بازدید 35173
پاداش شش تایی‌شدن جلوی انگلیس یا شکست از آمریکا و حذف؟

رانت چندده‌ میلیاردی واردات خودرو لوکس به تیم‌ملی/ جام جهانی برای اقتصاد ما آب نداشت، برای فوتبالیست‌ها نان داشت

در حالی که مردم درگیر مشکلات اقتصادی هستند، صدور حواله واردات خودرو خارجی به عنوان پاداش بازیکنان تیم ملی، نه تنها در سطح جامعه بلکه میان ورزشکاران سایر رشته‌های ورزشی نیز واکنش برانگیز شده است؛ تیمی که نتایج خوبی در قطر نگرفت، اما...
کد خبر: ۱۱۵۳۲۷۲
تاریخ انتشار: ۱۳ آذر ۱۴۰۱ - ۱۶:۴۷ 04 December 2022

شارژ فوتبالیست‌های شکست خورده جام جهانی با امتیاز ویژه واردات خودروی خارجی، بازتاب وسیعی در فضای خبری ایران و میان مردم معترض به شرایط دشوار اقتصادی ناشی از تحریم‌ها و برخی سوءمدیریت‌ها داشته است.

به گزارش تابناک ورزشی؛ وزارت ورزش و جوانان، پیش از بازی ایران با آمریکا در چارچوب جام جهانی ۲۰۲۲ برای شارژ روحی فوتبالیست‌ها وعده واردات یک دستگاه خودرو را به هر یک از بازیکنان داد. البته بعد از انتشار این خبر گفته شد که خودرو‌های وعده داده شده، همان پاداش صعود به جام‌جهانی است که پرداخت آن با تاخیر همراه شده و مدیران تصمیم گرفتند این وعده را پیش از مصاف حیثیتی عملی کنند؛ هرچند این موضوع هم تاثیری در شکست تیم ملی مقابل آمریکا نداشت و شاگردان کی‌روش یکی از بهترین فرصت‌های تاریح برای صعود به دور حذفی جام جهانی را از دست دادند.

رانت چندده‌میلیاردی واردات خودرو لوکس به تیم‌ملی و نقش پسر مخبر! / جام جهانی برای اقتصاد ما نان نداشت، برای فوتبالیست‌ها آب‌داشت

اما اقدام به پرداخت پاداش بازیکنان تیم ملی به وسیله اعطای مجوز واردات خودرو، در حالی صورت گرفته که با توجه به آیین نامه منتشره، هنوز دست مصرف کنندگان عادی به خودروهای وارداتی نرسیده است!
البته بعید است مجوزهای اعطایی به فوتبالیست‌ها از قوانین تعیین‌ شده برای ورود خودرو در گمرک تبعیت کند و احیانا خون این جماعت پر افاده و خودخواه از مردم عادی رنگین تر است!

 

نقش همیشگی خودرو میان جوایز فوتبالیست‌ها 

با بررسی ادوار قبلی جام جهانی می بینیم که معمولا در روند پرداخت پاداش یه بازیکنان تیم ملی، خودرو نقش اساسی ایفا می‌کند. در دوره محمد دادکان و صعود به جام جهانی ۲۰۰۶ آلمان، محمد خاتمی رئیس جمهور وقت ۵۰ دستگاه خودروی ساخت داخل پژوپارس را به فدراسیون داد که بین بازیکنان به فراخور تعداد بازی، کادرفنی و اعضای هیات رئیسه فدراسیون تقسیم شد و بخشی هم به کارمندان فدراسیون فوتبال به شکل وجه نقد رسید.

گویا علاقه فوتبالی‌ها به خودرو بیشتر از سایر رشته های ورزشی بوده است، چون این روند در ۲۰۱۴ و ۲۰۱۸ هم با اختصاص ماشین های خارجی طی شد؛ اما در این دوره گفته می‌شد، پاداش هر ملی‌پوش یک دستگاه سانتافه است که وزیر ورزش در آستانه سفر ملی‌پوشان به قطر آن را تکذیب و از آن اظهار بی‌اطلاعی کرد.

رانت چندده‌میلیاردی واردات خودرو لوکس به تیم‌ملی و نقش پسر مخبر! / جام جهانی برای اقتصاد ما نان نداشت، برای فوتبالیست‌ها آب‌داشت

پاداش برد ولز نقد، جریمه آبروریزی مقابل انگلیس مجانی!

در این میان انتشار خبر پاداش یک و نیم میلیاردی نقدی به کی‌روش در شب پیروزی مقابل تیم ملی ولز نیز موج دیگری از واکنش های مردمی را در پی داشت. عده ای پرسیدند آیا برای باخت شش گله به انگلیس، چیزی از دستمزد پیرمرد پرتغالی کسر شد که بردن حریف معمولی و ده نفره مثل ولز، موجب پرداخت پاداش نجومی به وی شود؟!

 

امتیاز واردات خودروی خارجی

 مهدی طارمی و علیرضا جهانبخش در تابستان دوندگی زیادی کردند تا پاداش تیم ملی را زنده کنند.

گویا اصل خبر از جایی درز کرد که مطبوعات دلیل پیگیری این دو بازیکن را برکناری اسکوچیچ اعلام کردند، اما طارمی برای تکذیب این موضوع، توضیح داد که پیگیر طرح درخواست پاداش واردات خودروی خارجی بوده و هدف عزل سرمربی کروات نبود.

 

برای اقتصاد ما آبی نداشت؛ اما برای فوتبالیست‌ها نان داشت!

حالا در محافل کارشناسی و اقتصادی این طور مطرح شده که هرچند برگزاری جام جهانی در کشور همسایه سودی برای اقتصاد کشورمان نداشت و طبق گفته مسئولان داخلی گردشگری حتی یک بلیت و اتاق هتل به خارجی‌ها فروخته نشد، برای جیب فوتبالیست ها حسابی سودآور بود و آنها را بیش از پیش پولدارتر کرد.

 

بخشش پاداش صدرنشینی و گرفتن جایزه باخت و حذف!

در همین حال پخش شدن خبر بخشیدن پاداش بازیکنان تیم ملی مراکش به مستمندان این کشور، باعث انجام مقایسه بین رفتار ملی پوشان ایران با همتایان در سایر کشورها شده است.

تیمی آفریقایی که به عنوان صدرنشین صعود  و یک نتیجه تاریخی در جام‌جهانی ثبت کرده؛ اما بازی کردن در تیم ملی را وسیله‌ای برای کسب درآمد و امتیازات ویژه مالی قرار نداد.

در کنار این اختلاف‌ها، ورزشکاران رشته‌ های کشتی و والیبال هم صدایشان درآمده است که چطور در پرداخت پاداش ناچیز آنها تاخیر طولانی به وجود آمده؛ اما برای فوتبالیست‌های تیم ملی همه امکانات و امتیازات فراهم است و برای اینکه دیر نشود، حواله واردات خودرو صادر می‌شود؟!

اگر ایالات متحده در فوتبال دنیا هیچ حرفی برای گفتن ندارد، در رشته‌های والیبال و کشتی، در سطح جهان و المپیک مدعی قهرمانی است و ملی‌پوشان ایران در این رشته‌ها بارها حریفان آمریکایی خود را مغلوب کرده‌اند اما خبری از این پاداش‌ها و جوایز نبود.

نویسنده: پژمان حسین‌زاده

 

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۴۱
در انتظار بررسی: ۷
انتشار یافته: ۱۱۲
بعد وقتی میگن رانت و فساد سیستماتیک به آقایون بر میخوره. این کار اگه فساد نیست چیه؟
پاسخ ها
علی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۵۸ - ۱۴۰۱/۰۹/۱۴
عربستان برای برد مقابل آرژانتین کلی پاداش داد و خب دولت ما هم حواله داد ....
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۳۹ - ۱۴۰۱/۰۹/۱۴
آقا علی پاداش آن برد بزرگ بود ایران کدام تیم بزرگ را شکست داد
علی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۲۲ - ۱۴۰۱/۰۹/۱۵
ایرا اندازه عربستان ثروت داره؟ یا ولز اندازه ارژانتین قوی هست؟
این فقط مشت نمونه خرواری بوده که در این چند دهه اتفاق افتاده. تمام کس و کار اقایان از انواع رانتها برخوردار بودن و مملکت ارث پدریشون بوده و به قول همون خانم سفره انقلاب براشون گسترده بوده!
دولت بیبرنامه و تماشاچی
پس ردپای یک آقازاده در میان است.
الکی جو نده مردم شارژ منفی نکن
پاداش....
تیم فوتبالی که مربیش رو دولت تعیین کنه خوب تهش مشخصه چی میشه! کیروش رو کی اورد!؟
با سلام
دولت و سید مظلومان یا ملت مظلوم؟؟؟؟؟
در مورد نقش این طرفی خود رو چیزی نمیدانم اما بنا به حرفه و شغلم به ضرث قاطع میگویم بیش از 50 درصد تسهیلات دریافتی تحت عناوینی چون خوداشتغالی ، ازدواج و فرزند آوری و خرید کالای اساسی صرف خرید خودرو دست دوم و یا تبدیل خود رو کار کرده به صفر میگردد " ایران برای خودرو سازان "
هر دم از این باغ ...........
فوتبالیست های بی خاصیت بی مرام
من یک بازنشسته هستم بعداز ۳۰ سال کار حقوق بازنشستگی من ۱۴ میلیون هست اونم بعداز افزایش ۳۸ درصدی که با کلی منت گذاشتن و چندین ماه معطل گذاشتن قشر بازنشسته بالاخره انرا تصویب کردند ولی مابه التفاوت همین افزایش حقوق را هم یکجا پرداخت نکردند و در ۵ ماه تقسیط شده !!! چرا چون پول ندارند که یکجا پرداخت کنند
حالا تصور کنید در همین شرایط بد اقتصادی به بازیکنان فوتبال مولتی میلیارد بخاطر عملکرد مشعشع شان و خوردن فقط ۶ گل از تیم انگلیس یکی یک دستگاه سانتافه اهدا کردند
باز اگه به مرحله حذفی صعود میکردند اینقدر دلمان نمیسوخت !!!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۴۹ - ۱۴۰۱/۰۹/۱۴
۱۴ میلیون کمته؟
پس بیخود نیوده و نیست که ملت به این تیم رغبت چندانی نداشتند و ندارند. غیرت کجا رفته؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۱۶ - ۱۴۰۱/۰۹/۱۴
فوتبال را خصوصی کنید حل می شود.
این مسخره بازی ها یعنی چی ؟
پسر مخبر دیگه چه کاره است
مگه فوتبال با ورزش های دیگه فرق داره این رانت ها چیه باب شده.
مگه فوتبال چه گلی زده به سر ملت و ورزش مملکت با این نتایج افتضا برین از کره و ژاپن یاد بگیرین غیرت و همت رو
ایکاش برای سایر رشته ها هم چنین نگاه سخاوتمندانه ای داشتند،بلندقامتان والیبال،شیرمردان کشتی،قهرمانان پاراالمپیک و،،،،،،تمامی عزیزانی که برای عزت ایران میجنگند.
چرا از شکست ایران در مقابل امریکا برای خود سوژه درست کردید و عقده گشایی میکنید. عربستان به اعضای تیم ملی رویزرویز مجانی داد . و تیم های تراز اول دنیا هم شکست خوردند و حذف شدند . ظاهرا اگر قدرت داشتید اعضای تیم ملی را به اعدام محکوم میکردید. عقده گشایی و دو قطبی سازی را از خود و ملت دور کنید. انصاف کنید
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۱۶ - ۱۴۰۱/۰۹/۱۴
عربستان اولین قدرت اقتصادی و نطامی منظقه است شما چی؟
ناشناس
| France |
۱۲:۰۴ - ۱۴۰۱/۰۹/۱۴
عربستان تحریم نیست و وضع اقتصادی مردمش خوبه
ناشناس
| Sweden |
۱۴:۳۳ - ۱۴۰۱/۰۹/۱۴
از سطح سوادت مشخص میشه نظر گرانبهات !!
رولز رویس !
ضمنا وضع مالی کشور عربستان و مردمش رو با ایران مقایسه میکنی ؟
یا عملکردگرانبهای تیم رو ؟
من کاری به خود خبر ندارم. نگرانی ام برای نویشنده خبر است.
تیتر را اشتباه نوشتی . برای ورزشکاران نان داشت .
پیشنهاد من اینه به ازای هریک گلی که خوردند یک حواله خودروی لوکس خارجی بهشون تعلق بگیره
دولت برای وارد کردن دارو برای بیماران خاص ارز مملکت را هدر نمی دهد چون آاگر نها دوسال اضافه تر زندگی می کنند به همین دلیل آنها به دلیل بیماری محکوم به مرگ هستند حال سوال این استاین همه ارز کشور برای یک مسابقه فوتبال که قاعدتا اکثر اوقات با شکست مواجه می شود کاملا منطقی است اما زنده بودن یک انسان غیر منطقی و آسیب به کشور می زند و این بیت المال است که به هدر می رود .ما چه انسان های باشرف هستیم
مردم به نان شبشان محتاج حضرات دنبال پولدار تر کردن بازیکنان مولتی میلیارد هستند..روزی که صبر وتحمل این مردم از اینهمه تبعیض و نا برابری به پایان برسد
البته هنوز با وجود همه مشکلات و سومدیریت ها به انجا نرسیده ایم
تابناک ! درست تیتر بزن !!
همچین به تیم ملی میگوئیدشاگردان کیروش که انگار کیروش کی بوده کسی که هم آبروی تیم مارابردوهم پول ته جیب مارا وهم بریش مان خندید مشکل ماعدم احترام به شعور هموطنان مان توسط بسیاری ازبزرگان است که چون خود نداننددیگران رابهمان مقدارپندارند
مردم تا کمر در سطل های زباله خم شده و دنبال یک لقمه نان هستند
مرفهین بی درد روز به روز فربه تر و پولدارتر میشوند
در همین حین ماجرای دیدار اختصاصی مهدی طارمی و علیرضا جهانبخش با مخبر معاون اول رئیس‌جمهور که طبق اعتراف خود ابن بازیکنان بر سر دریافت مجوز واردات ماشین بوده است، بار دیگر سوژه رسانه‌ها و صفحات مجازی شد!

گویا اصل خبر از جایی درز کرد که مطبوعات دلیل این نشست و وقت ملاقات را برکناری اسکوچیچ با کمک مخبر اعلام کردند اما طارمی برای تکذیب این موضوع، توضیح داد که با پسر مخبر رفیق است ! و این جلسه را برای طرح درخواست پاداش واردات خودروی خارجی برگزار کرده. !!!!!!!!!!
متاسفانه عملکرد مخبر و اطرافیانش در این دولت خوب نبوده. از وعده خودکفایی واکسن کرونا در اوج همه گیری که از واردات جلوگیری کرد و باعث فوت خیلی از هموطنان شد, تا انتخاب بعضی وزرا و اصرار به رییس جمهور جهت تایید آنها و بعد مسائلی مثل دخالت مستقیم در فوتبال و ...
حالا این که نهایت 30 - 40 تا ماشینه یکی بگه رانت واردات بقیه خودرو ها به جیب کی میره؟
برای ورزشکاران در دیگر رشته ها هیچ ارزشی قائل نیستند و چرا باید خودرو خارجی تخصیص یابد؟
پول را برای بازی نگفته اند . برای سرود خواندن گرفته اند !!!!!
افتـــــــــــــخاری دیگر در کابینه این دولت

بعد از افتضاح وزیر راه و شهرسازی سابق حالا نوبت معاون رسیده
فقط حسین فریدون بد بود، پسر مخبر و مشاور رستم قاسمی گل گلاب برا مملکت
دولت محرومان
تا وقتی مثل ژاپنی ها فکر نکنیم و فقط قمپز در کنیم هیچ اتفاقی نمی افتاد
این ها بابت نخواندن سرود باید توبیخ می شدن
ایران بهشت پولدارها ویک کشور حامی سرمایه داری و سرمایه داران است
درود
فعلا کشور به خودی ها و ناخودی ها.... تقسیم بندی شده...
خودی ها سر سفره انقلاب رانت و بخور بخور....بقیه مردم هم باید با تورم چهل ..پنج درصد رو به رو باشند..‌
سه ماه پیش گوشت گوسفند زنده گرفتم کیلو شصت
..دیروز رفتم بخرم یک کلام گفتند نود و پنج.....
بعد ادعا می کنند کشور در حال پیشرفت است
پسر مخیر کجای داستان هست ؟هپذنان باید حدس بزنیم ؟
جان مادرتان اینقدر حرص مردم را در نیاورید اینقدر در مورد فوتبال و فوتبالیست حرف زده می شود حال آدم به هم می خورد اصلا مسئولین طراز اول کشورها خجالت نمی کشند اینقدر در مورد این ورزش صحبت می کنند؟ پرستیژ یک رییس جمهور باید خیلی بالاتر باشد و بیشتر به فکر بهبود معیشت و پیشرفت کشور باشند
این نشون میده چه جوری با یه رانت ساده اونم فقط برای یه بار میشه به اندازه کل ۳۰ سال خدمت یه کارمند پول در اورد
تصمیم اشتباه به نفع عده ای خاص ، باعث نارضایتی اکثریت جامعه می‌شود.
ایران بهشت سرمایه داران و رانت خواران است
تو مملکتی که تعداد زیادی خانواده با چندتا بچه نیازهای اولیه شون هم تامین نمیشه، زشته به خدا، نه اسلامیه نه وجدانیه نه انسانیه نه قرآنیه.
شک نکنید یک تعداد از همین بازیکنان بزودی از تیم ملی خداحافظی خواهند کرد فقط منتظرند ماشین هایشان را تحویل بگیرند بعد این کار را بکنند
این خط اینم نشان
این فوتبال رو تخته کنید ، آخه چه غرور ملی ایجاد کرده به جز باخت و سرافکندگی ؟؟!! حیف زهر مار که به اینا بدهند ،،
حسن یزدانی بعد از برد و اینهمه ایجاد غرور ملی ، دو میلیارد قرار داد بست آبروش رو بردند ،، اونوقت اینا کرور کرور پول می گیرن ، سیر هم‌نمیشن
حداقل ضرب المثل را درست بنویسید.
صد البته که باعث تاسف است ولی باعث تعجب نیست که ما در این‌مملکت از اینجور چیزها زیاد دیده ایم . ولی پیشنهاد می کنیم‌که بازیکنان با این حواله خودرو ۶ سیلند وارد کنند . بیاد آن ۶ گلی که از انگلیس خوردند ....
با اون گندی که زدن آبرو ریزی راه انداختن
خوبه چقدر دولت به فکر مستضعفین هستش
سلام چرا باید این کار را تخطئه کرد حداقل امنتیازی است که می توان به ملی پووشان داد. از جیب مردم ودولت که نمی دهند امتیازی است که به دلیل سیستم پکیده اقتصادی کشور وبه دلیل سوءمدیریت اقتصادی در این سال ها گذشته به وجود آمده است .اول وابت دا یک سوزن به خودتاان بزندیدذ بعد یک جوالدوز به فوتبالیست های تیم ملی کشورعزیزمان
به عنوان یک ایرانی که سهمی از بیت المال دارم ، اصلاً راضی نیستم که از جیب بیت المال بذل و بخشش کنند ، مگر چه افتخاراتی کسب کردند که پاداش بگیرند ، پشت این پاداش ها آه و ناله مردم نهفته است ، تاوان آن را پرداخت خواهید کرد ، حال ، خود دانید .
بابا اینجا ایران است .کشور مادر تخصصی پایمال نمودن حقوق ملت .بابا زمانیکه پاداش های میلیاردی به مدیران دولتی می‌دهند که هیچ کاری در این کشور نکرده اند این پرداخت ها به فوتبالیست ها که حداقل چند دقیقه ای دویده اند خیلی عجیب نیست
دو دفعه اخر سرود خواندند.
اگر هزینه های بازیکن و مربی و ...رو از اول انقلاب تا حالا سرجمع کنیم حداقل یک میلیارد دلار خواهد شد که از جیب این ملت رفته
اینکه بازیکنانی به دلیل ضعف فنی خودشان، علیه مربی کودتا کنند و با هماهنگی پشت پرده با تاج و کیروش، علی رغم سطح پایینشان فقط به دلیل وفاداریشان در ترکیب قرار بگیرند، جزو تراژدی های تلخ مدیریتی در این کشور است‌
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۲۲ - ۱۴۰۱/۰۹/۱۴
فوتبالمان هم مثل استخدام دولت شدن رانتی است.
پسر معاون اول به وعده اش برای ارائه حواله خودرو عمل کرد اما طارمی و جهانبخش به قولشان در مورد صعود از گروه عمل نکردند.
بخشش از بیت المال
یک مرد واقعی از جنس فوتبال، قبلا گفته بود که این پولهای توی فوتبال فقط برای فساد بیشتر هست نه پیشرفت فوتبال. آن مرد کسی نبود جز دادکان که گفته بود “در این فوتبال رو باید گل گرفت”
افسوس
سلام ای کاش یکی از بازی کنان ده ملیون قرض به من میداد تا بتونم ماشینم که یک پیکان بار هست تعمیر کنم و باکارکردن با ان خرج و مخارج خانواده ام بدهم ای کاش ففط به صورت قرضی بعد هم تقدیمش میکردم. یا خدا
آخه برای چه به اینها پاداش می دهید اگر یک تیم محلی هم می فرستادید بهتر نتیجه می گرفتند شش تا گل خوردن بعد پاداش از کیسه مردم هم می گیرند .دولت شرعا و عرفا حق ندارد از بیت الملل بذل و بخشش کند
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۳۸ - ۱۴۰۱/۰۹/۱۴
شرعا و عرفا؟ اینجا جا نداره
کی روش مفت خور فرصت طلب را اخراج کنید .تاج را برکنار کنید یک مربی داخلی برای فوتبال میلی کافی است
مسئولین دارن از مستضعفین حمایت میکتن، با تشکر
خیلی متاسفم
بعد میگن اعتراض نکنید میشین اغتشاشگر یه بازنشسته تامین اجتماعی که هم جبهه رفته و هم کار کرده یعنی الان باید ۵میلیون حقوق بگیره و بگن حقوقت تورم میاره برای کشور...ببین پول بیت المال چجوری خرج میکنن
مربي در پيتي و پر افاده و بازيكنان پولكي و پر مدعا ، اين تيم لياقت عنوان تيم ملي رو نداشته و نداره،
همین الانش قطر کلی زیر انتقاد بوده اونوقت فکر میکردی خارجی ها میان کیش پول به هتل بدن؟؟ رو چه حسابی همچین فکری کردید
نویسنده عزیز جای نان و آب را جابه‌جا نوشته اید.
بر عکس گفتین، برای ما آب نداشت برای فوتبالیستها نان داشت
واقعا همین طوره.متاسفانه نه مسوولان ما به لزوم رعایت عدالت بین رشته های ورزشی معتقدند و نه خود فوتبالیست ها. وگرنه این نتیجه ضعیف در جام جهانی آیا اصلا مستحق پاداش هست درحالی که ورزشکاران رشته های دیگه ما بعضاً با دست فروشی امرار معاش می کنند؟
نقش پسر مخبر چیست.
سرودملی که نخوندن دربازی اول، باخت ازانگلیس وآمریکا داشتند، طلبکار هم بودن، حمایت سلبریتی ها ازعلی خان دایی تا علی کریمی کدخدا ومهران مدیری زلنسکی را به یدک میکشند ... خوب سودی کردن این عزیزان... چن سال دیگه اینا شاخ میشند وفرو میکنند به شکم جوانان مملکتند بخاطر سود بیشتر ودیده شدن بهتر... خدایا خودت جهان سوم کم سواد را جابجا کن محونکن...
مدیریت همه جا مشهود است!!!!
برای خودتان نان نداشت چند نفر با پول مملکت فرستادید
مملکت پرازتناقض .آخه مگه واردات ممنوع نیست؟ مگه فوتبالیستها کم دارند؟ مگه نباختند این پاداش بابت چیست؟
بیسواد جان! ضرب المثل اینه اگه برای من آب نداره برای تو نون داره. باید بگی برای ما آب نداشت ولی برای فوتبالیستها نون داشت.
این امتیاز برای بازی جسورانه وبردهای متوالی تیم ملی ونهایتا شاد کردن دل مردم بوده ؟؟؟؟؟؟ آبروی ایران و بردن بعد جازه هم باید بگیرن اونوقت به کشتی گیران وسایر قهرمانان ملی چی دادین ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟اینهاباید بهمراه مربی ورییس فدراسیون توبیخ هم شوند.
جانا سخن از دل و زبان ما میگویی .

ولی کو گوش شنوا .
حق کشتی ، وزنه برداری ، والیبال نشسته ، فوتسال و .... که در عرصه بین المللی برای ایران مقام میارند رو این فوتبالیست های پر مدعا که سالهاست حتی در آسیا عنوانی کسب نمی کنند ، میخورند.

به تکواندو کاران و کشتی گیران ایرانی که به کشور های دیگر پناهنده میشن ، باید حق بدیدم
البته وقتی رییس فدراسیون اش که توسط قوه قضائیه قبل از کاندید شدن به اخلال در سیستم عرضه فولاد متهم میشه ولی باز هم به ریاست میرسه و همه دارن نگاه می کنن .... به اندازه کافی مشخص کننده اوضاع هست
فوتبال ساحلی قهزمان جهان شد، اما به محض برگشت به جای استقبال مواخذه شد. ورزش‌های دیگه مثل کشتی هم همچنان بعد از گذشت چند سال از وعدۀ مسئولین، هنوز پاداششون رو دریافت نکردند. وضعیت ورزش بانوان که به مراتب بدتره و حتی پول تهجیزات و سفر هم بهشون پرداخت نمیشه. در عوض آقای تاج بعد از تصاحب کرسی ریاست، با پس زدن اسکوچیچ و روی کار آوردن کی‌روش، میلیاردها تومن پول بیت‌المال رو به باد داد. مرده‌شور کل فوتبال کشور رو ببرن که این حق‌خوری‌ها، تبعیض‌ها و فسادها داره توش اتفاق میفته...
از این به بعد باید منتظر باخت ملی پوشان در تمام رشته های ورزشی بود چون پاداش باخت و بی غیرتی و نداشتن تعصب ملی رانت واردات خودروی خارجی است
عدالت یعنی این که تیم شما بد ترین نتایج را بگیرد

و بابت آن نیز جوایزی عالی نصیبش گردد !!!؟؟؟

خوشا بحال تاج فقط !!!!
وقتی گفته می شود مملکت هرکه به هر کی است ، یعنی همین ! مال مفت و دل بی رحم !
مردم از این فساد و تبعیض ها به ستوه امدند
به نظر من اگر به هر بازیکن 100میلیارد پول نقد می دادند بهتر از واردات حودرو که خلاف مقررات کشور هست بود.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۳۳ - ۱۴۰۱/۰۹/۱۴
این جوری پول را دولت نمیده بلکه غیر مستقیم اون پولداری که ماشین را میخرد از جیب من و شما پولش را میده
حداقل ها را از بچه های مردم نگیرید.
انصافا کل مطالب این مقاله حق است
اصلا نگید که تو ایران ورزش و به خصوص فوتبال سیاسی است که ناراحت میشم!!!؟
متاسفانه این واقعیته که فوتبال داستانش متفاوته از بقیه ورزش ها ... در دنیا همینه .. پول فراوانی داخلشه ...

عربستان برای برد مقابل آرژانتین کلی پاداش داد و خب دولت ما هم حواله داد .... حالا چرا باید برای همه چی داد و قال راه انداخت ؟!!!!!!!!!! کمی بصیرت لازمه ..درک کنید چی میگم
پاسخ ها
مهدی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۱۳ - ۱۴۰۱/۰۹/۱۴
کشور ما در جنگ اقتصادی به سر میبرد!!! اینو که میدونیم
نباید به بازی کنانی که افتخار آفرین نیستند امتیازی داد
بازیکنان هم اگر جزعی از مردم هستند ، نباید چنین پاداش هایی را در شرایط بد اقتصادی قبول کنند
اینان از مزدم هستند؟
شما درک کنید ما چی میگیم
برای چه دستاوردی؟!!!!
احسنت به نگارنده متن. در شرایطی که مردم به مشکلات اقتصادی دست به گریبان هستند، تیم بازنده ما باید روی همه مردم را کم کند. این بذل و بخشش ها چرا در سایر رشته های ورزشی صورت نمی پذیرد. حالا مدام توی بوق کنند که ورزش ما سیاسی نیست. کمی خجالت بکشیم از تیم مراکش، کمی افتخار کنیم به تیم های ژاپن و کره جنوبی و حتب عربستان که آبروداری کردند برای آسیا. اگر من وزیر ورزش بودم به این سه کشور تبریک رسمی می فرستادم تا در روزی که ایران هم در شرایط مشابه قرار گرفت به جایگاه ورزشی ما تبریک بگویند. ورزش جای رقابت سالم بین حریفان رقیب است. اگر تیم رقیب شایسته باشد باید به آنها تبریک گفت و اگر با بی کفایتی فدراسیون فوتبال رانت خرید مربی خارجی راه می اندازیم باید سرافکنده و شرمسار باشیم. دلمون پره از حقارت. چرا نباید کشور ایران به روزهای سربلندی و افتخار خودش برگرده.
من دوهفته قطر بودم ، با اینکه کشور مذهبی بودن اما سختگیری های دست و پا گیر و بیش از حد رو کنار گذاشته بودند ، همه جا مدیریت صحیح رو میتونستید لمس کنید از حمل و نقل عمومی گرفته تا نحوه برگزاری فستیوال‌های مختلف تا فرودگاه و صنعت و انرژی و مدیریت شهری و
غیره ، احتمالا اونجا برای انتخاب مدیران بحث حزب و جناح و انقلابی و غیر انقلابی بودن نیست بلکه افراد شایسته تر دارن مدیریت میکنن
بی توجهی مردم نسبت به این تیم غیر ملی در جام جهانی به خاطر همین مسائل بود
غیرت رو از ملی پوشان فوتبال ساحلی یاد بگیرید
واقعا که؟!!!!!!!!!

از اول هم قشنگ معلوم بود فوتبالیست برای چه ..‌.‌
پس از آنکه فرامرز توفیقی، رییس کمیته دستمزد کانون شوراهای اسلامی کار، خط فقر نسبی خانوارها در ایران را ۱۸ میلیون و ۲۹۰ هزار تومان اعلام کرد، وحید محمودی، اقتصاددان اعلام‌کرد که خط فقر مطلق برای یک خانوار دو نفره ساکن شهر تهران، ۳۲ میلیون تومان است
برای باخت هم مگه جایزه میدن؟ به نظرم این فرهنگ نا درست باعث شده وضع مملکت به اینجا برسه، جایزه برای برد است. نه فقط برای فوتبالیستها بلکه برای مسئولین هم همینطور.
تو بدترین شرایط مملکت ، بازیکنی که می‌توانست مردم رو دعوت به آرامش کنه و کمک کنه، دهانشون رو بسته نگه نداشتن هیچ بلکه باعث ایجاد هیجان و تنش بین مردم شدن
و همچنین همشون در بهترین شرایط مالی زندگی در ایران نسبت به بقیه اقشار مردم را دارند ...... بعد دو متر هم زبان دارند
این مسائل برای بنده اصلا قابل درک نیست

اگر به فکر هموطنانشان هستن حداقل چرا قرار دادهای میلیاردیشون به قرار دادهای چند صد میلیونی تبدیل نمیشه ؟؟؟؟؟
اين پاداش خواندن سرود بود ، عملكرد مربي و تيم افتضاح ،
یک سئوال از مسئولین ایناقایان میلیاردی پاداش میگیرند انوقت میگن روحیه ندارند خوب برای ایثارگران که هشت سالجنگ بودند هیچ پاداشی هم نمی گرفتن وجان خودشان هدیه کردن چکار کردین خدا خیرتان ندهد با این تبعض
کاری ندارم که حق فوتبالیست ها بوده یا نه، این رانت قبلا به کیا می رسیده که صدای کسی در نمی آمد؟
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر