بازدید 3715

زلنسکی خواستار اخراج روسیه از بازی‌های المپیک شد

ولودیمیر زلنسکی رئیس جمهور اوکراین چهارشنبه شب گفت ورزشکاران روس باید با انزوای کامل روبرو شوند و در بازی‌های المپیک ۲۰۲۴ جایی نداشته باشند.
کد خبر: ۱۱۵۴۹۹۵
تاریخ انتشار: ۲۴ آذر ۱۴۰۱ - ۰۷:۳۷ 15 December 2022

به گزارش «تابناک» به نقل از ایرنا از خبرگزاری فرانسه، زلنسکی در دیدار با توماس باخ رئیس کمیته بین‌المللی المپیک (IOC) افزود که به شدت با اقدامات کمیته المپیک و پارالمپیک آمریکا برای اجازه دادن به ورزشکاران روسیه و بلاروس برای شرکت در بازی‌های ۲۰۲۴ پاریس، ولو به شرط عدم شرکت تحت رنگ و پرچم کشورهایشان مخالف است.

مقام‌های آمریکا روز دوشنبه گفتند که در میان نمایندگان شرکت کننده در اجلاس (IOC) علاقه مشترک وجود دارد تا راهکاری را ارائه دهند که به ورزشکاران روسیه و بلاروس اجازه می‌دهد به مسابقات بازگردند.

از زمانی که مسکو در اسفندماه حمله خود به اوکراین را آغاز کرد، روسیه و بلاروس از صحنه‌های ورزش بین المللی منفک شده‌اند.

با این حال زلنسکی با انتقاد از اقدامات آمریکایی‌ها مدعی شد که از همان اسفندماه، ۱۸۴ ورزشکار اوکراینی در نتیجه اقدامات روسیه جان خود را از دست داده‌اند.

زلنسکی به باخ گفت که از حضور رئیس کمیته المپیک روسیه در نشست ۱۸ آبان کمیته بین‌المللی المپیک ناامید شده است.

وی در بیانیه‌ای افزود: وقتی پایه‌های زندگی مسالمت آمیز در حال نابودی است و ارزش‌های جهانی انسانی نادیده گرفته می‌شود، نمی‌توان بی طرف بود.

رئیس جمهور اوکراین گفت که تنها پاسخ مناسب، انزوای کامل دولت تروریستی در صحنه بین المللی خواهد بود به ویژه این امر در مورد رویدادهای ورزشی بین المللی صدق می‌کند.

در بازی‌های المپیک زمستانی پکن سال گذشته، ورزشکاران روس به دلیل تخلفات دوپینگ تنها مجاز به شرکت با پرچم کمیته المپیک بودند با این حال بسیاری از ورزشکاران این کشور با لباس‌هایی به رنگ پرچم روسیه به رقابت پرداختند.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار