بازدید 3444

کاهش ۳۲درصدی حجم بارندگی مشهد

مدیرعامل شرکت آب منطقه ای خراسان رضوی گفت: میزان بارندگی مشهد در سال آبی جاری یعنی از مهر ماه تا کنون ۹.۷ میلیمتر بود که این میزان در دوره بلندمدت ۱۴.۳ میلیمتر بوده است و از کاهش ۳۲ درصدی بارندگی در این کلانشهر حکایت دارد.
کد خبر: ۱۱۵۱۷۲۷
تاریخ انتشار: ۰۳ آذر ۱۴۰۱ - ۰۸:۱۸ 24 November 2022

به گزارش «تابناک»، علیرضا طاهری روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود:هم اینک فقط ۱۸ درصد از حجم ذخایر سدهای مشهد شامل سد دوستی، ارداک، طرق و کارده آب دارد که این میزان در مدت مشابه پارسال ۲۶ درصد بوده است.

وی اضافه کرد:با توجه به کاهش بارندگی‌ها، مدیریت مصرف در کنار اجرای طرحهای اضطراری تامین آب، برای عبور از شرایط کم آبی ضروری است.

مدیرعامل شرکت آب منطقه ای خراسان رضوی گفت: در صیانت از بستر و حریم رودخانه ها نیز از ابتدای امسال تا کنون بیش از ۴۴ هکتار از اراضی حریم و بستر رودخانه ها در مشهد رفع تصرف شده است.

متوسط مصرف آب برای مشترکان خانگی شهر ۳.۵ میلیون نفری مشهد، حدود ١٢٠ لیتر در شبانه روز است.

آب مورد نیاز مشهد از ۵۰۰ حلقه چاه، ٢ رشته قنات، یک رشته چشمه و سدهای دوستی، کارده، ارداک و طُرق تامین می شود و با توجه به این که حجم ذخیره آب در سدهای مشهد به کمتر از ۲۰ درصد رسیده است تلاش می شود از ذخیره سدها به شکل حداقلی استفاده شود تا در شرایط بحرانی از این ذخیره برداشت شود.

ظرفیت ذخایر آب سدهای استان خراسان رضوی یک میلیارد و ۵۱۲ میلیون متر مکعب است که یک میلیارد و ۲۵۰ میلیون متر مکعب آن مربوط به سد دوستی به عنوان بزرگترین سد استان است که به صورت مشترک و با سهم مساوی بین ایران و کشور ترکمنستان تقسیم می شود.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر