بازدید 31364
مرور روزنامه‌های پنجشنبه ۲۴ آذرماه

احتمال احیای برجام / معیشت، معیشت، معیشت! / امنیت جامعه در گروی رفاه اجتماعی است

پیامد‌های افزایش نقدینگی، لغو عضویت ایران از کمیسیون مقام زن، صدور احکام رتبه‌بندی تمام معلمان مشمول، از سفر مسئولان آژانس به تهران تا وضعیت دشوار برجام، تاخت و تاز خودرو در جاده گرانی، برکناری‌های معنادار در دولت، رکورد‌های خاص و دست‌نیافتنی مسی، احتمال تعلیق والیبال ایران و اعتراض نمایندگان مجلس به افزایش بی‌رویه نرخ دلار و کاهش ارزش پول ملی، از مواردی است که موضوع گزارش‌های خبری و تحلیلی روزنامه‌های امروز شده است.
کد خبر: ۱۱۵۴۹۹۰
تاریخ انتشار: ۲۴ آذر ۱۴۰۱ - ۰۶:۴۴ 15 December 2022

به گزارش «تابناک»؛ روزنامه‌های امروز پنجشنبه ۲۴ آذرماه در حالی چاپ و منتشر شد که ضرورت اصلاحات جدی در صنعت خودرو، جزییات ربایش و شهادت مولوی عبدالواحد ریگی و احتمال سفر مسئولین آژانس بین المللی انرژی اتمی به ایران در صفحات نخست روزنامه‌های امروز برجسته شده است.


در ادامه تعدادی از یادداشت‌ها و سرمقاله‌های منتشره در روزنامه‌های امروز را مرور می‌کنیم:


امنیت جامعه در گروی رفاه اجتماعی است


شهراد شاهرخی‌طهرانی طی یادداشتی در شماره امروز روزنامه اعتماد با تیتر امنیت جامعه در گروی رفاه اجتماعی است نوشت: در جوامع بشری انسان‌ها نیازمند رسیدگی و تامین امنیت هستند، لذا این امنیت چگونه در جامعه نهادینه می‌شود؟ در باب امنیت باید گفت که تامین امنیت اجتماعی از ضرورت‌های یک جامعه و کشور است تا مردم آن مملکت بر اساس قانونی که بر پایه تعادل و بدون افراط و سلیقه شخصی و همراه با دموکراسی وضع شده است، بتوانند در سایه امن و آسایش زندگی کرده و زندگانی نرمالی را دارا باشند. زمانی که اقتصاد یک مملکت بیمار باشد و افراد آن جامعه نتوانند از پس مخارج اولیه زندگی خود بر آیند، زمانی که آزادی در جامعه محدود شود و انسان‌ها به درستی از این مقوله برخوردار نباشند، طوری که افراد دست به خودسانسوری بزنند، زمانی که دزدی، زورگیری، فحشا و دیگر جرایم در جامعه بیداد کند و مردم احساس امنیت و آرامش نداشته باشند، مسلما آن جامعه و مملکت به سمت آنارشی و نابسامانی رفته و شاهد بروز آشوب، هرج و مرج و اعتراض از جانب توده‌های مختلف و مردم در جامعه خواهیم بود. (البته نباید از چارچوب قانون خارج شد و دست به خشونت زد).

در واقع بایسته و شایسته است که ریشه بی‌نظمی و ناهنجاری‌هایی که در جامعه مشاهده می‌کنیم را بررسی کرده و دست به جراحی، اصلاح و تغییر وضعیت اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی و حتی سیاسی در جامعه بزنیم. اگر نیازمندی‌های افراد را در نظر بگیریم و مسوولان در جست‌وجوی نیاز‌های گروه‌های مختلف اجتماعی در کشور باشند و مسوولان بلندپایه مملکت در هر جای دنیا به خواسته‌های مردم در همه جوامع بشری توجه کنند مسلما مردم در دایره قانون خواهند بود و ارزش‌های اجتماعی حفظ خواهد شد. در حقیقت رفاه جامعه تعبیری است که معطوف به وضعیت اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی و حفظ کرامت انسانی و احترام به ارزش‌های فکری و معنوی افراد است که باید در چارچوب قانون و نظم باشد و مردم با یکدیگر با اصول انسانی رفتار کرده و هیچ فردی رای خود را در جامعه بر دیگری حاکم نکند و همه افراد از دموکراسی و آزادی و رفاه اجتماعی برخوردار باشند. یکی از بزرگ‌ترین مشکلاتی که مردم در همه جای دنیا مخصوصا در کشور‌های جهان سومی با آن دست و پنجه نرم می‌کنند... .

مشکلات اقتصادی و معیشت جامعه و این مشکل و ناامنی اقتصادی بر اثر عدم اقتصاد دانش‌محور است که بازار اقتصاد را در برخی جوامع دچار اختلال و نابسامانی می‌کند. اگر در هر جامعه‌ای کارشناسان اقتصادی و دلسوز به پا خیزند و با همت مدیران بلندمرتبه اقتصادی، شرایط بد وضعیت معیشت مردم را مطالعه کرده و درصدد همفکری و اصلاح برآیند قطعا به یک نتیجه مطلوب در ایجاد یک اقتصاد منظم و سالم خواهند رسید. جامعه زمانی به پختگی فرهنگی، اقتصادی، سیاسی، اجتماعی و معنوی می‌رسد که فساد در آن جامعه کاهش یافته و مردم از جانب مسوولان احساس امنیت کرده و برابری اجتماعی و اقتصادی را با جان و وجود خویش احساس کنند و با امنیت خاطر و رفاه به زندگانی خود بپردازند. رفاه اجتماعی را می‌توان به اشتراک‌گذاری، توسعه و حفظ روابط معنادار با دیگران تعریف کرد. این به شما این امکان را می‌دهد که احساس واقعی بودن و با ارزش بودن داشته باشید و حس ارتباط و تعلق را ایجاد می‌کند. در جامعه‌ای که برابری‌های اجتماعی و اقتصادی حاکم باشد و تفکر صحیح برابری در نظام یک مملکت حکمفرمایی کند، قاعدتا آن جامعه به سمت پیشرفت و دستاورد‌های مهم پیش خواهد رفت. با توجه به افزایش آسیب‌های اجتماعی لازم است شاخص‌های سلامت اجتماعی به‌طور دقیق مشخص و در جهت بهبود آن‌ها تلاش شود. در واقع سلامت و رفاه اجتماعی در کنار سلامت جسم و روان از اهمیت ویژه‌ای برخورداراست و باید بدانیم که این شاخص‌ها به سه حیطه فرد، خانواده و جامعه وابسته هستند. در واقع می‌توانیم با بهبود در برنامه‌های پیشگیری و اصلاح شیوه زندگی باعث افزایش شاخص‌های سلامت و رفاه اجتماعی شویم. لازم است که دولتمردان با تمرکز بر روش‌هایی که باعث افزایش این شاخص‌ها می‌شود، توجه ویژه‌ای به افراد در طبقات پایین و گروه‌های حساس جامعه کنند.

 

معیشت، معیشت، معیشت!


جواد شاملو طی یادداشتی در شماره امروز رسالت با تیتر معیشت، معیشت، معیشت! نوشت: شیاطین جن و انس به دو روش سعی می‌کنند انسان‌ها یا ملت‌ها یا حکومت‌ها را از حل مهم‌ترین مسائل‌شان باز دارند؛ یا آن‌ها را به موفقیت‌ها و خوشی‌ها سرگرم می‌سازند و یا با ایجاد دغدغه‌های کم‌اهمیت، در نظام اولویت‌بندی آن‌ها خلل ایجاد می‌کنند. ایجاد التهابات سیاسی و اجتماعی یکی از این ترفندهاست که دو مشکل ایجاد می‌کند؛ هم در زمان اوج التهابات تمرکز و توجه مسئولان و دست‌اندرکاران را به خود جلب می‌کند و هم بعد از فروکش کردن التهابات با ایجاد سرخوشی و آرامش حاصل از نقاهت، باز پیگیری دغدغه‌های اصلی را به درازا می‌کشاند.


در بیش از یک دهه اخیر محور جهت‌دهی و تعیین راهبرد نظام توسط رهبر انقلاب، همواره مقوله اقتصاد بوده است؛ از دهه هشتاد و طرح شعار ضرورت اصلاح الگوی مصرف و جلوگیری از اسراف توسط مردم گرفته تا رعایت اصول اقتصاد مقاومتی و اهتمام به تولید و اشتغال توسط دولت‌ها و تا همین امروز که توجه به شرکت‌های دانش‌بنیان برای بهبود تولید و اشتغال مطرح شده است رهبر انقلاب دائما در حال گوشزد کردن اهمیت مقوله اقتصاد و تجویز راه‌حل برای دوری از تله‌ها و بحران‌های اقتصادی بوده‌اند. گویی همانگونه که امام راحل اصرار داشتند جنگ تحمیلی را اولویت اصلی کشور معرفی کرده و اهمیت آن را یادآوری کنند، رهبر انقلاب هم از همواره آتش هشدار مسئله اقتصاد را روشن نگه می‌دارند. با این وجود اقتصاد یا به واقع و متناسب با میزان اهمیت آن دغدغه نخست دولت‌ها نبود و یا اگر بود آدرس آن به اشتباه دنبال می‌شد.


با بازگشت آرامش به خیابان‌ها، این مهم نباید فراموش شود صدبرابر التهابی که در برخی خیابان‌ها بود و دشمن آن را بزرگ‌نمایی می‌کرد، در دل‌های طیف وسیعی از مردم جریان دارد که نگران حال و آینده هستند و برای گذران زندگی، با دشواری جدی طرفند. این مسئله‌ای است که دشمن با اینکه سعی در بهره‌برداری از آن دارد، اما مدام آن را به محاق می‌برد؛ خصوصا در این دولت که هم اهمیت و بزرگی مسئله معیشت درک شده و هم آدرس آن به درستی شناخته شده است. امروز هیچ جهاد تبیینی بالاتر از این نیست که ضروریات معیشتی به نحو ملموس و محسوس خاصه برای اقشار آسیب‌پذیر بهبود پیدا کند؛ چه این حالت زمین حاصلخیزی که برای پذیرش دروغ‌های رسانه‌های تروریست در دل‌ها ایجاد شده را از بین می‌برد. فروکش کردن التهابات باید التهاب درونی مسئولان را برای رسیدگی به معیشت چندبرابر کند و قرار یافتن کشور باید بی‌قراری دولت و حاکمیت برای برون‌رفت کشور از تنگنای اقتصادی را بیفزاید.


احتمال احیای برجام


حسن هانی‌زاده کارشناس مسائل بین‌الملل طی یادداشتی در شماره امروز آرمان ملی با عنوان احتمال احیای برجام نوشت:
اظهارات اخیر رئیس سازمان انرژی اتمی ایران پیرامون بازگشت بازرسان آژانس بین‌المللی انرژی هسته‌ای به تهران و از سرگیری بازرسی از تاسیسات هسته‌ای، نشان از همکاری مجدد بین ایران و آژانس است. البته به نظر می‌رسد که توافق احتمالی برجام بین ایران و ۱+۴ تقریبا منتفی شده است، اما هنوز روشنایی در انتهای تونل تاریک همکاری‌های ایران و کشور‌های ۱+۴ همچنان وجود دارد. به نظر می‌رسد اگر بازرسان آژانس بین‌المللی انرژی هسته‌ای بار دیگر تاسیسات ایران را مورد بازرسی قرار دهند و گزارشی مبنی بر همکاری ایران و آژانس به شورای حکام و مدیرکل آژانس ارائه دهند، طبیعتا امید‌هایی به وجود خواهد آمد که مذاکرات جدیدی بین ایران و کشور‌های ۱+۴ برگزار شود. به نظر می‌رسد که رویکرد جدیدی از سوی کشور‌های اروپایی و آمریکا به وجود آمده که مذاکرات از سرگرفته شود و یک توافق جدید بین ایران و ۱+۴ یعنی انگلستان، فرانسه، آلمان و روسیه و چین در وین صورت بگیرد. علت تاخیر در مذاکرات نیز دلایل روشنی داشت.

مساله جنگ روسیه و اوکراین موجب شد اولویت جهان به این سمت حرکت کند. زیرا قطع صادرات روسیه به اوکراین عملا موجب شد اروپایی‌ها بیشتر انرژی خود را بر روی تامین انرژی در زمستان بگذارند. همچنین دشمنان ایران حوادثی را در ایران رقم زدند تا مشاهده کنند که احتمال سقوط جمهوری اسلامی وجود دارد یا خیر. با شکست توطئه‌های مشترک کشور‌های خارجی برای برهم زدن ثبات در ایران و عبور تهران از این بحران، موجب شده کشور‌های اروپایی مجددا به توافق با ایران و استفاده از بازار نفت و گاز ایران به منظور پایین آوردن قیمت انرژی در تهران، به سمت مذاکره با ایران حرکت کنند. احتمالا بعد از بازدید بازرسان گشایشی بین ایران آژانس و بین ایران و کشور‌های اروپایی و حتی آمریکا به وجود آید و به نوعی طرفین به سمت ادامه مذاکرات برای بازگشت به برجام و یا حتی توافقی که در برگیرنده رفع تحریم‌های ایران باشد، حرکت کنند. بازگشت احتمالی بازرسان آژانس به ایران موجب خواهد شد که آژانس و شورای حکام و کشور‌های اروپایی و آمریکا در مجموع مانع از آن شوند که بار دیگر پرونده هسته‌ای ایران به شورای امنیت سازمان ملل ارسال شود و عملا آنچه تحت عنوان از سرگیری مکانیزم ماشه علیه ایران است را کنار بگذارند. اگر توافقاتی بین طرفین صورت بگیرد، آن‌ها به نتیجه برد- برد خواهند رسید. در غیر این صورت شاهد توقف همکاری بین ایران و آژانس بین‌المللی انرژی اتمی خواهیم بود. در این صورت مکانیزم ماشه علیه تهران فعال خواهد شد و قطعنامه‌های فصل هفتمی علیه ایران احیا خواهد شد، اما با توجه به اینکه هم جنگ اوکراین آرام گرفته و هم در داخل هیچ حرکتی که ساختار نظام در ایران را نشانه بگیرد به موفقیت نرسیده، از این منظر اروپایی‌ها قصد دارند به آرامی به سمت احیای برجام گام بردارند و شرایطی را فراهم خواهند آورد که ایران همکاری‌های خود را با جامعه جهانی از سر گیرد.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۱۴
در انتظار بررسی: ۶۰
انتشار یافته: ۳۰
خودتون هم نمیدونید می خواهید چکار کنید
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۴۱ - ۱۴۰۱/۰۹/۲۴
تنها راه پیشرفت ایران پسرفت کشورهای همسایه س
معیشت در گرو امنیت اجتماعی واقتصادی وایجاداشتغال ودرامد عمومی ست؛؛؛ امنیت اجتماعی واقتصادی درست یا غلط در حال حاضر ارتباط تنگاتنگی به لغو تحریم ها وعضویت ایران درساز وکارهای مالی واقتصادی جهانی ست(از قبیل اف.ای تی اف وغیره)ودر نهایت همه این عوامل به احیای برجام بستگی دارد. احیای برجام هم بر میگردد به سیاست خارجی کشور وداشتن رابطه منطقی با تمام دنیا با اولویت منافع ملی ودرنهایت تشکیل این زنجیره بستگی به وجود دولتی متخصص وکارآمد وغیر رانتی با پشتوانه بالای مردمی دارد(داشتن رای اکثریت مردم کشور نه داشتن اکثریت در اقلیتی از رای دهندگان.؛؛؛نگاه کنید به میزان آرا نمایندگان مجلس فعلی....) هر وقت این زنجیره در مدیریت کشور شکل بگیرد امیدی هست
پاسخ ها
علی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۲۵ - ۱۴۰۱/۰۹/۲۴
مطالب را درست میفرمائی با این تفاوت که ارتباط برجام بر میگرده به رابطه غیر منطقی که به نفع کشورهای غربی و با محوریت به رسمیت شناختن اسرائیل و ایجاد رابطه با این کشور و ندید گرفتن مسلمانان لبنان و فلسطین هست در حال حاضر حاضر غرب به پرچمداری آمریکا مسائل را به کشورها دیکته میکنه و مهمترین استراتژی آمریکا هم به رسمیت شناختن اسرائیل و حفظ قدرت منطقه ای این کشور است کشوری که حتی بر اساس قوانین بین الملل هم متجاوز است و باید سرزمینهای جولان و شبعا و... مربوط به کشورهای عربی را ترک کنه و اگر نکنه سازمان امنیت سازمان ملل باید با آن برخورد کند حال ما این بحث را هم چون برخی قبول ندارند ندید بگیریم اساس خواست آمریکا نفع کشور خودش است نه من و شمای ایرانی ،یعنی خواسته آمریکا این است که سلاحش را بفروشه و نفت را به قیمت اندک ببره و به هر نحو این را میسر کرده حالا با ایجاد رعب و وحشت در کشورهای منطقه از هم با بهانه های مذهب و ... یا ایجاد اغتشاش در بین مردم کشورها با ترزیق پول و .... ،پس اگر واقعا همه فکر نفع عمومی باشند یک صدا میشوند در آنچه آرمانشان هست و برایش خونها دادند
در حال حاضر وضعیت مدیریت کشور مناسب نیست و باندو باندبازی مدیریت کشور را به باتلاق برده و عده ای هم لج کرده اند و به هر قیمت عنوان میکنند فقط اینها نباشند و مهم نیست در باتلاق عمیق تر فرو برند که نه این درست است و نه آن
مردم را هم که با سرنیزه نمیشه آورد سر صندوق رای و قانون اساسی هم تشخیص رجل سیاسی را به شورای نگهبان داده و آنها هم در انتخاب رجل سیاسی تفسیر خودشون را دارند
مشکل فقط معیشت نیست بسیاری مسایل دیگر هم هست که باید حل شود .
تورو خدا برجامو به سرانجام برسونید من مستاجر بیکار حاضرم برا ماهی ۵ میلیون کار کنم اما نیست اگ کاری سراغ داشتید به منم بگید روستاهای اطراف لواسان مستاجرم
احتمال احیای برجام این رو الکی تیتر می‌زنید تا قیمت دلار رو کنترل کنید
پاسخ ها
ناشناس
| Canada |
۱۰:۲۱ - ۱۴۰۱/۰۹/۲۴
تیتر کیهان را ببینید
اقای کیهان از تیترهای خاص برای نوسانات ارزی استفاده نکن
تورم اعلامی ۵۰ درصدی یعنی قیمتها این گونه شود
مشکل فعلی کشور این است که هر جناحی سر کار می اید بدیهیات را میخواهد تکذیب کند و فرعیات را بولد کند
نفت از کشور نمی خرند به دلیل اقدامات روسیه علیه نفت ایران میخواهید دلار ارزان شود؟؟؟؟؟
دلار ۳۶ تومانی و ۳۷ تومانی و ۳۸ تومانی چه فرقی با هم دارند؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۳۸ - ۱۴۰۱/۰۹/۲۴
دقیقا ، حالا دو تومن هم بیاد پایین ، آخرش که معلوم میشه باز توافقی در کار نیست پنج تومن میره روش
تا وقتی که امثال میر سلیم ها هستند : هیچ امیدی به اصلاح امور جاری کشور

و مردم خصوصا در حوزه امنیت و آرام کردن جوانان معترض نخواهد بود

ایشان که فرزند خودش عضو بد ترین گروهک تروریستی تاریخ بوده است،

تقاصای تسریع در اعدام جوانان معترض، ظرف تنها ۵ تا۱۰ روز را دارد !!!؟؟؟

متاسفانه میر سلیم و امثال او ، فقط بفکر حفظ منافع شخصی و گروهی و

جناحی شان بوده و هستند و آنرا بر هر چیزی ، ترجیح داده و میدهند .!!؟
پاسخ ها
علی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۲۹ - ۱۴۰۱/۰۹/۲۴
میرسلیم هم یک ایرانی است نمیشه من بخوام فلانی نباشه فلانی بخواد من نباشم باید به یه تعادل رسید و برای این تعادل یک خط کش باید باشه مثلا منافع ملی یا ...
به قول پروفسور دکتر حسابی فقط
هر ایرانی که دلش برای ایران نمی تپد بهتر است اصلا نتپد
الان عضویت تون در کمیسیون مقام زن ملل متحد کان لم یکن شده چی میشه!؟
کشودی غنی و مردمی فقیر
متاسفانه در مدیریت کشور کارشناسان ونخبگان جایی ندارند و هر کس شعار های تندتری با صدای بلندتری بگوید مقام بالاتری می گیرد . افرادی که با تحلیلها و شعارهای آبکی مثل عدم ظرفیت جهان برای تحریم نفتی ایران و ورق پاره بودن قطعنامه ها و نگاه به چین و روسیه و زمستان سرد اروپا و .... این مشکلات برای کشور بوجود اوردند باید محاکمه شوند.متاسفانه توانایی حل مشکلات کشور در مسئولین مشاهده نمی شود.
برجام‌ ان وقتی که در مجلس اتشش زدند مرد. شما هنوز هم امید به احیاء ان داری؟ تمام شد فاتحه
میگم تابناک یه وقتی از این دزدی شرکت های خودرو که به بههونه بورس ماشین هاشون رو به هر قیمتی دلشون بخواد میفروشن چیزی نگی ها!! اون زمان کحه قرعه کشی بود که هر چند ماه بود و ماشین نداشت ولی الان که بورسی شده و کلی براشون سود داره هر هفته ماشین دارن!!!
اینها آواز دهلی است که دولت کدخداپرست ۸ سال با رکود و رشد منفی اقتصادی با دلار جهانگیری به همراه اخوی ها می نواختند که امروز به گوش شما می رسد.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۴۵ - ۱۴۰۱/۰۹/۲۴
ولی رییسی گفت بیاد دلار ۵ تومن می شه. دیگه رنگی نداره بندازی گردن بقیه. این سیستم الان از همه دوره ها ناکارآمد تره.
برجام هم بود با وجود انواع بی کفایتی در بعضی مسئولان ،سودش تبدیل به رانت v میشد برای همان گروه اندک.
تمام دلایل رشد قیمت ارز و طلا متاسفانه نادرست است و همان تحلیلهای سال ۹۷ است که دلار گران شد
..... کشور‌های اروپایی مجددا به توافق با ایران و استفاده از بازار نفت و گاز ایران به منظور پایین آوردن قیمت انرژی در تهران، به سمت مذاکره با ایران حرکت کنند.
هنوز دل بستین به زمستان سرد اروپا؟؟؟؟؟؟ من موندم چی تو مغز همچین تحلیل گرانی میگذره؟؟؟ عزیز دل برادر من بیسواد هم میدونم ما در بازار گاز اروپای مشکل دار با روسیه جایگاهی نداریم، بازار نفت اروپا رو هم سالهاست از دست دادیم، از سالهایی که قطعنامه کاغذ پاره معرفی شد.
استاد فرصت سوزی هستیم
امید به زمستان سرد اروپا برجام را زمین زد
الان دیگه احیایی برجام خیانت به مردم هستش مردم که 40 سال تو تحریم هستند و بیچاره شدیم ولی االان خواسته مردم شدید ترین تحریم ها و ولج کردن کشور است شاید این حرکت مردم با هم متحد کردش
اون روز که ۳۰ نفر ۳۰ روز تو ژنو گشتن وآخر دست خالی دست از پا دراز تربر گشتن فکر امروزونکردن من گفتم داره مثل قطعنامهُ ۵۹۸ جنگ ایران عراق به پیش میاد
دولت متاسفانه یک استراتژی غلط در ارتباط با برجام اتخاذ کرده است که بسیار شبیه دولت احمدی نژاد هست
رویا پردازی در گرفتن امتیازات بدون محاسبه ضررهایی که به ساعت هم محاسبه کنند برای اقتصاد ایران اعداد بالایی است
بعنی اگر همین الان هم آن امتیازات را با فرض محال بگیرد زیانهای این دو سال تاخیر بیشتر است
و در صورت ادامه این روش و منش همان بلایی که دولت احمدی نژاد به سر ایران آورد نتیجه کار خواهد بود
فعال شدن مکانیسم ماشه و رفتن زیر فصل هفتم آرزوی اسراییلی هاست ولی در اصل نتیجه اشتباهات دولت در صورت اصرار بر اشتباهات خواهد بود
آقای مسئول درهر سمتی هستی یا کار هارا باتکیه بر قانون ووجدان انجام بده یا اگر نمیتونی برو کنار اجازه بده یه آدم کار بلد بیاد مسیولیت بعهده بگیره ...درآینده شاهد نسل مجرد سالمند بدون شغل ومسکن خواهیم بود که فاجعه است
برجام کاغذ پاره بود!.برجام رواتیش میزنیم!برجام مرده و بوی تعفنش پیچیده.!اقتصاد رو به برجام گره نمیزنیم!!!!!پس چی شد هنوز دنبال برجام هستید؟شما به غنی سازیتون ادامه بدین.برای مردم نون آب میشه
برجام یه جنازه مرده و متعفنه که این اقایون فقط بالا سرش نشستن و روضه میخونن و پول روضه خونیشونو میگیرن
برجام تمام شده س.... با این خبرها خودتون و مردم را سرکار نذارید....
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل