بازدید 4705

نتانیاهو از اظهارنظر درباره نامزدی ترامپ طفره رفت

بنیامین نتانیاهو در مصاحبه با خبرنگار ان‌بی‌سی، از اظهارنظر درباره نامزدی دوباره دونالد ترامپ در انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا سر باز زد.
کد خبر: ۱۱۵۳۶۱۵
تاریخ انتشار: ۱۵ آذر ۱۴۰۱ - ۱۷:۵۰ 06 December 2022

به گزارش تابناک، ایسنا نوشت: «چاک تاد» مجری شبکه آمریکایی ان‌بی‌سی در گفت‌وگو با بنیامین نتانیاهو، این نخست‌وزیر مکلف رژیم صهیونیستی را تحت فشار قرار داد تا نظرش را درباره نامزدی دونالد ترامپ در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا بپرسد.

نتانیاهو پاسخ داد: خدایا! خودم به اندازه کافی درگیر سیاست هستم. چهار انتخابات را در اسرائیل پشت سر گذاشته‌ام، بعد از من می‌خواهیم که در انتخابات شما (آمریکا) هم دخیل باشم؟ مرا درگیر این مسئله نکنید!

دونالد ترامپ، رئیس جمهوری سابق آمریکا که چندین پرونده حقوقی و فدرال در جریان دارد، ماه گذشته میلادی اعلام کرد که برای سومین بار در انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا شرکت خواهد کرد. او تنها یک دوره رئیس‌جمهوری ایالات متحده بود و در رقابت سال ۲۰۲۰ مقابل جو بایدن شکست خورد.

نتانیاهو در پاسخ به این پرسش که آیا ترامپ را یک چهره ایده‌آل برای توسعه روابط آمریکا و اسرائیل می‌داند، گفت: با هر کسی که رئیس‌جمهوری آمریکا شود ارتباط خواهم گرفت، چه کسانی که از قبل با آن‌ها کار کرده‌ام و چه افراد تازه، زیرا رابطه آمریکا و اسرائیل، رابطه‌ای است که میان مردم آن‌ها برقرار است و این فقط یک شعار نیست.

وی افزود: با هر کسی که روی کار بیاید کار خواهم کرد، و قطعا در این زمین مین‌گذاری شده‌ای که برایم پهن کردی قدم نخواهم گذاشت چاک! بی‌خیال! من و تو هر دو در حرفه خود سابقه زیادی داریم، باز هم تلاشت را بکن.

وقتی ترامپ رئیس‌جمهوری آمریکا بود، روابط گرمی با نتانیاهو داشت، تا جایی که این رهبر سابق اسرائیلی در کاخ سفید گفته بود: اسرائیل هرگز دوستی به خوبی ترامپ نداشته است.

اما رفته رفته این رابطه گرم با کنار رفتن این دو چهره از قدرت و درگیر شدن با پرونده‌های حقوقی و تحقیقات درباره تخلفات مختلف، رو به سردی رفت.

نتانیاهو سال گذشته به جو بایدن به دلیل پیروزی‌اش در انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا تبریک گفت، انتخاباتی که ترامپ مدعی تقلب در آن بود و خود را پیروز واقعی می‌دانست. این تبریک نتانیاهو موجب رنجش ترامپ شد.

نخست‌وزیر مکلف اسرائیل هم اخیرا دیدار ترامپ با کانیه وست، رپر ضدیهودی آمریکایی و نیک فونتس، حامی برتری سفیدپوستان را محکوم کرد و گفت، ترامپ «احتمالاً می‌داند که این کار برخی خط قرمزها را زیر پا می‌گذارد».

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر