بازدید 4432

وزیر فرهنگ و ارشاد: نهادهای امنیتی، مرتب از ما پیگیری می‌کنند تا فعالیت‌های هنری، عادی برگزار شود / لشکر مجازی با دشنام و تخریب، مانع فعالیت هنرمندان هستند

محمدمهدی اسماعیلی درباره دعوتش از گروه‌های هنری در زمینه‌های مختلف سینما، تئاتر و موسیقی برای فعالیت و اجرا گفت: پرونده‌ و کارنامه ما در بخش هنری روشن است. در ۴ ماه اول سال حجم مجوزهایی که داده شد و رویدادهایی که برگزار شد، با هیچ دوره‌ای قابل مقایسه نیست.
کد خبر: ۱۱۵۵۸۰۹
تاریخ انتشار: ۲۹ آذر ۱۴۰۱ - ۱۸:۲۱ 20 December 2022

ایلنا نوشت: اسماعیلی گفت: نهادهای امنیتی به هیچ وجه مشکلی ندارند، همه آنها از جمله شاک و شعام ( شورای امنیت کشور و شورای عالی امنیت ملی) مرتب از ما پیگیری می‌کنند تا فعالیت‌های هنری به صورت عادی برگزار شود و ما هم مشکلی نداریم.

محمدمهدی اسماعیلی درباره دعوتش از گروه‌های هنری در زمینه‌های مختلف سینما، تئاتر و موسیقی برای فعالیت و اجرا گفت: پرونده‌ و کارنامه ما در بخش هنری روشن است. در ۴ ماه اول سال حجم مجوزهایی که داده شد و رویدادهایی که برگزار شد، با هیچ دوره‌ای قابل مقایسه نیست.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی ادامه داد: اتفاقی که رخ داده این است که عده‌ای اقتصاد هنر و معیشت هنرمندان را به بازی‌های سیاسی‌شان گره زده‌اند. تئاترها فعال هستند و درحال حاضر روی صحنه تئاتر شهر و تماشاخانه سنگلج اجراهای نمایشی برگزار می‌شود.

وی درباره این‌که تئاتر شهر و تماشاخانه سنگلج سالن‌های دولتی هستند اما اجراها در سالن‌های خصوصی نیمه‌تعطیل هستند، بیان کرد: ما به خصوصی‌ها هم مجوز داده‌ایم و مشکلی نداریم. یک زمانی مشکل از سمت ماست، می‌گوییم مجوز نمی‌دهیم، اجازه نمی‌دهیم اما درحال حاضر اصرار می‌کنیم که همه مجوز بگیرند و خودمان هم پیش قدم شدیم.

اسماعیلی یادآور شد: ارکستر ملی هفته گذشته در تالار وحدت اجرا داشت و این اجراها ادامه خواهد داشت. به مدیرکل موسیقی وزارت ارشاد گفته‌ام با تهیه‌کنندگان موسیقی که برنامه‌های خواننده‌ها را در دست دارند جلسه بگذارد و تقویم زمانی را آماده کنند؛ ما آماده هستیم.

وی تاکید کرد: برخی هنرمندان تا می‌خواهند کار کنند یک لشکر مجازی فراهم شده‌ می‌ریزند در پیج‌شان و یا با تلفن آنها تماس می‌گیرند و شروع به دشنام و تخریب می‌کنند و این‌ها مانع فعالیت هنرمندان شده است.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی بیان کرد: از هنرمندان اصیل کشور می‌خواهم مسائل را با مردم با شفافیت در میان بگذارند. گروه‌های فشاری که توسط شبکه‌های اجتماعی درست شده‌اند، اجازه فعالیت عادی‌شان را نمی‌دهند. وی ادامه داد: سینما، تئاتر، موسیقی و همه بخش‌ها از جمله مطبوعات و رسانه‌ها فعالیت عادی‌شان را انجام می‌دهند.

اسماعیلی یادآور شد: در بخش مخاطب آنجایی که نیاز به حضور تماشاگر داریم، دچار اختلال شده‌ایم و بیننده سینما کم شده است. وی با بیان این‌که مردم به فعالیت‌های هنری نیاز دارند، گفت: از جشنواره سینما حقیقت چقدر استقبال شد و چقدر با اشتیاق بالا آمدند. معتقدم فضای فرهنگ و هنر یک فضای بسیار مهم برای ارتقای آگاهی و در عین حال نشاط اجتماعی است.

وزیر فرهنگ و ارشاد درباره تصمیات نهادهای امنیتی برای برگزاری فعالیت‌های هنری، عنوان کرد: نهادهای امنیتی به هیچ وجه مشکلی ندارند، همه آنها از جمله شاک و شعام ( شورای امنیت کشور و شورای عالی امنیت ملی) مرتب از ما پیگیری می‌کنند تا فعالیت‌های هنری به صورت عادی برگزار شود و ما هم مشکلی نداریم.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل