بازدید 5478

کمبود گاز در کشور مسئله ساز شد

مصوبه شورای عالی امنیت ملی درباره برخورد با مشترکان پرمصرف گاز ابلاغ شد.
کد خبر: ۱۱۵۵۰۲۴
تاریخ انتشار: ۲۴ آذر ۱۴۰۱ - ۱۰:۵۰ 15 December 2022

به گزارش «تابناک» به نقل از ایسنا، مدیرعامل شرکت ملی گاز ایران با تأکید بر این‌که بخش خانگی و تجاری، اولویت نخست گازرسانی است، از ابلاغ دستورعمل مصوب شورای عالی امنیت ملی درباره برخورد با مشترکان پرمصرف دولتی و مصارف غیرضروری و تجملاتی در بخش‌های دولتی و خصوصی خبر داد.

مجید چگنی در نشست جامعی با مدیران عامل شرکت‌های گاز استانی سراسر کشور که به‌صورت ویدیوکنفرانس برگزار شد، بر دستورعمل‌های وزارت نفت درباره تأمین پایدار سوخت زمستانی تأکید کرد و با بیان اینکه این نشست با هدف اتخاذ تمهیدهای لازم برای حفظ جریان پایدار گاز در بخش خانگی و تجاری برگزار شده است، گفت: مدیران عامل استان‌ها موظفند بر اساس مصوبه‌های ابلاغی، با قطعیت درباره هدررفت گاز یا مصارف غیرضروری گاز در اداره‌های دولتی و مجموعه‌های خصوصی پرمصرف، برخورد و گزارش روزانه عملکرد خود را درباره اجرای این مصوبه اعلام کنند.

وی افزود: دامنه این ابلاغیه شامل همه مجموعه‌های دولتی و خود شرکت ملی گاز ایران و شرکت‌های تابع آن است؛ چنان‌چه هرکدام از آن‌ها ذیل موارد غیرضروری و پرمصرف قرار گیرند، مانند دیگر مجموعه‌های دولتی و غیردولتی، مشمول قطع گاز خواهند شد.

معاون وزیر نفت در امور گاز با تأکید بر اینکه اولویت شرکت ملی گاز ایران، گازرسانی به منازل و حفظ جریان پایدار گاز برای مشترکان خانگی است، تصریح کرد: با توجه به کاهش دما و مصرف بیش از ۷۰ درصدی گاز تولیدی کشور در بخش خانگی و تجاری، ضروری است که در گازرسانی به بخش‌های مختلف، مدیریت مصرف انجام شود.

چگنی با اشاره به موارد غیرضروری و پرمصرف گاز در بخش‌های دولتی و غیر دولتی که شامل قطع گاز خواهند شد، اظهار کرد: این موارد در ابلاغیه‌ها و دستورعمل‌های صادره به شرکت‌های تابعه تشریح شده، اما به‌طور مشخص، می‌توان به برخی مجموعه‌های تفریحی آبی از جمله استخرهای روباز آبگرم، گرماتابه‌های نصب شده در محیط باز و باغ‌ویلاها و مراکز تجاری با اعمال ملاحظات مربوط به هرکدام، اشاره کرد.

وی یادآور شد: در مسیر مدیریت مصرف گاز در دوره سرد، نیازمند هماهنگی و همکاری همه دستگاه‌های مسئول هستیم که افزون بر همراهی دستگاه‌های اطلاع‌رسانی مانند صدا و سیما، با توجه به این‌که این ابلاغیه در شورای عالی امنیت ملی تصویب شده، به‌عنوان یک دستور بالادستی برای همه اداره‌های دولتی فرض خواهد شد و از این رو انتظار داریم مدیران استانی در همه رده‌ها با مدیران عامل شرکت‌های گاز استان همکاری کامل داشته باشند تا ان‌شاءالله در حفظ جریان پایدار گاز در کشور و گرم نگه داشتن منازل هموطنان، خللی به وجود نیاید.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۴
در انتظار بررسی: ۱۶
انتشار یافته: ۲۰
تادیروزمسخره کشورهای اروپایی رومیکردیدگفتیدزمستان سختی درپیش دارندبایدبرن باهیزم وشمع خودشون روگرم کنندپس چی شد؟؟
خخخخخ
زمستان سخت اروپا
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۴۳ - ۱۴۰۱/۰۹/۲۴
کل حرف های مقامات شده مایه خنده و جوک سازی . وسط میدان دور خودشان می چرخند . حاضرم قسم بخورم که خودشان هم در گردابی که ایجاد کرده اند گرفتار شده اند .
به نظر من مسئولین دروغ می گویند ما مشکل گاز نداریم
هنوز فصل سرما وارد نشده
هنوز دمای 20 درجه زیر صفر وارد کشور نشده
هنوز مصرف گاز به اندازه مصرف روزهای یخبندان سال قبل نرسیده
اما علت پوشش خبری کمبود گاز در چند روز اخیر اینست :
دولت سیزدهم نمی خواهد با مردم رک و شفاف باشد دولت های قبل مردانه یک کلام میگفتند گاز یا آب یا برق ویا... از روز فلان به میزان اینقدر درصد گران میشود اما سیاست این دولت با پنبه سر می برد اول موضوع کمبود مطرح میشود سپس موضوع بر مصرف مطرح میشود سپس یک الگوی برای مردم تعریف میشود و تبلیغات رایگان برای برخی افراد مطرح میشود و انگاه گاز را گران میکنند و اسمش را می گذارند محاسبه پرمصرف ها به نرخ غیره یارانه ای این درحالی است که بنده به عینه در گران شدن برق این را دیدم
پاسخ ها
یک مهندس توانیری
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۴۳ - ۱۴۰۱/۰۹/۲۴
قیمت برق هنوز در حد مفته...مردم ما در همه چیز اکثرا ناشکرن و در مصرف اب و برق و گاز و حتی بنزین اسراف میکنن
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۴۶ - ۱۴۰۱/۰۹/۲۴
از یک ماه قبل تعرفه های جدید را اعلام کرده و گران کرده اند خبر ندارید . این دولت چون از افراد بی تجربه و کار نابلد تشکیل شده ، در مواقع مشکلات درمانده و بی برنامه می ماند . این حرکتشان هم فرار رو به جلو هست تا اگر مشکل تامین گاز بوجود بیاید بگویند که ما چند ماه قبل هشدار داده بودیم .
عراق هم مشمول این مورد میشه؟
مگر کشور دومین دارنده ذخایر گازی جهان نبود ونیست؟؟؟چرا به این روز افتاده ایم؟؟الان همه میدانند که آلودگی کشنده هوای کلانشهر ها در نتیجه جایگزینی سوختهایی از قبیل مازوت وگازوئیل در نیروگاها وپترشیمی هاست انهم به این علت که در زمینه تولید واستخراج گاز سرمایه گذاری نشده وسوء مدیریت ها وکم کاری ها را هم به گردن تحریم ها انداخته اند.
خوب وقتی معلومه وقتی روسیه ما را از بازار نفت آسیا بیرون می کند طبیعی است که ما با اتکاء به منابع گاز طبیعی مان و پتانسیل بالای فنی مان روسیه را از بازار گاز اروپا بیرون کنیم. کمبودهای اخیر مقداری ناشی از همین مسئله است. قبلاً هم مسؤولین تازه وارد میدان شده گفته بودند «نوامبر فرا می رسد، زمستان سخت اروپا در راه است» و از این حرفها. اگر نداشتیم مسؤولین دوراندیشی مثل این قبیل بزرگان باید چکار می کردیم. به موقع خط لوله ی گاز را کشیدند و سر بزنگاه از آن استفاده کردند. مردم فقط قدرشان را نمی دانند.
به نظرم دولت هیزم وذعال سنگ از اروپا وارد کنه فعلا اونا گاز دارند ما نداریم
به نظرم گاز را به لبنان بفرستیم و خودمون با چوب و هیزم گرم بشیم بهتره ایتن یعنی اقتصاد مقاومت و بصیرت بالا
خط و نشون برای اروپا میکشیدی. مه زمستان سرد درراهه چیشد خودمون افتادیم تو زمستان سرد؟!!!!
دومین کشور دارنده گاز دنیا کمبود گاز دارد و مجبور است گاز صنایع را قطع کند . واقعا بی عرضگی تا به کجا؟
ایران که با داشتن چاههای گاز فراوان چطور میگویید کمبود گاز باعث تعجب است اگر مسولان صادرات مفتی گاز به کشورهای خاص که هیچ درامدی بجز هزینه ندارد را قطع کنند ملت ایران رفاه بیشتر خواهند داشت البته تنها گاز یست نفت و اب هم میباشد کمی هم از کشورهای عربی یاد بگیرید حتی چاه اب ندارند چکار میکنند
خودم از متخصصین حوزه گاز بارها پرسیدم انها بوضوح گفتند مشکل از بخش فنی و کمبود قطعات حساس و مهمی است که در کشور موجود نیست می باشد و ما قادر به تولید گاز مصرفی خودمان هم نیستیم گور بابای برجام و اف ای تی اف
ما که به سرعت در حال پسرفت هستیم حالا هم برای گرمایش باید کرسی ها را علم کنیم.
اروپا به ایران گاز بده انگار زمستان ما شروع شده مال اونا نه
کجایی اقای مرندی؟
چرابه این روز افتادیم؟مگه ایران یکی از غنی ترین مخازن گازدنیارو نداره؟؟؟بی برنامگی تاچه حد؟؟؟؟
نتیجه خود بزرگ بینی و ادعای الکی و بیسوادی همینه
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار