بازدید 3405

کرملین: تحریم‌ها علیه روسیه برای اروپا مضر است

سخنگوی کاخ کرملین اعلام کرد که تحریم‌ها علیه صنعت انرژی روسیه برای اروپا مضر است.
کد خبر: ۱۱۵۳۴۲۸
تاریخ انتشار: ۱۴ آذر ۱۴۰۱ - ۱۵:۱۵ 05 December 2022

به گزارش تابناک به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، «دیمیتری پسکوف» سخنگوی کاخ کرملین، در واکنش به اقدامات اخیر کشور‌های اروپایی علیه نفت و انرژی روسیه، اعلام کرد که تحریم‌ها علیه روسیه برای اروپا و به طور خاص اقتصاد آلمان مضر است.

به گزارش اسپوتنیک، پسکوف در بخشی از سخنان خود گفت: «خیلی غیرحرفه‌ای است که درباره ضرری که تحریم‌ها به اروپا می‌زند صحبت نکرده و سکوت کنم. منظورم تحریم‌هاییست که اروپا و متحدانش علیه ما به کار گرفته‌اند، ان ضرر کاملا مشخص است و ضرر این بر اقتصاد آلمان از همه مشهودتر، این‌ها برای کارشناسان در برلین، در بروکسل و همچنین کارشناسان ما واضح است.»

این در حالیست که هفته گذشته «اولاف شولتس» صدراعظم آلمان، در بیانیه‌ای برای وزارت امورخارجه اعلام کرد که تحریم‌ها علیه روسیه موثر واقع شده و باید شدت و قوت آن را حفظ کرد و همچنین ناتو و اتحادیه اروپا قویتر از هر زمانی هستند.

همچنین به تازگی اتحادیه اروپا و کشور‌های عضو جی ۷ و استرالیا سقف قیمت جدیدی برای نفت روسیه تعیین کرده و آن را معادل ۶۰ دلار برای هر بشکه قرار دادند. هدف این تعیین سقف قیمت کاهش قدرت روسیه برای ارائه توان مالی برای حملات به اوکراین بود. لهستان در تلاش بود تا قیمت را بیشتر از این کاهش دهد، اما درنهایت با قیمت کنونی توافق کرد. اوکراین هم در واکنش به قیمت تصویب شده اعلام کرد که این اقدام به اندازه کافی سختگیرانه نبوده و مانعی بر سر راه روسیه به وجود نخواهد آورد.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس