بازدید 15503

طرح مجلس برای «مجازات دانشجویان هنجارشکن»

جمعی از نمایندگان مجلس و کارشناسان طرحی را تدوین کرده‌اند که در صورت هنجارشکنی دانشجویان در دانشگاه‌ها و ارتکاب جرائمی به مجازات محکوم شوند.
کد خبر: ۱۱۵۱۴۹۰
تاریخ انتشار: ۰۱ آذر ۱۴۰۱ - ۱۳:۲۱ 22 November 2022

 

به گزارش تابناک به نقل از فارس، جمعی از نمایندگان مجلس و کارشناسان طرحی را تدوین کرده‌اند که در صورت هنجارشکنی دانشجویان در دانشگاه‌ها و ارتکاب جرائمی همچون ایجاد آشوب و بلوا، تخریب اموال، فحاشی و توهین به مقدسات در دانشگاه هاو هرگونه اقدامی که در روند ماموریت های آموزشی و پژوهشی دانشگاه اخلال ایجاد کند، ضمن صدور احکام انضباطی، متخلفین را محکوم به پرداخت کل هزینه های تحصیل در آن مقطع آموزشی کنند.

از دیگر مجازات های مطرح شده در این طرح ممنوع الخروجی به مدت ۱۰ سال است.

در این طرح پیش بینی شده در صورتی که دانشجویان از اقدامات هنجارشکانه ابراز پشیمانی کنند، مجازات های فوق تخفیف خواهد یافت و یا در صورت رفع نیاز کشور و خدمت رسانی مجازات آنها بخشیده خواهد شد.

گفتنی است پس از فوت مهسا امینی عده معدودی از هنجارشکنان با سوء استفاده از محیط امن دانشگاه و تشکیل تجمعات غیرقانونی و سردادن شعارهای ساختار شکنانه سعی در ایجاد آشوب و بلوا در دانشگاه ها را داشتند که هوشیاری قاطع دانشجویان و اساتید تاکنون ناکام مانده اند.

به گفته یکی از طراحان این طرح برگزاری کرسی های آزاد اندیشی و ایجاد فضای باز گفتگو در دانشگاه ها همواره مورد تاکید مسئولان بوده است که در روزهای اخیر هنجارشکنان در دانشگاه علیرغم دعوت تشکل های دانشجویی به حضور در کرسی های آزاد اندیشی و تریبون های آزاد تاکنون از حضور در این جلسات خودداری کرده اند.

لازم به ذکر است طرح مذکور به امضای تعدادی از نمایندگان مجلس رسیده و در حال حاضر در حال جمع آوری امضاء توسط سایر نمایندگان است.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۹
در انتظار بررسی: ۹۰
انتشار یافته: ۲۱
سلام در این که باید با هنجار شکنان برخورد شود و مجازات شوند شکی نیست ولی مشکل اصلی کشور خشک سالی، گرانی، تورم، بیکاری، اختلاس و.... است.مشکل عدم برخورد با سو مدیریت می باشد و این موارد اگر حلش وند قطعا بقیه مشکلات هم کاهش می یابد
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۴۹ - ۱۴۰۱/۰۹/۰۱
مقابله با مشكلاتي كه شما عنوان كرديد، زحمت دارد و بايد بطور جدي و كارشناسانه در مورد آنها اقدام كرد ولي آقايان نماينده كه حوصله اين كارها را ندارند
ناشناس
| United States of America |
۱۴:۲۲ - ۱۴۰۱/۰۹/۰۱
احیانا مجلس درباره اختلاسگران نمیخوان قانونی مصوب کنن با رانت خواران با رشوه خوران.
ناشناس
| - |
۱۴:۳۴ - ۱۴۰۱/۰۹/۰۱
گرانی، تورم، بیکاری، اختلاس و ... هم نتیجه وجود چنین افرادی در دانشگاه است
این یعنی مجلس بیکار و بدون دستور کار
پاسخ ها
ناشناس
| - |
۱۴:۳۴ - ۱۴۰۱/۰۹/۰۱
به نظر من این یعنی یک طرح موفق و ضابطه مند
چه مجلسي به به
سلام.
ممنوع‌الخروجی ده ساله عالی است. جلوی خوش‌رقصی برخی وطن‌فروشان کشته مرده زندگی در غرب را خواهد گرفت.
درکجای دنیا دیده شده برای عده معدود قانون تصویب بکنند؟
اگرچنین هست برای عده معدود هنجار شکن نماینده هم که زد زیر گوش سرباز وظیفه قانون تصویب بکنید
اینها نمایندگان مردم هستند یا وکیل الدوله؟
با بگیر و بزن چیزی حل نخواهد شد
پاسخ ها
ناشناس
| - |
۱۴:۳۵ - ۱۴۰۱/۰۹/۰۱
اگر کسی به زن و بچه ات حمله کنه موافقی دستگیرش نکنند؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۰۰ - ۱۴۰۱/۰۹/۰۱
آفرین
لطفا به جاي برخورد با دانشجو ، با اختلاسگران برخورد کنيد با عوامل گراني برخورد کنيد. تا حالا با کي برخورد کردين که دل مردم خنک شده باشد. براي همينم هست که اکثر مردم فکر ميکنين رده هاي بالا هواي همو دارن. فقط کسي که از ديوار مردم بالا ميره فقط دزده و خلافکار!!!!!!!!!
پاسخ ها
ناشناس
| - |
۱۴:۳۶ - ۱۴۰۱/۰۹/۰۱
اگر یک شرور به خانواده ات حمله کنی، موافقی به جای اینکه دستگیرش کنند بگویند داریم میرویم اختلاسگران را بگیریم
خوبه ! با همین دست فرمون ادامه بدید !
واقعا از مجلسی که درکی از دانشجو و دانشگاه نداشته باشد این مصوبات بعید نیست. دانشجویان مغز جامعه هستند و باید مشکل حل شود و نه معلول آن. شما مملکت رو درست کنید که کسی اعتراض این مدلی نکنه. به حرفشون از اول گوش بدید که کار به این حرفا نرسه.
جلوی هنجارشکنانی که به اسم دانشجو در دانشگاه ها ایجاد بلوا و آشوب می کنند باید گرفته شود. تا کی ملت هزینه این معدود دانشجویان را پرداخت نمایند و آنها به ساز اربابان خارجی اشان برقصند.
آقای نماینده مجلس که نماینده مردم هستی شما لطف کن قانونی تصویب کن تا دانشجو یا کارمند یا هر کسی از مردم بتونه به حق خودشه برسه نه اینکه صورت مسله را پاک کنی
عالی است
چهل ساله دارید صحبت می کنید چی آید مون شده چرا اساسی فکر نمی کنید البته چون بعرض تون است نمی خواد مطرح شود وگرنه باید نظارت استصوابی برداشته شود و به قانون اساسی پای بند باشیم
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان