بازدید 6416
ثبت هفته طلایی مقابله با کرونا در ایران

خط صاف «فوتی» و تثبیت وضعیت‌های خوب و ناخوب کرونایی!

نکته ناخوشایند آنجایی خودنمایی می‌کند که آمار تزریق واکسن را بررسی می‌کنیم که نشان از تزریق ۱۴ هزار دوز واکسن در هفته گذشته دارد؛ ۱۴ هزار دوز که برخی از آن‌ها دوز اول بوده، بعضی دوز دوم و مقداری هم دوز‌های سه به بعد. میانگین روزانه ۲ هزار دوز تزریق واکسن در سراسر کشور که حکایت از رویگردانی شمار زیادی از هموطنانمان از تزریق واکسن دارد.
کد خبر: ۱۱۵۳۱۳۷
تاریخ انتشار: ۱۲ آذر ۱۴۰۱ - ۱۸:۰۲ 03 December 2022

خط صاف «فوتی» و تثبیت وضعیت‌های خوب و ناخوب کرونایی!هفته‌ای که پشت سر گذاشتیم را می‌توان هفته طلایی مقابله با کرونا در کشورمان نامید؛ این را آمار و ارقام به ثبت رسیده نشان می‌دهد که در مواردی درخشان است و در مواردی، نه چندان خوشایند.

به گزارش «تابناک»؛ نیم نگاهی به آمار‌ تجمیعی کرونا در کشورمان در هفته اخیر (از شنبه ۵ آذر تا جمعه، ۱۱ آذر)، حکایت از اتفاقی بی سابقه در ۴۵ هفته سپری شده از شیوع ویروس کرونا در کشورمان دارد؛ خط تقریبا صافی که مقابل آمار فوتی‌ها ترسیم شده و ماحصل ثبت شش روز بدون فوتی کرونایی و تنها یک فوتی در روز دیگر در هفته گذشته است.

این اتفاقی است که در تمامی ۲ سال و ۹ ماه گذشته از شناسایی ویروس کرونا و شیوع بیماری کووید ۱۹ در کشورمان رقم نخورده بود؛ اینکه در شش روز پیاپی (از ۴ تا ۹ آذر) هیچ یک از بیماران مبتلا به کووید ۱۹ جان نبازند و اینکه در یک هفته تمام تنها یک تن با این بیماری چشم از جهان فروببندد.

خط صاف «فوتی» و تثبیت وضعیت‌های خوب و ناخوب کرونایی!

اتفاقی شیرین و دلپسند که در برخی دیگر از آمار‌های ثبت شده هم مشهود است؛ از جمله در آمار بیماران شناسایی شده در هفته گذشته در سراسر کشور (۴۴۸ شهرستان) که جمعا ۲۶۸ تن بودند و میانگین روزانه ۳۸ بیمار را نشان می‌دهد. این در حالی است که از این بیماران تنها ۱۳۵ بیمار بستری شدند؛ میانگین روزانه ۱۹ بیمار.

این در حالی است که بر اساس گزارش‌های رسمی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، هفته گذشته در حالی شروع شد که شمار بیماران بدحال مبتلا به کووید ۱۹ که در بخش‌های مراقبت ویژه بستری بودند، ۶۸ تن بود و در پایان هفته، ۷۹ بیمار در بخش‌های مراقب ویژه بستری بودند. رشدی اندک که قابل توجه به نظر نمی‌رسد.

از جمله نکات جالب توجه دیگر در آمار‌های به ثبت رسیده در هفته گذشته، انجام حدود ۴۲ هزار تست کرونا در سراسر کشور است که میانگین شش هزار تست روزانه را شامل می‌شود؛ تست‌هایی که هرچند بسیار کاهش یافته، با توجه به میزان شیوع بیماری در کشورمان، میزان آن قابل توجه به نظر می‌رسد و حکایت از تداوم فرایند شناسایی بیماران دارد.

نکته ناخوشایند، اما آنجایی خودنمایی می‌کند که آمار و ارقام تزریق واکسن را بررسی می‌کنیم که نشان از تزریق ۱۴ هزار دوز واکسن در هفته گذشته دارد؛ ۱۴ هزار دوز واکسنی که برخی از آن‌ها دوز اول بوده، بعضی دوز دوم و مقداری هم دوز‌های سه به بعد. میانگین روزانه دو هزار دوز تزریق واکسن در سراسر کشور که حکایت از رویگردانی شمار زیادی از هموطنان مان از تزریق واکسن دارد.

وضعیتی که امیدواریم با اندیشیدن تدابیری، تغییر کند، زیرا بی گمان یکی از دلایل کاهش چشمگیر فوتی ها، واکسیناسیون گسترده کرونا در کشورمان است؛ واکسیناسیونی که زمان ایمنی زایی ناشی از آن محدود است و نیاز به تجدید تزریق واکسن و استفاده از دوز‌های بوستر و یادآور دارد. نکته‌ای مهم که تکرار هفته‌های طلایی در آینده به میزان توجه به آن بستگی دارد.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس
آخرین اخبار