بازدید 14784
اظهارات عجیب و متناقض وزیر بهداشت درباره مشکلی چندماهه؛

کمبود‌های دارویی مربوط به این دولت نیست! / قول می‌دهم در یکی دو ماه کمبود‌ها رفع شود

چرا هنوز کمبود دارو وجود دارد و اساسا ریشه این کمبود چیست؟ وزیر بهداشت در پاسخ به این پرسشريال بی آنکه به نقش وزارت بهداست در پیش‌بینی بیماری‌ها اشاره کند، سخنان منصوبانش مبنی بر پیش بینی زودرس بودن موج آنفلوانزای امسال را زیر سوال برده و گفته: «کمبود دارویی که اخیرا ایجاد شد، مربوط به آنتی بیوتیک و سرم بود و علت کمبود این دو قلم دارویی نیز این بود که ما با یک آنفولانزای زودرس مواجه شدیم.»
کد خبر: ۱۱۵۵۷۴۴
تاریخ انتشار: ۲۹ آذر ۱۴۰۱ - ۱۱:۰۷ 20 December 2022

کمبود‌های دارویی مربوط به دولت سیزدهم نیست/ قول می‌دهم طی یکی دو ماه کمبود‌ها رفع شودورود چند محموله از دارو‌های آنتی بیوتیک به کشور و افزایش ظرفیت تولید شرکت‌های دارویی در داخل کشور، هنوز نتوانسته «بازار دارو» را از شرایط غیر طبیعی خارج کند.

به گزارش «تابناک»؛ با بازگشایی مدارس و در پی شیوع وسیع آنفلوانزا در میان دانش آموزان و بعد سرایت آن به خانواده ها، از اولین روز‌های پاییز، موجی از کمبود دارو در کشور شکل گرفت که وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و در زیرمجموعه آن، سازمان غذا و دارو کوشیدند با واردات با آن مقابله کرده و با رایزنی تولیدکنندگان داخلی دارو برای افزایش ظرفیت تولید در کشور به سرعت بر کمبود‌ها فائق آیند، اما به رغم گذشت سه ماه از آغاز ماجرا، هنوز کمبود‌ها رفع نشده است.

این را می‌شود از اظهارات عبدالحسین روح الامینی، رئیس کمیته دارو و غذای کمیسیون بهداشت و درمان مجلس دریافت که تاکید کرده: طی روز‌های اخیر از مسئولان داروخانه ۱۳ آبان و داروخانه‌های مرجع دیگر وضعیت کمبود‌های دارویی را پیگیری کردم و اعلام شد که هنوز کمبود‌های قابل توجهی وجود دارد که این مساله پذیرفته نیست. متأسفانه به رغم تمامی رفت و آمدها، تذکرات و برگزاری نشست‌ها، مشکل کمبود دارو همچنان رفع نشده، در حالی که روند‌ها باید اصلاحی باشد.

کمبود‌هایی که به تاکید وی از سرم تا دارو‌های بیماران خاص و تالاسمی‌ها را شامل می‌شود و نشان از برنامه ریزی نامناسب سازمان غذا و دارو برای تأمین دارو و همچنین بی توجهی وزارت بهداشت به مشکلات این عرصه و همچنین مباحث کلان تری مانند دیپلماسی سلامت دارد؛ انتقاداتی که به نظر می‌رسد به هیچ عنوان مورد قبول وزیر بهداشت نیست، حتی با وجودی که استیضاح وی در دستور کار مجلس قرار دارد و موارد متعددی به عنوان محور‌های استیضاح مطرح است.

کمبود‌های دارویی مربوط به دولت سیزدهم نیست/ قول می‌دهم طی یکی دو ماه کمبود‌ها رفع شود

بهرام عین اللهی که با خبرگزاری مجلس شورای اسلامی صحبت کرده، تاکید نموده داروخانه‌ها پُر از داروست و افزوده: «در حال حاضر ۹ هزار و ۶۰۰ قلم دارو در داروخانه‌ها داریم و داروخانه‌ها مملو از دارو بوده، ولی ممکن است تنها چند قلم دارو با کمبود مواجه شود که همواره نیز چنین مشکلاتی در کشور وجود داشته و مربوط به این دولت نیست.»

اما اگر داروخانه‌ها مملو از دارو هستند، چرا هنوز کمبود وجود دارد و اساسا ریشه این کمبود‌ها چیست؟ وزیر بهداشت در پاسخ به سوال دوم، بی آنکه به نقش وزارت بهداست در پیش بینی بیماری‌ها اشاره‌ای بکند، سخنان منصوبانش درباره پیش بینی زودرس بودن موج آنفلوانزای امسال را زیر سوال برده و گفته: «کمبود دارویی که اخیرا ایجاد شد، مربوط به آنتی بیوتیک و سرم بود و علت کمبود این دو قلم دارویی نیز این بود که ما با یک آنفلوآنزای زودرس مواجه شدیم.»

این در حالی است که به تاکید مدیر بیماری‌های واگیر وزارت بهداشت، این مجموعه حتی وقوع زودهنگام آنفلوانزا در کشورمان را هم پیش بینی کرده بوده است! اظهاراتی که عین اللهی خلافش را مطرح و تاکید نموده که معضل آنفلوانزای زودرس حتی «در برخی کشور‌های پیشرفته مثل آمریکا و کانادا نیز وجود دارد، چون آنفلوآنزای زودرس باعث بالا رفتن مصرف و مواجه شدن ما با کمبود دارو بود که البته این معضل با واردات و سه شیفته شدن تولیدات در حال جبران است.»

سخنانی که در ادامه آن تاکید کرده «این قول را می‌دهم ظرف یک تا دو ماه آینده کمبود دارو در این چند قلم دارویی جبران شود» تا باز به نوعی سخنان قبلی خود را زیر سوال ببرد و ثابت کند آنچه عامل کمبود دارو در کشور بوده، زودرس بودن آنفلوانزا نیست چون مشکل سه ماه است رفع نشده و به گفته وی، رفع آن هم به یکی دو ماه دیگر نیاز دارد؛ زمانی طولانی که نمی‌تواند ناشی از شیوع یک بیماری فصلی، دو سه هفته زودتر از موعد‌های قبلی باشد!

 

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۲۷
در انتظار بررسی: ۳۹
انتشار یافته: ۸۳
اصلا همه کمبودها و مشکلات واسه دولت قبله
جل الخالق
پاسخ ها
دروغ بد است
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۴۷ - ۱۴۰۱/۰۹/۲۹
آره مرغ هفتاد تومنی و روغن صد تومنی و گوشت سیصد تومنی و برنج دویست تومنی همه از دولت قبله! جراحی اقتصادی از دولت قبله!!!! شما که گفتید اگر جراحی کنید بیش از هفت درصد قیمتها عوض نمیشود و تورم را کنترل میکنید! مرد باشید پای یکی از هزاران وعده بایستید. وعده مسکن، بورس، قیمت خوراکیها، قیمت خودرو، روابط خارجی، روابط داخلی و احترام به قانون، عدم فیلتر اینترنت، عدم رانتخواری و فامیل بازی، عدم جناح بازی، مبارزه با دزد و فاسد اقتصادی،.....حداقل یک مورد آقای مثلا رییس جمهور بیاورد که از این لیست به طور جدی توجه کرده و گند نزده باشد!!!!
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۵۵ - ۱۴۰۱/۰۹/۲۹
اکثر کمبودها و گرانی ها عمدی و برای سرگرم کردن مردم است. آدمی که از صبح تا شب دنبال خرج زندگی و دارو و مواد خوراکی ارزان و دیگر ضروریات باشد، فرصت فکر کردن به خیلی از موضوعات را ندارد.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۵۸ - ۱۴۰۱/۰۹/۲۹
با فاطعیت تمام می توان گفت که 90% درآمدهای کشور صرف اموری می شوند که کوچکترین نفعی برای مملکت ندارند.
از سدسازی گرفته تا صدا و سیما تا فیلترینگ و پارازیت و انواع گشتها و....
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۰۲ - ۱۴۰۱/۰۹/۲۹
بیش از ۱۶ ماه است که این دولت بر سر قدرت و کار است

مگر چقدر زمان نیاز بوده تا شما دارو یی که ۹۵

درصدش تولید داخل است را تولید و توزیع کنید؟؟

مضافا به اینکه به مردم چه ربطی دارد که مقصر این

دولت است و یا آن دولت ؟

مردم کل سیستم را مقصر میداند و براش تفاوتی ندارد
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۴۶ - ۱۴۰۱/۰۹/۲۹
کاش یک روز قول بدید دیگه حرف نزنید..... شما عاشق دوربین و تلوزیونید.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۵۴ - ۱۴۰۱/۰۹/۲۹
در دولت قبل همه داروهای بیماران پیوند راحت موجود بود الان نایاب است و ایرانی ان فقط موجود است که اثری ندارد
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۱۱ - ۱۴۰۱/۰۹/۲۹
دلار 40 هزار تومانی هم ناشی از عملکرد دولت قبل است؟ همین یگی را درست کنید بقیه درست می شود
بچه محل
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۲۷ - ۱۴۰۱/۰۹/۲۹
شما که ادعا دارید تامین واکسن کرونا صفر تا صدش را در دولتتان انجام داده اید چطور در تامین مواد اولیه در این 16 ماه نتوانستید توفیقی داشته باشید؟؟؟!!! آخر مردم را چی فرض کرده اید...
ناشناس
| United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland |
۱۶:۱۲ - ۱۴۰۱/۰۹/۲۹
چطور واکسنی که یکهفته بعد از رفتن روحانی وارد کشور شد رو بنام خودتون زدید. الان بعد از ۱۶ ماه، کمبود دارو رو به گردن دولت قبل میتدازید. بی لیاقت ها آمدندند
دولت با نمکی داره این سید محرومان!
طرف موقع تبلیغات انتخاباتی قول داد کمبودهارو گردن دولت قبلی نندازه!!!!!!!!
اینقدر صادق الوعد بود که دیگه کلا هرچی هست و نیست رو گردن دولت قبل میندازن
اگر روشون بشه میگن علت نباریدن ابرها هم دولت قبلی هست

با این حرفا دارید همه چیز رو زیر سوال میبرید چون هرکی اومد انداخت گردن قبلی
پاسخ ها
سیدمهدی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۳۷ - ۱۴۰۱/۰۹/۲۹
درود بر سانسورچی. همیشه اصل مطلب رو میزنه فرعیات رو منتشر میکنه
رضا
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۴۸ - ۱۴۰۱/۰۹/۲۹
دولت های قبلی شاید یکی دو مورد را می انداخت دولت قبل اون هم شش ماه اول ، متاسفانه این دولت کم مانده بارش ابرها را هم بیاندازه گردن دولت قبلی
بعد از یکسال از مسؤولیت سپری شدن و صحبت از دولت قبلی کردن با صداقت و مسؤولیت پذیری سازگار نیست
راست میگه کمبود دارو مربوط به خشایارشاه است!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۰۵ - ۱۴۰۱/۰۹/۲۹
شاید هم تقصیر هوخشتره پادشاه ماد ها
دولت بی کفایت و بی سواد 10 درصدی ساندیس خورها
پاسخ ها
نامدار
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۵۹ - ۱۴۰۱/۰۹/۲۹
ربطی به ساندیس نداره دوست عزیز اصول گرهای بی سواد و اصلاح طلب های منفعت طلب کشور رو به فنا دادن و هر روز هم بدتر خواهد شد فعلا دولت دست این آقایون هست آقای رییسی آقای قالیباف یه وقت فکر به حال گرونی نکنین ها
جالب توجه اینجاست که ایشان چند ماه پیش! قول دادند که یکی دو هفته ای مشکل را حل کنند.. و مجدد باز قول دادند که تا پایان ماه و باز قول دادند که یک ماه دیگر و اکنون که گویا در قول دادن دارای تبحر شده اند! میگویند یکی دو ماه دیگر...
واقعا فردی که توانایی سنجش توان خود و مجموعه های خود را ندارد،. شایسته وزارت هست؟ ایشان حتی در حد روز و هفته و ماه نمیتواند توان خود را بسنجد و بعد قول بدهد... یکی یا دو ماه یعنی چی؟؟ یک یا دو؟ فرق این میشود 30 روز
خجالت بکش آقای وزیر همچنان می گویی مربوط به دولت قبل است ؟؟؟؟؟؟
پاسخ ها
سعید
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۴۷ - ۱۴۰۱/۰۹/۲۹
خداوند این دولت قبلی را حفظ کند که این اقایون و البته خانم ها به ان اویزان شوند. واقعا اگر دولت قبلی نبود اینها می خواستند تقصیر ها را به گردن کی بیندازند.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۱۳ - ۱۴۰۱/۰۹/۲۹
ظرف یک هفته دو تا رییس سازمان عوض کردی. خودت باید عوض بشی. 2 سال دیگه هم نمی تونی درست کنی
شما اونجا نشستی که کمبود پیش نیاد وگرنه چه فرقی میکنه کی بشینه وقتی قراره کمبود پیش بیاد؟
پرت تر از این تحلیل دارید؟ دو ساله وزیر شده میگه به ما مربوط نیست تقصیر دولت قبله

این حرف های مفت زمانی خریدار داشت

وزیر مملکت نمی دونه دو ماه دیگه سرما سرما رو به اتمامه و الان نیاز مبرم به این دارو هاست

بزک نمیر بهار میاد
من از جانب انفولانزا از شما عذر خواهی می کنم که بی خبر امد. باید شش ماه قبل خبر می داد. از این جوک وزیر بهداشت خنده دار تر ندیده ام. واقعا وزرای ما همگی استعداد طنز قوی دارند.
پاسخ ها
علی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۵۴ - ۱۴۰۱/۰۹/۲۹
آنفولانزا خبر داده سالهاست تو پاییز میاد ولی حضرات از خواب زمستانی سال قبل بیدار نشدن هنوز
مشکلی که میشه 2 ماهه حل کرد چجوری گردن دولت قبلی هست... شما الان بیش از یکساله که سر کار هستید حداقل یه جمع و تفریق به حضرات یاد بدید که اینجوری حرف بی حساب نزنن...

وهدع های پوچ دولت داره یکی یکی معلوم میشه. قرار بود سالی 1 میلیون خانه بسازید که نتیجه اش رو دیدیم. قرار بود مافیای خودرو رو نابود کنید که واردات رو دادید به خود مافیا. قرار بود اینترنت رو فیلتر نکنید که با خاک صاف کردید... اینم وضع دارو...
خخخخ
ایشان یادش رفته که الان حدود یک سال و نیم از دولت قبل گذشته است. تأمین دارو کاری دائمی است. اگر کشور در حال حاضر با کمبود دارو روبرو شده است دلیل آن کم کاری دولت قبل نیست بلکه بی تدبیری دولت فعلی است که طی یک سال گذشته در این خصوص اقدامی نکرده است.
برای مردم هیچ فرقی بین این دولت و ان دولت نیست

همانطور که بین اصلاح طلبان و اصولگرایان تفاوتی نیست

بالا و پایین همتون را دیدیم و سال به سال دریغ از پارسال
حالا اکر ما بخواهیم به صورت قانونی اعتراض کنیم ( به قول آقای اژه ایی) و به این اعتراض رسیدگی بشه و نتیجه بخش باشه، چکار باید انجام بدیم ؟ اگر راهی هست بگید و اگر هم نیست لا اقل اینقدر نگید اغتشاشگر ، خوب مردم چکار میتوانند بکنند که هم قانونی باشه و هم نتیجه بگیرند؟
آقای وزیر ، شما دارید با این حرفها به مردم توهین میکنید و متاسفانه مکانیزمهای پیش بینی شده در قانون هم کارآئی نداره ، الان آن نماینده های مجلس باید بیان شما را همین امروز نه تنها استیضاح کنند بلکه به عنوان مسئول از بین رفتن کلی آدم به دلیل کمبود یا نا موجود بودن دارو شما را به قوه قضائیه معرفی کنند و قوه قضائیه هم شما را به اشد مجازات برسونه . این یعنی کار کردن مکانیزمهای قانونی که آقای اژه ائی راجع بهش صحبت میکنه.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۲۱ - ۱۴۰۱/۰۹/۲۹
کدام نماینده؟؟؟؟
جیگرتو
نوش دارو بعد مرگ سهراب ......... یک الی دو ماهه دیگه
مقصر نادر شاه افشار، آمریکا و نظام سلطه هستند. این جملات و واژه ها دقیقا مصداق بارز مسئولین گریزی هست. همیشه پای یک سوم شخص نامعلوم درمیان است
متاسفانه همه وزرا عقب افتادگی کاری و تقصیر خودشان را بگردن دیگران دولت قببل می اندازند
. واقعا وزیر بهداشت ممملکته؟!!اینارو رییسی از کجا اورده دور خودش جمع کرده؟؟
شماها چرا استعفا دادن بلد نیستید؟
تیم دولت در وزارت بهداشت واقعا ضعیف هستند این را به عنوان یک کارشناس از دانشگاه علوم پزشکی تهران عرض می کنم که دوبار در جلسه معاون وزیر بوده ام. اصلا در حد و اندازه وزارتخانه نیستند.
پاسخ ها
بچه محل
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۲۹ - ۱۴۰۱/۰۹/۲۹
در کدام وزارت خانه تیمشان به وعده هایشان عمل کرده اند؟ آن را مشخص بفرمایید....
هفته پیش با زیر پاگذاشتن تهران یک سرم معمولی برای خانمم پیدا نکردم و مجبور شدم صرفا به خاطر سرم به مرکز اورژانس بیمارستان امام در تهران مراجعه نمایم. من جای ایشان بودم باید 10 بار تا کنون استعفا می دادم.
اصلا مشكل دولت قبله درست،شما پس براي چه اومديد؟اومديد درست كنيدپس كووعده هاي اقاي ريسي؟
ما هم تو مدرسه ابتدایی همه خرابکاریها رو مینداختیم گردن شیفت صبح
دعوا کنید اصلا کل کمبودهای کشور مربوط به قبل انقلابه حتی کمبود ساخت مسکن
دکتر جون برو قسمت معاینه چشم کار کنی بهتر از وزارت کردن است
استدلال را حال کنید . می کوید کمبود دارو‌مال دولت قبل است و دو‌ماه دیگر کمبود را برطرف می کنم‌. چرا دو‌ماه پیش کاری را که الان می خواهی انجام‌ندادی . یعنی مقصر دولت دو‌ماه پیش است کع تو هم عضوی از آن بودی . خدا به بیمارانش رحم‌کند .
همه مقصرند غیر از مسئولین
بله تمام بدبختی ها زیر سردولت قبلی هست ! وهرچه خوبی در عالم هست شش دونگ سندش به نام شما خورده ! خجالت هم خوب چیزیه هنوز یادمون نرفته که رئیستون شب انتخابات باخنده وکنایه گفت که خدارو شکر که ما رئیس جمهور نشدیم تا دلار بشه ۵۰۰۰ تومن ، بعد هم کلی وعده وعید داد که چنین می کنیم وچنان می کنیم !
ما هم اونقدر زنده موندیم ودیدیم دولت بی کفایت ، بی لیاقت وبیسواد شما اومد روی کار ونه تنها به هیچکدوم از وعده هاش عمل نکرد بلکه گند زد به کل مملکت ! خجالت بکشید وهمین امروز همگی تون استعفا بدید
پای اون کسی که بعد ۴۵ روز اومد و خیلی شیک و درست ، وقتی دید نمیتونه اعتراف کرد و استعفا داد را باید بوسید
تا دو ماه آینده که زمستان تمام میشه و بهار میاد و مصرف دارو خود به خود کاهش یافته و دیگر نیاز به مدیریت شما نخواهد داشت .
کمبودهای دارویی بار قطار پیشرفت است یادشون رفت خالی کنند قطار هم که با سرعت داره میرود بهش نمیرسند
شما درست میگید دوماه دیگه اگر خیلی‌ از بیمارها زنده ماندن دارو زیاد میشه« وعده نوش دارو بعد مرگ سهراب
اگه واقعا شایسته سالاری رعایت شده بود فارغ از هر حزب و گروه، الان این وضع مملکت نبود
باید مسئوولینی که اینطور دروغ میگن محاکمه بشن ، اونوقت مملکت ما اسلامی میشه
چون قول دادی حتما مشکلات مرتفع میشه سختش همین قول بود نیاز به هیچ اقدامی نداره فقط قول بدید
اینقدر به ایشان تهمت نزنید و مراعاتشان کنید!این وزیر عزیز آقای دکتر عین الهی کماکان در شوک آنفلونزای هستن که چرا سر زده زده و بدون خبر قبلی آمدن!!!باقر زادههههه
پس چرا اینقدر پز واکسن کرونا را دادید خیلی با حالید خدا وکیلی دمتون گرم عشقفی ها
فرمودند تا دو ماه دیگه مشکل سرم و آنتی بیوتیک حل میکنن دو ماه دیگه آنفلونزا هم کم میشه و نیاز به آنتی بیوتیک و سرم هم کم میشه و اگه کاری ازشون میاد باید فکری به حال دی و بهمن که بعلت سرما سرماخوردگی و آنفلونزا زیاده بکنن
وزیر جان این یکی دو ماهه شما کی میاد و کی تموم میشه؟
ایشون همونی نیستن که واکسن خارجی زده بودن و میگفتن برکت زدن ولی عکسی دراومد که دروغ گفته و اتفاقا با کسی که دروغ ایشون رو برملا کرد برخورد شد؟؟؟
البته اینجا ایرانه و ظاهرا همه چیز بر عکسه
اين آقاي مسئول راست مي گن كه كمبود دارو مربوط به اين دولت نيست . چون من ٨٥ سال پيش رفتم داروخانه آسپرين بگيرم ، گفت نداريم !
حالا فهمیدید چرا اینقدر داروهای سنتی را مطرح می کردند ؟خودشان که مریض شوند بیمارستانهای خارج است؟بی کفایتترین مسٸولان تاریخ ایران زمین ؟؟؟؟
اقتصاد به برجام گره نزده اما دارو چرا!
به مردم واکسن آژمایشی زدی و بیمارمون کردی راستی چرا قوه قضاییه شما را محاکمه نمیکند؟!
چطوره وقتی یه ماه بیشتر نبود که اومده بودید سرکار کلی واکسن وارد کشور شد وهمه می گفتند خرید دولت قبل بوده شما می گفتید کارماست ما رایزنی کردیم بعد الان بعد 16 ماه ریاست کمبودهارو می اندازید گردن دولت قبل هرچه به نفع شماست کار وتلاش خودتونه وهرچی کمبود ونداری بدبختی کار دولت قبل .
آقای وزیر باسواد:داروهای دولت قبل اگر هم وجود می داشت تا کنون تاریخ انقضای آن تمام شده بود.چه زمانی قرار است کمی مسئولیت ناکارآمدی خودتان را خودتان به عهده بگیرید؟
من نمی دانم چرا وقتی میخواهند پست بگیرند می گویند همه کار می توانیم انجام بدیم به ما رای بدید.... بعد میگن دولت قبلی ... خوب در زمان دولت قبلی و با اشراف به مشکلات شما متقاضی این پست ها بودید... قبول نمی کردید ...
اين كه ميگيم وزراي اقاي ريسي از لپ لپ بيرون امدن واقعيت داره.نزديك به دو سال از عمر دولت ميگذره اقاي وزير ميگه كمبود دارو از دولت قبل هست،اخه خجالت نميكشي ؟!؟
این شخص لیاقت دربان وزارتخانه بهداشت را هم نداشته و نداره چه برسه به وزیر بودن
شخصی که درکی از بیمار وبیماری و دارو و کمبود دارو نداره
شخصی که یه روز بیانیه امضا میکنه فلان دارو نیاد
وسال بعدش تو افتخاراتش واردات اون دارو را اعلام میکنه
فکر کنم تز دکترا و ارشد دانشگاه امام صادقی ها خلق شیوه های نوین انداختن تقصیر بر گردن دیگران بوده است!
مرد حسابی خجالت نمی کشی؟! وزیر مملکت؟
اصلا مقصر حمله روسیه به اوکراین هم دولت قبل است
چطور ورود واکسن بعد یک هفته استقرار شما مربوط به حضرتعالی و رییس تان بود ، اما بعد دوسال کمبود دارو مال دولت قبل است . بخدا خجالت هم خوب چیزی است
خدایا مهدی را برسان. مغزم صوت کشید.
خدایا تحصیل کرده قدیم و این توجیه .
واقعا دولت رییسی برای ضعف و عدم مدیریتهایش دست به چه توجیهات مشمئرز و مسخره ای میزند، ما در دوره قبل چنین کمبودهای وسیعی داشتیم؟پست اینقدر عزیزه اقای رییسی!چرا کنار نمیروی تا ما همه را و کشور را هلاک نکردی
مربی تیم ملی ژاپن با آن بازی خوب در مقابل تیم‌های مطرح وقتی در ضربات پنالتی از جام‌جهانی حذف شدند به ملت ژاپن تعظیم کرد و پوزش خواست مسئولین ما هم آسمان ریسمان میکنند و پاسخگو نیستند
بیانات حکیمانه این وزیر و بیانات حکیمانه تر رئیس بانک مرکزی که افزایش 57 درصدی حداقل بگیران کارگران و بازنشستگان رو ( که با اعمال این افزایش هنوز حقوق ثابت شان به 6 میلیون نرسیده ) علت بالا رفتن تورم میدانند بگذارید کنار بقیه صحبتها ببینید چه آش شلم شوربایی را باید چشید!
از بارزترین و درخشان ترین ویژگی دولتیان و مجلسیان کنونی فرافکنی و مسئولیت ناپذیری است. این دانشمندان متخصص در هر زمینه ای هستند؛ جز آن چه وظیفه اصلی شان است.
آقای رئیسی ! آقای علم الهدی! این کامنتها رو بخونید و خجالت بکشید!
من نبودم دستم بود تقصیر استینم بود به زودی دارو از کوچه امید بافیی میاید ارام باشید
از وزیری که در دوران روحانی نامه نوشت و امضا کرد که واکسن خارجی وارد نشود و بعدیک هفته بعد از گرفتن وزارت گفت واکسن ورودی همه‌کار دولت محرومان است چه انتظاری به غیر از این بهونه تراشی ها دارید
این دولت دولت محرومان نیست دولت بهانه است.
رییس که شش کلاسی باشه وای به حال کابینه
مربوط به دولت قبل هست چیه.......وزارتت داره وارد سال دوم میشه..ساعت خواب..ورود دارو رو با مشکل مواجه کردیم به بهانه خود کفایی داخلی...یه سرم نمیتونیم تولید کنیم...حالا که گندش دراومده موندیم چی بگیم
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل