بازدید 9405
۹
زور ژاپن به دروازه‌بان پنالتی‌گیر کرواسی نرسید

جام‌جهانی قطر | قتل سامورایی با شمشیر پنالتی!

سامورایی که در جام بیست‌ودوم به کابوس تیم‌های بزرگ اروپا تبدیل شد، سرانجام در ضربات پنالتی، مغلوب کرواسی و دروازه‌بان پنالتی گیرش شد و نتوانست رویای رسیدن به جمع هشت تیم برتر جام را به واقعیت بدل سازد.
کد خبر: ۱۱۵۳۴۹۱
تاریخ انتشار: ۱۴ آذر ۱۴۰۱ - ۲۱:۰۸ 05 December 2022

تیم ملی فوتبال کرواسی با شکست ژاپن در ضربات پنالتی، به یک‌چهارم نهایی جام جهانی صعود کرد. 

به گزارش تابناک ورزشی؛ شاگردان دالیچ که در پیروز شدن بعد از وقت قانونی تبحر و تخصص دارند، برای هشتمین بار در وقت‌های اضافه و پنالتی، سند صعود خود را دریافت کردند و ژاپن شگفتی ساز را پشت سر گذاشتند.

جام‌جهانی قطر | قتل سامورایی با شمشیر پنالتی!

به این ترتیب، آسیا تنها یک نماینده دیگر در جام‌جهانی قطر دارد و کره‌جنوبی تا ساعتی دیگر باید به مصاف برزیل برود. 

تیم ملی کرواسی از ساعت ۱۸:۳۰ امروز (دوشنبه - به وقت ایران) در چارچوب مرحله یک‌هشتم نهایی جام جهانی ۲۰۲۲ قطر، در ورزشگاه الجنوب شهر الوکره مقابل ژاپن صف‌آرایی کرد که این بازی پس از تساوی یک - یک در وقت قانونی و دو وقت اضافه در نهایت با برتری ۴ بر ۲ کرواسی (۳ بر یک در ضربات پنالتی) پایان یافت.

سامورایی در دقایق پایانی نیمه نخست به گل رسید و دایزن مائدا با گلزنی در دقیقه ۴۳، ژاپن را از حریف خود پیش انداخت. کروات‌ها در نیمه دوم به بازی بازگشتند و ایوان پریشیچ، گل تساوی این بازی را با شلیک سنگین ضربه سر در دقیقه ۵۵ به ثمر رساند.

 

جام‌جهانی قطر | قتل سامورایی با شمشیر پنالتی!

تلاش دو تیم تا پایان وقت قانونی و سپس وقت‌های اضافه، نتیجه‌ای نداشت تا ضربات پنالتی تعیین‌کننده برنده این مسابقه باشد؛ این نخستین وقت‌های اضافه و ضربات پنالتی جام بیست‌ودوم به شمار می رفت.

نیکولا ولاشیچ، مارسلو بروزوویچ و ماریو پاشالیچ در ضیافت پنالتی‌ها برای کرواسی گلزنی کردند و مارکو لیوایا، پنالتی نایب قهرمان جام جهانی ۲۰۱۸ را از دست داد. تاکوما آسانو هم تنها بازیکنی از ژاپن بود که پنالتی خود را تبدیل به گل کرد و دومینیک لیواکوویچ سنگربان کرواسی، سه پنالتی ژاپن را از تاکومی مینامینو، کائورو میتموما و مایا یوشیدا گرفت تا کروات‌ها را به جمع هشت تیم پایانی جام برساند.

ژاپن با صدرنشینی گروهی که آلمان و اسپانیا را در خود داشت، به دور یک‌هشتم نهایی راه یافته بود و یکی از بهترین نتایج تاریخ فوتبال خود در جام جهانی امسال را گرفت.

به این ترتیب، کرواسی از ساعت ۱۸:۳۰ روز جمعه ۱۸ آذر، در مرحله یک چهارم نهایی جام جهانی قطر به مصاف برنده دیدار برزیل - کره جنوبی می‌رود.

جام‌جهانی قطر | قتل سامورایی با شمشیر پنالتی!

پریشیچ هم به تاریخ کرواسی پیوست 

 امشب پریشیچ با گلزنی در بازی مهم مقابل ژاپن، عنوان زننده بیشترین گل برای کرواسی در تاریخ جام‌جهانی و یورو را از آن خود کرد و از دو گلزن پیشین کروات‌ها پیشی گرفت.
ایوان پریشیچ: ۱۰ گل
داوور شوکر: ۹ گل
ماریو مانژوکیچ: ۸ گل

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۹
ژاپن ابروی اسیا رو خرید دلاورانه حذف شد برعکس ایران
درود بر سامورایهایه فوتبالست.درود بر ژاپن اعتبار و افتخار و ابرویه اسیا
گل دوم ژاپن به اسپانیا توپ بیرون بود و کلا باید مردود میشد که نشد ، تیم خوبیه ولی حقش نبود بیاد بالا باید آلمان و اسپانیا میومدن
الگوی کی‌روش و دار و دسته اش فقط مربی ژاپن باید باشه
بازیکنان ژاپن بازیکن هستند بازیکنان ایران هم بازیکن، میان ماه من تا ماه گردون تفاوت از زمین تا آسمان است.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۳۲ - ۱۴۰۱/۰۹/۱۵
فقط بازیکنانش نیسن اخوی. از مسئولینش بگیر بیا تا پایین ترین سطوح
انقدری که به خاطر حذف ژاپن حرص خوردم، برای تیم ملی حرص نخوردم. راستش، یه جورایی دلم شکسته! کاش حذف نمیشد!
در ورزش مسایل روحی و روانی خیلی مهمه . اگه ژاپن نصف بازیهای دور گروهی اعتماد به نفس داشت الان 3 تا به کروواسی زده بود . متاسفانه تیمهای آسیایی هنوز فکر میکنند صعود از گروه به مرحله حذفی آخر آرزوهاشونه . ژاپن چند جام جهانی دیگه زمان میخواد که به این مسیله غلبه کنه ... خوشبحال برزیل تو مرحله بعد کروواسی نصیبش شد .
ژاپن تیم شایسته ای بود. حقش بود به مراحل بالاتر برود. تیم شجاع، با برنامه. اینقدر با تیمهای بزرگ بازی کردند که دیگر ترسی از اسم و بازیکن بزرگ ندارد. برعکس تیم ما که ترسو بازی میکرد و بدون برنامه.
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی