاریخ سوم شهریور از سوی محمد مخبر معاون اول رئیس جمهور ابلاغ شد.

اما در ادامه، با ایرادات رئیس مجلس به آیین نامه مصوب دولت، وزارت صمت برای رفع ایرادت مطرح اقدام کرد و در نهایت دوم آبان ماه، سخنگوی وزارت صنعت، معدن و تجارت گفت، با رفع اشکالات وارده از سوی مجلس به آیین‌نامه واردات خودرو، ثبت سفارش خودرو‌های وارداتی به‌ زودی آغاز می‌شود. امید قالیباف افزود: اشکالات مطرح از سوی مجلس در خصوص آیین‌نامه واردات خودرو در دولت برطرف شده و متن نهایی اصلاح شده آیین‌نامه نیز در دولت به تصویب رسیده است.

این صحبت‌های سخنگوی صمت در شرایطی بود که در کمتر از دو ماه بعد (در آذرماه)، شاهد ثبت سفارش واردات خودرو هستیم؛ هرچند باید توجه داشت در سال‌های اخیر به دلیل ممنوعیت واردات خودرو، عملا فرآیند تنظیم قرارداد شرکت‌های واردکننده با تولیدکنندگان خارجی، با کندی پیش رفته که کاملا طبیعی است. از طرف داخل نیز بر خلاف سال‌های گذشته، بایستی استاندار‌های ۸۵ گانه پاس شود و از همه مهم‌تر موضوع انتقال فناوری که در قانون ساماندهی بازار خودرو از سوی مجلس تصویب شده است، باعث شد تا این مسائل به نوعی سرعت گیر در برابر چرخه واردات خودرو به کشور باشد. اما با همه این موارد، در هفته‌های اخیر درخواست حدود ۴۰۰ شرکت برای واردات خودرو در «کارگروه تجارت و ارتباطات بین الملل معاونت حمل و نقل وزارت صنعت، معدن و تجارت» مورد بررسی قرار گرفته و تا به امروز مدارک ۲۷ شرکت کامل و مورد تایید بوده و از این تعداد نیز چهار شرکت موفق به ثبت سفارش واردات خودرو شده اند و این روند ادامه خواهد داشت.

بیشتر بخوانید

جزئیات واردات ۲۰۰ هزار خودرو تا پایان بهار ۱۴۰۲

سخنگوی وزارت صنعت، معدن و تجارت نیز در این خصوص به تازگی گفته است: طبق برنامه ریزی انجام شده در سه ماهه باقی مانده امسال ۱۰۰ هزار دستگاه و به همین تعداد هم در سه ماهه نخست سال ۱۴۰۲ خودرو از طریق واردات تامین می شود. به گفته قالیباف  تحویل خودرو در دو بازه سه و شش ماهه خواهد بود از این رو ممکن است متقاضیانی که از طریق بورس کالا خرید می کنند سه تا شش ماه بعد از زمان خرید خودروی آنها تحویل داده شود که این زمان با توجه به ساخت خودرو و حمل آن طبیعی است. مشاور وزیر صمت افزود: امسال حدود ۱۰ درصد از خودروهای وارداتی تحویل فوری به فروش خواهد رسید.

بیان جزئیاتی جدید در خصوص واردات خودرو از زبان سخنگوی صمت در حالی است که پیشتر گفته شده بود که خودروهای فرانسوی اجازه ثبت سفارش و ورود به بازار ایران را ندارند. وزارت صمت در خصوص چرایی این ممنوعیت تاکید داشت: "علت ممنوعیت واردات خودروهای فرانسوی به ایران، رفتار خلاف قرارداد و تعهدات خودروسازان فرانسوی پس از خروج آمریکا از برجام است. خروج فرانسوی‌ها از صنعت خودروسازی ایران پس از دور جدید تحریم‌های آمریکا علیه کشورمان در سال 1397، هزینه‌های زیادی را بر صنعت خودروسازی و قطعه‌سازی ایران تحمیل کرد و سرمایه‌گذاری‌های انجام شده را ابتر گذاشت. هرچند نباید خوش‌بینی مفرط دولتمردان قبلی به فرانسوی‌ها را فراموش کرد که بازار خودروی ایران را راحت و آماده در اختیار خودروسازان فرانسوی قرار دادند و در خیال خام خود تصور می‌کردند، فرانسوی‌ها به دنبال اشتغال جوانان ایرانی هستند. با این حال، شرکت‌های فرانسوی همچون غلام حلقه به گوش آمریکا، سریع‌تر از هر شرکتی بلافاصله پس از تشر دونالد ترامپ، از ایران خارج شدند و تمام قراردادهای خود با ایران و اصول توافقات بین‌المللی را زیر پا گذاشتند و طرح‌هایشان در صنعت خودروی ایران و همینطور صنعت نفت را رها کردند و هیچ خسارتی هم ندادند و آبرویی برای آنان که تصور می‌کردند فرانسه به دنبال اشتغال جوانان ایرانی است،‌ نگذاشتند."

با این حال در اطلاعیه وزارت صمت آمده بود: آنچه قطعی است، خودروهای فرانسوی در زمانه حاضر راهی به بازار کشورمان نخواهند یافت، زیرا شرکت‌های فرانسوی نظیر رنو و پژو سابقه خوبی در زمان اعمال تحریم‌ها ندارند و با وجود تعریف پروژه‌ها و سرمایه‌گذاری‌های مشترک، به راحتی از کشورمان خارج شدند... این ممنوعیت شامل کشوری نظیر چین نخواهد شد، چون پروژه‌های مشترکی با صنعتگران ایرانی تعریف نکرده بودند، قرارداد سرمایه‌گذاری نداشتند که آن را نیمه‌کاره رها کنند و حتی پس از تحریم‌های آمریکا نیز روابط خود را قطع نکردند و به همکاری‌ها ادامه دادند.

حال بررسی ها نشان می دهد با توجه به تبلیغات محیطی برخی شرکت‌های واردکننده خودرو و همچنین گفت‌وگوی ایرنا با مطلعین بازار، تاکنون حضور خودروهای ایتالیایی، ژاپنی، کره‌ای و برخی خودروهای چینی که در ادامه به آنها اشاره می‌شود در کشور قطعی شده و به عنوان نخستین خودروهای وارداتی راه به خیابان‌ها پیدا می‌کنند.

میتسوبیشی ASX

خودرو

فیات ۵۰۰

خودرو

فیات تیپو (TIPO)

خودرو

هیوندای النترا (ELANTRA)

خودرو

هیوندای کونا (KONA)

خودرو

هیوندای آی ۱۰ (I ۱۰)

خودرو

دانگ فنگ Aeolus Yixuan Max

خودرو

سه محصول چانگان

خودرو

در پایان باید یادآور شد، عدم تعادل در عرضه و تقاضای خودرو، چالشی است که در سال های اخیر همزمان با ممنوعیت واردات و کاهش تولید خودروسازان باعث شده تا قیمت ها در این بازار با روند افزایشی مواجه شود. در این راستا، دولت سیزدهم از سال گذشته تلاش و برنامه ریزی داشته تا از یک سو تولید خودروسازان را افزایش دهد و از سوی دیگر، تسهیل و آزادسازی فرآیند واردات خودرو را در دستور کار قرار دهد؛ بنابراین، انتظار می‌رود با عرضه حداقل صد هزار خودروی وارداتی در بورس طی سه ماه آتی، التهابات بازار به‌شدت کاهش یابد و دست سوداگران و واسطه‌ها کوتاه شود.

 

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۱۷
در انتظار بررسی: ۱۸
انتشار یافته: ۸۳
و همه هم به قیمت بالای 1 میلیارد تومان در بورس عرضه می شود و با قیمت بالای دو میلیارد تومان توسط دلالان عزیز از بورس جمع آوری می شود! کاملا عادلانه و قشر کارمند و متوسط هم قادر به خریداری خواهند بود! واقعا مردم را چی فرض کردید؟؟؟؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۲۹ - ۱۴۰۱/۰۹/۳۰
واقعا دلیلش چیست ؟ که فیدیلیتی و دیگنیتی را که در

بازار دوبی بقیمت ۴۵۰ میلیون تومان است را در ایران

به !/۴ تا ۱/۸ میلیارد تومان یعنی ۴ تا ۵ برابر قیمت

به مردم فلکزده میفروشند!!!؟؟

مافیاهای قدرتمند و متعدد فقط بفکر کاسبی از تحریم و

شرایط پیچیده کشور با دنیا هستند و رفاه و اسایش و

امنیت مردم برایشان هیچ ارزشی ندارد
احمد
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۰۳ - ۱۴۰۱/۰۹/۳۰
دقت کردین تقریبا هرچی دست دولته گند میزنه بهش
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۰۸ - ۱۴۰۱/۰۹/۳۰
صرفا برای جبران بخشی از کسر بودجه دولت است دولت از هر راهی مثل آبونمان تلفن ثابت همه و همه برای ان کسری وحشتناک است
ناشناس
| United States of America |
۱۸:۱۸ - ۱۴۰۱/۰۹/۳۰
انگار مردم بیشتر از مسولین مربوطه میفهمند ،واقعا تخلیلگر شما چه کسی هست چطور میخواین دنا پلاس توربو اتومات هفتصد میلیونی رو توجیه کنین ، عرضه هم که در بورس اتفاق میافته برای دوستان مافیا کاری‌نداره همه خودرو های وارد شده هم بخوان میخرن و دوبرابر میدن به مصرف کننده ،
اقای رییسی فکری به حال پول ملی کن ریال رو دریاب ماشین خودش درست میشه
احمد
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۲۷ - ۱۴۰۱/۰۹/۳۰
ساده نباش۴ میلیارد قیمت می ذارن
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۴۱ - ۱۴۰۱/۰۹/۳۰
از همه مخاطبان عزیز و هموطنان خوبم عذر میخوام ولی مقصر خودمونیم. کافیه فقط ۶ ماهکسی خودرو نخره بساط همشون جمع میشه از دلال و دولت و خلاصه هر کسی که واسه جیب مردم کیسه دوختن
ناشناس
| Canada |
۰۴:۱۹ - ۱۴۰۱/۱۰/۰۱
مردم به نان شبشان محتاجند
دولت پول ندارد معوقات حقوق بازنشسته ها را پرداخت کند
حضرات بدنبال خرج کردن یک میلیارد یورو برای واردات خودروی روز خارجی هستند
که عده ای پولدار مرفه بی درد خودروی روز خارجی سوارشوند
که شرکت های ولرد کننده خودرو سود کلانی به جیب بزنند
والبته کمر قشر حقوق بگیر زیر بار گرانی دلار که نتیجه تحریک تقاضا برای تامین یک میلیارد یورو است خمیده تر شود
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۴۹ - ۱۴۰۱/۱۰/۰۱
هیچ خودروی وارداتی زیر دو میلیارد به دست مشتری نخواهد رسید چیدمان قیمتی خودرو زیر یک میلیارد ایرانی بین یک تا دو میلیارد چینی بالای دومیلیارد وارداتی ژاپنی و اروپایی و
محصولات چینی هم خارجی حساب می شوند
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۴۴ - ۱۴۰۱/۰۹/۳۰
خخخخخخ
عین اینکه بگی اتباع افغان خارجی هستند
مهدی نگهبان
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۲۵ - ۱۴۰۱/۰۹/۳۰
به همان دلیل که وقتی پراید در ایران ۱۵ میلیون تومان بود در .بغداد ۳ میلیون تومان فروخته میشد
امیر
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۳۴ - ۱۴۰۱/۰۹/۳۰
واقعا لگن چینی رو کنار اونا نزار
همین خودرو های وارداتی هم احتمالا بالای هفتصد یا هشتصد میلیون تومان قیمت میخوره که در این بازه قیمتی داخل بازار پر از خودروهای چینی و بدون قرعه کشی و محدودیت و ... هست و احتمالا واردات تغییری در قیمت خودروهایی که اکثر مردم استفاده میکنن نداره یا اگر هم داشته باشه به سمت افزایش قیمت پیش میره چون مردم تلاش میکنن خودرو خودشون رو گرون تر بفروشن تا با خودرو وارداتی جایگزین کنن
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۴۰ - ۱۴۰۱/۰۹/۳۰
سوال: اگر شما در قرعه كشی بانك برنده خودرو بشوید به چه قیمت یآن را میفروشید. مردم در صصد تبدیل پول به اموال هستند. شما خودرو مفت یكه برنده شدید حتی اگر هزاران خودرو باشد آیا زیر قیمت روز به فروش میگذارید. ؟
از تهمت دست بردارید.
خوب عزیزم اولین سوال این است که این 200 هزار خودروی خیالی شما که با دلار 40 هزار تومانی و انواع عوارض بالای 1 میلیارد تومان قیمت دارد قرار است به کی فروخته شود و مگر ما چند نفر متقاضی برای خودروهای بالای میلیارد داریم که این تعداد وارد کنیم و هر روز هم مثل مور و ملخ شرکت های مونتاژ کار خودروهای چینی را توسعه دهیم؟دوم ارزش را از کجا می اورید خودرو وارد نکردید دلار شده 40 هزار تومان وای به روزی که بخواهد وارد شود.فکر کنم و قطعا این 200 هزار تا هم میرند ور دل 4 میلیون مسکن ملی اقای رئیسی
بزک نمیر بهار میاد
پاسخ ها
داریوش
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۷:۳۸ - ۱۴۰۱/۱۰/۰۱
درود..این بهار هم اگر بیاد به درد کارمند و کارگر نمیخورد
تمامی خودروها در خارج از ایران با سرعت عجیبی در حال برقی شدن هستند. خودروهایی که خارجی ها دارند بیرون می ریزند نمی دانند باید با ان ها چکار کنند به ایران فروختند ! تازه پول هم گرفتند ! مردم بدبخت از همه جا بیخبر ما هم خوشحال هستند که خودروی خارجی سوار می شوند! دولت ما هم نمی داند که با این کار عملا ایران به قبرستانی از ماشین های بنزینی و گازوییلی تبدیل شده است! ماشین های از رده خارجی که باید فقط بازیافت شوند !
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۴۶ - ۱۴۰۱/۰۹/۳۰
کدوم برق؟اکثر کشورهای اروپایی که الان شمع روشن میکنن..
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۲۳ - ۱۴۰۱/۰۹/۳۰
آقای ناشناس 15:46 خیلی بی خبری. اینها اخبار رسانه میلی است.این خبرا هم نیست که فکر میکنی
کمالخان
| Germany |
۱۶:۳۸ - ۱۴۰۱/۰۹/۳۰
دقیقا راست میگویی اینجا در آلمان برای روشنایی شمع روشن کردیم و الان هم در حال جمع آوری هیزم از جنگل ها هستیم خوش به حال شما ایرانی ها ای کاش من هم بتوانم به ایران مهاجرت کنم
محسن
| Belgium |
۲۲:۰۲ - ۱۴۰۱/۰۹/۳۰
طرف از سر گوچه تکان نخورده اظهار و نظر می کند ؟ما در بلژیک شمع روشن می کنیم و برای گرما هیزم جمع می کنیم؟؟؟مغز مرغ بخور برات خوبه؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۳۸ - ۱۴۰۱/۰۹/۳۰
با عرض معذرت چرت و پرت نوشتی
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۵۹ - ۱۴۰۱/۱۰/۰۱
اینطور هم نیست باطری یه خودرو برقی هر ۳ سال باید عوض بشه ۵۰۰ میلیون پول باطریشه یه مسافرت بری کجا میخواهی شارژش کنی؟
این سفره برای مردم نیست
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۰۰ - ۱۴۰۱/۱۰/۰۱
مال مردم پول داره مال فضایی ها که نیست
بازار به تعادل رسید؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۴۷ - ۱۴۰۱/۰۹/۳۰
یکی از دلایل بالا رفتن قیمت دلار،تقاضای بالا جهت واردات خودرو..
وقتی ماشین 20 هزار دلاری رو 60 هزار دلار به مردم میفروشن امیدی به تعدیل قیمت خودرو نیست و فقط به جیب خودشون فکر میکنن!!!
من اگه اجازه داشتم که یک خودرو بیارم،با پرداخت عوارض و گمرک و سود بازرگانی ان،بازم 50 درصد کمتر از اینی تموم میشد که اینها به صورت عمده و با تخفیف کلان وارد میکنند!
۲۰۰ هزار خودرو میخواین وارد کنید ۲۰۰ هزار بار خبر منتشر کردید
قرار بود آذر ماه ترخیص بشن از گمرک..بشین تا بیان
واقعا که کشوردست افرادبیمدیریت وبی مسول هست فقط مردم مقصرند هیچکس مقصرنیست که اشغال میخرند
مسخره کردن مدمو
این صاحاب مرده ها رو بدون گمرک وارد کنید لا اقل ملت بتونن بخرن!!! با دلار 40 تومانی هم ماشین 15هزار دلاری با سود وارد کننده از تارا و تندر90 ارزون تر به دست مردم میرسه
پاسخ ها
رضا
| Canada |
۰۱:۴۵ - ۱۴۰۱/۱۰/۰۱
اهان بخرند که تصادفات را بدتر کنند ترافیک را بدتر کنند،هوا را الوده تر کنند و بنزین را که باید صادر شود تا تولید کشور توسعه یابد با یک دهم قیمت جهانی تباه کنند خروجی اش هم رشد اقتصادی صفر در صد و تردد لشگر بیکاره حقوق بگیران بی خاصیت باشد که روزی یک ساعت کار می کنند میخواهیم صد سال سیاه خودرو نداشته باشند برای این جماعت دوچرخه هم زیاد است
باید میزان مصرف خودرو مورد تایید وزارت نفت باشد و از واردات خودروهای مصرف بالای 6 جلوگیری کرد
کمترین قیمت موتورسیکلت خارجی تو تیران دویست میلیون هست
حالا شما فک کن اتومبیل چقدر خواهد شد؟
خودرو دست دوم وارد کنید سود پنج ده برابری هم ک برا خودتون لحاظ کردین حفظ میشه
شما خودتون بزرگترین دلالین. خودرو رو با قیمت پایه سه برابر قیمت جهانی میذارین توو بورس بعد میگین خب حالا دوباره تا ۱۰۰ درصد هم مردم میتونن قیمت رو ببرن بالا. بعد هم یه مشت کارگزاری وابسته به خودتون ماشینا رو میخرن و همونا رو با قیمت بالاتر توو بازار میفروشن. هر وقت مثل بقیه کشورهای دنیا ماشین رو درست و به قیمت به همه فروختین بیا حرف بزن نه الان.
حتما ‌‌‌این تصمیم به نفعه خودشونه ،به نظرتون اعتمادی مونده؟
این دولت هم خودروسازی رو کامل تقدیم چینی ها کرده
واقعا مزخرف ترین گزارش ی که می توانستم بخوانم همین بود . یک ملت را به سخره گرفتید برای خودرو

چه به سر این مردم آوردید ؟
خوشبحال کسانی که توانایی دارن و میخرن
بحث خودرو عین بورس چند سال قبل شده برای کنترل تورم بهترین راه کار افزایش قیمت خودرو ست

همه اینا بازی دولت هاست یه روزی هم حباب خودرو عین حباب بورس خواهید ترکید .
هیچ نفعی به طبقه متوسط وپایین نداره
پاسخ ها
رضایی
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۶:۳۸ - ۱۴۰۱/۱۰/۰۱
تو کی هستی که برای طبقات و مردم حد تایین کنی؟!! خیلی هم نفع داره
در طول تمام این سالها فقط در سال ۹۴ موقعیکه برجام امضاشد همه چیز ارزان شد بعد اون دیگه توقع ارزانی نداشته باشین
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۲۷ - ۱۴۰۱/۰۹/۳۰
ربطی نداشت قبل برجام هم دولت با چاپ پول گرانی کرد حتی هنوز برجام بود دلار شد هفتومن فقط فقط نقدینگی است وگرنه یمن لیبی سوریه هم انقد گرانی ندارن
دست شما درد نکنه با این خریداتون مردم و شرمنده کردید
از ماست که بر ماست
از فرانسه با سابقه دشمنیهایش با ایران بخصوص در زمان حمله به ایران نخریم درست، ولی چرا از هیوندای بخریم؟! مگه نه اینکه هیوندای تعلق به جنرال موتور آمریکا دشمن اصلی ایران داره؟!
این که پس از ورشکست شدن صنعت خودرو کشور صرفا ۴ شرکت حق انحصاری واردات خودرو دارند واقعا باعث شرم هست.
دولت خودش را تا حد یک بنگاه معاملات خودرو پایین اورده است!!
سلام فرآیند واردات خیلی هم خوب بوده الحمدلله و عرضه و تقاضای خودرو ها خیلی هم خوبه الحمدلله
از سی شرکت شد چهارشرکت تا مافیا هست بدبختی هست
دلار که نیست احتمالا از ارزهای مسدودی ایران استفاده میشه وچندنفر نور چشمی معادل ریالی اون رو میده داخل .بعد واردات و قیمتهای نجومی و اخرش همان آش وهمان کاسه . واقعا چرا انقد پیچیده مبهم و..‌
مسولين محترم نظرات مردم بخونيد متوجه ميشيد چقدر مردم به شماها اعتماد دارند اوج بي اعتمادي در نظرات مردم اوج ميزنه ،
کاری نمیکنن ،برای ملت خیری داشته باشه ،و دعاشون کنن ،چون پشت همه اینها ایران خودرو و سایپا هست و منافع اینها در گرانی خودرو است
اینهمه ماشین وارد میشه به فکر خارج کردن ماشینهای فرسوده هم باشید
یعنی من که سالها کار کردم ،نخوردم ،نپوشیدم پولام رو جمع کردم ولی باز حتی نتونستم یه دوچرخه بخرم چه برسه به خودروی بین المللی (منظورم همون پرایده که همه ی دنیا دنبالشن و آرزوی داشتنش رو دارن)می تونم یکی از این ها رو بخرم.یعنی قیمتشون خیلی ارزونتر از ماشین رویاهام پراید هستش
بفاصله کوتاهی معلوم خواهد شد که چه فساد گسترده ای پشت این واردات وجود دارد . خصوصا در قیمت و توزیع و واردکننده
قبلا با ارز 4200 هم تمام خودروهای وارداتی از توان ما خارج بود
اما دور از دسترس نبود. نه قیمتی و نه شیوه خرید اینقدر سخت بود.
خدا کنه این دروغی که شما می گین راست باشه. من کارمند بیست سال سابقه با هزار بدبختی، از شکم زن و بچه بزن و گرفتن وام هنوز نمی تونم یه خودروی وطنی مثل کوییک سوار شم،
اولا خودروهای وارداتی کمتر از یک میلیارد به بازار عرضه نمیشود دوما وارد کننده خودرو همان سایپا و ایرانخودرو میباشد سوم دولت بفکر مردم از قشر متوسط و پایین اصلا نیست
مگه قرار نبود خودروهای اقتصادی زیر 10 هزار دلار وارد بشه اینا که از خودروهای موجود بازار گرونترن!
دویست هزار خودرو ظرف دوسال به کجای این مملکت هشتاد میلیونی میرسه
کجای دنیا خودرو را در بورس میفروشن؟ کجای دنیا اول پول میگیرن 6 ماه بعد خودرو تحویل میدن! کجای دنیا خودرو خارجی را به 4-5 برابر قیمت جهانی میفروشن؟ کجای دنیا.... فقط ایران!!!
بازار دلالی و رانتی خودرو سازان کجای دنیا دیده شده خودرو ساز خودرو واردکند معلومه که سیاهبازیه
که بازار خودروی ایران را راحت و آماده در اختیار خودروسازان فرانسوی قرار دادند و در خیال خام خود تصور می‌کردند، فرانسوی‌ها به دنبال اشتغال جوانان ایرانی هستند!!! با این حال، شرکت‌های فرانسوی همچون غلام حلقه به گوش آمریکا، سریع‌تر از هر شرکتی بلافاصله پس از تشر دونالد ترامپ، از ایران خارج شدند و تمام قراردادهای خود با ایران و اصول توافقات بین‌المللی را زیر پا گذاشتند و طرح‌هایشان در صنعت خودروی ایران و همینطور صنعت نفت را رها کردند و هیچ خسارتی هم ندادند و آبرویی برای آنان که تصور می‌کردند فرانسه به دنبال اشتغال جوانان ایرانی است،‌ نگذاشتند."

پ.ن- آدم وقتی چنین متن هایی را می خواند نمیداند گریه کند، بخندد یا از حرص بمیرد!
اصلا فرانسوی ها چرا باید به فکر اشتغال جوانان ایران باشند!؟ همه سرمایه داران دنیا حتی در خود ایران دنبال منافع و سود حاصل از سرمایه گذاری هستند آنها بنگاه خیریه نیستند. اشتغال زایی وظیفه دولت است که آنها هم به این وظیفه ذاتی خود عمل نمی کنند!
اقتصاد بر پایه سود پایه گذاری شده است. پول و سرمایه جایی می رود که در آنجا سود باشد به نوکری ترامپ و تشر این و آن ربط ندارد.
اگر کشورهای دیگر پروژه و طرحی را رها کرده و می روند دو حالت دارد یا قرارداد درست بسته نشده و یا حتی، پرداخت ضرر و زیان به ماندنش می چربد.
این بازی به ارزان شدن خودرو یا گران شدنش می انجامد ومافیای خودرو کجای این داستانه همه چی دروغه
خبر دروغ پخش نکنید چهارتا آدم ساده باور می‌کنند ماشین نمی‌خرند به امید ارزانی! زهی خیال باطل، تو این مملکت ۴۳ ساله چیزی ارزون نشده . گول این حرفها رو نخورید ماشین ارزان بشو نیست
ما اگر ۱میلیارد داشتیم که اینجا نمی امدیم چرندیات ا بخوانیم الان خارج بودیم وبی منت بهترین ماشین را با پول موتور تو میخریدیم...اینم از بدشانسی ماست
ما کارمندان در 500 سال اینده شاید انهم شاید از کنار این خودروها رد بشیم دیدن انها ارزوست چه برسد به خریدنش!!!!!!!!!!!!!

این خودروها مال از ما بهترون هستش و بس !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
در صورت امضا نشدن برجام قیمت ها روز بروز و در زمانی نه چندان دور، ساعت به ساعت زیاد می شود
با بازی که در بورس راه انداختن منتظر افزایش قیمت خودرو باشید اگر به قیمت برنده ها در بورس دقت کنید دقیقا ده درصد زیر قیمت بازار آزاد است حودرو سازها در بورس قیمت سازی میکنند و بصورت کاملا قانونی در حال گران کردن قیمت خودرو هستند
سوالم از دولت اینه که خداوکیلی منِ کارمند و حدود ۸۰٪ هموطن های من میتونم یکی از تینا رو بخریم و سوار بشیم.
سوال دومم از دولت اینه که خداوکیلی اونهایی هم که میتونن بخرن کیا هستن؟
وااای به اختلاف طبقاتی که روز به روز داره بیشتر میشه
این خودروهارا برای مردم وارد کردن یابرای خودتون برای مردم ۲میلیارد تومان برای خودتون ۲۸۵میلیون تومان همان خودرو کشور تولید کننده ۱۱۰۰۰دلار وای بحال ایرانیا
چرا باید اینقدر گران خودشان می‌گویند 20هزار دلار بعد رقم میدهد ،1300یعنی دلار را حدود 70هزار تومان حساب میکند با این رقمها این ماشینها برا عمت خوبه
ماشین میارن با کلی گمرکی و حق و حساب بعد که قیمت رو بردن بالای یک میلیارد اونوقت میشه لوکس از اون هم مالیات میگیرن پول چقدر شیرینه برای شما هم اولش میگیرید هم تامین آتیه میکنید
احمدی نژاد کجایی برگرد...
با دنیا باشیم و از تجربه و امکتنات کشورها بهره مند شویم. کدام کشور فلاک زده ای بجز ایران هست که دسترسی به خودرو را برای ملت خویش آمال نموده است؟؟؟
اصلا چرا باید در این اوضاع تحریم و بی پولی و بی ارزی 1 میلیارد دلار ناقابل بدهیم که خودروهای گران قیمت و لوکس وراد کنیم. این به نفع چه کسی است؟ فقط به نفع ا وارد کنندگان گردن کلفت 2 ارفاد متمول که خودروهای گران سوار می شوند تا قیمت خودروهای لوکس متعادل شود. ارگ می خواستند قیمت خودروهای عموم مردم متعادل شود، باید خودروهای در کلاس قیمتی پایین وارد می کردند که رقیب مثلا پژو و این چیزها باشد. با وارد کردن این خودروها هیچ مشکلی از مردم حل نمی شود فقط دلار هدر می وشد و عده ای سرمایه دار وضع شون بهتر می شود. یعنی دلار بیت المال برای عده ای پولدار رانت داده می شود از جیب فقرا.
کاش قطعات یدکی خودروهایی که خط تولیدش متوقف شده است وارد می کردند. یا کاش قطعات یدکی که توانایی ساخت آنرا ندارند وارد می کردند کاش تکنولوژی ساخت قطعاتی که توانایی ساختش را ندارد وارد می کردند. کاش خط تولید یک خودروی ارزان قیمت مناسب رو با این یک میلیارد دلار وارد می کردند. کاش مدارک فنی و نقشه های ساختی قطعاتی که توانایی ساختش رو ندارند با این پول می خردیدند کاش با این پول تعداد قابل توجهی متخصص خارجی استخدام می کردند که صنعت خودرو رو متحول کند. خیلی کارهای مثبت بهتر می شد با این پول کرد چرا این پول رو می ریزند تو جیب چند خانواده وارد کننده خودرو و....
پیاز کیلویی 25 تومان هر بلایی سر این مردم در میارن مردم واقعا خسته شدند
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس