بازدید 22384
سه هزار و دویست‌ و سومین بسته ویژه خبری «تابناک»

مسئولان حتی پُرشورتر از مردم از مشکلات انتقاد می‌کنند! / صالحی: ‏تلخ‌تر از شکست ایران در بازی با آمریکا، شادکامی عده‌ای از این باخت بود / فرمانده کل سپاه: ما منت مردم را می‌کشیم و نازشان را می‌خریم / ایرنا: مطالب منتشره در فضای مجازی و انتساب آن به رهبر انقلاب ‌‎‌فاقد اعتبار است

در بسته خبری امروز «تابناک» تیتر‌هایی مانند: ۴۷ سازمان جاسوسی در اغتشاشات اخیر نقش داشتند / قوه قضاییه: حال جسمی «آرش صادقی» مطلوب است / چرا وزیر کشور با اساتید دانشگاه دیدار کرد؟ / فرمانده انتظامی بندر انزلی: «مهران سماک» را ماموران نکشتند/ نائب‌ رییس مجلس: کلاه برجام دوباره سرمان نخواهد رفت ... را می‌خوانید.
کد خبر: ۱۱۵۲۷۸۲
تاریخ انتشار: ۱۰ آذر ۱۴۰۱ - ۲۰:۱۰ 01 December 2022

«تابناک» هر روز سعی دارد با انتخاب تیتر‌هایی از حوزه‌های مهم خبری به خصوص سیاسی و اقتصادی، شما را در جریان اخباری مهم و اثرگذار قرار دهد که قطعا باید شنیده و خوانده شوند. در این بسته خبری، نگاهی به آخرین مواضع جناح‌های سیاسی و تحولات مهم داخلی و اوضاع اقتصادی کشور انداخته می‌شود که مخاطبان با مطالعه آن به رهیافت‌های مهمی از سیر وقایع اثرگذار کشور دست خواهند یافت.

۴۷ سازمان جاسوسی در اغتشاشات اخیر نقش داشتند
رئیس سازمان بسیج مستضعفان گفت: دشمن در حوادث اخیر به دلیل عاجز ماندن در عرصه جنگ سخت، به استفاده از جنگ نرم و ترکیبی با اولویت نبرد رسانه‌ای و عملیات روانی به منظور فریب ملت بزرگ ایران روی آورد و ۴۷ سازمان جاسوسی در این زمینه فعال شدند.

قوه قضاییه: حال جسمی «آرش صادقی» مطلوب است
قوه قضاییه اعلام کرد که حال جسمی «آرش صادقی» مطلوب است و علائم خاصی از بیماری ندارد. در پی ادعای مطرح درخصوص وضعیت سلامتی فردی به نام آرش صادقی، پیگیری‌های خبرنگار میزان حاکی از آن است که این فرد، طی روز‌های گذشته توسط پزشک زندان مورد معاینه دقیق پزشکی قرار گرفته و در حال حاضر وضعیت جسمی وی مطلوب است و علائم خاصی از بیماری ندارد. طبق اظهارات زندانی، وی در سال ۹۷ به علت وجود توده‌ای در ناحیه بازوی راست تحت جراحی قرار گرفته و با تشخیص سارکوم تحت درمان بوده و بهبود یافته است. بر اساس این گزارش با توجه به اظهارات نامبرده که باید آزمایش‌های دوره‌ای را برای ارزیابی وضعیت سلامت خود انجام دهد، مقرر شده پس از ارائه مدارک و مستندات پزشکی معتبر، وی به مرکز درمانی اعزام شود و آزمایش های لازم در خصوص او انجام گیرد. وی همچنین اخیرا از برخی مشکلات گوارشی نیز ابراز ناراحتی کرده که پس از تحویز دارو توسط پزشک در حال درمان است.

روایتی از جلسه نمایندگان با رئیس قوه قضاییه
نماینده بستان‌آباد درباره جلسه نمایندگان با رئیس قوه قضاییه گفت: فحوای سخنان رییس قوه قضاییه این بود که دستگاه قضایی به قانون عمل می‌کند و نیازی نیست که برخی افراد و جریانات به قوه قضاییه اعلام کنند دستگاه قضایی چه باید بکند یا نباید بکند. روزنامه اعتماد برای آگاهی از ابهامات مطرح در نشست نمایندگان با رئیس قوه قضاییه با غلامرضا نوری، نماینده مردم بستان‌آباد گفت‌وگو کرده است.

بخش‌های مهم این گفت‌وگو را در ادامه می‌خوانید:

*نظرات قوه قضاییه، نسبت به موضوعات اخیر با واقعیت‌ها بیشتر منطبق است تا نظرات قوه مقننه!
*چاره کار در مواجهه با بحران اخیر، گفت‌وگوی ملی و همگرایی بین جریانات مختلف سیاسی و اجتماعی است.
*جریاناتی هستند که معتقدند همه چیز بسیار عالی است و همه چیز خوب پیش می‌رود و همه چیز سفید است.
*راه برون‌رفت از بحران اخیر فقط گفت‌وگو و تضمین عینی برای اجرای مطالبات است.
*فحوای صحبت‌های رییس قوه قضاییه این بود که دستگاه قضایی به قانون عمل می‌کند و نیازی نیست که برخی افراد و جریانات به قوه قضاییه اعلام کنند دستگاه قضایی چه باید بکند یا نباید بکند.

روزنامه اطلاعات: مسئولان کشور، حتی پُرشورتر از مردم از مشکلات انتقاد می‌کنند!
روزنامه اطلاعات نوشت: بسیاری از مقامات و اصحاب قدرت و خدمت، گاه حتی پرشورتر از مردم عادی اهل انتقاد و گلایه و نقدند. ظاهراً مشکلات را هم می‌دانند و تندتر و داغتر هم از مصائب و معضلات می‌گویند؛ اما در این میان معلوم نیست چه کسی باید این مشکلات را برطرف کند؟ اگر جسارت نشود دوستان کمتر از این می‌گویند که مثلاً ما مشکل مسکن مردم را دیدیم و برای آن فکر و اندیشه کردیم و برنامه گذاشتیم و آسیب‌شناسیِ درست کردیم و همانطور که دارید می‌بینید موفق شدیم انتظار صد ساله برای تهیه مسکن را به ۵۰ سال برسانیم و یا کمتر سراغ داریم که مسئولی بگوید ما دیدیم مسأله اشتغال مهم‌ترین مشکل بسیاری از جوانان و خانواده‌هاست و به شدّت روی احساس عزّت و اعتماد به نفس آنان تأثیر می‌گذارد و ازدواج آنان را به تأخیر می‌اندازد، لذا در یک سال توانستیم برای یک میلیون شغل پایدار ایجاد کنیم و حالا شما شاهدید که کمتر جوان تحصیلکرده‌ای بیکار باشد (البته منظور آمار دادن‌های وزارت کاری نیست که مسئولان روابط عمومی تهیه می‌کنند و مرتب از صدها هزار شغل ایجاد شده صحبت می‌کنند که سرِکاری است). و یا چون دیدیم تورّم دهه‌هاست که دشمن تمام خوبی‌ها شده و چون بختک بر سر اقتصاد کشور و سفره و معیشت مردم سایه نحس خود را افکنده، ما تمام عقل و تدبیر و جهد و تلاش نرم‌افزاری و سخت‌افزاری خود را به کار بستیم و با برنامه‌های علمی و انجام اصلاحات ساختاری و تحمّل سختی‌های آن کاری کردیم که تورّم به زیر ده درصد برسد و چنان دقیق و عالمانه هم این کار صورت گرفته که دیگر شاهد تورّم 30 و 40 درصدی در اقتصاد نخواهیم بود و یا اینکه چون کنکور را یک مشکل حل نشده دیدیم به بهترین شکل این شیوه استعداد کُش را درست کردیم.

صالحی: ‏تلخ‌تر از شکست ایران در بازی با آمریکا، شادکامی عده‌ای از این باخت بود
سید عباس صالحی، مدیرمسئول روزنامه اطلاعات به شادکامی عده ای از مردم پس از شکست تیم فوتبال ایران از آمریکا پرداخت. سید عباس صالحی مدیرمسئول روزنامه اطلاعات نوشت:‌ ‌شکست ایران در بازی با امریکا تلخ بود اما تلخ‌تر از آن شادکامی عده‌ای از آن بود. برای جبران اولی چهار سال فرصت داریم، ولی برای دومی چندان فرصتی نداریم. بازگشت وحدت و حمیت ملی نیازمند خوانش مجدد راهبردها و اقدامات است. جدی‌تر بیندیشیم و سریع‌تر عمل کنیم.

فرمانده کل سپاه: ما منت مردم را می‌کشیم و نازشان را می‌خریم
سلامی با تصریح بر این موضوع که ما تا آخر پای این مردم می‌مانیم و صحنه خدمت رسانی را ترک نمی‌کنیم، گفت: یک دست ما شمشیر برای مبارزه با دشمنان خارجی است و برای فریب خوران داخلی هم ارمغان ما بازگشت به حقیقت است.او با بیان اینکه خریدار ناز ملت هستیم تا لبخند رضایت بر لب آنها بنشیند تا ملتی عزیز و مستغنی باشند، تاکید کرد: اجازه تضعیف و تخریب این مملکت را به کسی نمی‌دهیم. فرمانده سپاه پاسداران انقلاب اسلامی گفت: امید است هرچه بلای مردم است به جان ما بخورد و کوچکترین حادثه غم انگیزی برای آنها رقم نخورد.


واکنش مدیرکل دفتر سیاسی وزارت کشور به اظهارات نماینده مهاباد درباره آمار کشته‌های حوادث اخیر
مرادی در بخش دیگر سخنان خود با اشاره به صحبت‌های نماینده مردم مهاباد در مجلس درخصوص سوال از وزیر کشور، اظهار داشت: در مورد سوال نماینده محترم مهاباد و آمار کشته‌های حوادث اخیر بنده به جز ادعای آقای محمودزاده، هنوز آمار رسمی را ندیدم، آمار غیررسمی هم ندیدم. وی افزود: اما سوال آقای محمودزاده از وزیر کشور طی هفته‌های اخیر در یکی از جلسات کمیسیون امور داخلی کشور و شوراهای مجلس شورای اسلامی در مورد مهاباد مطرح شد و آقای وزیر پاسخ کامل را ارائه کردند، سوال آقای محمودزاده هم سوال خیلی مفصلی بود که در کمیسیون مطرح شد.مدیرکل دفتر سیاسی وزارت کشور تصریح کرد: تقریبا همه اعضای کمیسیون در آن جلسه اذعان داشتند که پاسخ آقای وزیر به سوالات آقای محمودزاده ‌قانع‌کننده بوده اما علیرغم برگزاری این جلسه آقای محمودزاده سوال خودشان را در صحن مجلس مطرح کردند.

روزنامه دولت: مسعود دولتشاهی در تجمعات کشته نشد
ایران نوشت: مسعود دولتشاهی پس از سرقت مسلحانه در شامگاه ۲۹ آبان در حوالی بلوار فرحزادی حین تعقیب و گریز با نیروهای انتظامی و در حال فرار مورد اصابت گلوله قرار می‌گیرد که بر اثر شدت جراحات در این بیمارستان فوت می‌کند.ایران اینترنشنال با منتشر کردن خبری اعلام کرد، مسعود دولتشاهی که روز ۲۹ آبان در سعادت آباد توسط مأموران انتظامی از ناحیه قفسه سینه مورد اصابت گلوله قرار گرفته بود، پس از بستری شدن در بیمارستان روز دوشنبه ۷ آذر درگذشته است؛ اما تسنیم با انتشار مطلبی از ماهیت و چرایی درگذشت این فرد گزارش داد. مسعود دولتشاهی فرزند شیرمراد شخصی است که نه در تجمعات بلکه پس از سرقت مسلحانه در شامگاه ۲۹ آبان در حوالی بلوار فرحزادی حین تعقیب و گریز با نیروهای انتظامی و در حال فرار مورد اصابت گلوله قرار می‌گیرد و به بیمارستان آتیه منتقل می‌شود که بر اثر شدت جراحات در این بیمارستان فوت می‌کند.نامبرده علاوه بر سرقت مسلحانه دارای سوابق متعددی از قبیل مشارکت در نگهداری و استعمال هروئین، سرقت وسایل نقلیه و لوازم آن، سرقت لوازم منزل، خرید و فروش مواد مخدر و...بوده است. وی همچنین بیش از دو بار سابقه زندان به جرم‌های سرقت، حمل مواد مخدر و ضرب و جرح عمدی داشته است

چرا وزیر کشور با اساتید دانشگاه دیدار کرد؟
وزیر کشور درباره دلیل دیدارش با اساتید دانشگاه گفت: این گفت‌وگوها برای شنیده شدن نظریات و دیدگاه هاست.احمد وحیدی درباره جلسه هم اندیشی خود با جمعی از اساتید دانشگاه های تهران، اظهار کرد: من با بعضی اساتید راجع به موضوعات درباره اغتشاشات و حوادث اخیر جلسه داشتم و در این زمینه گفت‌وگو کردیم. اساتید نظراتی داشتند که بیان کردند و ما هم مطالب خود را مطرح کردیم.

وی با اشاره به اهمیت برقراری امنیت و آرامش در کشور، ادامه داد: این گفت‌وگوها برای شنیده شدن نظریات و دیدگاه هاست. حتما در توصیف، تحلیل، پیشنهادها و راهکارهای اساتید نقاط ارزشمندی وجود دارد که باید آنها را بشنویم و استفاده کنیم.در اولین روزهای هفته‌ای که گذشت، جمعی از اساتید دانشگاه‌های تهران با وزیر کشور دیدار و درباره مسائل جاری سیاسی و اجتماعی و همچنین وقایع اخیر تبادل نظر کردند. در این نشست هم اندیشی که با حضور اساتید مطرح دانشگاه‌های تهران، علامه طباطبایی، صنعتی شریف، الزهرا(س)، آزاد اسلامی، علم و صنعت، خوارزمی و هنر برگزار شد، حاضران با طرح دغدغه‌ها و نقطه نظرات خود، پیشنهادهایی برای بهبود شرایط و بازگشت آرامش کامل به فضای سیاسی و اجتماعی ارائه دادند.علی مطهری، ابوالفضل دلاوری، حمید رضا جلالی پور، حسین راغفر، بیژن عبدالکریمی، اصغر قاسمی، محمد رضا مریدی، کیومرث یزدان‌پناه، مهدی نصیری، علیرضا مدنی‌زاده و علی اصغرپورعزت، از جمله اساتیدی بودند که نظریات و دیدگاه‌های خود را در این زمینه مطرح کردند.

فرمانده انتظامی بندر انزلی: «مهران سماک» را ماموران نکشتند
به گفته فرمانده انتظامی شهرستان بندر انزلی بامداد چهارشنبه و پس از پایان یافتن مسابقه فوتبال تیم ملی کشورمان در مصاف با آمریکا و تجمع عده‌ای اغتشاشگر در محدوده چراغ‌ برق شهرستان انزلی، جسد مردی حدودا ۳۰ ساله که بر اساس شواهد موجود بر اثر تیراندازی با سلاح شکاری مورد اصابت قرار گرفته بود کشف شد. شب گذشته بود که خبری مبنی بر کشته شدن مهران سماک، جوان ۲۷ ساله‌ای در بندر انزلی توسط نیروی‌های امنیتی منتشر شد. به گفته فرمانده انتظامی شهرستان بندر انزلی بامداد چهارشنبه و پس از پایان یافتن مسابقه فوتبال تیم ملی کشورمان در مصاف با آمریکا و تجمع عده‌ای اغتشاشگر در محدوده چراغ‌ برق شهرستان انزلی، جسد مردی حدودا ۳۰ ساله که بر اساس شواهد موجود بر اثر تیراندازی با سلاح شکاری مورد اصابت قرار گرفته بود کشف شد. آنطور که سرهنگ سید جعفر جوانمردی می‌گوید پس از اطلاع ماموران پلیس از ماجرا و با توجه به حساسیت موضوع و احتمال سوءاستفاده برخی عناصر و محرکین حاضر در محدوده تجمع، بلافاصله مراتب با هماهنگی مقام قضایی در دستور کار ماموران پلیس آگاهی قرار گرفت.


خبرگزاری دولت: مطالب منتشر شده در فضای مجازی و انتساب آن به رهبر انقلاب ‌‎‌فاقد اعتبار است
ایرنا، خبرگزاری رسمی دولت نوشت: در پی انتشار اخبار و نقل‌قول‌هایی از رهبر معظم انقلاب اسلامی در فضای مجازی به عنوان مطالب مندرج در بولتن‌های غیر رسمی، یک منبع مطلع خبر داد، مطالب منتشره و انتساب آن‌ها به معظم‌‎‌له فاقد اعتبار است.در پی انتشار اخبار و نقل‌قول‌هایی از رهبر معظم انقلاب اسلامی در فضای مجازی به عنوان مطالب مندرج در بولتن‌های غیر رسمی، یک منبع مطلع به خبرنگار ایرنا خبر داد: مطالب منتشره و انتساب آنها به معظم‌‎‌له فاقد اعتبار است. وی در این زمینه افزود: به اذعان دست‌اندرکاران تولید این جزوه‌ها، مطالب مذکور بدون پیمودن مراحل صحت‌سنجی، و صرفاً با هدف جمع‌آوری شنیده‌ها و شایعات در فضای مجازی و محافل رسانه‌ای گردآوری و در اختیار معدودی از افراد قرار داده شده، بنابراین هیچ‌گونه اعتبار و ارزش اسنادی ندارد.

نائب‌ رییس مجلس: دوباره کلاه برجام سرمان نخواهد رفت
نائب‌رییس مجلس شورای اسلامی گفت: برای هر گونه توافق تضمین می‌خواهیم. کلاهی که در برجام سرمان رفت، پس از این سر این ملت نخواهد رفت.عبدالرضا مصری، ۱۰ آذر، همزمان با بزرگداشت هشتاد و پنجمین سالگرد شهادت آیت‌الله سید حسن مدرس که در کاشمر، محل زیارتگاه وی برگزار شد، خاطرنشان کرد: بررسی عمق اندیشه‌های شهید مدرس کار بسیار سختی است؛ به رغم خفقانی که آن زمان بود اما شهید مدرس از ذکاوت و آینده‌کاوی خاصی برخوردار بوده است.وی تصریح کرد: شهید مدرس یک فیلسوف بیدارگر، فقیهی روشن، آگاه، متعهد و مفسر عامل بوده و هیچ‌گاه چیزی نگفت که خود عامل آن نباشد. نائب‌رییس مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: مدرس در یک زمان، مقطع و گذر تاریخی باید مرزهای استبداد و استکبار نوین و استعمار را تشخیص می‌داد و همانند امام راحل که فرمود نه شرقی نه غربی از دل همه تاریکی‌ها راه و صراط را تعیین می‌کرد.این نماینده مردم کرمانشاه در مجلس بیان کرد: امروز وقتی مسائل را بررسی می‌کنیم، شاید قضاوت کار ساده‌ای باشد اما به درستی تشخیص دادن در آن دوره قوت درونی خاصی می‌طلبد.

عوامل بمب‌گذاری مهرماه شیراز دستگیر شدند
عوامل بمب‌گذاری ناموفق و خنثی‌شده مهرماه شیراز و در شب حادثه تروریستی شاهچراغ(ع)، با اقدام اطلاعاتی سربازان گمنام امام زمان در اطلاعات سپاه استان فارس شناسایی، تعقیب و دستگیر شدند.در مهرماه سال جاری و در شب وقوع حادثه تروریستی شاهچراغ(ع)، در پی دریافت گزارش مردمی مبنی بر رویت بسته‌ای مشکوک در یکی از معابر اصلی شیراز تیم چک و خنثی در سریع‌ترین زمان ممکن در محل حاضر و نسبت به خنثی سازی آن اقدام کردند. حال با اقدام اطلاعاتی سربازان گمنام امام زمان در اطلاعات سپاه استان فارس، عوامل این بمب‌گذاری شناسایی و طی تعقیب و مراقبت در استان‌های اصفهان و فارس دستگیر شدند. به زودی اطلاعات تکمیلی در این خصوص به اطلاع مردم شریف ایران خواهد رسید.


رئیس‌جمهور: شهدا نور چشم مردم هستند
رئیس‌جمهور در دیدار با خانواده شهدای امنیت کردستان گفت:کسانی که مرتکب جنایت شدند باید در اختیار عدالت قرار بگیرند.اغتشاش‌گران داعش‌وار به جان و مال مردم حمله کردند. به اقتضای عدالت با آنها برخورد می‌شود. حتما باید قدردان خانواده‌های شهدا باشیم. خانواده شهدا برای مردم عزیز و نور چشم هستند.


نتانیاهو: برجام احتمالا مرده است
«بنیامین نتانیاهو» رهبر حزب لیکود مدعی شد که چشم‌اندازی برای احیای توافق هسته‌ای با ایران وجود ندارد. او با اشاره به ناآرامی‌های اخیر در ایران گفت که این مسأله ممکن است به احتمال توافق هسته‌ای با ایران پایان دهد. نتانیاهو افزود که توافق هسته‌ای با ایران «احتمالا مرده است». مقام‌های رژیم صهیونیستی بارها از احتمال احیای برجام ابراز نگرانی کرده‌اند.

الجزیره: تحریم‌های آمریکا انگیزه‌ای خودروسازان ایرانی را بیشتر کرد
شبکه الجزیره طی گزارشی گفت: تحریم‌های آمریکا انگیزه‌ای برای ایران جهت پیشبرد بخش خودرو به سمت دستیابی به خودکفایی بود. با گذشت بیش از ۵۰ سال از تولید اولین خودروی سواری در ایران، تهران صنعت خودرو را دومین بخش مهم صنعتی کشور پس از بخش نفت و گاز طبقه‌بندی می‌کند. طی سال‌های گذشته در سطح جهانی به پیشرفت خود ادامه داده است. آخرین داده‌های سازمان بین‌المللی خودروسازان (OICA) نشان می‌دهد که صنعت خودروسازی ایران با تولید ۹۴۹ هزار و ۸۱۷ دستگاه خودروی سواری با سه مرکز در سطح جهانی پیشرفت کرده و رتبه دهم را در بین کشور‌های توسعه‌یافته در صنعت خودرو در ۹ ماهه نخست سال جاری میلادی به خود اختصاص داده است. بر اساس داده‌های سازمان بین المللی خودروسازان، چین با تولید بیش از ۱۶ میلیون خودرو در رتبه اول قرار دارد و پس از آن ایالات متحده با بیش از ۵ میلیون خودرو، ژاپن سوم، هند چهارم و کره جنوبی در رتبه پنجم قرار دارند.

۹۱ هزار میلیارد تومان اسکناس و سکه دست مردم است
براساس آخرین داده‌های آماری بانک مرکزی شهریورماه امسال بیش از ۹۱ هزار میلیارد تومان اسکناس و سکه در دست مردم بوده است.

پورابراهیمی: ۴۰۰ هزار میلیارد تومان کسری بودجه داریم
محمدرضا پورابراهیمی، رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی گفت: برآورد تقریبی ما از کسری بودجه این است الآن حدود شاید نزدیک به ۴۰۰ همت، ۴۰۰ هزار میلیارد تومان برآورد کسری بودجه داریم که با روش‌های مختلف می‌شود جبران شود؛ اما خواسته یا ناخواسته دولت‌ها انتهای آن جبران کسری را به سمت روش‌های مستقیم و غیرمستقیم از بانک مرکزی می‌روند.

افزایش دوباره قیمت سکه به کانال ۱۷ میلیون تومان
کشتی آرای فعال بازار طلا و سکه گفت: امروز به دلیل افزایش نرخ ارز و اونس جهانی طلا شاهد افزایش قیمت انواع طلا و سکه در بازار تهران بودیم. به گونه‌ای که هر قطعه سکه تمام بهار آزادی طرح جدید با افزایش قیمت نسبت به روز قبل، به رقم ۱۷ میلیون و ۳۰۰ هزار تومان رسید. این در حالی است که نسبت به ابتدای هفته، حدود ۸۰۰ هزار تومان گران‌تر شده است.

سازمان مالیات: ۳۷۰ هزار و ۱۱۳ خودروی گران‌قیمت در دست مردم است
بر اساس آخرین گزارش از سوی سازمان امور مالیاتی، شمار مشمولان مالیات بر خودرو‌های لوکس ۱۷۷ هزار و ۶۱۷ نفر هستند که ۳۷۰ هزار و ۱۱۳ خودروی گران‌قیمت دارند. از این تعداد، ۶۸ هزار و ۲۲۷ نفر برای بررسی وضعیت مالیات بر خودرو‌های خارجی مراجعه کرده‌اند که ۱۸ هزار و ۳۷ نفر مالیات را پرداخته‌اند. ۱۴ هزار و ۸۵۲ نفر نیز نسبت به مالیات بر خودرو‌های گران‌قیمت خود اعتراض کرده‌اند. طبق این گزارش، مالیات مطالبه شده از خودرو‌های گران‌قیمت ۲۰ هزار و ۲۹۷ میلیارد ریال بوده است که تنها هزار و ۲۸۴ میلیارد ریال مالیات دریافت شده که معادل حدود ۶ درصد است. /صداوسیما

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۵۲
در انتظار بررسی: ۵۰
انتشار یافته: ۶۸
فحوای صحبت‌های رییس قوه قضاییه این بود که دستگاه قضایی به قانون عمل می‌کند و نیازی نیست که برخی افراد و جریانات به قوه قضاییه اعلام کنند دستگاه قضایی چه باید بکند یا نباید بکند.) عجب پس وکیل مدافع و دادگاه چه وظیفه ای دارند !!! اینطوری فقط دادستان کافیه
پاسخ ها
مهران
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۴۱ - ۱۴۰۱/۰۹/۱۱
ازقضا رییس دستگاه مجریه نمی دونه اون باید بشود ان شالله هایی که می گه باید خودش انجام بده نه کس دیگه ان شالله !
می‌خواستید عملکردی بهتر از علی دایی و اون نسل داشته باشید؟! تکیه بر جای بزرگان نتوان زد به گزاف...
معاون سیاسی وزیر کشور : در مورد سوال نماینده محترم مهاباد و آمار کشته‌های حوادث اخیر بنده به جز ادعای آقای محمودزاده، هنوز آمار رسمی را ندیدم، آمار غیررسمی هم ندیدم) شب بخیر !!! وقتی شما ندونی یا نخوای بدونی پس کی میدونه پس چه وقت میخوای بدونی ؟!!
سازمان مالیات: ۳۷۰ هزار و ۱۱۳ خودروی گران‌قیمت در دست مردم است) اینجوری بگویید که 370113 خودرو را دولت گران قیمت کرد !!
بله اگر مسئولیت را از این مسئولان پرشور بگیری و بگویی یک مجموعه تولیدی و صنعتی و خدماتی بنا کن اضهار عجز می کنند و راه خانه شان را هم گم می کنند!
پاسخ ها
ناشناس
| United States of America |
۱۱:۳۸ - ۱۴۰۱/۰۹/۱۱
اظهار
۴۷ سازمان جاسوسی در اغتشاشات اخیر نقش داشتند:

بله درسته از قبيل گينه بى صاحاب٬ بورکينافاسو٬ و بقيه که در حقيقت ۵۷ تا هستند
برادر ما نازکش نمی خواهیم، فعالیت های اقتصادی رو به مردم واگزار کن.
مشکل : ۴۰۰ هزار میلیارد تومان کسری بودجه داریم
راه حل :
-- ۹۱ هزار میلیارد تومان اسکناس و سکه دست مردم است
-- سازمان مالیات: ۳۷۰ هزار و ۱۱۳ خودروی گران‌قیمت در دست مردم است
-- افزایش دوباره قیمت سکه به کانال 17 میلیون تومان
***
خودروسازان خیلی انگیزه نگیرن به امید خدا اگه بشه یک بار دیگه مثل آنتی بیوتیک ها از تولید هندی(ملی) حمایت کنیم همه راضی
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۰۹ - ۱۴۰۱/۰۹/۱۱
قیمت سکه وطلا که بالا رفته هیچ ، من نمیدونم چرا قیمت یورو اروپای یخ زده بالا میره
مسئولان کشور، حتی پُرشورتر از مردم از مشکلات انتقاد می‌کنند!
با حرف که نمیشه دلار و تورم رو کنترل کرد هروقت عمل کردن تیتر برنه
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۱۷ - ۱۴۰۱/۰۹/۱۱
خواهشا مسولان پر شور اقدام کنند
تلخ‌تر از شکست ایران در بازی با آمریکا، شادکامی عده‌ای از این باخت بود
کره شمالی وفتی تیم ملیش باخت فرستادشون اردوگاه کار اجباری نه اینکه بهشون پاداش بده- اون هم باخت از بازی که می کفتن به راحتی ایران پیروز هست
‏تلخ‌تر از شکست ایران در بازی با آمریکا، شادکامی عده‌ای از این باخت بود
به کارمند افزایش حقوق چند درصدی دادین ولی به تیم ملی که باخته پاداش
انتصاب نه انتساب . خدایا چرا ایران بدنیا اومدیم
این حجم از طنازی و شوخ طبعی در مسؤولین کشور واقعاً در هیچ کجای دنیا نظیر ندارد
سردار چطوری ناز مردم رو می خرید؟؟؟
واقعا این چیزایی که میگید خودتان باور می‌کنی رتبه اول تو خودرو سازی چه خودرویی فر قون بهتر از این ماشیناس با این قیمتای نجومی شما به جای اینکه حساب ماشین پول بانک وسکه های مردمو داشته باشید حساب کتاب کارای مملکت رو داشته باشید که مردمو از این فلاکت و گرونی نجات دهید
سلام آقای پور ابراهیمی دولت که میگه کسری بودجه نداریم با اجازه ما رفتیم بگردیم دنبال پرتقال فروش
فرمانده سپاه: ما منت مردم رو میکشیم.
عزیزم شما چقدر ناز و مهربون هستی
آقای سلامی لازم نیست منت مردم رو بکشید، فقط راه رو باز کنید تا افراد کاردان و وطن پرست که در این کشور کم نیستند، مشکلات مردم و کشور را حل کنند. این هم بنفع شماست و هم بنفع کشور.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۳۴ - ۱۴۰۱/۰۹/۱۱
بسیار عالی و دیگر هیچ
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۴۸ - ۱۴۰۱/۰۹/۱۱
کاش گوش شنوایی برای شایسته سالاری و عدالت در این مملکت وجود داشت ...
جناب سلامی مسئولان کشور نزد مردم سرمایه اجتماعی ندارند
اتفاقا کلاه برجام برسرمان رفته و دولت با بی تدبیری فرصت برجام را از دست خواهد داد و کشور وارد یک بحران جدی تر خواهد شد!!
91 هزار میلیارد اسکناس و سکه دست مردم است بیش از 4 برابر ان هم کسری بودجه داریم.پیدا کنید پرتقال فروش را!!!
فحوای صحبت های رییس قوه قضاییه اینست که نماینده های مجلس سرشون به کار خودشون باشه و حرف اضافه نزنند!
تابناک جان اتفاقی افتاده که نظرات مردم در سه هزار و دویست و دومین بسته ویژه تابناک را درج نکردی؟
خوشحالی تمام شهرای ایران بود نه عده ای
ولی این خوشحالی اعتراض به مسئولان مملکت بود که همچنان اصرار دارن مردمو به ۲ دسته تقسیم کنن
این‌مردم‌همونایی هستن که تو سرما وگرما با پول کارگری این فوتبالیستارو به اینجا رسوندن
شادی مردم از باخت، نتیجه سیاست های لجوجانه در عرصه داخلی و خارجی است و به نظر می رسد هنوز نگاه علمی به این موضوع وجود ندارد. و هر دو ‌‌طرف حکومت و مردم، مسیر خود را طی خواهند کردو نتیجه این شکاف، مشخص نیست ولی آنچه مسلم است این است که نتیجه خوشایندی نخواهد بود.
علی برکت الله
احتمالا اون دسته از مردم که از باخت تیم ملی خوشحال شدند به این دلیل بود که دولت بسیار ناشیانه ختم اعتراضات را به برد تیم ملی گره زده بود و مسبب اصلی باخت تیم در برابر آمریکا همین هیجانات کاذبی بود که دولت و گروه کارشناسانش در ذهن بازیکنان گنجاندند
بله الجزیره دلش خوشه یه چند سال بیاد ایران چهارتا ازین ماشین سوار بشه کیفیت میفهمه و میفهمه چیزی بنام خودکفایی در خودرو نداشتیم نداریم نخواهیم داشت همش مونتاژ است
خودرو‌گران قیمت دارن یا پول ارزشش خیلی پائین اومده و اینا گران قیمت شدن
خودرو گران قیمت داخلیهای بیست سال پیش هستند که از نظر ارزش تکنولوژی و ساخت ۵۰ میلیون هم نمیارزن
بله با تورم وحشت ناک بیکاری وحشت ناکتر زیادی دارید نازمون رو میکشید
شما کامنتای ما رو سانسور نکنید، نازکشی پیشکش.
مسئولان خودشان عامل تمام مشکلات هستند. اقای روزنامه اطلاعات شعور مردم را چی فرض کرده اید؟
من خیلی از مسئولین کشور ممنونم که از مردم پرشور تر انتقاد میکنند

سوال اینجاست دقیقا از کی انتقاد میکنند ؟ مگر خودشون مسئول نیستند ؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۴۳ - ۱۴۰۱/۰۹/۱۱
به این میگویند "فرار رو به جلو"
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۵۴ - ۱۴۰۱/۰۹/۱۱
دوست من
مسئولین از مسئولان انتقاد میکنند
چه جالب، اندازه اختلاس در شرکت فولاد مبارکه به اندازه اسکناس و سکه های موجود در دست 80 میلیون ایرانیست.

واقعا ممنونم که مقدار تصورم رو از 90 هزار میلیارد وسعت بخشیدید.

به قول مهران مدیری در سریال هیولا، خدا رو شکر ...
۹۱ هزار میلیارد تومان اسکناس و سکه دست مردم است .دقیقا به اندازه اختلاص فولاد مبارکه .یعنی پول و سکه همه مردم = اختلاص فولاد مبارکه عجب تصادفی مبارک است
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۴۴ - ۱۴۰۱/۰۹/۱۱
اختلاص فولاد 93 هزار تا بود ، آقایان اختلاصگر ناراحت مشوند.
مسئولان به کی انتقاد میکنند؟! واقعا باید گفت جوک قرن،بجای انتقاد لطف کنند استعفا بدند و برند دنبال کارشون
چه اخبار خوبی.. همش از حل مشکلات و اجرای عدالت!!!!!!!!!!!!!!!!! و خدا هم ناظر هستش
تنها راه برون رفت از بحران های اجتماعی آغاز اصلاحات عمیق جهت رفع انواع تبعیض اعم از سیاسی و اقتصادی و علمی و اجتماعی، تشدید مجازات با مجرمان شاغل در دستگاه های دولتی و عمومی، بستن راه های ورود افراد کم سواد و کم تجربه به بدنه مدیریت کشور، توزیع عادلانه ثروت در بین مردم، شفاف سازی اقتصاد بنگاه های اقتصادی، تعمیق وحدت بین مذاهب و قومیت ها در کشور،مشارکت حداکثری همه افراد در سرنوشت کشور
"صالحی: ‏تلخ‌تر از شکست ایران در بازی با آمریکا، شادکامی عده‌ای از این باخت بود"
اون روز یه ایرانی که از زمان شاه اینجا بود اومد مغازه و وقتی شنید من دارم با موبایلم بازی را تماشا میکنم و نیز وقتی گفتم ایران یه گل عقب هست خوشحال شد گفتم واقعا؟ گفت این همه مردم رو میکشند و حقشونه ببازند.
چون من اونجا فقط یه کارمند هستم نخواستم بحث کنم فقط این را گفتم که بهر حال این مملکت ماست.
خوشحالی برای اینکه ایران ما میبازه واقعا باعث شرمساریه و هر کسی در هر موقعیتی و در هر کشوری که هست باید حامی اون باشه. یه مثل برای اون مشتری باید میگفتم که خجالت کشیدم که معنی اش اینکه "این به اون چه ربطی داره". با این که باید این را نیز میگفتم که این خبرهایی که راجع به کشتار میدهند تبلبغاتی بیش از طرف بی بی سی و عرب اینترنشنال نیست.
دولت 400 همت کمبود بودجه داره و دائم دم از خوب بودن فروش نفت و بازگشت ارز حاصل از صادرات به کشور می زنه! سال گذشته دولت روحانی همین مقدار کمبود بودجه رو داشت و البته پول نفت هم نداشت! طبق آمارهای رسمی، عمده پیشرفت اقتصادی کشور در سال گذشته هم در همون 5 ماه اول سال رخ داده است. ضمن اینکه در این یک ساله 1000 همت هم به حجم نقدینگی کشور اضافه شده.

میرکاظمی مچکریم.
ایران صنعت خودرو سازی نداره صنعت مونتاژ هست و هدف هم کسب درآمد برای دولت است
خودکفایی در خودرو را هم دیدیم. در اوج تحریم ها مشخص شد که حتی قطعات پلاستیکی بکار رفته در پراید هم وارد میشه
داداش گلم ! شما هنوز در خواب خرگوشی هستید (رنکینگ کاذب اولی آسیا) درحالی که ژاپن بعنوان تیم اول با شکست آلمان و اسپانیا به مرحله بعد رفت
مسئولین نباید از مشکلات انتقاد کنند بلکه برای حل آن اقدام اساسی بکنند اگر قرار باشد مسئول از بوجود آمدن مشکلات معیشتی و بیکاری و سایر فریاد بکشد خوب منم همین کار را میکنم این مسئولین حقوق نجومی میگیرن تا این مشکلات بوجود نیاد
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۵۱ - ۱۴۰۱/۰۹/۱۱
حقوق نجومی مدیریتی میگیرند برای انتقاد از وضعیت موجود!!!
شرمنده ناز کشیدن های سردارم .
آقای صالحی چشمانت را باز کن، این عده که می گویی اکثریت مطلق جامعه است
فکر نمیکنم مردم رای باشند از بین المال به مسئولان حقوق بدهند که فقط انتقاد کنند آن هم پرشور، مسئولان حقوق میگیرند که مشکلات را حل کنند. نمیدونم چرا هیچ کس تعریف درستی ا وظیفه خود ندارد.
مسئولین این همه مشکلات با آمریکا و غرب دارند نوش جان. لااقل مدیریت ورزشی مناسبی برای رویارویی با حداقل همان
مسابقات ورزشی با آمریکا هم ترتیب می دادن که غیرت ملی ما لگد مال نشه. یک متهم در راس ورزش فوتبال. بقیه ماجرا .....
اقای محترم روزنامه اطلاعات میفرمایید مدیران اجرایی سطح اول مملکت بیشتر از مردم ازمشکلات و.......گرفتاری ملت اگاه هستند جواب این جمله نقل قول اگر بزرگان سطح اول مملکت مشکلات را میدانند چرا این مشکلات برطرف نمیشود از چه کسی باید اجازه گرفت
فقط مردم به باخت بازی ایران خوشحال نشدند ، حتی اگه آمریکا ایران رو بخصوص تهران و شمال شهر تهران و لواسانات تهران و قم و ... با هزار تا بمب اتمی بزنه باز هم خوشحال میشن و میان تو خیابون شادی میکنن ، میگی نه ؟؟ خواهید دید ...
بهتر است مسئولان با درایت بیشتری صحبت کنند. رئیس جمهور محترم بهتر بود می فرمودن《خانواده شهدا جزئی از مردم هستند》. با جمله رئیس جمهور محترم، عملا خانواده شهدا از مردم جدا شده اند.
اقای مدیرکل محترم دفتر سیاسی وزارت کشور دریکی از رسانه ها گقته بودی که من هیچ امار رسمی وغیر رسمی از جانباختگان مهاباد ندارم ویا نداشتم لطفا بفرمایید فرماندار محترم مهاباد گزارش مشکلات شهر برای چه کسی میفرستد که شما ازان بی خبری
آقای مصری نمایندگان فعلی هم مثل مدرس هستند !همانقدر ساده زیست پاکدست دانا و نترس درست مثل ندرس دغدغه موکلین خود را دارند وهمواره خدا را ناظر عملکرد خود می دانند مثل مرحوم مدرس....!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!؟
تلخ تر از جشن گرفتن عده ای برای شکست در برابر آمریکا آنست که این کار نشاندهنده اینست که تفکر و تعقل در کار آن هموطنان ما وحود ندارد. یعنی همانانی که از مردم و بازیکنان انتقاد می کردند که چرا در ابن اوضاع که کشته داده اند شادی می کنند، خودشان برای پیروزی آمریکا به جشن و پایکوبی پرداختند و به کشته های ادعاییشان توجه نکردند
چرا ی رفراندوم ملی برگزار نمیکنید و از همه مردم نمیپرسید مهم ترین خواسته ی ملت ایران چیه؟
چه قدر اخبار این بخش مزخرف و مملو از دروغ شده
جای تعجب است که مجلس بودجه کشور را تصویب وبلاغ میکند وبعد رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلام میگوید ۴۰۰ هزار میلیارد تومان کسری بودجه داریم. ایا نماینده در موقع تصویب بودجه خواب هستند که ان را اکنون اعلام میدارند وحتما هم مردم میبایست این کمبود را جبران کنند با گرانی ارزاق عمومی وکالای اساشی واراه خدامت دولتی به مردم .چرا در زمان تصویب اعلام نکرده اید چه دستانی پشت پرده این موضوع میباشد .
با ادامه لجوجانه این مسیر فقط بر مشکلات کشور افزوده خواهد شد
بسته ویژه خبری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان