بازدید 3823

۱۱ هزار کودک یمنی براثر جنگ کشته یا نقص عضو شده‌اند

صندوق کودکان سازمان ملل (یونیسف) اعلام کرد که از ابتدای تجاوز نظامی عربستان سعودی علیه یمن بیش از یازده هزار کودک یمنی کشته یا نقص عضو شده‌اند.
کد خبر: ۱۱۵۴۵۱۶
تاریخ انتشار: ۲۱ آذر ۱۴۰۱ - ۱۰:۰۰ 12 December 2022

به گزارش «تابناک» به نقل از ایرنا از خبرگزاری فرانسه، یونیسف خبر داد: آمار واقعی این جنگ احتمالا بسیار بالاتر است. هزاران کودک جان خود را از دست داده‌اند و صدها هزار تن دیگر نیز به دلیل گرسنگی و بیماری‌های قابل پیشگیری در معرض خطر مرگ هستند.

یونیسف اعلام کرد که حدود ۲.۲ میلیون نفر از کودکان یمنی دچار سوءتغذیه شدید هستند که یک چهارم آنها زیر پنج سال سن دارند. بسیاری از آنها در خطر ابتلا به وبا، سرخک و بیماری‌های دیگری هستند که با واکسن قابل پیشگیری است.

تجاوز نظامی عربستان به یمن در سال ۲۰۱۴ شروع شد و در این مدت صدها هزار نفر بر اثر مستقیم درگیری‌ها یا بدلیل تاثیرات غیرمستقیم جنگ از جمله آب شرب ناسالم، شیوع بیماری و گرسنگی جان خود را از دست داده‌ و یا مجروح و بیمار شدند.

تازه‌ترین گزارش یونیسف حاکی است که ۳ هزار و ۷۷۴ کودک یمنی فقط در فاصله مارس ۲۰۱۵ تا سپتامبر ۲۰۲۲ جان خود را از دست داده‌اند.

بر اساس این گزارش، آتش‌بس یمن تا دوم اکتبر دوام داشت و بعد از آن تمدید نشد. از آن هنگام تاکنون دستکم ۶۲ کودک کشته یا زخمی شده‌اند.

یونیسف خواستار کمک ۴۸۴.۴ میلیون دلاری برای مبارزه با بحران بشردوستانه در یمن شده است.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس