بازدید 2345

شهادت ۲۰۲ فلسطینی از ابتدای سال جاری

حداقل ۲۰۲ فلسطینی از ابتدای سال جاری تا کنون از سوی نظامیان صهیونیست به شهادت رسیده اند.
کد خبر: ۱۱۵۱۷۴۲
تاریخ انتشار: ۰۳ آذر ۱۴۰۱ - ۰۹:۴۰ 24 November 2022

به گزارش «تابناک» به نقل از مهر از مرکز اطلاع رسانی فلسطین، وزارت بهداشت فلسطین اعلام کرد که از ابتدای سال جاری تاکنون ۲۰۲ فلسطینی به دست اشغالگران اسرائیلی به شهادت رسیده است.

این وزارتخانه تاکید کرد که از این تعداد ۱۵۰ نفر در کرانه باختری و ۵۲ نفر هم در نوار غزه به شهادت رسیدند.

اعلام این آمار همزمان با آن صورت گرفت که منابع فلسطینی از شهادت «محمد حرز الله»، جوان فلسطینی مجروح به ضرب گلوله نظامیان اسرائیلی در نابلس خبر دادند.

این جوان فلسطینی چند ماه پیش در حمله نظامیان اسرائیلی به شهر نابلس مجروح شده بود که در نهایت شامگاه گذشته بر اثر شدت جراحات وارده به شهادت رسید.

از سوی دیگر،، سازمان ملل متحد در گزارشی با عنوان «هزینه های اقتصادی رژیم صهیونیستی برای ملت فلسطین» اعلام کرد که در نتیجه محدودیت‌ها و موانع ایجاد شده توسط این رژیم اقتصاد فلسطین متحمل خسارت ۵۰ میلیارد دلاری شده است. بر اساس این گزارش، خسارت وارد شده به اقتصاد فلسطین از سال ۲۰۰۰ تا ۲۰۲۰ معادل سه برابر تولید ناخالص داخلی کرانه باختری در سال ۲۰۲۰ و بیش از ۲.۵ برابر تولید ناخالص کل فلسطین در همان سال است.

گفتنی است، منطقه «ج» در کرانه باختری اشغالی حدود ۶۰ درصد کرانه باختری را تشکیل می‌دهد که شهرک‌های صهیونیست نشین در آن ساخته شده‌اند و تحت کنترل کامل امنیتی و مدنی رژیم صهیونیستی قرار دارد.

طبق گزارش سازمان ملل، برغم قطعنامه‌های شورای امنیت و مجمع عمومی سازمان ملل که بر غیر قانونی بودن شهرک‌های صهیونیست نشین تاکید می‌کند، اما این شهرک‌ها روز به روز در حال گسترش و توسعه است.

در گزارش سازمان ملل همچنین آمده است: مسئولان رژیم صهیونیستی، مشوق‌هایی برای شهرک نشینان و بازرگانان در راستای تسهیل پروژه‌های صنعتی و کشاورزی ارائه می‌کنند که این مشوق‌ها صدها هزار صهیونیست را به شهرک نشینی تشویق کرد.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر