بازدید 7308

رفع تنش‌ آبی استان‌ها در برنامه‌های دولت است

رئیس جمهور با اشاره به اینکه رفع تنش آبی در استان‌ها در دستور کار دولت است، گفت: مقدمات احداث راه آهن در خراسان جنوبی انجام شده است که باید ۲۷۰ کیلومتر به شبکه ریلی متصل شود.
کد خبر: ۱۱۵۵۲۶۵
تاریخ انتشار: ۲۶ آذر ۱۴۰۱ - ۰۷:۵۲ 17 December 2022

به گزارش «تابناک» به نقل از خبرگزاری صدا و سیما مرکز خراسان جنوبی، رئیس جمهور در نشست خبری با اصحاب رسانه استان با تشکر صمیمانه از مردم استان و اصحاب رسانه گفت: امروز نیز به برخی مناطق روستایی استان سفر کردیم و مردم بدانند که دولت و بنده به مسایل و نیاز‌های شهرستان‌ها توجه داریم .

آقای رئیسی در پاسخ به سوال یک از خبرنگاران در خصوص خشکسالی و ابر بحران آب در خراسان جنوبی و خالی شدن روستاها از سکنه گفت: قبل از حضور در جمع مردم روستای لانو به طرح آبرسانی سری زدم و از قرارگاه امام حسن مجتبی که کار آبرسانی را با جدیت دنبال میکنند بازدید کردم که در صورت تأمین اعتبار، با انگیزه این دوستان کار‌ آبرسانی به زودی به پایان خواهد رسید.

وی گفت:امیدواریم با کمک خود روستا‌هایی که مشکل کم آبی دارند در زمان کوتاهی شاهد آب رسانی به این مناطق باشیم که کار ماندگاری است. رئیس جمهور افزود: اجرای این طرح ها پیام جدیدی برای روستاییان دارد که روستاها را ترک نکنند و دولت به آن‌ها توجه و آبرسانی این قرارگاه رابرای رفع مشکلات در روستا‌های مرزی دنبال می کند. 
آقای رئیسی همچنین در خصوص پیشرفت مصوبات دور اول سفر هم گفت: به همت مدیران در این استان مصوبات سفر اول پیگیری شده و برای آنها تاکنون ۵ هزار میلیارد تخصیص یافته است. او با ابراز رضایت از پیشرفت اجرای مصوبات گفت: با این حال باید باز هم به کار‌ها سرعت بخشید.

رئیس جمهور همچنین پروژه راه‌های اتصالی استان را یک ضرورت دانست و گفت:در راس این طرح ها اتصال ریلی است که ۲۷۰ کیلومتر باید به شبکه ریلی متصل شود.

آقای رئیسی گفت: مسئله دیگر آب است؛ آبرسانی باید از دریا انجام شود و هم در دستور کار دولت و هم مسئولان استان است که به زودی شاهد پیشرفت کار خواهیم بود.
وی گفت: در استان مردم پای کار هستند و همکاری خوبی با دولت داشته اند.
رئیس جمهور افزود:در این استان زمینه سرمایه گذاری فراهم است و باید ظرفیت‌های استان شناسایی شود.

همچنین یکی از خبرنگاران پیشنهاد داد ده فرمان اخلاقی که سردار سلیمانی به فرمانده مقاومت بسیج هدیه داد به عنوان منشور اخلاقی تدوین و منتشر شود که رئیس‌جمهور گفت: شهید سلیمانی به عنوان مدیر جهادی می‌تواند الگوی همه ما باشد. 

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار