بازدید 5527
۱

پوتین به ارمنستان سفر می‌کند

ولادیمیر پوتین رئیس‌جمهور روسیه برای شرکت نشست «سازمان پیمان امنیت جمعی» روز چهارشنبه (امروز) به ارمنستان سفر و با مقام‌های شرکت‌کننده در این اجلاس دیدار می‌کند.
کد خبر: ۱۱۵۱۶۵۲
تاریخ انتشار: ۰۲ آذر ۱۴۰۱ - ۱۵:۳۸ 23 November 2022

 

به گزارش تابناک به نقل از فارس، در شرایطی که همزمان با تداوم تنش‌ها بین ایروان و باکو رایزنی‌های دوجانبه و چند جانبه برای برقراری صلح بین آنها ادامه دارد، رئیس‌جمهور روسیه به پایتخت ارمنستان سفر می‌کند.

منابع رسانه‌‎ای در روسیه خبر دادند که ولادیمیر پوتین رئیس‌جمهور این کشور روز چهارشنبه (امروز) برای شرکت در نشست «سازمان پیمان امنیت جمعی» به ارمنستان سفر و با مقام‌های شرکت‌کننده در این اجلاس دیدار می‌کند.

به گزاترش خبرگزاری تاس، قرار است در این اجلاس نیکول پاشینیان نخست‌وزیر ارمنستان، الکساندر لوکاشنکو رئیس‌جمهور بلاروس، سادیر ژاپاروف رئیس‌جمهور قرقیزستان و امامعلی رحمان رئیس‌جمهور تاجیکستان حضور داشته باشند.

طبق گزارش‌ها، حضور «قاسم جومارت توکایف» رئیس‌جمهور قزاقستان که در انتخابات زودهنگام ریاست جمهوری اخیر پیروز شد، محل تردید است چرا که مراسم تحلیف او ۲۶ نوامبر (پنجم آذر) برگزار می‌شود.

پیش از این، کرملین اعلام کرده بود که همکاری کشورهای عضو سازمان و مشکلات مهم منطقه‌ای و بین‌المللی محور تمرکز نشست سازمان پیمان امنیت جمعی در ایروان خواهد بود.

دیمیتری پسکوف سخنگوی کاخ کرملین از احتمال دیدارهای دوجانبه رئیس‌جمهور روسیه با حاضران نشست از قبیل نخست‌وزیر ارمنستان و همتای بلاروسی خود خبر داد.

خبرگزاری تاس در گزارش خود درباره نشست ایروان نوشت: «انتظار می‌رود که شرکت‌کنندگان در این نشست و دیدارهای حاشیه آن درباره وضعیت نظامی و سیاسی در حوزه‌های امنیت جمعی، سیاست خارجی، همکاری‌های نظامی و ضد تروریستی در چارچوب سازمان پیمان امنیت جمعی و اقداماتی برای تقویت سیستم امنیت جمعی گفت‌وگو کنند».

پیش از این، دبیرخانه این سازمان پیمان امنیت جمعی که مقر آن مسکو است، رهبران این نشست به مکانیسم واکنش به بحران و اقدامات مشترک این سازمان برای کمک به ارمنستان در بحبوحه تنش‌های اخیر در مرز با جمهوری آذربایجان توجه ویژه‌ای خواهند داشت.

سازمان پیمان امنیت جمعی، یک سازمان بین دولتی است که ارمنستان، بلاروس، قراقستان، قرقیزستان، تاجیکستان و روسیه اعضای دائم و افغانستان و صربستان اعضای ناظر آن هستند.

 

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۹
انتشار یافته: ۱
روسیه برای منافع بلند مدت در منطقه قفقاز باید طرف ارمنستان قرار بگیره تا کوتوله ای مثل الهام و متوهمی مثل اردوغان و رژیم موذی و فرصت طلبی مثل اسرائیل در این منطقه مشکل ایجاد نکنن.
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر