بازدید 7377
۴

برگزاري نشست آستانه میان ایران، روسیه، سوریه و ترکیه+ بیانیه پایانی

نوزدهمین نشست بین المللی آستانه درباره سوریه دیروز (سه شنبه) با حضور نمایندگان ایران، روسیه، سوریه و ترکیه در پایتخت قزاقستان آغاز شد و امروز چهارشنبه با صدور یک بیانیه مشترک به کار خود پایان داد.
کد خبر: ۱۱۵۱۶۴۳
تاریخ انتشار: ۰۲ آذر ۱۴۰۱ - ۱۵:۱۰ 23 November 2022

برگزاري نشست آستانه میان ایران، روسیه، سوریه و ترکیه+ بیانیه پایانی

بین الملل تابناک: نوزدهمین نشست بین المللی آستانه درباره سوریه دیروز (سه شنبه) با حضور نمایندگان ایران، روسیه، سوریه و ترکیه در پایتخت قزاقستان آغاز شد و امروز چهارشنبه، با صدور یک بیانیه مشترک به کار خود پایان داد.

جمهوری اسلامی ایران، روسیه، ترکیه و سوریه امروز چهارشنبه در پایان نوزدهمین نشست بین المللی آستانه درباره سوریه که به میزبانی قزاقستان برگزار شد، با صدور بیانیه ای، بر لزوم اجرای کامل همه توافق‌های موجود در شمال سوریه تاکید نموده و وضعیت منطقه کاهش تنش ادلب در شمال این کشور را بررسی و توافق کردند که تلاش‌های بیشتری برای اطمینان از عادی‌سازی پایدار اوضاع انجام دهند.

کشورهای ضامن روند آستانه در بیانیه پایانی خود بعد از دو روز نشست، بار دیگر پایبندی قاطع خود را به حفظ حاکمیت ملی، استقلال، یکپارچگی و تمامیت ارضی سوریه اعلام کردند.

این کشورها در بیانیه خود با رد همه نقشه های جدایی طلبانه در سوریه تاکید کردند که امنیت و ثبات در شمال شرق سوریه، تنها بر اساس حفظ حاکمیت ملی و تمامیت ارضی سوریه محقق می شود.

کشورهای ضامن روند آستانه در بیانیه خود همچنین اقدامات کشورهای حامی گروه های تروریستی از جمله حمایت از گروه های جدایی طلب و سرقت نفت سوریه را که درآمدهای آن باید به مردم این کشور بازگردانده شود، محکوم کردند.

کشورهای یاد شده همچنین "حملات مکرر رژیم اسرائیل به اراضی سوریه را که نقض قوانین بین المللی و حاکمیت ملی و تمامیت ارضی این کشور است، محکوم کردند."

کشورهای ضامن روند آستانه در این بیانیه با رد اقدامات اقتصادی یکجانبه علیه سوریه که مغایر با قوانین بین المللی و منشور سازمان ملل متحد است، لغو این اقدامات و افزایش کمک های بشردوستانه برای همه سوری ها بدون تبعیض و پیش شرط و سیاسی نکردن این کمک ها را ضروری دانستند.

وزارت امور خارجه قزاقستان (کشور میزبان) پیشتر اعلام کرده بود که بررسی وضعیت میدانی سوریه از جمله موارد مربوط به اوضاع انسانی، اقتصادی و اجتماعی و بسیج تلاش‌های جامعه بین‌الملل بر اساس قطعنامه شورای امنیت برای بازسازی سوریه پس از بحران و آماده‌سازی شرایط بازگشت آوارگان سوری به کشورشان در دستور کار این نشست قرار دارد.

دیدار و رایزنی هیات های ایران و سوریه 

امروز چهارشنبه، هیات جمهوری عربی سوریه به ریاست "ایمن سوسان" معاون وزیر خارجه و هیات جمهوری اسلامی ایران به ریاست "علی اصغر خاجی" دستیار ارشد وزیر امور خارجه در امور ویژه سیاسی، در چهارچوب نوزدهمین نشست مذاکرات آستانه با یکدیگر دیدار و گفت وگو کردند.

دو طرف در این دیدار، در مورد تحولات جاری در سوریه و منطقه و موارد دستور کار نشست بین المللی آستانه تبادل نظر کردند.

برگزاري نشست آستانه میان ایران، روسیه، سوریه و ترکیه+ بیانیه پایانی

علی اصغر خاجی در این دیدار، بر حمایت جمهوری اسلامی ایران از وحدت و تمامیت ارضی سوریه و رد مطلق هرگونه اقدامی که بر آن اثر می گذارد و تنها به تشدید اوضاع در منطقه منجر شود، تاکید کرد.

سوسان نیز به نوبه خود، بر ایستادگی سوریه در کنار ایران در مقابله با هجمه های هدفمند تاکید کرد و گفت که به توانایی ایران برای مقابله و رسیدگی به وضعیت کنونی و خنثی کردن طرح خصمانه اطمینان کامل دارد.

دو طرف در این دیدار همچنین درباره ادامه رایزنی ها و هماهنگی در قبال چالش های فعلی توافق کردند.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۱
در انتظار بررسی: ۱
انتشار یافته: ۴
بیانیه خوبه ولی برای کشورهای کم یابدون تورم
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۱۲ - ۱۴۰۱/۰۹/۰۲
روسیه تورمش از آمریکا هم کمتره
بقیه تورمی ۳رقمی
به به جمع همه خوبهااا بزن زنگو
تمام این کشورها بجز ترکیه، خودشون درگیر بدبختی های خودشون هستند و لذا لهزم نکرده که ژست تصمیم گیری برای کشور بی ثبات و جنگزده سوریه رو بگیرن
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل