بازدید 30823
سه هزار و دویست‌ و پنجمین بسته ویژه خبری «تابناک»

میترا حجار دستگیر و با قید وثیقه آزاد شد/حمله علی مطهری به کی‌روش و فدراسیون: تاج پاسخ دهد / مقام سپاه: یکی از سران تروریست‌ها چون کنار خانواده اش بود، او را هدف قرار ندادیم / مصطفی پورمحمدی: در عرصه تحقق حقوق زنان در جهان هماورد می‌طلبیم

در بسته خبری امروز «تابناک» تیتر‌هایی مانند: روایتی از شکنجه سفید حمید نوری با چای / رئیسی: حقوقدان آفریقایی به من گفت که مترقی‌ترین قانون اساسی دنیا برای ایران است/ چطور برای کشوری که به راحتی ۸۰ نفر را گردن می‌زند، کمیته حقوق بشری تشکیل نمی‌شود؟ /سرنوشت جبهه اصلاحات شبیه به نهضت آزادی می‌شود؟... را می‌خوانید.
کد خبر: ۱۱۵۳۱۳۳
تاریخ انتشار: ۱۲ آذر ۱۴۰۱ - ۱۹:۲۹ 03 December 2022

«تابناک» هر روز سعی دارد با انتخاب تیتر‌هایی از حوزه‌های مهم خبری به خصوص سیاسی و اقتصادی، شما را در جریان اخباری مهم و اثرگذار قرار دهد که قطعا باید شنیده و خوانده شوند. در این بسته خبری، نگاهی به آخرین مواضع جناح‌های سیاسی و تحولات مهم داخلی و اوضاع اقتصادی کشور انداخته می‌شود که مخاطبان با مطالعه آن به رهیافت‌های مهمی از سیر وقایع اثرگذار کشور دست خواهند یافت.

روایتی از شکنجه سفید حمید نوری با چای
فرزند حمید نوری، یک ایرانی که بیش از دو سال است در سوئد زندانی است، می‌گوید پدرش را شکنجه‌ی سفید می‌کنند از جمله قطع مقطعی چای یا زبان تلویزیون‌ داخل سلول او که سوئدی است، فارسی نیست. شاید به دلیل فضای خبری دو ماه و نیم اخیر در کشور باشد که پیش‌خبر انتشار مصاحبه در این باره با واکنش مخاطبان روبرو شده است. مجید نوری در این زمینه می‌گوید: از این دست آزارها دولت سوئد خیلی خوب انجام می‌دهد. مثلاً ده دقیقه قبل از ملاقات تحت فشار ایشان را حمام فرستادند. زمانی که ایشان را دیدیم آشفته و ژولیده بود. کارهای عجیبی می‌کنند. این یعنی ما اجازه می‌دهیم حمام برود اما کاری می‌کنند که شخص عصبی شود. پدر عادت به چای خوردن دارد. یک هفته مرتب به او چای می‌دادند بعد یکباره این چای را برای بابا قطع می‌کنند. وقتی درخواست چای هم می‌کنند جوابی نمی‌دهند. تخصص سوئد در شکنجهٔ سفید خیلی بالاست./انصاف نیوز

میترا حجار دستگیر و با قید وثیقه آزاد شد
مهدی کوهیان، عضو کمیته پیگیری دستگیری هنرمندان خبر از دستگیری میترا حجار بازیگر و فعال محیط زیست داد. از دلیل بازداشت خانم حجار و نهاد بازداشت کننده اطلاعی در دست نیست. میترا حجار متولد بهمن ۱۳۵۵ در مشهد است. فعالیت هنری را از سال ۱۳۷۶ با بازی در فیلم سینمایی غریبانه آغاز کرد. سال ۱۳۸۰ با بازی در مجموعه پلیس جوان وارد تلویزیون شد و سال ۱۳۸۲ به قصد تحصیل در رشته کارگردانی ابتدا به فرانسه، سپس به آمریکا رفت. او در فیلم‌های سینمایی بی مادر، غیبت موجه، نیلگون، تپلی و من، سامورایی در برلین، کلوپ همسران و جنون بازی کرده است.

ساعتی بعد از انتشار این خبر فارس نوشت: ساعاتی پیش برخی منابع از بازداشت میترا حجار، بازیگر سینما خبر دادند، اما گفته می‌شود او امروز به دادسرا احضار شده و با قرار وثیقه آزاد است.

رئیسی: حقوقدان آفریقایی به من گفت که مترقی‌ترین قانون اساسی دنیا برای ایران است
سید ابراهیم رئیسی رئیس‌جمهور با تاکید بر اینکه قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران هیچ بن‌بستی ندارد گفت: قانون اساسی تضمین کننده جمهوریت و اسلامیت و تبلور و تجسم انقلاب اسلامی است. یک حقوقدان آفریقایی به من گفت که مترقی‌ترین قانون اساسی دنیا برای ایران است، چون توانستید در قانون اساسی خودتان بین آرمان و دموکراسی جمع کنید.

میرسلیم: اصولگرایان نسبت به هنجارشکنی‌ها بهت زده شده‌اند
سید مصطفی میرسلیم: احزاب مشهور به اصلاح طلبی، اغلب گرایش‌های سازش‌کارانه خود را نسبت به آمریکا علنی و فکر کرده‌اند از فرصتی که با آشوب‌ها به دست آمده، می توانند به صورت ویژه عدم کارآیی سال‌های گذشته خود را جبران کرده و پایگاهی در میان مردم برای خود بسازند. تحلیل‌های آن‌ها عمدتا توجیه‌کننده سازش با آمریکاست و هیچ حرف نویی در موضع‌گیری‌های آنها پیدا نمی‌شود؛ آن‌ها بیشتر به دنبال فرصت طلبی هستند. احزاب طیف پشتیبان انقلاب تا حدودی از مجموعه هنجارشکنی‌ها به نام آزادی و تخریب‌ها، خشونت‌ها و هتاکی‌های بی‌سابقه‌ای بهت زده شده‌اند که انزجار همگانی را در پی داشته است. اصولگرایان نسبت به کوتاهی‌های صورت گرفته از نظر فرهنگی، سهل‌انگاری‌ها و تاخیرهایی که در برخورد با مفاسد رخ داده، احساس مسئولیت می‌کنند و به دنبال جبران مافات هستند؛ آن هم با بهترین بهره‌برداری از هماهنگی بینشی که بین دولت و مجلس وجود دارد.

وسط‌بازها با هم متحد شوید
احمد مازنی در پاسخ به اینکه اکنون چه باید کرد، گفت: «وقتی میانه‌روی به انزوا رانده و مشکلات اقتصادی هم شدید شد، نارضایتی مردم افزایش یافت. نباید کار به اینجا می‌رسید که برخی حتی کلیت نظام را نشانه بروند و می‌شد با پاسخگویی تدریجی مطالبات مردم از بروز وضعیت کنونی جلوگیری کرد. هنوز هم نیروهای معتدل هستند و می‌توان از آن ها بهره برد؛ نیروهایی در هر دو جناح سیاسی. ما آقای خاتمی را در جبهه اصلاحات نماد اعتدال می‌دانیم. در آن سو هم آقای ناطق نوری همین‌طور است. افرادی مانند آقایان باهنر، لاریجانی، نبوی و... همه در دو چیز مشترک‌اند؛ نخست مشی اعتدالی‌شان و دوم آنکه به حاشیه رانده شده‌اند. البته این به معنای آن نیست که در حاکمیت هیچ نیروی معتدلی وجود ندارد و امروز می‌بینیم مواضع آقای اژه‌ای به عنوان رئیس قوه قضائیه بر اساس میانه‌روی است و او می‌کوشد وجه اعتدال را رعایت کند و این بسیار خوب است. این را هم بگویم که متأسفانه فضایی ایجاد شده است که به افراد میانه‌رو هجمه وارد می‌شود. یک عنوانی هم باب شده که می‌گویند برخی وسط‌باز هستند. اگر وسط‌بازی این است که در عین باور به مردم‌سالاری، تأمین آزادی‌های مدنی، بهبود شرایط اقتصادی اما نخواهیم خون از دماغ کسی بیاید و رفتارهای افراطی از هر دو سمت سر بزند، باید بگوییم که وسط‌بازها با هم متحد شوید! ما باید به جای بنزین، آبی بر آتش بریزیم تا آرامش به کشور برگردد و در سایه آرامش مطالباتمان را پیگیری کنیم»

 

انتقاد تند علی مطهری: «تاج» پاسخ دهد
علی مطهری نوشت: آقای تاج باید به مردم پاسخ بدهد که چرا مربی‌ که در کارش موفق بود باید در آستانه این جام عوض می‌شد.علی مطهری نایب رئیس مجلس دهم نوشت: آقای تاج باید به مردم پاسخ بدهد که چرا مربی‌ که در کارش موفق بود و ما را با اقتدار به جام جهانی برد باید در آستانه این جام عوض می‌شد تا یک فرصت کمیاب برای صعود به مرحله یک هشتم نهایی از یک گروه آسان بر باد برود؟

چطور برای کشوری که به راحتی ۸۰ تن را گردن می‌زند، کمیته حقوق بشری تشکیل نمی‌شود؟
محمدصادق کوشکی با اشاره به تشکیل کمیته حقیقت‌یاب بین‌المللی درباره حوادث اخیر ایران گفت: اگر واقعا دغدغه حقوق بشری داشتند تا الان باید بار‌ها علیه عربستان تشکیل می‌شد. چطور برای کشوری که به راحتی ۸۰ تن را گردن می‌زنند، کمیته حقوق بشری تشکیل نمی‌شود، فقط برای ما تشکیل می‌شود؟

سرنوشت جبهه اصلاحات شبیه به نهضت آزادی می‌شود؟
بیژن مقدم فعال سیاسی در پاسخ به این پرسش که آیا سرنوشت اصلاح‌طلبان مانند نهضت آزادی می‌شود، بیان کرد: «این مقایسه دقیق نیست، زیرا اساس و مرکزیت اصلاحات را نباید با جریان نهضت آزادی مقایسه کرد. در جبهه اصلاحات افرادی هستند که به سمت مواضع اعضای نهضت آزادی رفته‌اند و خیلی از اصول انقلاب را قبول ندارند اما به هر حال در مرکزیت جبهه اصلاحات هستند افرادی که هنوز به امام(ره) و اصل انقلاب اسلامی باور دارند. نمی‌شود گفت سرنوشت کلی جبهه اصلاحات و نیروهایش شبیه به نهضت آزادی شده یا می‌شود اما بله قبول دارم که هستند نیروهایی در این جبهه سیاسی که همان مسیری را رفته و می‌روند که نیروهای نهضت آزادی رفتند.»

رحیمی جهان‌آبادی: برخی وزرای کابینه همتراز رئیسی حرکت نمی‌کنند
جلیل رحیمی جهان‌آبادی نماینده مردم تایباد و تربت جام در مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با ایلنا، در خصوص ضعف و قوت‌های کابینه دولت و لزوم انجام برخی اصلاحات در چینش اعضای کابینه دولت و همچنین اصلاح برخی سیاست‌ها در جهت عمل به وعده‌هایی که از سوی رئیس‌جمهور مطرح شده است، گفت: نظر من این است که دولت می‌تواند کابینه قوی‌تری داشته باشد. این یک واقعیت است که دولت آقای رئیسی در شرایط بدی شروع به کار کرد و بدشانسی هم آورد؛ از یک طرف در اوج تحریم‌ها، فشارها، کمبود مالی و ضعف مالی و از طرف دیگر با این تنش‌های اجتماعی و اعتراضات مواجه شد و خیلی از مسائلی که هر دولتی را زمین‌گیر می‌کند. وی ادامه داد: الان به‌نظر من بعد از گذر از این اغتشاشات و آرام شدن اوضاع و از طرف دیگر با کسب یک تجربه یک سال و اندی و داشتن مسئولیت قوه مجریه، زمان آن رسیده است که کابینه را ترمیم کنند.عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی تصریح کرد: به‌ نظر من کابینه آقای رئیسی همتراز و همپای خود آقای رئیسی حرکت نمی‌کند و آقای رئیسی با توجه به اینکه قول‌ها و وعد‌هایی به مردم داده و بر اساس آن‌ها توقعاتی در مردم ایجاد شده، باید منطبق بر آن وعده‌ها و در جهت تحقق‌ آن‌ها اصلاحاتی در کابینه انجام دهد.

جزئیات تهاجم به دفاتر نمایندگان گرگان
نمایندگان گرگان تهاجم به دفترشان در این شهر را تایید کردند و گفتند که دستگاه‌های نظارتی پیگیر این موضوع هستند.غلامرضا منتظری در گفت‌وگو با ایلنا، درباره آتش زدن دفترش در حوزه انتخابیه (گرگان) گفت: این ایام چنین اتفاق‌هایی می‌افتد؛ بله، تهاجم به دفتر ما هم صورت گرفته است. نماینده گرگان در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: البته تهاجم که چند کوکتل مولوتف انداختند و بنر ورودی را آتش زدند.وی درباره این‌که آیا مشخص شده است این افراد چه کسانی بودند، بیان کرد: دستگاه‌های نظارتی پیگیر این موضوع هستند.همچنین رمضانعلی سنگدوینی در گفت‌وگو با ایلنا، دیگر نماینده گرگان ضمن تائید تهاجم به دفترش در حوزه انتخابیه گفت: بله این اتفاق افتاد اما خوشبختانه این اقدامات خساراتی در برنداشت.


فروشنده‌ای که در سنندج به رئیسی آجیل و شکلات تعارف کرد، عذرخواهی کرد
فروشنده‌ای که در سنندج به رییسی آجیل و شکلات تعارف کرد، از مردم عذرخواهی کرد.وی شرح می دهد که برنامه‌ریزی در کار نبوده و ناگهان در آن موقعیت قرار گرفته‌ است. وی دست خود را روی قرآن می‌گذارد و قسم می‌خورد که به خطای خود پی برده و از مردم، مخصوصا همشهریانش استدعا دارد او را ببخشند. در همین حال خبرگزاری تسنیم در این باره نوشته است: از دو روز گذشته که تصاویر حضور سرزده رئیس‌جمهور در بازار شهر سنندج و گپ و گفت با برخی کسبه این بازار منتشر شد، کانال‌های ضدانقلاب، اقدام به انتشار اطلاعات شخصی یکی از بازاریان سنندجی و خانواده‌اش کردند. آن‌ها، او و خانواده‌اش را تهدید کردند که به قتل می‌رسانند و مغازه‌اش را به آتش می‌کشند. شدت هجمه‌ها به حدی بود که این مغازه‌دار کُرد را مجبور کرد تا ویدیویی ضبط و منتشر کند تا دست از سرش بردارند.

ادعای رییس موساد: پاسخ ایران را در کرمانشاه، اصفهان و تهران می‌دهیم
او با ادعای اینکه نباید با احیای برجام به رژیم ایران امکان دسترسی به میلیاردها دلار پول داده شود، افزود: بدون در نظر گرفتن هرگونه معامله با جمهوری اسلامی ایران، موساد ایران را در قبال اقدامات خود پاسخگو خواهد دانست.او افزود: برای من مهم است که تاکید کنم ما در بازی چشم بسته شرکت نمی کنیم. ما چشمان خود را از حقیقت اثبات شده منحرف نمی کنیم. ما صرفا بر حقایق تکیه می کنیم. ما با چشم انداز ایران آشنا هستیم و تحقق آن را در عمل می بینیم؛ بنابراین، حتی اگر توافقی امضا شود، این امر به ایران از فعالیت های موساد مصونیت نمی دهد. بارنیا افزود: مقامات عالی ایران باید بدانند که استفاده از زور علیه اسراییل و اسراییلی ها چه مستقیم از سوی ایران و چه از طریق نیروهای نیابتی آن، با پاسخی دردناک علیه بازیگران مسئول در ایران مواجه خواهد شد. ما تنها به تعقیب نیروهای نیابتی نخواهیم پرداخت. ما مسئولان فرستادن نیروهای نیابتی، کسانی که آنها را مسلح کردند و دستور دهندگان را شکار خواهیم کرد و این در تهران، کرمانشاه و اصفهان اتفاق خواهد افتاد.

روایت خانم وکیل از دادگاه فائزه
نخستین جلسه دادگاه فائزه هاشمی متهم به «اجتماع و تبانی علیه امنیت کشور»، «فعالیت تبلیغی علیه نظام جمهوری اسلامی» و «اخلال در نظم و آسایش عمومی از طریق شرکت در تجمعات غیر قانونی» در روز چهارشنبه نهم آذرماه تشکیل شد. ندا شمس، وکیل خانم هاشمی، در صفحه‌ی شخصی خود در این باره نوشت: این جلسه‌ی دادگاه در حالی تشکیل شد که ایشان در حال گذراندن دوره محکومیتشان برای اظهار نظرهای سابق خود هستند. کلیه مستندات و فایل‌های ارائه شده توسط وزارت اطلاعات، توسط قاضی محترم دادگاه مورد بررسی قرار گرفت. امید است آرای کلیه بازداشت‌شدگان اخیر منطبق بر قانون و رحمت اسلامی صادر شود. او همچنین گفته است: در پایان جلسه، خانم هاشمی را بغل کردم و بوسیدم و با خنده‌ای همراه با غم گفتم: پیشرفت داشتید از سالی یک محاکمه، به سالی دو محاکمه رسیدید. زمان کم بود و فضا شلوغ‌تر از آنکه بتوانم بگویم: شیر همیشه شیر هست؛ هر کجا که باشد… .

مقام سپاه: یکی از سران تروریست‌ها چون کنار خانواده اش بود، او را هدف قرار ندادیم
سردار محمد تقی اوصانلو فرمانده قرارگاه حمزه سیدالشهدا گفت: یکی از سران تروریست‌ها چون کنار خانواده اش بود، او را هدف قرار ندادیم. وی افزود: مرزها تحت نظارت نیروهای مسلح ما هستند، اما متاسفانه در مرزهای عراق تحرکاتی وجود دارد که باعث بی ثباتی می‌شود.فرمانده قرارگاه حمزه سیدالشهدا تصریح کرد: می‌توانستیم رهبر یکی از این گروه‌های تروریستی را هدف قرار دهیم اما این کار را نکردیم، چون در کنار همسر و خانواده‌اش بود. سردار اوصانلو اضافه کرد: توانستیم یکی دیگر از سرکردگان گروه‌های تروریستی را مجروح کنیم که درحال حاضر به بیمارستانی در اربیل منتقل شده است.

واکنش بانک مرکزی به رکورد ده ساله چاپ پول
بانک مرکزی در واکنش به گزارش برخی رسانه ها، ضمن تکذیب شکستن رکورد چاپ پول در ده سال گذشته اعلام کرد: روند سهم پول از نقدینگی کنترل شده و روند کاهشی دارد؛ سهم اسکناس و مسکوک در دست اشخاص از نقدینگی نیز نزولی بوده و در شهریورماه ۱۴۰۱ به پایین ترین سطح خود در ده سال اخیر رسیده است.

بهادری جهرمی: سیاست رسمی دولت روحانی نساختن مسکن بود
سخنگوی دولت در پاسخ به سوالی در مورد وعده ساخت مسکن دولت اظهار کرد: مسکن حوزه‌ای است که سرمایه‌گذاری در آن بلندمدت است. متأسفانه سیاست رسمی دولت گذشته نساختن مسکن بود و به همین خاطر پروژه مسکن مهر را متوقف کردند، به شکلی که ما هم‌اکنون برخی از پروژه‌های مسکن مهر سال ۹۰ را تکمیل می‌کنیم. بهادری جهرمی ادامه داد: شعار دولت ساخت ۴ میلیون مسکن در چهار سال بود و ما پای وعده خودمان هستیم. تاکنون نزدیک یک و نیم میلیون مسکن در مراحل ساخت قرار گرفته و از این پس احتمالا در سفرهای استانی، افتتاح پروژه‌های مسکن را خواهیم داشت و هرچه جلو برویم، افتتاح‌ها بیشتر می‌شود. بیش از یک و نیم میلیون زمین نیز برای ساخت مسکن تأمین شده است.

سیمان ۸۰ هزار تومانی تکذیب شد
مدیرکل دفتر صنایع معدنی وزارت صنعت، معدن و تجارت با تکذیب نرخ‌های ۷۰ تا ۸۰ هزار تومانی قیمت هر پاکت سیمان، تاکید کرد: قیمت سیمان در هفته‌های گذشته نه تنها افزایش نداشته است، بلکه با کاهش نیز مواجه شده است. اکنون قیمت هر کیسه ۵۰ کیلویی سیمان در بورس کالا ۳۳ هزار تومان و قیمت هر ۵۰ کیلوگرم فله‌ای آن ۲۹ هزار تومان است.

تا عید نوروز خودروهای خارجی وارد می شود
مصطفی طاهری، رئیس کمیسیون صنایع و معادن با اشاره به واردات خودرو به کشور، اظهار داشت:  سفارش های خودرو از شرکت های خودروساز خارجی انجام  شده و تا عید نوروز این خودرو ها وارد کشور خواهند شد. وی همچنین افزود: نباید خودرو با روش فعلی در بورس کالا ارائه شود، زیرا اکنون بازار عرضه و تقاضا با هم همخوانی ندارند؛ از این روی، خودروساز می تواند قیمت را بالا برده و سود غیر عرف تصاحب کند. رئیس کمیسیون صنایع و معادن مجلس گفت: برای حذف تقاضای کاذب و تک نرخی باید خودرو در بورس کالا ارائه شود؛ منتهی مازاد سودی که به دست می‌آید باید به دولت بازگردد تا در زنجیره خودرو استفاده شود.

بخشودگی مالیاتی برای مودیان سیستان و بلوچستان
رییس کل سازمان امور مالیاتی کشور در راستای دستور وزیر امور اقتصادی و دارایی برای بخشودگی مالیاتی مودیان حقیقی استان سیستان و بلوچستان در حکمی اجرای ماده ۱۹۱ قانون مالیات‌های مستقیم را تا سقف ۱۰۰ درصد تا پایان سال جاری به مدیرکل امور مالیاتی این استان تفویض کرد.

میرسلیم: با نفوذ اسرائیل در واردات موز برخورد شود
مصطفی میر سلیم در مورد واردات موز از سوی یک شرکت متعلق به رژیم صهیونیستی گفت: وارداتی که در کشور انجام می‌شود، باید جوابگوی نیاز واقعی مردم باشد و همچنین با حفظ منافع ملی جایگزینی در کشور نداشته باشد. هر شرکتی که در راستای تامین منافع بیگانگان در کشور فعالیت می‌کند، باید قاطع با آن برخورد قضایی صورت گیرد. نماینده مردم تهران بیان داشت: نمی‌توان با اینگونه واردات موافق باشیم، چون منفعت کسانی را رقم می‌زند که یا دشمن و یا رقیب ما هستند. میر سلیم تصریح کرد: اگر برای تجار ایرانی ثابت شود که طرف معامله اسرائیلی است نباید به تجارت با این رژیم ادامه دهند و باید قانونی امکان‌های تجارت را سلب کنند. وی با مهم ارزیابی کردن امنیت حوزه امنیت غذایی گفت: دستگاه قضا در صورت اثبات باید برخورد جدی و قاطع با نفوذ شرکای رژیم صهیونیستی در موضوع واردات موز به کشور انجام دهد.

مصطفی پورمحمدی: در عرصه تحقق حقوق زنان در جهان هماورد می‌طلبیم
پورمحمدی ادامه داد: دشمن این روزها مساله حقوق زنان را بهانه قرار داده تا از آن طریق جمهوری اسلامی را تحت فشار بگذارد. این در حالی است که در غرب نه تنها به شخصیت زن، بلکه به شخصیت انسان هیچ بهایی داده نمی‌شود. در ایران زن جایگاه والایی دارد و ما در عرصه تحقق کرامت انسانی و حقوق زنان، هماورد می‌طلبیم. دشمن تلاش می‌کند تا اجازه ندهد روایت صحیح به گوش جهانیان برسد و این جنگ رسانه‌ای دقیقا به منظور جلوگیری از اطلاع‌رسانی درست به راه افتاده است. وی درباره ضرورت کار فرهنگی دقیق درباره حجاب گفت: باید در یک فضای منطقی، مومنانه و قابل اقناع اجتماعی بحث شود. رئیس هیات امنای مرکز اسناد انقلاب اسلامی با اشاره به اعتراف دشمنان درباره شکست پروژه تحریم افزود: دشمنان با همه امکانات در تلاش بودند تا همه تحریم‌های به قول خودشان فلج‌کننده را اعمال کنند. شدیدترین تحریم‌های تاریخی علیه جمهوری اسلامی اعمال شد.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۶۶
در انتظار بررسی: ۶۰
انتشار یافته: ۸۶
این حرف علی مطهری درسته. البته از تاج با اون پرونده ایی که داشته و هنوز بسته نشده بیشتر از این انتظار نمیره. اونهایی که تاج را انتخاب کردند هم باید پاسخگو باشند
رییسی جان شاید به گفته اون یارو افریقاییه مترقی ترین قانون اساسی مال ایران باشه اما عمل کردن به قانون اساسی هم مترقی ترین شیوه حکومت کردنه که متاسفانه علیرغم هشدارهای هزاران نفر هیچگاه تو ایران بهش عمل نمیشه و هر کی میاد خودشو برتر از قانون میدونه!!
رئیسی: حقوقدان آفریقایی به من گفت که مترقی‌ترین قانون اساسی دنیا برای ایران است) به احمدنژاد هم از این حرفها زیاد میزدن دنبال نفت و پول مفتند
اصلاح طلبی یعنی آشوب و تحریم و در سال 78 88 96 98 همگی زیر سر این ها بود و الان هم غیر مستقیم با دو قطبی سازی که می کردن در این چند سال علیه قانون حجاب
سخنگوی دولت رییسی متأسفانه سیاست رسمی دولت گذشته نساختن مسکن بود و به همین خاطر پروژه مسکن مهر را متوقف کردند، ) در زمان بقدرت رسیدن دولت روحانی فقط سی درصد مسکن مهر انجام شده بود و در موقع تحویل دولت به ریسی فقط 5 درصد ان باقی مانده بود خزانه خالی بود تحریم ترامپ هم بود کرونا هم بود کارشکنی های مخالفان داخلی برجام هم بود قولی هم بغییر از تلاش برای به پایان رساندن پروژه های دولت قبل نداد لذا با این حرفها وعده های رییسی در ساخت سالی 1 میلیون مسکن فراموش نمیشود
این ها هنوز دنبال چی هستند
اگر بنا بود با کنترل پول و چاپ پول تورم کم باشد که الان همه کشورها نگویم بلکه اکثر کشور با چاپ پول باید تورم بالا داشته باشند
مثلا چین سال 16 درصد افزایش نقدینگی دارند اما تورم 3 درصدی دارد کره جنوبی و امریکا بالای 10درصد افزایش نقدینگی دارند اما تورم 3 درصدی (امار به چند سال قبل هست) اما ایران بالای 25 درصد افزایش نقدینگی دارد اما تورم بالای 40 درصدی! که فقط 3 الی 4 درصد آن مربوط به تحریم هست
به جای این حرف ها پول را از دلالی آزاد کنید با آوردن مالیات بر عایدی سرمایه و درست هم اعمال کنید تورم کم خواهد شد
رحیمی جهان‌آبادی: برخی وزرای کابینه همتراز رئیسی حرکت نمی‌کنند) ما که اصلا ترازی نمی بینیم!!
آقای مطهری این انتقاد تنهابه آقای تاج واردنیست بلکه به تمام ما است که ازیک سوراخ چندبارگزیده میشویم همه میدانیم که هنر کیروش تقاضای پول زیادبدون واقعاً داشتن استعدادولیاقت واقعی دربرابردستمزدسنگینی که میگرفت بودیکبارآمدورفت وموقع رفتن هم برایمان آبروریزی کرد بازهم آوردیمش ابنهمه هزینه کردیم که فقط دوگل به تیم ولز بزنیم که اگرنصف آنربیک مربی خوب ایرانی میدادیم به این مفتضحی نمیباختیم واگرهم احیاناً بازی رامیباختیم دلمان کمترمیسوخت که ازیک خارجی پرادعا دوبار رودست خوردیم هرچندغریبه نوازی بی دلیل ازایرادات فرهنگیمان است
دولت قبل نمونه نداشت و حالا حالاها نخواهد داشت
از جمله برجام که خودش...! و وقتی طرف می‌زند زیرش حتی حاضر نیست هم‌تراز کند هیچ عقده گشایی علیه کشور می کند
خلق ارز 4200 که هنوز هم داریم تاوان آن می دهیم هیچ در همان یکسال اول دلاری که 14 هزار هم ارزش نداشت کرد 30 هزار تومان برای تامین آن و برای چند سال تورم 40 درصد به بالا زد به کشور
قطع برق که بماند و...
ان شالله که امشب منتشر می شود!
چه شکنجه های خوبی در زندان سوئد انجام میشه فکر کنم اقای نوری یک خورده سوسول تشریف دارند
زن هارا مانند قبل دهه 70 که زیاد در کارهای مردان نبود و اختلاط صورت نمی گرفت به آن صورت ببرید هم طلاق خیلی کم خواهد شد هم راحت تر ازدواج صورت خواهد گرفت و هم بی حجابی کمتر خواهد شد چون با اختلاط بی دلیل نامحرم آن هم به جهت کار ناخودآگاه غیرت ها کنار خواهد رفت و قبلا در دنیا تجربه شده بوده
انصافا رئیس محترم قوه قضائیه همیشه جانب حق را در سخنان خود رعایت میکند و معترضین را هیچگاه دشمن یا عوامل بیگانه نخوانده و همیشه سعی در نصیحت افراد و اینکه تعامل و گفتگو بهترین راه خروج از مشکلات است را تاکید کرده است. امید انکه بقیه نیز همین روش را در پیش بگیرند چرا که مشکلات ما باید در خانواده خودمان و بدون دخالت بقیه حل شود که خواهد شد و فقط باید از خشونت جلوگیری شود .
سلام ,واقعا جای تاسف و تاثر دارد آقایان مسئولین کار را به کجا کشاندیده اید که بنده خدایی که ادب را رعایت کرده و به رئیسی شکلات تعارف کرده است امروز مجبور است از مردم عذرخواهی کند ؟!!!!آقایان در رفتار و کردار و گفتارتان تجدید نظر کنید
اخ اخ اخ این دولت سوئد چه شکنجه های وحشتناکی دارند!!!!
ما هم پاسخ اسراییل را در تل اویو می دهیم. 100 هزار موشک حزب الله اماده است تا برای صهیونیست ها جهنم بسازد. ما پاسخ ایادی انها در داخل و سعودی اییترنشنال را هم می دهیم . فعلا دوره صبوری است . تک تک انها را شناسایی کرده ایم و به وقتش با کسانی که سودای تجزیه ایران را دارند با قدرت تمام برخورد می کنیم. این مایی که می گویم نیروهای رسمی امنیتی و انتظامی نیست . ما هستیم نسل دفاع مقدس نسل دفاع از حرم و تداوم ما . ما هشت سال با ارتشی که توسط 65 کشور حمایت می شد جنگیدیم . منافقان را در مرصاد به اتش کشیدیم و داعش را در منطقه به زیر کشیدیم. ما بسیار صبور هستیم اما به وقت ان چنان پر قدرتیم که حتی پیرمردهایمان حریف دهها اغتشاشگر مست و شیشه ای هستند.
خاتمی اول بیاید در مورد شکایت از کیهان توصیح بدهد که چرا ادامه آن را پیگری نمی کند از اتهامی که با پدر انقلاب های رنگی داشته یا نه
بنده خدت ریسی اخه افریقا حقوقدان داره قانون اساسی ایران برای نسل جدید بی معنی است اصلا کلی فصول ان باید اصلاح ولازنگری شود
ایه آمده آقای مطهری در همه امور نظارت و دخالت داشته باشد!
کی روش جیب بر
وای وای وای دلم سوخت واسه نوری ، بیچاره با ندادن چای شکنجه میشه !!!!!!!!!
میرسلیم خواهشا ساکت باش. کردار شما با حرفهایت هیچ سنخیتی ندارد و همه خوب تو را شناخته اند.
خبر ها همگی قابل باور و امید بخش !!!! نمیدونم من فقط این احساس رو دارم مسئولان در ایران زندگی نمیکنن ،یا اکثر خوانندگان هم دارند ؟ احتمالا دور کاری میکنن.
"فارس: سفره مردم اتحادیه اروپا در حال کوچک شدن است" ببخشید این خبر مال دیروز است.
ببخشید اروپاییها سفره ندارند. تا به حال یک اروپایی ندیدم که سفره داشته باشد!
از زمانهای قدیم حتی قبل از رنسانس از میز غذا خوری استفاده می کردند
آقای میرسلیم امکانش هست بفرمایید ارتباط با فرقه مجاهدین چه حکمی داره؟
آخ آخ آخ واقعا دلم کباب شد برای آن زندانی که با قطع موقت چای شکنجه شده . شکایت از این همه ظلم و بیعدالتی را به کجا ببریم .
اروپای بیرحم .
آقای رییسی چرا نمیری سراغ حقوقدان‌های خودمون تو آفریقای جنوبی دنبال حقوقدان میگردی؟میدونید علت چیه تفاوت فاحش بین اون چیزی که نوشتید و اون چیزی که تا به حال عمل شده.
یعنی تو اوین ؛ نون تست فرانسوی با بیکن و صبحانه انگلیسی سرور می کنن ؟
امروز هم در خیابان قدم می زدم از شور و نشاط دختران و پسران در فضای پس از اعتراضات ذوق زده شدم از دولت محترم به خاطر به رسمیت شناختن حقوق جوانان سپاسگزارم
الان مهران رجبی هم از کارش پشیمان شده و جرات بیرون امدن از خانه را ندارد
احتنالا او هم مجبور به عذرخواهی خواهد شد
آقای جهرمی همانطور که خود آقای روحانی گفتن و شما هم تایید میفرمایید سیاست روحانی این بوده و بیان هم از اوش کردولی آقای ریسی هدفش چی بوده!!؟؟ فرمودن در یکسال ۵ هزار مسکن و هیچی نساختن! کدام بد است!؟
دلم برای شکنجه‌های حمید نوری کباب شد، این همه زجر چگونه قابل تحمل است عایا؟
چه شکنجه ی دردناکی؟؟؟!!!به زندانی چایی نمی دهند!!!
بازهم به روحانی،ادعایی نداشت و خونه ایی هم نساخت!شما که ادعای ساخت سالی یک میلیون مسکن را داشتید هم نساختید،به نظرتون روحانی که دروغ نگفت یا شمایی که دروغ میگیدکدوم بهترید؟؟؟
یکی از این هنرمند های خائن رو اعدام کنید تا حساب کار دست بقیه بیاد. از علی کریمی باید شروع کرد
اعترافاتی که معلوم نمیشه تو چه شرایطی داره گرفته میشه از صدا و سیما پخش میشه البته بعد از کیهان و فارس و ....این اعترافات اعتبار داره اما یه کاسب که تو خونه خودش کنار بخاری نشسته بدون هیچ فشاری اعتبار نداره؟ با کسی سلام علیک کرده الان پشیمونه
چند مثال حقوقی و قانونی برای اقای پور محمدی که مدت زیادی وزیر دادگستری بودند در مورد اینکه در ارتباط با حقوق زنان هماورد می طلبند .را لطفا پاسخ دهند کدامین کشورها موارد ذیل را دارن 1_نصف بودن دیه 2.عدم اعتبار گواهی زنان در بیشتر موارد مثل دفاتر طلاق و بسیاری از جرایم و در جایی هم که قبول است هر دو زن برابر یک مرد . 3. در اختیار قرارداشتن حکم طلاق 4. زنان در کشور ما سابقه وزارت هم ندارند جز مدت کوتاهی در زمان احمدی نژاد که به گفته خود احمدی نژاد همان موقع هم موج مخالفت علما زیاد شد . 5. زنان حق قاضی بودن ندارن (بازپرس و دادیار قاضی نیست و فقط کیفرخواست صادر می کند و قاضی مشاور خانواده هم کاره ای نیست فقط مشاور است نه صادر کننده حکم ) 6. چطور زنی که تمکین نکند را مرد می تواند کتک بزند ولی زن نمی تواند این کار را بکند .7. لزوم اجازه دختر گرچه مقاطع عالی تحصیلی مثل دکترای فلسفه داشته باشد از پدر کم سوادش برای ازدواج .8.مردان حق ازدواج موقت با بی نهایت زن را داشته باشند . و بتوانند 4 زن بگیرند .9.زن اگر مفقود الاثر شود باید زنش 4 سال صبر کند تا بتواند بعد از یک سال دیگر طلاق بگیرد ولی شوهر بالافاصله می تواند زن دیگر بگیرد (ماده1029 قانون مدنی )10. اگر کسی به پدر یا مادریا فرزند خود هبه کند نمی تواند هبه را پس بگیرد ولی اگر به زنش هبه کرده می تواند پس بگیرد وموارد دیگر که تفاوت حقوقی زن و مرد در قانون ما می باشد .که لطفا پاسخ دهند .
بدون شک آقای رییسی بخاطر این وضعیت موجود باید محاکمه بشه ،
تورم ۳۰۰ درصدی ور یکسال
افزایش ۸۰ درصدی قیمت ارز با وجود حذف ارز ۴۳۰۰ تومانی
افزایش گسل طبقاتی
افزایش زیاد فاصله پرداختی بین کارکنان دولت و هیئت علمی و قضات و پزشکان
افزایش خط فقر مطلق به ۳۰ میلیون
سه برابر شدن کرایه مسکن طی یکسال
آقای رییسی خودت فهمیدی تو این کاره نیستی فکر کردی کار ریاست جمهوری مثل معاونت قوه قضاییه و یا مدیریت استان قدس با آن همه سرمایه هست ؟؟
میترا حجاز به سختی مجازات باید بشه
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۱۷ - ۱۴۰۱/۰۹/۱۳
بهش چایی ندید
آقای وزیر چرا با ۲۸ سال سابقه خدمت و مدرک فوق و کامل بودن تمام مدارک بجای رتبه ۵ رتبه ۳ اختصاص داده شده ولله قسم خون جلوی چشم مرا گرفته نگذار کار به خودکشی بکشه؟؟ نکنه دلت برای قیام فرهنگیان و تعطیلی مدارس تنگ شده ، شک نکن یک ساعت حاضر نخواهم شد تدریس کنم و تمام اضافه کار رو رها خواهم کرد .
من می‌خوام زن بگیرم خواستم بدونم باید از سپاه استان اجازه بگیرم یا شهرستان کفایت می کنه؟
آقای نوری از اول هم معلوم بود میخای در حق معلمان جفا کنی ، اون حقه بندی بجای رتبه بندی
اون هم از کاغذ بازی مدرک بزرگواری کرون
اون هم از رتبه ها مسخره اختصاص داده شده
دو سال قیام معیشتی معلمان به فنا رفت
معلمان باید دنبال فوق العاده ۵۰ درصدی باشند این رتبه بندی فقط تمسخر معلمان هست و لس
اووووف چه شکنجه سختی!!! بهش چایی ندادن
رحیمی جهان‌آبادی: برخی وزرای کابینه همتراز رئیسی حرکت نمی‌کنند .... آقای رئیسی چه حرکنی میکنه که وزرا حرکت نمی کنند!!؟
امثال‌ کوشکی‌ بهتره‌ اصلا‌ هیچ اظهار نظری‌ در مورد‌ امور مملکت نکنند‌ چون در حد اندازه اینکار نیستند‌ !
آقای پور محمدی خانمها اجازه ندارند سوار دوچرخه و موتور شوند و برای تماشا به ورزشگاه بروند شما پز چه چیزی را می دهی؟
در مورد مسکن تاکنون دولت 200 هزار مسکن را کلنگ زده که نیشترین پیشرفت 15 درصد است. اما مدتیه دولت دست بکار شده و خانه های نیمه ساخته که در دولت قبل شروع شده را برای خودش به آمار اضافه می کند در حالی که اصلا در طرح مسکن ملی نبوده !
درود بر فائزه.
خبر سیاسی = طنز سیاسی !!!!
امروز توی اینترنت چندتا کلیپ دیدم مربوط به کشف حجاب گسترده در مراکز خرید مثل پالادیوم حقیقتا اگر به چشمهای خودم ندیده بودم باور نمیکردم چنین چیزی صحت داره
همانطوری که جناب دکتر میرسلیم فرمودند اگر مشکلی هم هست. راه حلش مدریت انقلابی و جهادی هست. به فضل الهی می‌توان از مشکلات عبور کرد.
روایتی از شکنجه سفید حمید نوری با چای
تابناک جان ترا به خدا ننویسید باعث خنده و سوئ استفاده مخالفان می شود
قطع چای بابا و حمام اجباری !!!!!!؟؟؟؟؟؟؟
واقعا این شکنجه جنایت علیه بشریت است و سوئد رو بخاطر اینهمه جنایت باید بمباران اتمی کنند و از صفحه روزگار پاک کنن
والا
میترا حجار دستگیر و با قید وثیقه آزاد شد
کاش اختلاس گران 93 هزار میلیاردی و دکل نفتی و بدهکاران کلان بانکی و تصمیم گیرندگان اقتصادی که به اشتباه تصمیم می گیرند و کلی ارزش پول ملی را پایین می آورند و ............................. به این سرعت دستگیر می شدند
یکی این آقای پور محمدی رو از خواب بیدار کنه.....آقای میرسلیم در این مملکت از موز مهم تر هم داریم.....
اقای میر سلیم با نفوذ اسراییل در موز مقابله می کنیم با نفوذ منافقین در خانواده شما چطور؟
رئیسی: حقوقدان آفریقایی به من گفت که مترقی‌ترین قانون اساسی دنیا برای ایران است
احمدی نژادکجایی؟
بهادری جهرمی: سیاست رسمی دولت روحانی نساختن مسکن بود و
سياست غير رسمي ما نساختن مسكن است
حمید نوری: ناز بشی
کیفیت زندگی 90 درصد مردم ایران از کیفیت زندگی حمید نوری توی زندان پایین تره
اسراییل کوچولوی بدبخت و در حال سقوط این را بدان اربابت امریکا و گاوهای شیری هیچ غلطی نتوانستند بکنند. تو که اصلا هیچ عددی نیستی. غده سرطانی و متفور همه ملت ها هستس
زندان هتل ۵ ستاره نیست که هرچی دلت خواست بدهند.اگر مجرمی باید بدتر از اینها را انجام دهند و اگر بی‌گناهی این هم روش.
وجدانا به خاطر یک هفته چایی نخوردن خیلی افسرده شدم.
اخه تابناک جان این هم شد خبر؟
جناب پور محمدی ایکاش در راه مبارزه با فساد و ناکار امدی

و سوء مدیریت و هرج و مرج و بدون حساب و کتاب بودن کارکرد خیلی از مسولان

و حفظ ثروت کشور و مدیریت منابع و رسیدگی به مشکلات

کشور و مردم ، که یکی از ۲۰ کشور ثروتمند جهان است

ولی میزان نفوذ فقر و فلاکت و بدبختی و عقب مانده گی و

بیکاری و تورم و گرانی و عدم تقسیم عادلانه ثروت در بین

اکثریت مردم را میتوانستید مدعی شوید و هماورد بطلبید !!

در خصوص رعایت حقوق زنان و دختران در جامعه هم ، بهتر

است که اول در داخل و اکثریت زنان جامعه را قانع و راضی

نگهدارید و بعد به هَل مِن مبارز در صحنه جهانی بطلبید !!!
بهادری جهرمی: سیاست رسمی دولت روحانی نساختن مسکن بود:
عجب پررو هستید شما تا حالا چند واحد مسکن ساختید از وقتی دولت رئیسی اومده، دیگه مردم حتی آرزوی مسکن دار شدن هم ندارند.
فرمایشات بانک مرکزی در زمینه چاپ پول برعکس واقعیت میباشد
آخه بمیره اونیکه چای نمی ده
چون اسکوچیچ خواستاد دستمزد بالا نبود و فقط می خواست در جام جهانی روی نیمکت سرمربی گری ایران بیشیند، تاج او را عوض کرد و کی روش را آورد تا از قبل مبلغ قرارداد سنگین با او چیزی هم نصیب خودش شود.
آقای مطهری در این کشور کسی برای تصمیمات اشتباه محاکمه نمی شود .
من پیشنهاد می کنم که تابناک در همین بسته خبری از سخنان گهربار مقام معظم رهبری همیشه جملاتی را درج کنند . بخصوص آنهایی که حالت نصیحت و پند به مسئولان و مردم را دارد .
زیر چشمش چرا اینطوری داغون شده بعد از آزادی؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
رئیسی: حقوقدان آفریقایی به من گفت که مترقی‌ترین قانون اساسی دنیا برای ایران است.این حقوق دان چند کلاس سواد داشت؟بهش نهار داده بودن؟
میشه من هم برم یکی از زندانهای سوئد و با ندادن چای، شکنجه بشم؟؟
واقعا این پسر با خودش چی فکر کرده که چنین حرفی میزمه؟ اصلا فکر میکنه؟؟؟
با سلام واحترام

آقای پورمحمدی احتمالا شما تاکنون دنیا را ندیده و از قوانین سایر کشورها در خصوص حقوق بانوان خبر ندارید. مثلا اختمالا "عدم حضور بانوان در ورزشگاههای ایران را حتما نمونه ای از احقاق حقوق زنان ایران میدانید."
واااااااااااااااااااااای بمیرم براش چایی شو قطع وصل می کنند تو تلویزیون سلولش دوبله فارسی نداره
کلا توهمات در سخنان این آقایان مسئول موج می زند. مشکل مسئولان ما این است که خود را به خواب زده اند و فقط برای مردم خود پهلوان بازی در می آورند .
قیمت فوم سقف ساختمان مطرح کنید که از چهار برابر هم گذشته، طی یک ماه.
خخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخ
اون شکنجه سفید خیلی بد بود... قطع چای و حمام یهویی... واقعا قلب آدم بدرد میاد از اینهمه شقاوت و سنگدلی
کمیته پیگیری دستگیری هنرمندان!!!!
من هم خیلی شکنجه میشوم چند روز پیش بالاخره بعد از دو ماه به زور فرستادنم حمام و امروز هم خورش بادمجون درست کردن که من اصلا دوست ندارم متاسفانه عیال بنده از شکنجه گرهای بسیار قهار هستند
آقای مجید نوری خدای نکرده النکوهای پدرت با این شکنجه های وحشتناک نشکنه؟
تابناک جان ظاهرا باید با شما هم خداحافظی کرد چون دلخوشی بسیاری از خوانندگان که درج نظراتشون بود را پشت گوش انداختی!
این بازیگرنماها را برای همیشه در گوشه قرار دهید و مجوز به آنها ندهید تا درسی بشود برای بقیه
جناب مازنی عزیز ایده خوبی دادید ولی متاسفانه دیر شده است
رئیسی: حقوقدان آفریقایی به من گفت که مترقی‌ترین قانون اساسی دنیا برای ایران است
\پس چرا آقازاده ها کلاً در در کشورهای اروپایی و امریکایی زندگی میکنند!!!!!! آقای رییسی سایه را هدف گرفتی
بسته ویژه خبری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر