بازدید 3649

دشمنان مانند مگس بر روی زخم‌های جامعه می‌نشینند

نماینده مقام معظم رهبری در شورای عالی امنیت ملی گفت: مشکلاتی در جامعه وجود دارد که دشمنان هم برای رسیدن به اهداف خود همانند مگسی بر روی این زخم‌ها می‌نشینند.
کد خبر: ۱۱۵۲۶۸۶
تاریخ انتشار: ۰۹ آذر ۱۴۰۱ - ۱۹:۱۹ 30 November 2022

به گزارش «تابناک» به نقل از مرکز ارتباطات و اطلاع‌رسانی نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها، جلسه پرسش و پاسخ دانشجویان دانشگاه‌های بیرجند، با حضور سعید جلیلی، نماینده مقام معظم رهبری در شورای عالی امنیت ملی، در تالار ولایت دانشگاه بیرجند برگزار شد.

سعید جلیلی نماینده مقام معظم رهبری در شورای عالی امنیت ملی در جلسه پرسخ و پاسخ دانشجویی در دانشگاه بیرجند، اظهار داشت: اینک دشمنان بعد اجرای تمام گزینه‌های روی میز به چاقوکشی، اغتشاشات و چند تا فحش دلخوش کرده‌اند از روی استیصال است. زمانی دشمنان می‌گفتند که سیم خاردار به ایران ندهید امروز می‌گویند که فلان سلاح پیشرفته را آیا ایران به سایر کشورها می‌فروشد، خودتان پیشرفت ایران را ارزیابی کنید.

وی با بیان اینکه باور من این است که چنین جلساتی ضروری و لازم است، بیان کرد: اگر از دانشجو انتظار داریم که یک حضور فعال و موثر در جامعه داشته باشد باید بستر را برای فعالیت آن فراهم کنیم.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام عنوان کرد: حرکت دانشجویی حداقل در ۶۰ و۷۰ سال گذشته در سر بزنگاه‌ها و نقطه‌هایی نشان داده که یک حرکت مهم و موثر است، تاکنون در برهه‌های مختلف از جمله در دفاع مقدس حضور بسیار ارزشمندی را حرکت دانشجویی داشته است.

جلیلی با تأکید براینکه ما امروز به حرکت دانشجویی به عنوان یک ضرورت نظام، انقلاب و کشور نیاز داریم، بیان کرد: هر دانشگاه ما باید به مثابه یک دولت در سایه عمل کند، امروز یک گفتمان و دیده‌بانی که قدم به قدم و سایه به سایه تحولات کشور را دنبال و نسبت به آن اقدام لازم را انجام دهد کم داریم که این موضوع بسیار اهمیت دارد.

وی عنوان کرد: یکی از جاهایی که می‌تواند علامت خطر روشن شود، اساتید و دانشجویان در دانشگاه‌ها هستند که باید مسائل مختلف در جامعه توسط آن به بحث و گفت و گو گذاشته شود.

جلیلی خاطرنشان کرد: اینکه مقام معظم رهبری در دهه ۸۰ بحث کرسی‌های آزاد اندیشی را مطرح کردند با همین نگاه بود و فرمودند که محافظه کاری قتلگاه انقلاب است.

وی اظهار داشت: شما به عنوان دانشجو و استاد اگر خطایی را دیدید و به هر دلیلی نسبت به آن محافظه کاری داشتید، به ضرر همه حتی کارگزاران خواهد بود.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام با تاکید براینکه دانشگاه با توجه به ظرفیت خوب علمی باید اولویت‌های جامعه را مطرح کند، بیان کرد: دانشگاه‌های کشور در رشته‌های مختلف فعالیت دارند و این فعالیت‌ها در راستای پیشرفت کشور است.

جلیلی عنوان کرد: نباید دانشگاه ما یک دانشگاه منفعل و بی‌تفاوت باشد چرا این همان چیزی است که دشمنان به دنبال آن هستند، از آنجایی که دانشجو فاقد محافظه کاری و دارای فطرت پاک است، بحث و مطرح کردن مباحث از سوی آن بسیار ارزشمند است.

وی خاطرنشان کرد: دشمن هر وقت نمی‌تواند از ابزار زور استفاده کند از حربه تزویر استفاده می‌کند و این را همه ما باید بدانیم. جلیلی با اشاره به اینکه بله مشکلاتی در جامعه وجود دارد که دشمنان هم برای رسیدن به اهداف خود همانند مگسی بر روی این زخم‌ها می‌نشینند، عنوان کرد: استیصال دشمنان به گونه‌ای رسیده که مکران، نخست وزیر فرانسه با یک مجری می‌نشیند و به بحث و گفت و گو می‌پردازند و آیا آن‌ها اولویت مهمتری از این ندارند؟

وی عنوان کرد: دشمنان در حال حاضر به این دلخوش کرده است که با چند تا دروغ در جنگ نرم که خود طراحی کرده به اهدافشان برسند اما غافل از اینکه حتی جنگ نرم هم با اتکای به باورها و اعتقادات و قدرت نرم به پیروزی رسید.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام عنوان کرد: در فضای مجازی چگونه می‌شود به وضع مطلوب برسیم، استفاده فضای مجازی در زمینه‌های مختلف کاربرد دارد اما همین فضای مجازی مشکلات و خطراتی هم دارد که باید تدبیر شود و براساس خطراتی که دارد اگر نیاز بود مدتی هم متوقف شود هم باید بشود.

جلیلی با بیان اینکه اگر صادقانه با مردم صحبت شود آنان بیشترین همراهی را دارند، عنوان کرد: همچنین فضای مجازی علاوه بر کسب و کار می‌تواند ابزاری مهم در جنگ نرم دشمنان در جهت منافع کشور باشد.

وی از دانشجویان خواست که نقش دانشگاهی خودشان را در مسیر پیشرفت کشور تعیین، مطالبه و دنبال کنند.

وی افزود: اگر دچار ضعف هستیم به خاطر روند غلط در گذشته بوده که باید اصلاح شود و دانشگاه می‌تواند پیشگام حرکت آینده کشور باشد.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان