بازدید 4095

افزایش بی‌سابقه کودکان بیمار در آلمان

- آلمان با موج زمستانی موارد عفونت قفسه سینه در نوزادان مواجه است و این موضوع فشار بی‌امانی به سیستم بهداشت و درمان این کشور اروپایی وارد کرده است.
کد خبر: ۱۱۵۵۰۴۱
تاریخ انتشار: ۲۴ آذر ۱۴۰۱ - ۱۲:۵۹ 15 December 2022

 

به گزارش تابناک به نقل از فرانس ۲۴؛ پس از دو سال از همه‌گیری ویروس کرونا که اقداماتی مانند استفاده از ماسک صورت را به همراه داشت و کودکان را از قرار گرفتن در معرض ویروس‌های تنفسی محافظت می‌کرد، چندین کشور اروپایی شاهد افزایش برونشیولیت هستند.

وضعیت به ویژه در سال ۲۰۲۲ بدتر شده است، زیرا نوزادان برای اولین بار در معرض ویروس سنسیشیال تنفسی (RSV) قرار می‌گیرند که معمولاً باعث برونشیولیت می‌شود.

وضعیت به گونه‌ای شده که همه تخت‌های بیمارستانی در برلین پر است و بیمارستان‌ها به سختی تخت خالی برای کودکان بیمار پیدا می‌کنند. با این حال سیستم بهداشت ودرمان آلمان برای بستری کردن کودکان از بالگرد و انتقال آن‌ها به دیگر ایالات استفاده می‌کند.

طبق آمار مؤسسه بهداشتی رابرت کخ ۹.۵ میلیون نفر در آلمان در هفته گذشته در همه گروه‌های سنی تحت تأثیر نوعی بیماری تنفسی قرار گرفتند. آلمان ۸۴ میلیون نفر جمعیت دارد.

طبق گزارش آژانس آمار فدرال، در حال حاضر ۱۸۰۰۰ تخت بیمارستانی برای کودکان در آلمان وجود دارد که در مقایسه با ۲۵۰۰۰ تخت در سال ۱۹۹۵ کاهش یافته است.

آلمان با جمعیت سالخورده و تعداد فرزندان کمتر حتی نسبت به بسیاری از همسایگان اروپایی خود، سرمایه گذاری کمی در مراقبت از کودکان انجام داده است.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر