بازدید 4999

بارش برف و باران در جاده‌های ۱۰ استان

رئیس مرکز اطلاعات و کنترل ترافیک پلیس راهنمایی و رانندگی فراجا از بارش برف و باران در جاده‌های ۱۰ استان کشور خبر داد.
کد خبر: ۱۱۵۳۷۰۴
تاریخ انتشار: ۱۶ آذر ۱۴۰۱ - ۱۰:۰۶ 07 December 2022

به گزارش «تابناک»، سرهنگ احمد شیرانی در گفت‌وگو با ایسنا، درباره وضعیت ترافیکی جاده‌های کشور گفت: برابر گزارش‌های دریافتی از مراکز کنترل ترافیک پلیس راهور در سراسر کشور و نیز رصد انجام شده در حال حاضر تردد در تمامی جاده‌های کشور به آرامی در حال انجام است و تنها در آزادراه کرج – تهران محدوده پل فردیس ترافیک نیمه سنگین گزارش شده است.

وی درباره میزان ترددهای جاده‌ای نیز گفت: براساس اطلاعات دریافتی از سامانه‌های تردد شمار تردد در جاده‌های کشور در مقایسه با روز قبل ۴.۲ درصد افزایش داشته است. همچنین ساعات اوج تردد نیز بین ساعات ۱۶ تا ۱۷ و کمترین ساعات تردد نیز بین ساعات سه تا چهار بوده است. بیشترین تردد نیز از آزادراه کرج - تهران انجام شده و پس از آن آزادراه کرج - قزوین، آزادراه تهران - کرج، آزادراه قزوین - کرج و آزادراه قم - تهران قرار دارد.

شیرانی درباره وضعیت جوی جاده‌های کشور نیز اظهارکرد: گزارش‌ها حاکی از بارش برف و باران در برخی از محورهای استان‌های اردبیل، تهران، البرز، مازندران، قزوین و زنجان است. در برخی از محورهای استان‌های گیلان، فارس ، کرمان و بوشهر نیز بارش باران گزارش شده است. همچنین با توجه به اینکه در آستانه تعطیلات پایان هفته قرارداریم و ممکن است شهروندان قصد سفر به شمال کشور را داشته باشند، لازم است اعلام کنم که در محورهای چالوس، فیروزکوه و آزادراه قزوین - رشت شاهد بارش برف و باران هستیم.

رئیس مرکز اطلاعات و کنترل ترافیک پلیس راهنمایی و رانندگی فراجا افزود: در همین راستا لازم است که رانندگان و مسافران از انجام سفرهای غیرضروری پرهیز کنند، اما اگر مجبور به انجام سفر هستند رانندگان باتوجه به لغزندگی معابر و جاده‌ها با سرعت مطمئنه و رعایت فاصله طولی مناسب با خودروی مقابل رانندگی کنند. مسافران نیز حتما لباس گرم و غذای مناسب برای طول سفر همراه داشته باشند. برای عبور از گردنه‌های برفگیر هم استفاده از زنجیرچرخ الزامی است.

شیرانی با اعلام شماره ۱۲۰ از رانندگان و مسافران خواست که پیش از شروع سفر حتما با این شماره تماس بگیرند و با اطلاع از آخرین وضعیت جوی و ترافیکی جاده‌ها و نیز محورهای دارای انسداد و محدودیت ترافیکی، مناسب‌ترین زمان و مسیر را برای انجام سفرهای خود انتخاب کنند.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر